• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy sprawdzili poparcie dla Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.
  • Wyniki badania ankietowego dot. domknięcia ramy drogowej.

Urzędnicy zlecili badanie poparcia wśród gdańszczan dla budowy Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska w pasie nadmorskim, tunelu pod Pachołkiem zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowej Spacerowej zobacz na mapie GdańskaNowej Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcom pokazywano przy tym sielankowe wizualizacje Drogi Zielonej w formie tzw. Zielonego Bulwaru. Wyniki pogrupowano w zależności od używanego na co dzień przez badaną osobę środka transportu.



Czy jesteś za domknięciem ramy komunikacyjnej Gdańska wzdłuż pasa nadmorskiego i tunelem pod Pachołkiem?

Budowa tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej od lat budzi sporo kontrowersji. Popierają ją grupy zawodowo związane z branżą projektową i drogową oraz mieszkańcy Osowej i Oliwy, których przekonuje się, że nie ma innej alternatywy dla lepszego skomunikowania ich dzielnic niż poprzez tunel pod Pachołkiem.

Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W ostatnich miesiącach na poszerzenie układu drogowego w pasie nadmorskim naciskają też kierowcy, którzy tkwią w korkach po sprawnym pokonaniu bezkolizyjnej Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskatunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Nie budujmy tunelu pod Pachołkiem. 2 mld zł można wydać znacznie lepiej

Na zadane w ankiecie pytanie "Czy jest Pan(i) za realizacją trasy komunikacyjnej składającej się z ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Zielonego Bulwaru?", 88,4 proc. osób używających najczęściej samochodu jako środka transportu odpowiedziało "zdecydowanie tak i raczej tak". Na "tak" byli również pasażerowie pociągów SKM (78,8 proc.), autobusów i tramwajów (77,5 proc.) i motocykli/skuterów (58,3 proc.).

Jedyną grupą, opowiadającą się przeciwko inwestycji są rowerzyści (70,8 proc. głosów "zdecydowanie nie i raczej nie", 24,6 proc. głosów "zdecydowanie tak i raczej tak").

Największe poparcie dla budowy nowego układu drogowego odnotowano wśród mieszkańców Oliwy i Osowej (92,5 proc.), a najmniejsze wśród osób z Zaspy, Przymorza i Żabianki (62,5 proc.).

Ogółem wśród wszystkich przepytanych gdańszczan, zdecydowanie za budową ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej było 53,1 proc., "raczej tak" - 26 proc., a "zdecydowanie nie" i "raczej nie" odpowiednio 8,6 i 7,2 proc.

Ankieta dot. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej from Trojmiasto.pl
Badanie przeprowadzono na grupie 1 tys. dorosłych mieszkańców Gdańska, czyli ok. 0,2 proc. populacji całego miasta. Ankietowanym przy okazji zadawania pytań prezentowano wizualizacje przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska z Drogą Zieloną jako miejską aleją otoczoną drzewami i z szerokimi chodnikami.

Sęk w tym, że te wizje nie mają wiele wspólnego z tym, jak prawdopodobnie będzie wyglądać Droga Zielona w tym miejscu.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Przeprowadzenia sondażu podjęła się Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego, która otrzymała za jego realizację 17 tys. zł brutto.

- Wybrano Pracownię Uniwersytetu Gdańskiego, ponieważ ten zespół naukowców jest najbardziej doświadczony w badaniach opinii mieszkańców naszego miasta. Zamówienia dokonano na podstawie art 4 ust. 8 Prawo zamówień publicznych, który mówi, że ze względu na kwotę zamówienia (wartość nie przekracza 30 000 euro) nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych - wyjaśnia Emilia Salach z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Skąd pieniądze na nowy układ komunikacyjny?

Pozytywny wynik sondażu może oznaczać, że władze Gdańska zdecydują o przystąpieniu do tej kontrowersyjnej inwestycji. Wszystko jednak zależy od tego, czy uda się pozyskać wysokie, 85-procentowe unijne dofinansowanie dla tego projektu komunikacyjnego, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki mają pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Opinie (188) 1 zablokowana

  • budować! (8)

    • 177 146

    • (2)

      ciekawe czy byś był tak "Za" gdybyś wiedział ile kasy na to pójdzie z "twojej" kieszeni ? - ale "czego oczy nie widzą - to serce nie boli"

      • 29 23

      • wiem ile kasy idzie na 500+

        z mojej kieszeni i jestem za drogą zieloną.. to da więcej miejsc pracy, usprawni dojazd i wyjazd dla wielu osób..

        trzeba patrzyć szerzej a nie tylko z twojej kieszeni.. jestem za nowymi drogami, nowymi miejscami edukacji wliczając żłobki, przedszkola a sprzeciwiam się wydawaniu publicznych pieniędzy np. dotując kościół na ŚDM..

        • 43 27

      • Wolę "dać" na drogę niż na kapłanów

        • 30 11

    • Budować, bo kolesie muszą zarobić. Ludzie naiwnie wierzą, że ta droga odkorkuje Przymorze. Dowcip z Zielonym Bulwarem polega na tym, że na najbardziej zakorkowanym odcinku(Hallera-Obrońców Wybrzeża) nie będzie zwiększona przepustowość. Alternatywnym rozwiązaniem jest budowa brakującego odcinka Trasy Slowackiego co dałoby dwupasmowy ciąg z Przymorza, Zaspy i Wrzeszcza do tunelu. Ale na dokończenie Trasy Słowackiego brakuje kasy :-)

      • 24 10

    • Nawet mieszkańcy przymorza - okazało się że są w większości za... Za to kolejny artykuł który jest tendencyjny i autor nie potrafi zachować dystansu do tematu

      • 10 6

    • Budować, budować...

      .... ale Słowackiego do końca bo właśnie dlatego jest takie kongo na Przymorzu.
      A w dalszej kolejności obwodnicę metropolitalną i po temacie.

      • 5 1

    • demokracja = 0,2% populacji !!!! (1)

      demokracja = 0,2% populacji !!!!

      • 5 0

      • popieram taką demokrację

        nie można amatorom i ludziom bez wykształcenia
        oddawać ważnych spraw do rozstrzygania,
        od tego powinni być naukowcy,

        urzędnik też nie podejmuje decyzji,
        on zajmuje się tylko stroną administracyjną

        • 2 1

  • Droga komuś przeszkadza? (8)

    To na przełaj przez pola i łąki. Samochody w mieście muszą jeździć po dobrych drogach.

    • 128 125

    • Cała 1 strona komentarzy również na zamówienie (7)

      ... urzędu miasta wszak wszyscy mają widzieć, że droga jest potrzebna. Ile płaci Urząd Miasta za komentarz ? A może Trojmiasto.pl zacznie pokazywać adresy IP bez ostatniego członu tak jak to ma miejsce na forach? Zobaczycie jak jesteście tresowani przez propagandowe komentarze. Artykuł wisi 3 minuty i pierwsza strona komentarzy zapełniona pozytywnymi komentami dot. budowy.

      • 44 17

      • (1)

        Żałosna jest ta propaganda UM Gdańsk.

        • 34 8

        • Ta sama propaganda była przy okazji badań mieszkańców co do spalarni śmieci w Szadółkach.

          Pełna manipulacja w pytaniach i tak ich układanie, żeby ludzie nie wiedzieli na co odpowiadają. Zresztą był artykuł na trójmiasto.pl o tym. Patrzmy na wszelkie ankiety i sondaże z przymrużeniem oka, bo każdy zlecający sondaż ma swoje wymagania i oczekiwania, a za pieniądze to nawet najlepsza sondażownia wszytko zrobi.

          • 6 2

      • Jestem na tak (4)

        Czy to tak trudno zrozumieć ze mieszkańcy są na tak?

        • 15 33

        • Mieszkańcy Chwaszczyna mogą być na tak, ale istotne jest czego chcą mieszkańcy Zaspy i Przymorza. (2)

          • 19 5

          • Jeżeli hurtem przesiądą się na rowery

            To faktycznie drogi im niepotrzebne. Tylko na tej Zaspie tak jakoś podejrzanie mało wolnych miejsc parkingowych.

            • 6 11

          • Starsze Panie z zaspy jakoś wytrzymają te korki

            • 0 1

        • raczej nie są. Zresztą ta droga w tej formie i tak nic nie zmieni

          to chodzi o to, by można było wybudować przy niej nowe wieżowce kosztem parku. Tyle w temacie

          • 18 4

  • Dajcie spokój już..... (8)

    Drogę Zielonną trzeba zbudować i koniec. Właśnie jej brak za kilka lat pogrąży te dzielnice Zaspę i Przymorze w odmętach korków, bo buduje się tam coraz więcej. Nikt nie chce drogi pod swoim domem, ale gdzieś muszą one powstać ;)

    • 164 113

    • po graczy ??

      Polaków jest coraz mniej i ruch się będzie zmniejsza !
      Chodzi tylko o to żeby paru kolesi zrobiło tunel za 900 mln co za rozrzuconych te pieniądze są potrzebne gdzie indziej !

      • 30 11

    • Dokończ Trasę Słowackiego urzędasie to nie będzie korków. Pas nadmorski to nie miejsce na przelotówkę.

      • 42 7

    • (5)

      Kompletna bzdura, Zaspa i Przymorze są prawie zabudowane.
      Zielony Bulwar (??!!) to tysiące 'obcych' przejeżdżających samochodów.
      DOKOŃCZYĆ TRASĘ SŁOWACKIEGO !!!!
      to 10 razy mniejszy koszt.
      W cywilizowanych metropoliach ruch samochodowy przenosi się na obrzeża.

      • 39 7

      • (4)

        Dokończenie trasy Słowackiego przeniesie korek do Wrzeszcza i Oliwy, a to jest bez sensu.
        Nie po to budowano tunel, aby znów wracać z korkami np do Wrzeszcza.

        • 7 17

        • nie po to budowano tunel żeby urządzać tranzyt przez Dolny Taras (2)

          • 20 2

          • (1)

            Tunel jest fragmentem DZ i tunelu pod pachołkiem. Inaczej jego sens jest zerowy, co widać dziś, gdyż Przymorze stoi.

            • 7 11

            • Przymorze stoi bo nie dokończono Trasy Słowackiego i nie ma dojazdu do tunelu.

              • 18 3

        • Jakim cudem Trasa Słowackiego ma zakorkować Oliwę?

          • 11 1

  • (3)

    Prawie 80% za budową, czyli działać, budować, a nie marudzić.

    • 115 109

    • Większość nie posiada odpowiedniej wiedzy (1)

      Większość Polaków to frajerzy zarabiający poniżej 2500zl na miesiąc. Wiec lepiej żeby nie robić inwestycji a podstawie opinii januszy w dizelkach

      • 5 7

      • Tylko "frajer z doswiadczeniem" nazywa pożądnych obywateli frajerami.

        • 2 3

    • ciekawi mnie tylko dlaczego

      pieszych nie spytano o zdanie?

      • 7 0

  • Nowa kielnienska musi być !!
    I węzeł Osowa dla pieszych i rowerzystów - czyli do remontu !!

    • 67 25

  • Zróbmy czarną drogę!

    • 31 9

  • Beznadziejny stronniczy artykuł (8)

    Tyle w temacie.
    droga zielona to ratunek dla starej oliwy oraz alternatywa dla głównej osi i korków tj. Grunwaldzkiej.
    do morza mamy ok 1km pas zieleni więc gadanie głupot o "autostradzie nadmorskiej " to wydumane bajeczki

    • 95 107

    • Koprowski (pisowiec) - i wszystko jasne

      Zawsze na nie, zawsze będzie protestował, krytykował i marudził. Zawsze będzie wsadzał kij w szprychy.
      To zwykły pisowiec i ma obsesje na punkcie Adamowicza.
      Tyle w temacie.

      • 13 33

    • Czy za cene ratowania Oliwy (1)

      mamy zniszczyc tereny nadmorskie?

      • 36 12

      • Tak, tam mieszka tylko patologia w falowcach.

        • 6 18

    • jak zawsze na trojmiescie

      • 6 2

    • hej ter dobrze się podpisałeś to wszystko mówi

      • 8 4

    • Portal trójmiasto pl powinien pomyśleć o zmianie niektórych panów z ekipy, bo obniża jakość i psuje portalowi opinie

      • 4 3

    • Zielona droga jest zbędna! (1)

      Aby dojechać bezstresowo do tunelu wystarczy wybrać ulicę JP2 lub Hallera. Czarnym Dworem jeżdżą wielbiciele korków.

      Prawdę mówiąc przyczyną tego stanu rzeczy są światła przy deptaku na molo. Dobrym dla wszystkich rozwiązaniem problemu mógłby być tunel dla samochodów podobnie jak w Sopocie.

      • 9 3

      • a poza tym

        to gdzie się podziała ta Nowa Słowackiego, którą tutaj pokazywano w animacji jak można będzie nią dojechać do tunelu w budowie?

        • 2 0

  • Jestem pewnien, że prędzej czy później budyń zbuduje tą trasę. (8)

    tylko mnie trafia jak słyszę o inwestycjach za miliardy w Gdańsku a u nas Szczurek kompletnie nic nie robi!! nic!! nie potrafi zrobić 300 metrów kwiatkowskiego i rondo, przedłużyć lini pkm, tuneliku na chyloni, 10 lutego wygląda jak w bangladeszu. jak to możliwe???

    • 85 34

    • Całe dofinasowanie unijne PO przyznawała swojemu Budyniowi (7)

      Całe dofinasowanie unijne PO przyznawała swojemu Budyniowi. PKM, Stadion, 2 muzea, 1 teatr, obwodnica (GDDKiA), węzły, tunele.
      To wszystko nie z kasy Gdańska. 80% z dofinasowania z UE - rekomendacja PO.
      Koniec. 2 mld można wydać lepiej.

      • 23 16

      • troll z urzędu miasta na stanowisku. dopytaj swojego pryncypała ile wniosków o dofinansowanie z UE złożył. (4)

        mała podpowiedź, mamy 47 miejsce w Polsce jeżeli chodzi o pozyskiwanie środów z UE. Rozumiem, rozumiem, Szczurek chciał tylko przez spisek w Warszawie nic nie dostał. Teraz rządzi pis i dlaczego w Gdańsku remontują tylko w tym roku kilkadziesiąt kilometów chodników, ulice, ścieżli rowerowe, odbywa się rewitalizacja całych dzielnic, przygotowują teren pod kolejne przełomowe drogowe inwestycje a u nas co??? kosmodrom, cudawianki, sylwestry, loty na byle czym, sponsorowanie openera(10 milionów), klubu sportowego (8 milionów) filmówka infobox, ochrona lotniska i wiele wiele innych.

        • 18 7

        • Przecież to miejsce to wg przyznanych kwot a nie wniosków! (3)

          O taki OPAT przecież od lat się Gdynia stara, ale suk..ny z PO tylko sciemniali

          Np. Biernacki 5 lat temu w kampanii wyborczej

          • 11 10

          • opat - formalnie nigdy wniosek nie trafił do ministerstwa. zarobiła tylko firma od wizualizacji, (2)

            jeżeli pracujesz w urzędzie miasta to powiedz mi ile wniosków i na jaką kwotę Szczurek złożył, ile zostało odrzuconych a ile otrzymało dofinasowanie na tak rzenująco niską kwotę.

            • 10 4

            • Żenujące to są twoje komentarze (1)

              Nie, nie pracuje w urzędzie.
              Pamiętaj, aby pisać bez błędów ortograficznych bo więcej dzieciaków obleje maturę jak im się byki utrwalą.

              Jeśli wiesz, że wniosek nie ma szans, bo o przyznaniu dotacji decyduje rząd w Polsce a nie Bruksela (wiedziałeś o tym?) , w części kwot zarząd województwa (też PO) to jaki jest sens składania wniosku, gdy już na dzień dobry słyszysz, że rzadzący (PO) maja to w d...? Lepiej robić wnioski, na które łaskawie dadzą kasę (bo są to wnioski na małe kwoty w porównaniu do gdańskich wnioskow)

              Tak to widzę ja

              • 6 14

              • to może przekonaj mnie liczbami? widzisz nie masz czym! po co te osobiste wycieczki?

                tu chodzi o dobro miasta! czyli co siadaliście i debatowaliście na temat wniosków a one później wszystkie szły do kosza, bo przecież nie było sensu ich składać??? to po co siedzicie w tym urzędzie jak jesteście na nie???? za pisu ten spisek przybrał jeszcze na sile??? powiedz tylko tak szczerze, słyszysz czasami głosy:)? spisek spisek wszędzie spiskują źli ludzie:)

                • 10 5

      • PO nie miało wiele do powiedzenia przy przyznawaniu środków unijnych (1)

        po prostu w Gdańsku mają kompetentne osoby od składania wniosków unijnych.
        Z resztą wiozłem ostatnio gościa zdaje się z W-wy który to potwierdził a nie jest tutaj stroną tylko przyjezdnym, który bywa w UM.

        • 2 2

        • Co za bzdura... A kto niby decyduje o nich? A gdy minister Nowak dofinansował budowę tunelu pod Martwą Wisłą ze środków UE, to czynił to na polecenie Brukseli?

          • 1 0

  • (4)

    Demokracja to taki dziwny system, gdzie głosy dwóch żurków pijących dykte, mają przewagę przy urnie wyborczej nad głosem profesora z wyższej uczelni. Większość ludzi jest głupia, więc po co pytać? Robić.

    • 94 57

    • Profesorem z "wyższej uczelni" (uczelnie tylko są wyższe) jest też Krystyna Pawłowicz (1)

      a żurki pijące dyktę na wybory nie chodzą

      • 22 7

      • Pawłowicz to wyjątek

        jak to się mówi, który potwierdza regułę. Z resztą powinna stracić tytuł profesora.

        • 0 0

    • Też należysz do tej większości, Gratuluję!

      • 6 2

    • I w tu dotarłeś do sedna sprawy.

      Hitler i Stalin zrobili co swoje... Dzisiejsze rządy są owocem tamtych wydarzeń. Zidiociała część społeczeństwa stała się największą siłą a elity przejadły potencjał. Przyszedł czas na karę.

      • 7 4

  • (3)

    Jest potrzebna ale tylko w pasie nadmorskim.

    • 20 68

    • spacerowa jest często tak zakorkowana ,że szybciej można dojechać rowerem na Osową

      • 9 7

    • Jak będziesz buraczku miał swója pas nadmorski

      to sobie buduj takie ówno

      • 11 7

    • Potrzebna jest w pasie nadmorskim ! i to konieczne . Wczorajsze ulewy pokazały , że jest to alternatywna droga dojazdowa do Centrum Gdańska przy wyłączeniu częściowym Grunwaldzkiej. Na Zielonej Drodze dwa pasy się należą jak psu miska . Już teraz otwarcie tunelu spowodował zakorkowanie Przymorza a w sytuacji kryzysowej mieszkańcy Przymorza mają problem wydostania się z dzielnicy

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane