- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (42 opinie)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (289 opinii)
- 3 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (61 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (85 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Urząd sprawdził, jak mieszkańcy oceniają pracę prezydent i radnych Gdańska
43 proc. pytanych działalność prezydent Gdańska oceniło "bardzo dobrze i raczej dobrze", 25 proc. "raczej źle i bardzo źle", a 21 proc. "ani dobrze, ani źle". To część wyników badań przeprowadzonych przez Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych UG na zlecenie gdańskiego magistratu. Urząd w ich ramach sprawdził też m.in. rozpoznawalność wiceprezydentów i opinię mieszkańców nt. pracy Rady Miasta Gdańska.
Za przygotowanie opracowania miasto zapłaciło 49 tys. zł brutto.
W jego ramach ankieterzy zadają kilkadziesiąt pytań dotyczących zmian w mieście, reprezentatywnej 1001-osobowej grupie dorosłych mieszkańców Gdańska. Próba ta odzwierciedla, pod względem płci, wieku oraz wykształcenia strukturę ogółu mieszkańców miasta.
Pytani są oni m.in.:
- o zainteresowanie działalnością władz miasta,
- o to, jakich informacji najczęściej szukają na stronie gdansk.pl,
- o to, jak oceniają działalność prezydenta miasta i rady miasta,
- o to, czy znają zastępców prezydenta,
- o to, jak oceniają zmiany zachodzące w mieście w wielu dziedzinach - np. komunikacji, transporcie, mieszkaniówce itp.
"Barometr opinii" miał pokazać, jak mieszkańcy postrzegają władze Gdańska
W ostatnim badaniu aż 80 proc. ankietowanych zadeklarowało zainteresowanie działalnością władz Gdańska. To dużo, gdy porównamy to z wynikami pierwszego badania z 1996 r. Wtedy zainteresowanie to deklarowało 54 proc. pytanych.
Jednym z celów badań było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: "Jak gdańszczanie oceniają działalność władz miasta oraz ich osiągnięcia w okresie ostatniego roku przy uwzględnieniu uwarunkowań prawnych oraz ograniczonych możliwości finansowych".
69 proc. badanych odpowiedziało, że władze miasta zrobiły bardzo dużo i dość dużo, ale nadal wiele spraw czeka na realizację. 31 proc. uznało, że władze zrobiły niewiele.
Ocena prezydent Gdańska: nie jest ani bardzo dobrze, ani bardzo źle
Ważnym celem badań było dokonanie oceny działalności prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Tu opinie były podzielone.
Co prawda przeważały te pozytywne - 43 proc. oceniło działalność prezydent "bardzo dobrze i raczej dobrze", ale aż jedna czwarta pytanych - 25 proc. - uznała, że jest "raczej źle i bardzo źle". Do tego trzeba doliczyć, że 21 proc. uznało, że jest "ani dobrze, ani źle", a kolejnych 11 proc. respondentów, że "trudno powiedzieć".
Zapytaliśmy, czy prezydent Gdańska nadal podtrzymuje deklarację, że będzie kandydować w kolejnych wyborach samorządowych.
- Zgodnie z deklaracjami prezydent Aleksandry Dulkiewicz pani prezydent będzie ubiegała się o reelekcję. W tej sprawie nic się nie zmieniło. Prezydent Gdańska bierze odpowiedzialność za prowadzenie spraw miasta i będzie się z tego rozliczała z wyborcami, gdy przyjdzie na to czas - odpowiedział nam Daniel Stenzel, rzecznik prezydent Gdańska.
Piotr Grzelak najbardziej rozpoznawalnym wiceprezydentem
Ciekawie wypadły wyniki badania rozpoznawalności wiceprezydentów Gdańska. Zastępców Aleksandra Dulkiewicz ma czterech.
Okazało się, że dla mieszkańców najbardziej rozpoznawalnym z nich jest Piotr Grzelak, wiceprezydent ds. zrównoważonego rozwoju, odpowiadający m.in. za politykę komunalną miasta.
- 52 proc. deklaruje jego względną znajomość, w tym 18 proc. zna Piotra Grzelaka z jego działalności dość dobrze, zaś 34 proc. słyszała o nim, ale wie o nim niewiele. Alana Aleksandrowicza zna lub słyszało o nim 28 proc., Monikę Chabior - 24 proc., a Piotra Borawskiego - 22 proc. badanych - czytamy w wynikach badań.
Ocena Rady Miasta Gdańska
Uczestników badania zapytano też o ocenę pracy Rady Miasta Gdańska. Tu opinie były podzielone, ale blisko jedna piąta pytanych w ogóle nie miała zdania na ten temat.
Były też pytania o gdansk.pl i Budżet Obywatelski
Ankieterzy pytali też m.in. o to, czego mieszkańcy szukają na miejskiej stronie internetowej gdansk.pl. Najwięcej pytanych (48 proc.) odpowiedziało, że "bieżących informacji o mieście, inwestycjach". Tyle samo osób odpowiedziało, że za pomocą tej strony załatwia sprawy urzędowe.
Czytaj też:
5 mln zł rocznie na miejski portal
Jednym z celów badania było też "zarejestrowanie poziomu partycypacji obywatelskiej w różnych formach konsultacji społecznych w okresie ostatnich 3 lat".
- Oprócz głosowania na projekty w Budżecie Obywatelskim (35 proc. pytanych) respondenci uczestniczyli w różnych konsultacjach społecznych poprzez internet, takich jak np. udział w ankietach online, przesyłanie własnych opinii i propozycji itp. (22 proc.), uczestniczyli w konsultowaniu planów zagospodarowania przestrzennego (7 proc.), a także w spotkaniach konsultacyjnych dotyczących różnych inwestycji, programów i strategii (6 proc.) - czytamy w tegorocznym Barometrze.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-20 10:22
(31)
Wybory samorządowe pokarzą faktyczną opinię. Z tego co wiem sami urzędnicy nie oceniają zbyt dobrze Pani Prezydent, a ci zazwyczaj wypowiadali się o swoich zwierzchnikach w samych superlatywach. Nie będę tu przytaczał porażek, bo w postach poniżej i powyżej już zostało to powiedziane. Odnoszę natomiast wrażenie, że włodarze trójmiejscy lubują się w
Wybory samorządowe pokarzą faktyczną opinię. Z tego co wiem sami urzędnicy nie oceniają zbyt dobrze Pani Prezydent, a ci zazwyczaj wypowiadali się o swoich zwierzchnikach w samych superlatywach. Nie będę tu przytaczał porażek, bo w postach poniżej i powyżej już zostało to powiedziane. Odnoszę natomiast wrażenie, że włodarze trójmiejscy lubują się w wystawianiu sobie laurek za pieniądze podatników. Niedawno na tym portalu prezentowany był raport o stanie miasta Sopotu również zamówiony przez ratusz. Robienie takich sondaży nie ma większego sensu, gdy obowiązuje zasada "płacę to wymagam". Nawet jeśli nie ma nacisków ze strony zamawiającego, to nie przyzwoicie było by pokazać bolesną prawdę zlecającemu który jest płatnikiem, tym bardziej, że UG jest stałym beneficjentem UM. Nie oskarżam tu pracowników naukowych o fałszerstwo ale wynik sondażu w dużej mierze zależy od sformułowania pytań. Tych natomiast nikt na razie nie widział.
- 456 39
-
2021-12-21 07:01
tragedia, ta babka sie nie nadaje, kto robil ten sondaz?
zmiencie to wladze- 4 0
-
2021-12-20 17:35
(3)
Wybory nic nie pokażą. Sama głosowałam ostatnio na mniejsze zło, mimo że gdybym miała ocenić, to wskazała bym jednoznacznie "źle".
- 5 0
-
2021-12-20 18:21
nie ma mniejszego zla (2)
zlo jest zle i kropka.
Tym bardziej, ze wiemy co i kto jest zle.
Lepiej dac szanse niewiadomej i zmianie. Bo zmiana, jakakolwiek by ona byla, to jedyna rzecz jakiej obawiaja sie obieralni "dyktatorzy"...- 9 1
-
2021-12-20 23:09
(1)
od 25 lat nie ma partii, osoby, na która zagłosowałabym z czystym sumieniem. Dla mnie zawsze jest mniejsze zło. Nigdy z nikim się nie identyfikuje w 100%. Tym bardziej, że politycy nie mają problemu ze zmianą barw. Dlaczego więc miałabym ślepo podążać za kimś, kto mówi, co wyborca chce usłyszeć? Głosu jednak nie można marnować. Mam wybór, więc rozdaję głosy najlepiej, jak umiem.
- 2 2
-
2021-12-21 11:00
po czynach poznacie.
jak ktoś choćby rozważa jeszcze PO albo przeszczep typu wszystko dla gdańska, to ma coś z głową.
- 1 0
-
2021-12-20 16:55
manipulacja wynikami, nic nie robią
czas na zmiany- 7 0
-
2021-12-20 16:01
Pokażą, jeśli nie będą sfałszowane przez PiS
Pokażą piszemy przez Ż a nie RZ szanowny analfabeto!
- 0 8
-
2021-12-20 15:51
pokażą
chyba, ze chodzi co ukaranie za zaniedbania i ewidetna niegospodarnosc karami wiezienia.
- 8 0
-
2021-12-20 14:45
Wybory samorządowe pokażą jedynie, ile osób jest od niej uzależnionych.
Ile ma dzięki niej zapewnioną egzystencję.
- 16 1
-
2021-12-20 13:08
W tym sondażu
Do grafik to chyba brali udział deweloperzy i ich rodziny , radni itp itd.. bo inaczej się tego nie da wytłumaczyć
- 22 1
-
2021-12-20 12:55
*pokaŻą
- 5 0
-
2021-12-20 12:54
Jako pracownik magistratu mogę tylko potwierdzić (5)
Paweł jaki był wszyscy wiemy, swoje problemy miał, nie wszystkie jego decyzje były dobre, ale zawsze miał czas dla urzędu i swoich urzędników. Za nowej szefowej dwór tylko się umocnił, a czasu na sprawy bieżącego zarządzania coraz mniej
- 26 2
-
2021-12-20 13:03
popieram (4)
Paweł był człowiekiem dla dla człowieka i zawsze znalazł czas dla kazdego, tej pańci tego brakuje.
Uczyła sie u boku Pawła lecz widocznie zbyt mało przyswajała- 20 7
-
2021-12-20 16:09
Nie był żadnym czlowiekiem dla czlowieka
tez usuwał ludzi z mieszkan. likwidowal przychodnie oraz olal protest uczniow broniacyh swoje szkoly przed liwidacja.
Byl, ale dla dewloperów, ktorym przychylal nieba. Krecil na podatkach.
Sprawe zmarłego Harrego pod UM bo konsekwernie odmaiał mu audjencji w jego biurze wszyscy znamy.
Dla ludzi interesujacych sie praca samorządutez usuwał ludzi z mieszkan. likwidowal przychodnie oraz olal protest uczniow broniacyh swoje szkoly przed liwidacja.
Byl, ale dla dewloperów, ktorym przychylal nieba. Krecil na podatkach.
Sprawe zmarłego Harrego pod UM bo konsekwernie odmaiał mu audjencji w jego biurze wszyscy znamy.
Dla ludzi interesujacych sie praca samorządu i rady miasta oraz jego decyzji zapisal sie maksymalnie negatywnie. W porównaniu do poprzednika posadzkiego to był mały czlowiek, niewielkiego formatu dbajacy o wiele bardziej o wlasny interes i apanaze. Nie licząc sie z miastem i jego prawdziwymi potrzebami. Wazne zeby gdansk = miasto restauratorów i hotelarzy. Co akurat osiagnał, dorabiając się fortuny na urzedzie sredniego miasta.
Już nie wspomne jak po objeciu urzedu pozbywal sie konsekwetnie zdolnych i dzialajacych dla mieszkaców urzędników i specjalistów żeby otoczyć sie pod koniec 2009 grupą miernych ale wiernych. Tworzac sobie w ten sposob elektorat i kadre urzedników ktorzy nie patrzyli mu na ręce. Tylko bili peany na jego czesc.
Podsumowując najgorszy prezydent w trzydziestoleciu, ale jednak obecna go przebiła. Czyli działa zasada przy ocenach: "Są gorsi"- 19 2
-
2021-12-20 13:56
Jak nie żyje, to nagle święty... (2)
Szkoda, że jak żył, trolle truły identycznie o nim.
- 7 15
-
2021-12-20 15:57
a ja nadal uwazam go za krętacza i bezczelnego klamce
tu nic sie nie zmieniło.
Czas mial owszem zeby jezdzic za kase urzedu po europejskich stolicach. Ale tez do Grodecka na obiad i załatwił mu nazwe ronda przy alkoholu w jego prywatnej willi. Ten sie pozniej wygadał sie w wywiadzie, ze pawel dal mu zglosic wniosek o nadanie nazwy chociaz to lamalo prawo o samorzadzie gdyz tylko mieszkanciectu nic sie nie zmieniło.
Czas mial owszem zeby jezdzic za kase urzedu po europejskich stolicach. Ale tez do Grodecka na obiad i załatwił mu nazwe ronda przy alkoholu w jego prywatnej willi. Ten sie pozniej wygadał sie w wywiadzie, ze pawel dal mu zglosic wniosek o nadanie nazwy chociaz to lamalo prawo o samorzadzie gdyz tylko mieszkanciec zameldowany i obywatel Polski moze takowy wniosek zglosic.
Dulkiewicz robi wojaze pociagami po miastach zeby tylko nic nie robic w UM. Pod tym względem sie roznią. Tylko skalą. I to wszystko.- 15 2
-
2021-12-20 15:58
bo walesa mial zostac preziem i zwolal troli.
- 2 2
-
2021-12-20 12:04
Znana reguła Dzierżyńskiego: (2)
Nie jest ważne gdzie i kto głosuje, ważne jest kto liczy głosy ! Ta pani jedt po prostu beznadziejna ! Pokazała to podwyższając sobie ostatnio prawie o 100% apanaże !
- 38 3
-
2021-12-20 12:30
Eeee, przecież to rząd ustawą podniósł wypłaty samorządowcom... (1)
- 3 28
-
2021-12-20 13:04
Bzdura !
Samorządowcy otrzymali tylko możliwość podniesienia wynagrodzenia ! Mogła sobie podnieść o 10% i wybory wygrane ! A tak miejsce na San Escobar zapewnione !
- 26 2
-
2021-12-20 11:24
gdyby nie to co spotkało poprzedniego włodarza, to ona nigdy nie zostałaby prezydentem (6)
nie angażuje się w pracę dla miasta, ciągle jeździ po Polsce i robi zadymy
- 54 5
-
2021-12-20 13:02
Ma siedzieć cicho. 1/3 budżetu Gdańska się PiSowi należała. (5)
Oczywiście, mimo to na wszystko ma starczyć.
- 2 24
-
2021-12-20 13:34
Na podwyżkę dla niej wystarczyło? (4)
- 30 3
-
2021-12-20 13:43
Jak się zadłużyło miasto na dodatkowe pol miliarda rocznie, nazywając to zrównoważonym budzetem (3)
To na podwyżki i premie dla kniazini i jej świty musi wystarczyć.
- 21 2
-
2021-12-20 13:53
Czekaj, zadłużyło się na dokładnie tyle, ile Morawiecki przytulił do budżetu centralnego? (2)
To poczekaj na Nowy Wał. Następne pół miliarda do miliarda w plecy dla Gdańska.
- 4 25
-
2021-12-20 22:14
I to jest moment na podwyżki +50% :) (1)
- 1 1
-
2021-12-21 01:40
Gaz idzie o 50% to czemu nie podwyższyć sobie?
- 0 1
-
2021-12-20 10:40
(3)
Dokładnie...bo niestety sondaż np przeprowadzony tutaj wśród czytelników dałby miażdżącą ale i obiektywną odpowiedź co ludzie faktycznie myślą.Można spytać jak oceniasz działania władczyni dobrze plus źle minus....
- 41 7
-
2021-12-20 13:33
Niech ona sama płaci za sondaże
- 17 2
-
2021-12-20 12:30
Ciekawa by była różnica wyników, jakby zablokowali ruch z poza Trójmiasta :)
- 6 7
-
2021-12-20 12:13
łamaga... dosłownie
- 15 2
-
2021-12-20 07:33
Nie wierzę w zmanipulowanie wyników, ale... (12)
U nas sondaże chyba nie mają sensu ponieważ wpływ na nie ma obecny, gigantyczny podział społeczeństwa. Tzn p. Dulkiewicz może być prywatnie postrzegana jako słaba u wyborcy opozycyjnego, ale jest "nasza" i wara od niej. To działa w drugą stronę podobnie. Ogólnie, jest pat.
- 359 37
-
2021-12-22 13:39
nieważne kto jest badany, ważne kto zleca badanie (1)
- 4 0
-
2021-12-22 21:27
i kto za nie płaci
- 1 0
-
2021-12-21 01:40
Jak się przeprowadza sondę wśród pracowników UM i przyjaciół, to nie ma potrzeby manipulowania :D
- 7 0
-
2021-12-20 16:55
kto ta panią wybrał , katastrofa to miasto
- 10 1
-
2021-12-20 12:43
Ciekawe jest połączenie raczej dobrze i bardzo dobrze oraz raczej źle i bardzo źle. Być może raczej dobrze i bardzo źle zdecydowanie w tych połączonych statystykach dominują
- 6 0
-
2021-12-20 11:50
(1)
Pani Dukiewicz samozwańczy prezydent nie powinna być prezydentem i po śmierci poprzednika ogłosić wybory marna z niej Pani prezydent ot tyle w temacie noc dodał nic ujął tak jak poprzednicy dala deweloperom pas nadmorski bo pewnie też mieszkania po okazyjnej cenie mieć będzie zakupione każdy podobny do poprzedniego byle się nacjapac i do europarlamentu wlesc po emeryturkę w euro
- 24 3
-
2021-12-21 17:11
nie zauważyłeś / zauważyłaś, że po śmierci Adamowicza BYŁY wybory ??? uuuu....
- 3 0
-
2021-12-20 11:26
o tym mówił Neumann na taśmach prawdy (4)
antypisowski elektorat nie potrafi racjonalnie myśleć. Nieudolność wystarczy wytłumaczyć atakiem pisu i po sprawie
- 44 8
-
2021-12-20 12:09
Pisowski lektorat za to racjonalnie myśli (3)
Hahaha
- 16 17
-
2021-12-20 12:12
tak mówił Neumann, ciekawei charakteryzował swoich wyborców i kodziarzy (2)
- 24 1
-
2021-12-20 13:03
Piotrowicz powiedział wprost że elektorat PiS to d**ile. (1)
I nie na jakichś "taśmach oświecenia", nagrany przez przestępców, tylko w telewizji.
A jakoś wyborcom to nie przeszkadza :D- 12 17
-
2021-12-20 16:28
a kto to jest Piotrowicz?
- 6 8
-
2021-12-20 07:17
Gdyby nie to. (57)
Gdyby nie budowa przejścia nad istniejącym tunelem przy bramie wyżynnej, która zakorkuje Śródmieście to byłbym za, ale tutaj mi się już przelało dla rządzących naszym miastem.
- 581 85
-
2021-12-21 13:10
komentarze na trójmiasto, na ktorym siedza raczej ludzie przeciwko kierowcom
pokazuja jasno, ze to nie chcemy prezydent, ktora da sie zakrzyczec grupce aktywistow miejskich. 90% osób nie chce tego przejscia, nie chca 50kmh na grunwaldzkiej. Nie chcemy juz tez zwyczajnie Dulkiewicz, pomimo tego ze jest niby z naszej opcji.. bo to bzdura - nie bede stal murem za platforma tylko dlatego ze byli bardziej przejrzysci niz pis,
- 0 0
-
2021-12-21 07:01
masakra
takiej wladzy nie chcemy dla tego miasta
- 1 0
-
2021-12-21 05:41
To jest mało ważne galerianki to priorytet!!!
- 0 0
-
2021-12-20 14:59
Jeszcze jakieś progi przydałoby się zamontować przy bramie wyżynnej
- 4 1
-
2021-12-20 11:22
pełna zgoda tylko jaki mamy wybór? (6)
kacperka z pisu czy innych oszołomów z KO?
- 3 12
-
2021-12-20 12:36
Jakby Emilia Lodzińska (KO) startowała to bym był w stanie na nią zagłosować. Przynajmniej zgadzam się z jej przyjaznymi kierowcom poglądami nt. Piramowicza, i też jestem przeciwny betonowaniu Wzgórza Mickiewicza.
- 3 1
-
2021-12-20 12:12
Żaden partyjniak prezydentem Gdańska ! (1)
Gdańsk jest nasz ! Naszych mieszkańców ! Jak nas traktują to widać ! Niemal 100% wyższe apanaże dla Dulkiewicz ...
- 6 2
-
2021-12-20 12:34
"apanaże dla Dulkiewicz"?
Nowe słowo klucz na podstawie którego boty zliczają kto ile zarobił? :D
- 2 5
-
2021-12-20 11:32
(1)
może ktoś kto nie bawi się w politykę tylko w sprawy miasta i jego mieszkańców byłby najlepszy?
- 3 1
-
2021-12-20 13:58
Czyli kto?
Nie ma takich kandydatów.
- 0 2
-
2021-12-20 11:28
Pomaska albo młody bolek!
- 6 5
-
2021-12-20 11:16
twoje jeżdżenie autem przez centrum to nie cały świat
- 1 15
-
2021-12-20 09:21
Tylko przejścia naziemne.
KOniec z dyktatem "przepustowości".
- 7 21
-
2021-12-20 09:22
Ten głupi komentarz sprawia, że chcę ją wspierać.
- 6 13
-
2021-12-20 09:23
Budowa tego przejścia to (1)
chyba jedyne, co zrobiła Dulkiewicz dobrze.
- 3 29
-
2021-12-20 10:49
W takim razie nic nie zrobiła dobrze
- 22 0
-
2021-12-20 08:13
za mało angażuje się w sprawy miasta, to główny zarzut (1)
- 36 1
-
2021-12-20 11:30
za to w politykę angażuje się ponad miarę
- 12 0
-
2021-12-20 07:32
To jest wlasnie to (18)
No to w Wiedniu, Berlinie albo Paryzu, nie mowiac o holenderskich miastach, wszystkie rady miejskie juz od 20 lat powinny byc odwolane. Tam wszedzie zamykaja przejscia podziemne, pozwalaja ludzia przejsc przez ulice i redukuja indywidualny ruch samochodowy. Ludzie to nie krety, sa rodzice z wozkami, starsi.
- 16 75
-
2021-12-20 13:41
Chory jesteś? Porównujesz wielkie stolice (2)
do 400 tysięcznego miasteczka? Po za tym czy wszystko trzeba kopiować? W Wiedniu Berlinie i Paryżu często są zamachy terrorystyczne, to u nas też chcesz je zaimplementować?
- 7 1
-
2021-12-20 14:15
A ile tych zamachow terorystycznych bylo w Wiedniu? Wiem o jednym, popelnionym przez urodzonego w Wiedniu Macedonczyka. Popatrz na statystyki morderstw w Gdansku i w Wiedniu. Zdziwisz sie. Durne powielanie pisowskiej propagandy
- 0 6
-
2021-12-20 13:52
U nas też są.
Ale zawsze media twierdzą że "ci ludzie z szybkowarem pełnym śrub i materiałów wybuchowych to normalna rodzina na spacerze".
Niestety, skrajna prawica zawsze jest skrajną prawicą.- 0 2
-
2021-12-20 09:24
(5)
Oni mają mądrzejszych obywateli, a nie ten postkomunistyczny syf, który myśli bardziej jak biedni Rosjanie.
- 6 8
-
2021-12-20 09:35
(4)
Na wszystko przyjdzie kolej. Niestety w porównaniu do zachodu jeszcze raczkujemy mentalnie ale musi upłynąć trochę czasu zanim to się zmieni. W końcu przyjdzie taki czas że stare samochody się skończą, chociaż uważam że jest już całkiem spoko i jest coraz więcej nowych samochodów (z drugiej strony stare samochody były lepiej wykonane od tych nowych
Na wszystko przyjdzie kolej. Niestety w porównaniu do zachodu jeszcze raczkujemy mentalnie ale musi upłynąć trochę czasu zanim to się zmieni. W końcu przyjdzie taki czas że stare samochody się skończą, chociaż uważam że jest już całkiem spoko i jest coraz więcej nowych samochodów (z drugiej strony stare samochody były lepiej wykonane od tych nowych które się po 5 latach rozpadają). Znikną też piece węglowe, ale niestety nasi ułomni politycy właśnie zaorali tą kwestię. Drogi gaz także nie zachęca do zmiany typu ogrzewania.
- 4 12
-
2021-12-20 11:54
mentalnie powiadasz? (3)
przede wszystkim, raczkujemy w publicznej infrastrukturze komunikacyjnej.
Począwszy od masowego likwidowania połączeń kolejowych i autobusowych na terenie województwa pomorskiego. Bo kosztuje i się nie opłaca...
Takie były liberalne paradygmaty.
Co mamy w zamian? Rower... Chiny już z niego zrezygnowały... I przejściaprzede wszystkim, raczkujemy w publicznej infrastrukturze komunikacyjnej.
Począwszy od masowego likwidowania połączeń kolejowych i autobusowych na terenie województwa pomorskiego. Bo kosztuje i się nie opłaca...
Takie były liberalne paradygmaty.
Co mamy w zamian? Rower... Chiny już z niego zrezygnowały... I przejścia naziemne, czyli buty? Litości.
"Drogi gaz także nie zachęca"
A jesteś "mentalnie" gotowy na przyjęcie do wiadomości, że zbudowanie 12km szybkiego tramwaju (Dania) kosztowało pół miliarda... dolarów?- 10 0
-
2021-12-20 13:51
A jesteś świadomy, że za cenę 12km szybkiego tramwaju, mamy 700m tunelu? (1)
Stać nas na to, to stać i na tramwaje.
- 0 3
-
2021-12-20 14:05
tunel kosztował 885 mln pln
Do pół miliarda dolarów to jeszcze trochę... Dało by się obwodnicę e Gdyni przedłużyć...
I tunel na siebie zarabia (port), czego o tramwajach raczej trudno powiedzieć. A przynajmniej najwięksi beneficjenci publicznej komunikacji (przedsiębiorcy) raczej unikają partycypacji...- 6 0
-
2021-12-20 13:17
Oczywiście za solidną pracę i materiały należą się godne pieniądze.
- 2 0
-
2021-12-20 08:12
I nigdzie, ani w Paryżu, ani w Berlinie, ani w Wiedniu nie ma metra (6)
Bo ludzie to nie jest krety i nie poruszają się tunelami, a metro przecież jedzie w tunelu pod ziemią
- 60 7
-
2021-12-20 12:33
Wywal ludzi do tuneli, na kładki, wszędzie. (5)
A potem płacz, że nawet w drodze do Żabki po fajki stoisz w korku, bo wszystkich zniechęciłeś do innych form przemieszczania się.
- 1 11
-
2021-12-20 13:32
A kto mówi o tunelach na środku osiedla? (4)
Przejścia podziemne powinny być tylko pod drogami ruchu przyspieszonego, takimi jak Armii Krajowej, Podwale Przedmiejskie, Trakt św. Wojciecha, Okopowa, Wały Jagiellońskie, 3 Maja, Grunwaldzka, Al. Zwycięstwa, Marynarki Polskiej, Świętokrzyska, Havla, Słowackiego, Hallera, Al. Legionów, Rzeczpospolitej, Chłopska, Rakoczego, Potokowa itp. Na tych
Przejścia podziemne powinny być tylko pod drogami ruchu przyspieszonego, takimi jak Armii Krajowej, Podwale Przedmiejskie, Trakt św. Wojciecha, Okopowa, Wały Jagiellońskie, 3 Maja, Grunwaldzka, Al. Zwycięstwa, Marynarki Polskiej, Świętokrzyska, Havla, Słowackiego, Hallera, Al. Legionów, Rzeczpospolitej, Chłopska, Rakoczego, Potokowa itp. Na tych drogach samochody i przepustowość powinny mieć absolutny priorytet nad wszystkim innym, ograniczenie co najmniej 70km/h i zakaz jazdy rowerem, bo to nimi odbywa się 90% trasy samochodem.
Cała reszta miasta (czyli jakieś 90% jego powierzchni, w tym wszystkie parki i osiedla) powinna być przyjazna pieszym, mieć ograniczenie 50km/h lub 30km/h, zachęcać do alternatywnych form transportu i piesi powinni mieć tam priorytet.
Zakładam, że masz Żabkę na osiedlu, więc trasa do niej podpada pod tą drugą kategorię.- 9 1
-
2021-12-20 13:48
Chcesz zbudować w Gdański drugą Moskwę? (3)
Bo tam poszli dokładnie tą drogą. Efekt? Najbardziej zakorkowane miasto w Europie.
Zresztą, u nas obwodnica też daje priorytet samochodom, zakaz jazdy rowerem i wszystkie inne Twoje Januszowe postulaty.
Efekt? Można jechać godzinę z Kokoszek na Matarnię :D- 2 12
-
2021-12-20 22:27
"Efekt? Można jechać godzinę z Kokoszek na Matarnię"
Efektem zakazu jazdy rowerem po obwodnicy jest to, że można jechać godzinę z Kokoszek na Matarnię? Chcesz powiedzieć, że gdyby wpuścić tam rowerzystów i ograniczyć prędkość do 50km/h, to byłoby szybciej? Masz ewidentnie problem z logicznym myśleniem i wyciąganiem wniosków. Już sam pomysł zestawienia Gdańska z Moskwą jest absurdalny, ale potem jest jeszcze lepiej- pokazałeś efekt "januszowych postulatów". Wow! A znasz jakieś obwodnice po których można jeździć rowerem?
- 3 0
-
2021-12-20 14:36
Jakbyś do Amsterdamu wrzucił 17 milionów ludzi (tyle mieszka w aglomeracji moskiewskiej) to też byś miał tam korki.
- 6 0
-
2021-12-20 14:07
Moskwie to Gdańsk może zazdrościć
metra.
- 9 0
-
2021-12-20 07:40
tylko ze przez poprzednie 20
Zbudowano infrastrukture dalece doskonalsza niz gdanska. Bo ta jest z lat 60 ubieglego wieku a na dodatek, zbudowana fragmentarycznie i niewystarczajaco.
Powolywanie sie na przyklady z innej rzeczywistosci jest demagogia i oszustwem.- 57 1
-
2021-12-20 07:38
Paryz to ty chyba widziałeś na widokówkach z XIX w.... Ruch samochodowy lepszy niz w gda...
- 45 6
-
2021-12-20 07:31
to oznacza tylko tyle, że jestes ograniczony
- 7 42
-
2021-12-20 07:23
Masz dostęp do pomiarów ruchu czy tak sobie... opowiadasz? (18)
- 32 93
-
2021-12-20 10:26
Do Geniuszy, którzy myślą że budowa przejść naziemnych nie wydłuża czasu przejazdu.
Pokonanie podwala przedmiejskiego, po otworzeniu przejść naziemnych wydłużyło czas przejazdu z rana o około 15 minut. Ehhh. Nie da się tego idealnie zsynchronizować, a nawet gdyby, to zawsze pozostają opóźnienia związane z ruszaniem poszczególnych aut. Przy bramie wyżynnej miksują sie trzy kierunki Orunia, Chełm (plus szeroko rozumiane południe) i Stogi. Nawet dziecko zrozumie, że to po otworzeniu tego przejścia wszystko stanie.
- 36 1
-
2021-12-20 08:56
(4)
Mam dostęp do codziennego pokonywania tej trasy. A Ty? Patrzysz na słupki czy na praktykę?
- 35 11
-
2021-12-20 11:28
Masz statystykę pokonania tej trasy po zakończeniu remontu i uruchomieniu przejścia? (3)
Podaj mi następne numery totolotka
- 3 15
-
2021-12-20 12:29
Nie no oczywiście, jak blokujemy drogę to możemy się spodziewać że jej przepustowość wzrośnie, tak? (2)
Tutaj samemu można zrobić sobie statystyki, porównując ile staliśmy w korku przed rozpoczęciem budowy i ile stoimy teraz.
- 17 0
-
2021-12-20 13:47
Zwróć tylko uwagę na to, ile samochodów jechało wcześniej, a ile teraz. (1)
- 0 12
-
2021-12-20 14:29
W momencie rozpoczęcia budowy korki wzrosły z dnia na dzień. Chcesz powiedzieć, że nagle z dnia na dzień przybyło samochodów?
- 17 0
-
2021-12-20 08:57
Paweł wracaj chłopie ze Stanów (4)
- 20 1
-
2021-12-20 09:17
źle mu tam? (3)
tutaj nikt za nim nie tęskni
- 15 3
-
2021-12-20 11:00
Chociaż pączki rozdawał...
- 6 2
-
2021-12-20 11:00
Zapuścił pejsy? (1)
- 8 3
-
2021-12-20 11:27
on z narodu wybranego?
dlatego tak przepraszał za wybitą szybkę w synagodze?
- 7 2
-
2021-12-20 08:37
Tak zwany "chłopski rozum". (6)
Ten sam, który każe geniuszom wierzyć, że jak się rozpędzą do 90 między światłami, to szybciej dotrą do celu...
- 42 27
-
2021-12-20 10:56
To akurat zależy od tego, jak są ustawione światła geniuszu. (5)
- 21 6
-
2021-12-20 12:32
Światła akurat są ustawione tak, że jak jedziesz 50, to zatrzymujesz się tylko jak zmieniasz kierunek ruchu. (3)
Ale jak ciołek, który przez kilkanaście lat jazdy samochodem nie wpadł na to żeby to sprawdzić, ma to zrozumieć?
- 1 22
-
2021-12-20 12:45
Sprawdzałem, i jak jedziesz 50km/h to idealnie czekasz cały cykl świateł na każdych światłach (2)
Czerwone się zapala akurat jak podjeżdżasz do skrzyżowania.
- 32 1
-
2021-12-20 22:19
FALA ustawiana była na 70 kmh
i tak pozostało
- 5 1
-
2021-12-20 13:45
To by znaczyło, że jadąc 60, masz wszędzie zielone.
A jakoś fani "prędkości + VAT" najbardziej się skarżą na czerwoną falę :)
- 1 7
-
2021-12-20 11:27
a nie od natężenia ruch, geniuszu?
- 4 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.