- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (307 opinii)
Urzędnicy od komunikacji nie przyszli na spotkanie z mieszkańcami
Ani jeden przedstawiciel ZTM czy GAiT nie był zainteresowany rozmową z mieszkańcami i odpowiedzią na pytania o stan gdańskiego transportu zbiorowego podczas warsztatów zorganizowanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Kilka miesięcy wcześniej w tym samym miejscu dyskutowano m.in. o polityce parkingowej, a poszczególne tematy opracowali i referowali m.in. odpowiadający za organizację ruchu drogowego w mieście Tomasz Wawrzonek (GZDiZ) czy Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.
Tym razem prawie trzygodzinne warsztaty poświęcono transportowi zbiorowemu, co dla mieszkańców i przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej w kontekście ostatnich zdarzeń - głównie na torach tramwajowych w Gdańsku - wydawało się świetną okazją do rozmowy z przedstawicielami ZTM, GAiT, Urzędu Miasta i innych jednostek miejskich.
Tym bardziej, że w oficjalnym komunikacie rozesłanym do mediów zapowiadano, że "w warsztatach, oprócz mieszkańców miasta, wezmą też udział przedstawiciele Rad Dzielnic, organizacji pozarządowych oraz przedstawiciele GZDiZ i innych jednostek miejskich".
Wśród osób żywo zainteresowanych tym, jak wygląda obecnie i jak będzie wyglądać w przyszłości transport zbiorowy w Gdańsku byli m.in. społecznicy Andrzej Stelmasiewicz i Piotr Dwojacki. Okazało się jednak, że rodzących się pytań nie ma komu zadać, bo na rozmowę z mieszkańcami przedstawiciele spółek odpowiedzialnych za transport publiczny w Gdańsku nie mieli ochoty. Po drugiej stronie nie pojawił się nikt z Zarządu Transportu Miejskiego ani Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Jak w takim razie gdańszczanie mają się angażować w realizację kosztownych i czasochłonnych unijnych projektów, skoro tak niepoważnie są traktowani przez miejskich urzędników?
Głównym celem planu SUMP jest polepszanie dostępności obszarów miejskich i zapewnianie wysokiej jakości, zrównoważonej mobilności oraz transportu do, przez i w obrębie obszaru miejskiego.
Typowe kwestie, jakich dotyczy plan: transport publiczny, ruch pieszy i rowerowy, polityka parkingowa, bezpieczeństwo, transport drogowy, zarządzanie mobilnością, planowanie przestrzenne itp.
SUMP zawiera nową lub odnosi się do istniejącej długofalowej strategii przyszłego rozwoju obszaru miejskiego, a w związku z tym także przyszłego rozwoju infrastruktury i usług w ramach transportu oraz mobilności. Zawiera ponadto krótkoterminowy plan wdrożenia strategii wraz z harmonogramem, jasnym podziałem obowiązków oraz informacjami na temat wymaganych zasobów i środków finansowych.
Opracowanie i wdrożenie planu SUMP przebiega według zintegrowanego podejścia zakładającego wzmożoną współpracę, koordynację i konsultacje między różnymi poziomami administracji i stosownymi władzami. W tym celu niezbędne jest wdrożenie stosownych struktur i procedur.
Plan SUMP opiera się na przejrzystym, partycypacyjnym podejściu. Lokalna instytucja ds. planowania powinna angażować uczestników - mieszkańców, a także przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego i podmioty gospodarcze - w opracowywanie i wdrażanie planu od samego początku po sam koniec, aby zagwarantować wysoki poziom akceptacji i wsparcia.
Więcej o SUMP przeczytasz na stronie GZDiZ
Opinie (160) 6 zablokowanych
-
2017-06-13 13:34
(2)
Ja jeztem aktywista rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
Wolaki takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.- 1 5
-
2017-06-13 13:55
(1)
Jaco ? piłeś - nie jedź
- 6 0
-
2017-06-13 18:34
Rofferrzyście...
...wolno.
- 3 0
-
2017-06-13 13:43
A ja.. (4)
spokojnie czekam na PIS w Gdańsku aby rozwalił to wzajemne towarzystwo.
- 18 6
-
2017-06-13 13:46
I wszadził swoje jeszcze lepsze (1)
- 5 3
-
2017-06-13 13:47
Przynajmniej odświeżą teren...
- 4 2
-
2017-06-13 13:54
PiS nie jest głupie. Nie chcą wchodzić w to bagno. To że jako kandydata na prezydenta wystawiają "wszechlubianego" nawet w Pis Jaworskiego nie bierze się z nikąd.
- 7 2
-
2017-06-13 15:27
i będzie lepiej?
dojna zmiana i tyle się zmieni
- 2 3
-
2017-06-13 13:57
urzednicy jechali tramwajem
i miał awarie i dlatego nie dojechali
- 8 0
-
2017-06-13 13:59
olewają ich tak samo jak pis obywateli..
- 3 9
-
2017-06-13 14:00
olewają ich tak samo jak pis obywateli..
- 2 11
-
2017-06-13 14:00
olewają ich tak samo jak pis obywateli..
- 1 11
-
2017-06-13 14:03
Peło gdzie jest tam h... d... i kamieni k...
...
- 10 3
-
2017-06-13 14:04
POtolgia w Gdansku
- 9 3
-
2017-06-13 14:08
A co na konsultacjach społecznych mieli robić Ci urzędnicy? Zwykle prowadzą konsultacje moderatorzy niezwiązani z podmiotem zlecającym. Tym bardziej w ramach SUMPA, gdzie zbierane są opinie i pomysły mieszkańców. To nie spotkanie dla krzykaczy i roszczeniowych januszków chcących wyładować swoją frustrację. Rozumiem pogoń za tanią sensacją, ale portal mógłby sobie darować publikację tych bzdur, na których ktoś próbuje się wybić politycznie. Kto to w ogóle pisał? Uczestnik? "nikt nie był zainteresowany rozmową z mieszkańcami i odpowiedzią na pytania o tan gdańskiego transportu zbiorowego". Hmmm...pomyślmy...może dlatego, ze nie było to celem spotkania? Proponuję zapoznać się z założeniami dokumentu, na którego konsultacje się przychodzi.
- 6 1
-
2017-06-13 14:09
imigranci
Dlaczego portal który odwiedzam codziennie nie podejmuje dyskusji z czytelnikami nt planów włodarzy Gdańska dotyczących przyjmowania tzw. Uchodźców ?
Zapraszam do dyskusji.- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.