Znaczący spadek pasażerów komunikacji miejskiej
Od poniedziałku petenci nie będą już musieli czekać przed drzwiami gdyńskiego magistratu. To reakcja na zmasowaną krytykę i artykuł jednego z naszych czytelników.
Załatwiasz sprawy urzędowe podczas pandemii?
- Cały czas szukamy rozwiązań, które przyspieszą i usprawnią obsługę klientów w urzędzie. Nadchodzi jesień, warunki pogodowe coraz mniej sprzyjają oczekiwaniu na zewnątrz budynku, dlatego uruchamiamy poczekalnię, która pozwoli bezpiecznie i komfortowo załatwiać swoje sprawy, oczywiście z zachowaniem zasad dystansu społecznego. W poczekalni będzie można też skorzystać z pomocy pracownika Gdyńskiego Centrum Kontaktu, który pomoże np. przy zakładaniu profilu zaufanego czy konta mieszkańca i wytłumaczy, jak urzędowe sprawy można w łatwy sposób załatwić online. Możliwości jest sporo, przypomnę tylko, że Cyfrowy Urząd pozwala obecnie na składanie elektronicznych wniosków dotyczących ponad 150 usług. Można także korzystać z urzędowego paczkomatu, który pozwala bezpiecznie dostarczyć dokumenty do magistratu - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Poczekalnia powstanie przy głównym wejściu do budynku przy al. Marszałka Piłsudskiego
Jak załatwić sprawę urzędową on-line w Gdyni
Urzędnicy nieustannie zachęcają do załatwiania spraw on-line. Można to zrobić pod adresem http://nasze.miasto.gdynia.pl/cu/. Aby skorzystać z tej możliwości, należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego. Profil zaufany jest bezpłatnym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Jak załatwić sprawę urzędową on-line w Gdańsku
W Gdańsku też można odwiedzić urząd tylko po wcześniejszym umówieniu, ale jak dotąd długich kolejek na zewnątrz nie ma. Wizytę rezerwuje się na stronie: https://www.gdansk.pl/rezerwacja. Pisma zwykłe, skargi i wnioski można wysyłać na adres e-mail: umg@gdansk.gda.pl. Pisma i wnioski wymagające podpisu składać należy natomiast przez platformę: https://epuap.gov.pl/.
By uzyskać informacje (jak załatwić sprawę czy na jakim etapie jest toczące się postępowanie) należy skontaktować się z Gdańskim Centrum Kontaktu (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu): e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl, tel. 58 524 45 00.
Jak załatwić sprawę urzędową on-line w Sopocie
Sopot jako jedyny w Trójmieście jest w czerwonej strefie, ale do urzędu cały czas można przyjść, jednak wcześniej trzeba się umówić drogą elektroniczną lub telefonicznie.
Pełny wykaz numerów telefonicznych i adresów e-mail do poszczególnych wydziałów znajduje się na stronie https://bip.sopot.pl/m,138,spis-numerow-telefonow.html. Ze względu na liczbę mieszkańców w sopockim urzędzie też nie ma wielkich kolejek i bardzo odległych terminów.