• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urząd nie planuje zmian na Piramowicza w tym roku

Maciej Korolczuk
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku potrwa analiza ewentualnej możliwości przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu na Piramowicza. Ale tylko pod warunkiem, że nie pogorszy to bezpieczeństwa rowerzystów. Do końca roku potrwa analiza ewentualnej możliwości przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu na Piramowicza. Ale tylko pod warunkiem, że nie pogorszy to bezpieczeństwa rowerzystów.

Po początkowym twardym obstawaniu przy swoim zdaniu magistrat nie wyklucza już, że przywróci pierwotną organizację ruchu przy ul. PiramowiczaMapka. Zastrzega jednak, że w tym roku będzie to niemożliwe, ponieważ urzędnicy potrzebują więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich propozycji. Jedna z nich zakłada przejęcie fragmentu sąsiedniej działki od Pracodawców Pomorza. Tak się składa, że organizacja ta także domaga się przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu.



Władze miasta w sprawie ul. Piramowicza:

Na temat wąskiego gardła, jakim stała się al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką po odwróceniu ruchu na Piramowicza wypowiedzieli się już niemal wszyscy: kierowcy, mieszkańcy, radni miasta, kierowcy i motorniczowie Gdańskich Autobusów i Tramwajów i radni dzielnicy.

Dyskusje rozgrzały też fora internetowe i media społecznościowe, a pod pięcioma artykułami na Trojmiasto.pl poświęconymi skutkom decyzji urzędników zamieszczono przeszło 3,8 tys. komentarzy. W dużej części krytycznych wobec nowej organizacji ruchu.

Krytyka przyniosła skutek, bo urzędnicy - początkowo twardo obstający przy swoim zdaniu - analizują możliwość przywrócenia ruchu na Piramowicza. Ale pod warunkiem, że nie odbędzie się to kosztem bezpieczeństwa rowerzystów.

Wzajemną widoczność kierowców włączających się do ruchu i jadących drogą rowerową rowerzystów miałaby poprawić przebudowa ogrodzeń na sąsiednich działkach. Wzajemną widoczność kierowców włączających się do ruchu i jadących drogą rowerową rowerzystów miałaby poprawić przebudowa ogrodzeń na sąsiednich działkach.
- Chcielibyśmy spróbować dogadać się z sąsiadami, a więc stowarzyszeniem Pracodawcy Pomorza oraz szkołą Conradinum, w zakresie ewentualnego przejęcia części działek albo przebudowy ogrodzenia, by poprawić wzajemną widoczność rowerzystów i pojazdów wyjeżdżających z Piramowicza na al. Zwycięstwa. To bardzo wstępna koncepcja, więc trudno powiedzieć, o jakim zakresie prac mówimy. Czy będzie to metr, trzy czy pięć. Nie wiemy, czy możliwe będzie wywłaszczenie za odszkodowaniem, ile by to mogło kosztować i jak długo potrwałyby ewentualne kwestie formalne przy wydzieleniu działek i włączeniu ich w pas drogowy. Na razie dajemy sobie czas na rozmowy i analizy do końca roku. Nie zmienia się jedno i chcę to podkreślić - najważniejsze jest bezpieczeństwo rowerzystów - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Pracodawcy Pomorza: zmiany były niezasadne i szkodliwe



Niewykluczone, że zamiary urzędników spotkają się z przychylnością sąsiadów. Jak się bowiem okazuje, wspomniana organizacja Pracodawcy Pomorza to kolejny podmiot domagający się przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu. Prezes Tomasz Limon w piśmie skierowanym do Piotra Grzelaka, wiceprezydenta Gdańska, podkreślił, że odwrócenie ruchu na Piramowicza jest decyzją "niezasadną i szkodliwą zarówno dla okolicznych mieszkańców, jak i samej organizacji".

- W naszym przekonaniu argumentacja pojawiająca się w przestrzeni publicznej, jakoby zmiana miała być podyktowana sytuacją związaną z COVID-19 oraz priorytetem komunikacji rowerowej nad innymi formami komunikacji, nie powinna być uznawana jako podstawowy argument przy opracowywaniu tego typu rozwiązań jako docelowych i stałych - uważa Limon. - Pragniemy zaznaczyć, iż komunikacja rowerowa jest komunikacją sezonową, natomiast zmiany w organizacji ruchu powinny służyć optymalizacji funkcjonowania całego miasta. Niestety w wyniku powyższej zmiany pojawiają się dodatkowe miejsca zakorkowania ulic, natomiast ograniczenie dostępności komunikacyjnej powoduje dodatkowe kilometry objazdów celem dotarcia do miejsca docelowego.

Radni dzielnicy oczekują zmian na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej



Poza Pracodawcami Pomorza w ostatnim czasie do miasta z wnioskiem o zmiany w tym obszarze zwrócili się też radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny: Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy, oraz Roger Jackowski, członek zarządu. Według nich miasto w pierwszej kolejności powinno rozważyć zmiany na skrzyżowaniu al. Hallera z al. Zwycięstwa.

- Proponowana zmiana obejmuje przyporządkowanie każdego z dwóch pasów jezdni al. Hallera na wlocie w al. Zwycięstwa do jednego z kierunków ruchu, tj. prawy pas wyłącznie do skrętu w prawo w al. Zwycięstwa w stronę centrum Wrzeszcza, a lewy pas wyłącznie do skrętu w lewo w al. Zwycięstwa w kierunku Śródmieścia Gdańska - czytamy w propozycji radnych dzielnicy.
  • Radni apelują, by auta na skrzyżowaniu Hallera z al. Zwycięstwa włączały się do ruchu po dedykowanych pasach. Z lewego - tylko w kierunku centrum, z prawego - wyłącznie w stronę Wrzeszcza.
  • Obecnie z prawego pasa można jechać w obu kierunkach. Zdaniem radnych to ogranicza przepustowość skrzyżowania.
  • Z analizy radnych wynika, że więcej aut z Hallera jedzie w kierunku centrum niż w stronę Wrzeszcza.

Zmiana polegałaby na korekcie oznakowania poziomego i pionowego w rejonie skrzyżowania oraz ustawieniu czytelnego oznakowania i tablic informacyjnych przed dojazdem do skrzyżowania. Ponadto zmiana obejmowałaby modernizację sygnalizacji świetlnej na wlocie al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Co ciekawe, radni - podobnie jak nasza redakcja - przeprowadzili w terenie badania natężenia ruchu. Tyle że kontrola dotyczyła skrzyżowania al. Hallera ze Zwycięstwa.



Z ich obserwacji wynika, że na skrzyżowaniu al. Hallera w al. Zwycięstwa ok. 43 proc. kierowców samochodów korzysta ze skrętu w prawo (do centrum Wrzeszcza), a ok. 57 proc. aut jedzie w lewo (w stronę Śródmieścia).

- Z naszych obserwacji wynika, że 22 sekundy zielonej strzałki z Hallera w Zwycięstwa jest obecnie wykorzystywane zaledwie w ok. 26 proc. przepustowości (w ciągu 65 min obserwacji przejechały 73 pojazdy, mogło przejechać ok. 280 pojazdów). Dzieje się tak z dwóch powodów - po pierwsze kierowcy oczekujący na prawym pasie na skręt w lewo blokują wykorzystanie fazy zielonej strzałki kierowcom oczekującym na tym samym pasie na skręt w prawo. Ponadto, ze względu na mało czytelne, nieergonomiczne umieszczenie małego sygnalizatora zielonej strzałki na maszcie z prawej strony jezdni, pewna część kierowców oczekujących na prawym pasie na skręt w prawo nie widzi lub nie interpretuje właściwie sygnału zielonej strzałki i nie wykorzystuje dodatkowego czasu - tłumaczą radni.
10:25 5 PAźDZIERNIKA 20

Pomysł czytelnika dotyczący ul. Piramowicza (75 opinii)

Drodzy Państwo, chciałbym na tacy podać skuteczne, tanie i mega proste rozwiązanie dotyczące przywrócenia wcześniejszej organizacji ruchu na ul. Piramowicza. Ponieważ rowerzyści nie są osobami niepełnosprawnymi, oraz są osobami które przepisy wszechobecne znać muszą to:

1) stawiamy znak stopu z białą tabliczka pod spodem ze dotyczy rowerów
2) konstruujemy barierki tak, żeby rowerzyści nie mogli wpaść na pełnej
3) możemy dołożyć próg zwalniajacy
4) przywracamy ruch na piramowicza w kierunku poprzednim.

Rozwiązanie NUMER 2:
-skoro został odwrócony ruch na piramowicza to dlaczego nie odwrócić go na równoległej Konarskiego i tam wpuszczać auta na grunwaldzka w kierunku oliwy? Tam jest szerzej i widoczniej z tym przejazdem, tam będzie bezpieczniej. Dodatkowo na Hallera tak można przemalowac pasy, żeby skrecajacy w Konarskiego nie blokowali jadących pod operę.
Rozwiązanie NUMER 3:
-przecież sygnalizacja świetlna i stanie na czerwonym to żadna ujma. Dlaczego na piramowicza nie może być normalnie po ludzku świateł na ścieżce+przejściu oraz wyjeżdżających z piramowicza?

Czy naprawdę nie da się tego jakoś po ludzku załatwić, tylko urzędnicy muszą pokazać swoją upartosc i zawzięcie? Tam wystarczy trochę pomyśleć, lekki nakład finansowy i wszystko się da. A moje rozwiązania nie wywlaszczają nikomu działek i nie przebudowują płotów, no ludzie. Ja myślałem że miasto jest dla nas i powinno działać tak jak ludzie tego chcą, a tu zaczyna się "postaw się, a zastaw się".
Zobacz więcej
Drodzy Państwo, chciałbym na tacy podać skuteczne, tanie i mega proste rozwiązanie dotyczące przywrócenia wcześniejszej organizacji ruchu na ul. Piramowicza. Ponieważ rowerzyści nie są osobami niepełnosprawnymi, oraz są osobami które przepisy wszechobecne znać muszą to:

1) stawiamy znak stopu z białą tabliczka pod spodem ze dotyczy rowerów
2) konstruujemy barierki tak, żeby rowerzyści nie mogli wpaść na pełnej
3) możemy dołożyć próg zwalniajacy
4) przywracamy ruch na piramowicza w kierunku poprzednim.

Rozwiązanie NUMER 2:
-skoro został odwrócony ruch na piramowicza to dlaczego nie odwrócić go na równoległej Konarskiego i tam wpuszczać auta na grunwaldzka w kierunku oliwy? Tam jest szerzej i widoczniej z tym przejazdem, tam będzie bezpieczniej. Dodatkowo na Hallera tak można przemalowac pasy, żeby skrecajacy w Konarskiego nie blokowali jadących pod operę.
Rozwiązanie NUMER 3:
-przecież sygnalizacja świetlna i stanie na czerwonym to żadna ujma. Dlaczego na piramowicza nie może być normalnie po ludzku świateł na ścieżce+przejściu oraz wyjeżdżających z piramowicza?

Czy naprawdę nie da się tego jakoś po ludzku załatwić, tylko urzędnicy muszą pokazać swoją upartosc i zawzięcie? Tam wystarczy trochę pomyśleć, lekki nakład finansowy i wszystko się da. A moje rozwiązania nie wywlaszczają nikomu działek i nie przebudowują płotów, no ludzie. Ja myślałem że miasto jest dla nas i powinno działać tak jak ludzie tego chcą, a tu zaczyna się "postaw się, a zastaw się".
Zobacz więcej

Opinie (493) ponad 20 zablokowanych

  • Urzędnik najlepiej wie co jest dla ciebie dobre! (32)

    A wy się męczcie... Podziękujemy przy urnie!

    • 315 32

    • (3)

      To od czytam w tym artykule mnie przeraża. Jak z lewego pasa będzie się skręcać w lewo a z prawego tylko w prawo to ten korek będzie się ciągnął to plaży w Brzeźnie a nie do skrzyżowania z Mickiewicza. Jak odwrócić ruch na ulicy Piramowicza to nie byli problemu. Jak przywrócić ponownie to trzy miesiące analizy. Jak by te lata w których ruch na tej ulicy odbywał się normalnie nie wystarczyły do analizy. Trzeba się a schować pod miotle i temat sam przycichnie. Mogę się założyć że o to chodzi.

      • 42 2

      • Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny (2)

        Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny zawsze ma świetne pomysły a głównym jest utrudnianie życia mieszkańcom.

        • 12 3

        • Przejdź się teraz Uphagena.

          To zobaczysz różnicę dla mieszkańców dzielnicy.

          Bo napisałeś o Radzie Dzielnicy.

          • 4 5

        • ale to jest Wrzeszcz Górny dzbanie

          pozdrawiam z Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny

          • 3 2

    • Najbardziej roszczeniowa grupa - kierowcy (16)

      Korki sa na wasze życzenie, jest was za wielu w tym mieście i tyle.Jeszcze trochę, a będziecie się domagać pozwolenia na jeżdżenie chodnikami.Ciągłe utyskiwanie na korki, na brak miejsc postojowych itd.Jak jest tak źle to sprzedaj jeden z drugim ten cholerny samochód, albo się stąd wyprowadź, czego szczególnie życzę głupio-mądremu , znajacemu się na "wszystkim" "CH"

      • 17 49

      • A będzie jeszcze więcej (11)

        Nie zauważyłeś, że jest plandemia, że jest jesień i że tramwaje i autobusy są zapchane i często opóźnione?
        Wiesz co robią ludzie? Kupują na gwałt samochody, bo taką rzeczywistość stworzyli mieszkańcom kalecy umysłowo urzędnicy.

        • 32 7

        • Wasz wybór.... (9)

          Stójcie sobie wiec w korkach ile wlezie, nawet przez caly dzien tylko skonczcie z tymi jękami bo tego juz sie nie da czytać

          • 9 27

          • To po co czytasz? (7)

            • 21 8

            • Cicho!Nie przeszkadzaj panu urzednikowi w kontemplacji podjetych przez niego genialnych decyzji. (6)

              Kawka ,ciasteczko,gazetka a niech tam motloch dalej stoi w korkach i marnuje swoj czas i benzyne.

              • 14 4

              • A niech marnuje (5)

                Jak taki uparty, leniwy i bezmyslny. No i trzeba bylo sie uczyc, tez bys mogl zostac urzednikiem a nie fizolem w stoczni. Zycie jest kwestia wyborow

                • 6 13

              • Czlowieku Nie widzisz ,ze glupi urzedniczy upor-paralizuje polowe miasta?Slepy jestes i gluchy? (3)

                • 12 4

              • Z tą "połową" (1)

                to chyba trochę przesadziłeś. Korki powstają tylko od Klinicznej do Opery i to w czasie gdy "klasa robotnicza" wraca ze stoczni i portów.

                • 6 4

              • niestety korki zwiększyły się też na Mickiewicza, Miszewskiego i Jana z Kolna

                • 6 1

              • Połowę miasta akurat paraliżuje głupi upór przyspawanych do foteli mieszkańców BHG.

                Samochody w mieście stoją w korkach. Janusze szukający skrótów zwiększają te korki dla innych.
                Tak banalnie.

                • 2 3

              • -Bycie inteligentnym lub bycie urzednikiem wybierz jedno xD

                • 3 4

          • Weź się do pracy słoiku

            • 5 3

        • Poproszę jakieś statystyki na temat zwiększonego zakupu samochodów

          • 5 2

      • Niedługo będziecie jeździć chodnikami??? (2)

        Co za bzdury jak na razie to wy jeździcie ulicami i to pod prąd. Na Jana Pawła na przemian raz na ulicy jak czerwone to na ścieżce lub na chodniku w zależności od wygody.
        Sam jeździłem na rowerze 12000 rocznie nigdy nie byłem rozszczeniowy. To co teraz wyprawiają rowerzyści to ból pały.
        Ciekawe dlaczego nie respektujecie prawa wobec pieszych i nie stajecie na stopie w Sopocie na plaży bo co???
        Według mnie niech zrobią tam światła i nie będzie problemu. Albo znak stop dla rowerzystów i po problemie.

        • 19 5

        • Od kiedy znaki o ustąpieniu pierwszeństwa dotyczą pieszych? Zrobili bubel, to niech się nie dziwią, że nie działa. (1)

          A teraz mi powiedz, dlaczego znak stop tylko dla rowerzystów, a nie dla całej Grunwaldzkiej?

          • 2 2

          • Nie wiem ale na pewno ma to coś związanego z przepustowością, a i ekologię można dorzucić a co tam :-)

            • 1 2

      • Co to za bełkot.

        • 4 2

    • Nie jest problem urzedników tylko kierowców (6)

      To kierowcy uporczywie nie chcą przyswoić sobie zasad ruchu drogowego. Łagodne sugestie (zwężenie, podwyższenie) nie działały, to teraz jest jak jest. I pretensje do urzędników - trzeba było jeździć z rozwagą, to nie byłoby tych zmian.
      I żeby było jasne - też mi sie to nie podoba, zmieniłem trasę na dłuższą, żeby omijać korki, ale też zależy mi na bezpieczeństwie dziecka, które dojeżdża tamtędy rowerem do liceum.

      • 3 13

      • Co chcesz i jak chcesz omijac wydluzajac droge?

        Czylli jak kazdy zrobi tak jak ty to korek przeniesie tylko w inne miejsce...Gdzie tu sens gdzie logika? Kurde ...szanujmy sie....Zalezy ci na bezpieczenstwie dziecka powiadasz... a ile bylo tam wypadkow z rowerem?Moze potrzebne sa tam lustra ,mrugajace zolte swiatla dla rowerzystow i dobra czytelna informacja dla wyjezdzajacych z Piramowicza ze maja spojrzec w prawo i lewo czy nie jedzie gdzies rower? Moze to lepsze rozwiazanie niz robic nastepne 20 km objazdu ?

        • 5 3

      • I kto to mówi ?? (2)

        ten co rozjeżdża ludzi na przejściach i chodnikach, lawiruje między jezdnią a chodnikiem i nie posiada oświetlenia w nocy

        • 3 2

        • Ilu ludzi rozjechali rowerzyści w tym roku? (1)

          • 2 2

          • mnie potrącił dwukrotnie ...

            ...raz na przejściu dla pieszych, gdy nie zatrzymał się aby ustąpić mi przejścia (kierowcy to zrobili), powtórnie na chodniku we Wrzeszczu, gdy wyprzedzał innych rowerzystów. Oboje do stali mandat w wysokości kopa w dpe!

            • 2 0

      • Czy Twoje dziecko rowniez zyje w blednym przekonaniu, ze rower na cpr ma niby pierwszenstwo na wzor roweru na ddr? (1)

        Bo to stoi w niejakiej sprzecznosci do dbania o jego bezpieczenstwo.

        • 2 1

        • przed samochodem ma

          • 0 2

    • Może zrzutka dla Nowaka miesięcznie załatwi sprawę ?

      • 3 3

    • Bezpieczeństwo to frazes stosowany przez ZDiZ

      Wawrzonek twardogłowy... Nie widzę innego rozwiązania dla tego gamonia, jak karne przeniesienie do zakładu utylizacyjnego Szadółki za stawianie progów zwalniających nie zgodnie z przepisami i wprowadzanie ułomnych organizacji ruchu.

      Tak będzie mógł uszczęśliwić znacznie szerszy krąg Gdańszczan.

      • 10 3

    • Sadze, ze to raczej paraliz decyzyjny. Nikt za nic nie chce odpowiadac, tym bardziej, ze pieniadze zadne. Wiec zanim cos zdecyduja to musza naprodukowac papierow i analiz zeby miec d*pochrony i d*pochrony do d*pochronow. Trudno miec im to za zle, bo nikt nie chce stracic pracy albo zostac koziolkiem ofiarnym. Mamy takie dziadowskie prawo i ci ludzie musza jakos w nim sie odnalezc.

      • 5 0

    • Czas na obywatelskie nie posłuszeństwo ...

      ...każdego dnia naklejać na znakach czarna taśmę w poprzek, zrywają ...naklejać ...zrywają ...naklejać ...aż do skutku ...ustawia patrole sm czy policji ...nie będą stały z obu stron ...naklejać do skutku ...wymóc!

      • 2 0

  • Już dawno powinni przeprosić i wrócić do poprzedniego schematu (16)

    90% mieszkańców przeciwna, ale urzędnicy i tak lepiej wiedzą co dla mieszkańców lepsze

    • 326 43

    • Wsiądź na rower i sprawdź sam, ze teraz jest znacznie bezpieczniej!!! (13)

      • 20 49

      • (3)

        bredzisz , jestem rowerzysta i zawsze tam zwalniałem to nie trudne .
        no chyba że trzeba zapie...ać

        • 44 11

        • Napisz coś, czego nie wiemy. (2)

          Tam dla własnego bezpieczeństwa trzeba było zwalnić, żeby jakis kierowca auta nie potrącił rowerzysty.

          Bo rowerzyści mają w tym miejscu pierwszeństwo, ale dużo kierowców aut to ignorowało.

          I dlatego zostały wprowadzone zmiany. Jak sie okazuje, uderzyły bardzo w kierowców aut.

          Ale nie zaprzeczaj, że nie jest teraz bezpieczniej.

          • 12 11

          • Rowerzysci maja tam pierwszenstwo, ale tylko ci znajdujacy sie na przejezdzie. (1)

            3 centymetry przed przejazdem tego pierwszenstwa nie maja, chocby jechali 30km/h.

            • 0 2

            • analogicznie...twierdzisz ze jak jadę drogą z pierwszeństwem

              to mam pierwszeństwo dopiero na skrzyżowaniu, a 3cm przed nim już nie? jak ktos mi z popdporządkowanej wyjedzie to wtedy on ma pierwszeństwo bo był pierwszy?
              No ciekawa, ciekawa interpretacja. ;) hahaha

              • 0 0

      • Nie prawda jakby p+++larze stosowali się do ścieżek rowerowych, a nie ścinali przez chodnik byłoby bezpieczniej (7)

        Btw. jak chcesz bezpieczeństwa to siedź w fotelu w domu

        • 24 18

        • jakby kretyniarze nie ruszali, gdy rower znajduje się centralnie przed nimi

          też by było bezpieczniej

          • 11 14

        • Gam+++niu wytłumacz nam, jak tam można ścinać przez chodnik :)))) (4)

          Byłeś tam kiedyś?

          • 9 4

          • nie był, ale przekaz dnia z centrali trolli prestiżowych już poszedł

            • 6 5

          • normalnie - jedziesz przed szykaną po chodniku (1)

            powinna być druga barierka na końcu chodnika.

            • 3 1

            • A jak inaczej jechać, jak geniusze zatrzymywali się w poprzek DDR?

              • 1 1

          • przyjrzyj się pierwszemu zdjęciu - gdzie jest więcej śladów opon ? Zdecydowanie na chodniku.

            • 3 0

        • Tam sie nie da nie sciąć. Inaczej nie wyminiesz

          • 1 0

      • Bezpieczeństwo nie jest najważniejsze! Ruch jest.

        • 1 4

    • Typowy efekt upolitycznienia

      decydują nie fachowcy, lecz politycy lub ich jacyś społecznicy, wolontariusze, Misiewicze itp.
      I to jest niestety choroba postępująca, niedługo nawet najdrobniejsza decyzja będzie musiała być podjęta przez kogoś z partii.

      • 8 1

    • Nieprawda. 90% komentujących ten artykuł jest przeciwna

      Ale to nic nie mówi o mieszkańcach. Zwłaszcza że ostatnio pełno tu pisowskich troli piszących na zamówienie.

      • 5 5

  • Wszystko pod kierowców (59)

    A że jeszcze kilka osób potrącą? Oj tam oj tam....

    • 66 277

    • (35)

      bredzisz. odkąd była tam szykana nie było żadnych potrąceń

      • 32 20

      • dziwne bo tylko ja miałe ich sredni 3x w tygodniu (32)

        • 8 27

        • (11)

          bo zapie...asz i tyle. Ja przez 15 lat nie miałem żadnego - zwalniam , czasem puszczam samochód przodem - to ie trudne

          • 31 11

          • troche pierdzielisz. (9)

            Non stop jakis baran stawał na przejeździe. czy się wpierniczał po koła nie zważając na ruch prostopadły.
            może nie potrącenia ale jakieś niebezpieczne sytuacje i wymuszenia to tam była norma zupełna.

            • 15 18

            • Bo w tamtym miejscu jest chodnik z dopuszczona jazda rowerem. (8)

              W opisanej sytuacji stoisz i grzecznie czekasz, az pojazd sobie pojedzie, takie jest prawo. Niestety nawet szykana nie dala rowerowym cwiercmozgom do myslenia i nadal wykloacali sie z kierowcami, wzywali policje itp itd Zgodnie z obecnymi standardami postanowiono poglaskac uposledzonych po glowkach i wziac ich pod ochrone, w efekcie odwrocono ruch na Piramowicza.

              • 9 15

              • I właśnie dlatego odwrócono tak kierunek ruchu, ponieważ takich jak Ty nie da się nauczyć.

                • 12 8

              • Tam jest przejazd rowerowy a nie chodnik (4)

                Byłeś tam kiedyś w ogóle?

                • 14 4

              • Przejazdy rowerowe powinny być zlikwidowane. (2)

                Na drodze pierwszeństwo ma samochód.

                • 5 11

              • Samochody powinny być zabrane z ulic

                Na drodze pierwszeństwo ma TIR. A zanim powiesz, że to głupota, pamiętaj, że cmentarze są usiane ludźmi którzy uważali inaczej.

                Tak mniej więcej wygląda argumentacja kierowców.

                • 5 4

              • Dlatego że tak myslisz nikt nie odwroci juz piramowicza

                • 3 3

              • Przejazdy rowerowe sa na drogach dla rowerow. Nie na chodnikach.

                Badz tam jutro i spojrz na znak, to takie cos na slupie, w tym wypadku stojacym na chodniku.

                • 2 2

              • ???? chodnik z dopuszczonym ruchem ???? (1)

                i jeszcze napisz ze na przejdzie jest zebra a rowerzysta wienien zejść z roweru.
                tam był znak D-6b. widać jeszcze na google street view
                weż #oddajprawko

                • 10 6

              • Nie wiem jaki tam byl, wiem jaki tam jest dzisiaj. C13/C16.

                A d-6b nie ma znaczenia w naszej dyskusji.

                • 1 0

          • Jadąc na zielonym puszczasz tego, co ma czerwone?

            • 0 0

        • Nie znasz przepisow, na chodniku nie masz pierwszenstwa przed samochodem, chocby ten zablokowal Ci swobodny przejazd. (19)

          • 3 12

          • Tyle że tam nie ma chodnika, a normalny przejazd rowerowy poprowadzony po wyniesionym progu zwalniającym (2)

            • 10 1

            • Nie jest istotne jak jest skonstruowany, bo caly ten ciag komunikacyjny oznaczony jest znakiem C-16/C13. (1)

              Drogi dla rowerow tam nie ma, a tylko taka dawalaby pierwszenstwo rowerzystom.

              • 0 6

              • Brawo, znasz nazwę znaku, to teraz przeczytaj jeszcze dokładnie przepisy na ten temat.

                • 0 0

          • masakra - skad sie tacy biorą. (14)

            Nie macie pojęcia o oznakowaniu i przepisach a najbardziej sie plujecie. Jak nie macie świateł to po prostu pijane dzieci we mgle. Upośledzeni kierowcy którzy potrafią jezdzić tylko drogą główna. Na podporządkowanej już sie gubią a na drogach równorzędnych po prostu panika i bezradność albo chamstwo i agresja. I oczywisćie wieczne przekonanie o swoich racjach choc bez najmniejszego pojęcia w temacie.
            Tak był znak D-6b (na street view widać go jeszacze). Masakra. Sprawdź sobie co on oznacza.

            • 11 1

            • Co tu pisać..., po prostu jesteś gamoniem.

              • 0 4

            • (3)

              Jesteś klasycznym rowerowym ćwierć mózgiem, szkoda z tobą dyskutować...

              • 3 4

              • z faktami dyskutuj a nie wyzywaj - tam był znak D-6b. (2)

                ale oczywiście łatwiej wyzywać niż napisać z sensem. Ot poziom.

                • 5 1

              • A jest C13/C16. Skoncz wreszcie z tym faktem dyskutowac. (1)

                • 1 0

              • Gdzie niby jest?

                Dowody nie słowa

                • 0 1

            • Parowo, nie obchodzi mnie co Twoim zdaniem tam bylo i kiedy. Jedz jutro i zobacz co tam jest teraz. (8)

              A ten znak d-6b oznacza, ze nie musisz zlazic z roweru i przeprowadzac, nie daje Ci pierwszenstwa przed wjazdem na przejazd.

              • 3 1

              • Misiu z bardzo małym rozumkiem (7)

                Tam tez był znak ustąp pierwszeństwa. Po prostu jesteś kretynem który przepisy ruchu drogowego ogarnia na poziomie przedszkola. Czerwone stój, zielone jedź. To wszystko co kumasz a i tak nie do końca bo jestem absolutnie pewien że na zielonej strzałce już robisz błędy.

                • 3 2

              • Jest wlasnie odwrotnie, cymbale, piszacy o znaku ustap peirwszenstwa przejazdu w odniesieniu do pieszych na przejsciu.

                • 2 0

              • Ot, taki cytat znaleziony w 3 sekundy, Tobie tez polecam poswiecic na to chwile. (2)

                "Kierujący pojazdem dojeżdżając do drogi z pierwszeństwem nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przejazdu rowerzyście dojeżdżającemu do przejazdu drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż drogi z pierwszeństwem. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2310) znak A-7 nakazuje ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom poruszającym się drogą z pierwszeństwem. Jednakże znak ten dotyczy tylko najbliższej jezdni. Droga dla rowerów nie jest jezdnią."

                • 3 1

              • Po drugie (1)

                Ustąp pierszenstwa dotyczy drogi a nie jezdni. drogi. wymyślasz bzdury na poczekaniu. To tragedia że jeździsz autem (chyba) skoro nic nie kumasz.

                • 1 2

              • Rzecz w tym, ze to napredce znaleziony cytat jakiejs interpretacji naszych przepisow, zapewne dzielo jakiegos specjalisty.

                Jednoznaczne sa za to zapisy, ktore przed chwila cytowales. Owszem, kierowca ma obowiazek dostosowac predkosc i w razie czego nie wjechac w peiszego i/lub rowerzyste, ktory znajduje sie na przejsciu (lub na nie wlasnie wchodzi), to jest z reszta oczywiste i naturalne. Jednoczesnie pierwszenstwa nie maja piesi/rowerzysci, ktorzy nie znajduja sie na przejsciu (nie wchodza itd), czyli keirujacy pojazdem nie ma obowiazku stac i przepuszczac wszystkich pieszych/rowerzystow. Tyle wynika z tych przepisow, choc sa jeszcze inne, a na koncu zwykla kultura, wiec o moja jazde sie nie obawiaj, tym bardziej o moje kumanie.

                • 2 0

              • Zapomnialem dodac - cymbale j. (2)

                • 0 1

              • Głupi jesteś i tyle (1)

                Zgodnie z §47 ust. 4 rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych, kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających. Natomiast art. 27 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym stanowi, że kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

                • 3 0

              • Przeciez tylko potwierdzasz tymi cytatami, ze pieszy i rowerzysta ma pierwszenstwo na przejsciu/przejezdzie, nie przed nim.

                • 2 0

          • Rower na chodniku ma pierwszenstwo przed samochodem

            ludzie kto wam dał prawko?
            rower zjezdzający z chodnika na jezdnie jej nie ma. jezeli jedzie po chodniku to ma bo wtedy na 99.9% kierowca włącza siedo ruchu... zresztą komu to ja tłumacze... same tu dzbany :D

            • 0 0

      • dane jakieś masz?

        czy piszesz post-fakty?

        • 5 5

      • takich z ofiarami śmiertelnymi może i nie było

        ale mniejszych całkiem sporo. Tylko nikt policji do takich nie woła...

        • 8 13

    • 14 zdarzeń przez 4 lata to naprawdę jest niebezpiecznie XD

      Ludzie nie wychodźcie z domu, bo koronaświrus, samochód może na pasach potrącić, potkniesz się i uderzysz głową w chodnik, tyle niebezpieczeństw jak wy żyjecie jeszcze?

      • 17 11

    • (16)

      Jeśli rowerzyści są uczestnikami ruchu drogowego to co stoi na przeszkodzie aby na przejeździe przez piramowicza postawić znak STOP?

      • 14 5

      • (6)

        Jak już to było wielokrotnie tłumaczone, w tym miejscu ruch z Piramowicza ustępował ruchowi z Grunwaldzkiej. Co za tym idzie ruchowi pieszemu i samochodowego również. Znak STOP dla rowerzystów miałby sens gdyby tak sam był na Grunwaldzkiej.

        • 5 4

        • (4)

          Przy tr.św Wojciecha jest stop na równoległej drodze rowerowej (skrzyżowanie ze starogardzką) i świetnie się sprawdza.

          • 3 1

          • (2)

            Tam jest samodzielne skrzyżowanie DDR z jezdnią. Tu jest wlot z bocznej ulicy w Grunwaldzką, a DDR należy do Grunwaldzkiej. Widzisz różnicę?

            • 1 2

            • Wzdluz Grunwaldzkiej jest ddr? W ktorym miejscu? (1)

              A Piramowicza krzyzuje sie ze Zwyciestwa.

              • 1 0

              • Po zastanowieniu, moze ddr jest na wysokosci media markt, teraz, po remoncie. Nie jechalem jeszcze.

                • 0 0

          • przecież na starogardzkiej

            nie ma nawet DDR to raz. To nawet nie jest ciąg pieszo-rowerowy ale jakaś droga techniczna/chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym.

            • 1 1

        • Ty jestes niebezpieczny, nie powielaj tych groznych klamstw.

          Nie ma czegos takiego jak ustepowanie tez ruchowi pieszemu, chyba ze chodzi o piesza kolumne poruszajaca sie po drodze z peirwszenstwem. W innych wypadkach masz chodnik, ulice, przejscie dla pieszych, wszystko na ogolnych zasadach.

          • 1 0

      • Na przeszkodzie stoi chodnik, na ktorym nie stawia sie znakow stop, ograniczen predkosci itp glupot. (4)

        A rowerzysta jadacy po chodniku (tzw. ciagu pieszo rowerowym) i tak musi ustapic w takim miejscu wszystkim pojazdom, chyba ze jest juz na przejsciu dla pieszych (przejezdzie).

        • 1 10

        • No uparł się i***ta na ten chodnik i sieje zamęt. Popatrz na zdjęcia w tym artykule! Tam jest przejazd rowerowy a nie chodnik! (3)

          Właśnie przez takich mądrali nie odróżniających chodnika od przejazdu rowerowego, jest tam teraz odwrócony ruch.

          • 11 2

          • Tam jest znak c13/c16, a to oznacza chodnik. I nie ma tu dyskusji. (2)

            • 1 0

            • Pogódz się z tym że przegrałeś (1)

              I przestań kłamać. Bo niby gdzie masz tam taki znak? Nikogo to już nie obchodzi a ty jesteś zerem.

              • 0 0

              • Na skrzyzowaniu Zwyciestwa i Hallera jest ten znak :)

                Piesi i rowerzysci maja wiec peirwszenstwo na prejsciu/przejezdzie, nie przed nim.

                • 1 0

      • (2)

        Na przeszkodzie stoi to, że rowerzyści to upośledzone ćwierć mózgi, oni nie wiedza co oznacza znak stop...., będą ten znak interpretować jako stop dla samochodów....

        • 2 4

        • Jak na razie to kierowcy nie potrafili zrozumieć znaku "ustąp pierwszeństwa" (1)

          I stąd to całe zamieszanie.

          • 3 2

          • Ale keirowcy mieli tam znak "ustap pierwsenstwa" w odniesieniu do Zwyciestwa.

            Pieszym i rowerzystom kierowcy nie maja obowiazku ustepowac, chyba ze ci znajduja sie juz na przejsciu/przejezdzie. Drogi dla rowerow w tym miejscu nie ma, jest tylko dwukolorowy chodnik.

            • 1 1

      • Na przeszkodzie stoją przepisy i**oto skrecajace auto ustępuje jadącym prosto i pieszym idącym równolegle do drogi z pierwszeństwem abecadło drogowe matole którego nie ogarniasz

        • 0 4

    • wszystko pod rowerzystów (1)

      i jeszcze tak pięknie odwracają kota ogonem. Tylko że właśnie kończy się na 7 miesięcy sezon rowerowy, chyba że jesteś 30-letnim zapaleńcem (a to oni krzyczą najgłośniej)

      • 4 5

      • Ja tu widzę krzyk kierowców

        • 1 1

    • Jakos pieszych nikt tam nie potracal. (1)

      Niebezpieczenstwo stwarzali tam niezrownowazeni psychicznie przedstawiciele rodu rowerzystow, ktorzy zapominali, ze jada po chodniku, a nie po drodze dla rowerow. Obecnie w unii obowiazuja standardy, zgodnie z ktorymi tych najciezej uposledzonych trzeba cale zycie prowadzic za raczke, dlatego ta decyzja z perspetywy urzedu musi wygladac slusznie. W koncu najglupsza czesc spoleczenstwa jest w tym miejscu bezpieczna.

      • 6 12

      • Wszyscy mamy się poddawać, bo pacan nieumiejący jeździć chce mieć do tego prawo?

        Nie, takich się po prostu eliminuje.

        • 1 0

    • Zrobmy wszystko pod pieszych..

      A gotować będziemy znów na ogniskach w nowo wybudowanych jaskiniach..

      • 0 0

  • Nasi kochani urzednicy (7)

    Ostatnio patrząc na to co dzieje się na gdańskich drogach potrafią tylko utrudniać życie. Wszystko niestety dla aktywistów i innych rowerowopieszych lobbystów, niemających nic wspólnego z większością mieszkańców.

    • 202 20

    • I jeszcze żeby było ciekawiej (3)

      Powoli wracają maratony po mieście. Jak tka dalej pójdzie to nikt tu nie będzie chciał mieszkać.

      • 15 1

      • (2)

        Ja się w tym roku wyprowadziłem i sobie chwale. Mam ogródek, 4x większy metraż, garaż. Do tego sympatycznych sąsiadów. Nie muszę słuchać jak sąsiad wypróżnia się na 3 piętrze i nie muszę się ścigać z nim o miejsce parkingowe przed blokiem a Grzelak nie zrobi mi strefy płatnego parkowania. Życie jest piękne i spokojne. Polecam każdemu normalnemu człowiekowi. W Warszawie już dawno to zrozumieli i w tej chwili mieszkają tam same słoiki. Jaszcze tylko firmy powinny się wynieść z Gdańska.

        • 6 1

        • A do miasta nie przyjezdzaj lub sie na jego temat nie wypowiadaj. Siedz na wsi.

          • 0 4

        • No i fajnie.

          Tylko nie płacz teraz że do pracy musisz mieć 7 pasów i parking 30cm od drzwi.

          • 0 2

    • Jaki Pan taki kram

      • 1 0

    • A czy Grzelak kiedyś wymyślił coś mądrego ?

      Wszak to jego indywidualna decyzja, pomimo że GZDiZ był przeciwny ...

      • 2 0

    • takich szkodników jak ty trujacych spalinami powinno sie wogle z miasta wyeliminowac

      • 0 2

  • To prawdziwy skandal! (4)

    i daje pidstawy do myślenia że zmiana została zrobiona na czyjeś zlecenie i abonament jeszcze obowiązuje.

    • 152 12

    • Statystyki. Przez lata wiele potrąceń rowerzystów i ignorowanie przepisu o pierwszeństwie rowerzystów. (3)

      Skandalem jest to, że po tylu zmianach w tym miejscu, kierowcy nadal nie ogarniali.

      Kto im dał prawo jazdy?

      • 5 11

      • Tam rowerzysta do dzis nie ma pierwszenstwa, czego dowodem jest chocby ta szykana. (2)

        Na zadnym cie=agu pieszo rowerowym rowerzysta nie ma pierwszenstwa.

        • 7 3

        • tam był łosiu znak D-6b (1)

          Sprawdz na google street view. A potem w kodeksie co ten znak znaczy.
          po prostu załamka. A potem płacz ze kierofców krzywdzą.
          Sami sie krzywdzicie jeżdżąc kompletnie bez pojęcia co i jak.

          • 3 3

          • O boscy.....i tacy eksperci sie tu wypowiadają? I pewnie mają prawo jazdy :))))

            Rowerzysta ma tam pierwszeństwo. Takie sa przepisy.

            • 3 2

  • No niech ktoś mnie weźmie i wytłumaczy! (5)

    Czy urzędy są dla ludzi? Czy mieszkańcy często nie wiedzą lepiej co się u nich na dzielnicy dzieje? Odnoszę wrażenie że ta grupa zawodowa jest oderwana od rzeczywistości a ich piorytetem jest stwarzanie pozorów że ciężko pracują. Niestety znam kilku urzędasów i żaden z nich nie wydaje się być normalny

    • 167 12

    • na pewno nie dla tranzytowych kierofczyków (3)

      • 5 11

      • (1)

        ale masz kompleksy co?

        • 2 3

        • Kompleksy mają Janusze jeżdżący do Żabki po fajki samochodem.

          Bo jeszcze sąsiad pomyśli że Cię nie stać na samochód (jakby to w ogóle było możliwe)

          • 1 1

      • Nie skończyli Drogi Czerwonej to jest teraz problem.

        Połączyć ruch z dwu pasmowej Hallera i z Kliniczej w jeden pas ruchu ? :))

        Kierowcy zrobili sobie bajpas przez Piramowicza, ale to patologia. Plus miejsce kolizyjne z wyjazdem na Grunwaldzką.

        Może ktoś w siedzibie dowodzenia miastem pochyli sie nad tym miejscem.

        • 0 5

    • Tak, urzędy są dla ludzi. Wszystkich ludzi, nie tylko kierowców.

      • 0 2

  • Zróbmy im koreczek pod urzędem i nie planujmy go usuwać w tym roku. (3)

    Może to zmiękczy ich twarde głowy.

    • 180 12

    • I tak robicie :)

      • 7 2

    • Przecież od lat robicie...

      • 4 1

    • Jeszcze większy korek? Człowieku, daj żyć.

      • 2 1

  • Nikt sie nie przyzna i nie poda nazwiska kto to wymyślił .
    Brak odpowiedzialności urzędników jest największą wadą "demokracji"
    zastanawiali by się 50 razy zanim by coś zmienili

    • 134 7

  • Czekam na ten dzień kiedy w końcu zrobimy porządek z urzędami (2)

    • 129 10

    • Zgłoś się do MPO. Dostaniesz mopa.

      • 2 5

    • Jedyne co możesz uporządkować to browary w swojej lodówce

      • 2 3

  • Wow może jaśnie panującą (6)

    Zabierze głos ? Czy to tylko dotyczy Gdańska to nie trzeba ?

    • 118 10

    • Jaśnie panująca to pewnie teraz jakiś skwer otwiera (2)

      Albo jest na konferencji. Nie ma czasu dla mieszkańców

      • 29 2

      • o to to!

        • 12 0

      • Raczej...

        Raczej w niemieckim radiu napier... na Polskę!!!

        • 12 1

    • A może panna prezydentka (2)

      Specjalnie tak po cichu to zorganizowała, że niby teraz pełna złości wkroczy na białym koniu, pogrozi palcem niesfornym urzędnikom, przywróci dawny ruch na ulicy i zostanie bohaterką miasta...

      • 4 0

      • Bohater kierowców to jeszcze nie bohater miasta... właściwie to jest na odwrót.

        • 1 2

      • Mieszkańcy miasta nie narzekają, bo przecież nikt nie jest tak głupi żeby tamtędy jeździć do pracy samochodem

        A opinia ludzi z innych powiatów za bardzo nas nie obchodzi.

        • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane