• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnik zapuka do drzwi z decyzją podatkową

Katarzyna Moritz
13 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy w Trójmieście rozpoczynają roznoszenie decyzji podatkowych. Urzędnicy w Trójmieście rozpoczynają roznoszenie decyzji podatkowych.

W Trójmieście po raz kolejny urzędnicy będą nam osobiście dostarczać decyzje podatkowe. Samym urzędom pozwoli to zaoszczędzić na znaczkach pocztowych, a pracownikom magistratów... dorobić.



Jak opłacasz zobowiązania podatkowe?

Od 13 stycznia 118 gdańskich urzędników rozpocznie akcję dostarczania decyzji podatkowych. Przez miesiąc mają mieszkańcom Gdańska dostarczyć, prosto do domów, blisko 110 tys. decyzji dotyczących podatku od nieruchomości.

- W Gdańsku już po raz dziewiąty decyzje podatkowe roznoszone będą przez pracowników urzędu. Jest to bardziej opłacalne oraz efektywne - zapewnia Michał Piotrowski z biura prasowego w gdańskim magistracie.
Jest to też opłacalne dla pracowników urzędu. W poprzednich latach każdy z roznoszących mógł dorobić miesięcznie około 4 tys. zł brutto. Obecne stawki są podobne. Generalnie skuteczne doręczenie jednej decyzji przez urzędnika to koszt 4,19 zł brutto, czyli koszt doręczenia wszystkich 110 tys. przesyłek wyniesie ponad 460 tys. zł.

- Natomiast za pośrednictwem poczty skuteczne doręczenie jednej decyzji to koszt 5,08 zł brutto, planujemy doręczyć pocztą ok 21 tys. decyzji - tłumaczy Piotrowski.

W Sopocie do rozniesienia około 14 tys. decyzji zgłosiło się obecnie osiem osób.

- Urzędnicy roznoszą decyzje w ramach umów zleceń, by obniżyć koszty przesyłek. Stawka wynosi 4 zł za doręczoną decyzję. Akcja jeszcze się nie rozpoczęła, wystartujemy pod koniec stycznia, a zakończy się w marcu - wyjaśnia Anna Dyksińska, z sopockiego magistratu.
Z Gdyni nie dostaliśmy aktualnych informacji o kosztach, niemniej w poprzednich latach pisma podatkowe doręczało 40 pracowników magistratu, co kosztowało miasto 172 tys. zł. Urzędnicy mogli zarobić około 4,3 tys. zł brutto.

Nie płać podatku urzędnikowi

Zgodnie z przepisami ustawy, ordynacja podatkowa pisma, w tym decyzje, mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego, czyli miejskich urzędników.

Co ważne, pracownicy urzędów nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę. Ponadto możemy od miejskich doręczycieli zażądać okazania legitymacji.

Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej nam.

Decyzje w Gdańsku będą doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 10-20. W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone, będą wysłane.

Opinie (214) ponad 20 zablokowanych

  • A nie mogliby mi mailem wysłać? (24)

    • 272 16

    • I niższą o 4 zł :) (9)

      Zapewne wymagałoby to użycia profilu zaufanego na ePUAP, ale byłoby to sensowne rozwiązanie.
      Tyle, ze nie po myśli urzędników, którzy by sobie tych 4,3 kzł (brutto) nie dorobili do swoich "głodowych" pensji ;]

      • 48 12

      • gd (8)

        Nie 4,3 tylko 3,5 brutto jeśli już.

        • 7 9

        • W artykule napisano 4,19 zł brutto (7)

          Tak czy siak - robota marzenie. To dlatego urzędnicy się do tego garną.
          4,19 zł brutto za każdą wrzuconą przesyłkę, kiedy stoisz na klatce bloku z wielkiej płyty przed niemal setką skrzynek...
          2 minuty i masz 400 zł w kieszeni :)

          • 4 14

          • (6)

            maja dostarczyć do rąk własnych, nie do skrzynek

            • 22 1

            • (4)

              aaa to sorry, to 40 minut i 400 zł w kieszeni

              • 5 6

              • jesteście żenujący... (3)

                weź sobie tysiąc ulotek z kebabu i roznieś po takim bloku do rąk własnych.. połowy mieszkańców nie ma, część tylko wynajmuje, inni mają problem z przyjęciem decyzji i nagle się okazuje, że w 40minut masz 20zł czy 30zł - a robisz to dodatkowo w wolnym czasie i taniej niż Poczta Polska. Pewnie przy twoich 8zł/za godzine to majątek, ale dla normalnie pracujących ludzi to żadna rewelacja.

                • 18 5

              • normalnie pracujący człowiek (1)

                ma właśnie 8 na godzinę burżuju. Idź do bananowego świata ;)

                • 0 10

              • Chyba bez wyksztalcenia

                • 0 0

              • Jedno jest pewne

                Jakby im się nie opłacało to by nie brali takiej roboty!

                • 0 0

            • Może i mają ale często zostawiają sąsiadom.

              • 0 0

    • (1)

      Co za kretyński pomysł.
      Nie otwieram obcym drzwi to sobie mogą roznosić !
      XXI wiek a oni z buta noszą ...

      • 45 9

      • tobie przysla gołebiem na parapet.

        jak nie otwierasz drzwi.

        • 13 5

    • a nie mogą iść do normalnej pracy.......

      ....a na urzędnika zostawić naprawdę inteligentne i uczciwe osoby ? płacąc im porządnie jak na rynku ... teraz urzędnikami są średniacy - nie potrafią nawet oznakowania jezdni dobrze zrobić......

      • 12 9

    • Oczywiście, że można poprzez ePUAP (2)

      Niewielka liczba osób z tego korzysta niestety

      • 12 2

      • Każdemu kto nie posiada ePuap - polecam!

        Wystarczyłoby raz wysłać informację, że każdy z użytkowników ePuap musi podpisać i odesłać wniosek/zgodę na otrzymywanie informacji urzędowych na skrzynkę - oszczędność przez wiele lat papieru, tuszu, czasu i pieniędzy - ehh niby łatwe ale po co sobie ułatwiać skoro można dodatkową kasę wyciągnąć ? Z pitami (rocznymi rozliczeniami) ułatwili a z informacją o podatku od nieruchomości już nie?

        • 6 3

      • ePUAP

        Obecnie ePUAP można założyć bardzo szybko przez serwisy internetowe banków (obecnie) PKO BP i Millenium. Nie trzeba chodzić i potwierdzać tożsamości w urzędzie. 3 minuty roboty i możesz już "spamować" urząd wnioskami przez internet :-)

        • 0 0

    • a co to mail?

      • 7 5

    • Nie.. tu jest Polska :) (2)

      Co ciekawe w Pruszczu Gdanskim podatek mozna zaplacic tylko w kasie u Pani Halinki.. Nie mozna przelewem :( a co dopiero myslec zeby decyzje dostac w wersji elektronicznej :D

      • 15 1

      • to dziwne

        Ponieważ od 5 lat płacę podatek od nieruchomosci przelewem.

        • 2 0

      • To dziwne bo tam w kasie nie ma żadnej Halinki

        A w każdej decyzji jest nr rachunku

        • 1 0

    • oszczędności to byłyby gdyby nie trzeba było płacić za ECS i Stadion.
      To sa pozorne oszczędności, żeby urzednicy mogli dorobić. Nic więcej skoro Miasto nie zapewnia należytej pensji to za chwilę obudzi sie z że zostały tylko nieudaczne osoby. Baby bez pomysłu na życie, rozwódki bo urząd sprzyja rozwodom.

      • 7 7

    • Dokładnie, są państwa gdzie wszystkie decyzje o podatkach dostaje się neta (2)

      jak Estonia czy teraz Rumunia.

      Jesteśmy 100 lat za Rumunią!

      • 9 1

      • Teraz będzie gorzej, bo najwyższy z PIS ledwo obsługuje tablet

        • 8 3

      • A możesz tę samą treść napisać jeszcze raz poprawnie

        po polsku?

        • 1 0

  • (6)

    Jak dbają o nad darmozjady

    • 49 38

    • Ode mnie piątaka nie będzie na darmozjada. Nie otwieram drzwi akwizytorom i natrętom ;-) (4)

      • 7 5

      • no to urzędnik zostawi u Twojego sasiada (2)

        • 5 3

        • Nie ma takiej opcji. (1)

          Jeśli ktoś moje wrażliwe dane zostawi u obcych ludzi, którzy nie mają mojego upoważnienia, to będzie miał kłopoty. To nie XIX wiek. Ludzie zmieniają się z dnia na dzień w mieszkaniach i pomysły zostawiania korespondencji u sąsiadów z lenistwa urzędasów, to zwykła bezczelność.

          • 7 2

          • Na miejscu sąsiadów też bardzo bym, się zastanawiał czy przyjmować nie swoją korespondencję

            o charakterze urzędowym i na dodatek dotyczącą podatków. Odmawiasz, nie masz problemu i niech urzędas idzie do diabła.

            • 7 0

      • Będziesz dygac na pocztę

        Haha

        • 0 0

    • to tylko generuje biurokracje i koszty.

      urzedaski wymyslili sposob zeby ich nadmiar uzasadnic. Nalezy wywalic polowe urzednikow .

      • 2 3

  • w normalnym kraju jest 3/4 mniej urzędników a większość spraw załatwia się elektronicznie. (12)

    • 158 16

    • ty masz blade pojecie o normalnym kraju, (8)

      w każdym zachodnim kraju jest wiecej urzednikow niż w Polsce. Durniu.

      • 9 33

      • i dlatego rozwijają się w tempie 1% a nie 6-7%

        • 5 8

      • jak widzę to ty masz zerowe pojęcie (5)

        a koniecznie chcesz się udzielać.Mieszkałam w Holandii Niemczech i Anglii.NIGDZIE nie ma tyle urzędasów co w Polsce!!!Sprawy urzędowe można załatwić na poczcie(na przykład sprawy związane z kupnem samochodu)nie ma takich cyrków jak u nas.

        • 13 4

        • Radze pojechac jeszcze raz tam gdzie mieszkałas i dobrze policzyc, (3)

          a nie wstawiac tu dyrdymały pod ciemnego luda.

          • 5 10

          • Kongres USA 535 osób (100\senat\ + 435) - Sejm RP 460 osób (+ senat) (2)

            Powierzchnia USA: 9 834 000 km² - Powierzchnia Polski 312 679 km²

            Liczba ludności USA: 318,9 miliona (2014) - Liczba ludności Polski 38 454 576 (2016)

            I powiedz mi jak kraj który jest około 30 razy większy od naszego może być rządzony przez mniejszą liczę osób?

            • 17 1

            • posłowie to nie urzędnicy (1)

              władza ustawodawcza z wykonawczą ci się myli

              • 2 16

              • posłowie to urzędnicy czyli sługusy Pana czyli mnie, ciebie i ciebie

                władza ustawodawcza jest poleceniem wydanym przez Panów Polski w wyborach powszechnych

                ani poseł ani urzędas (nawet ze skarbówki) nie jest rządna władzą, tylko moim pucybutem który ma wykonywać moje polecenia

                • 11 4

        • Ty idiotka mieszkałan jak pojechałas na wczasy to wiesz tyle co nic!

          wszystko załatwialismy listownie i co ciekawe odpowiedz listowna była nastepnego dnia!Unas maja 30 dni na odpowiedz a list poczta idzie 1,5 tygodnia

          • 1 0

      • Zachodnie kraje to ty widziales na globusie. W takim UK z urzednikiem skarbowym mozesz porozmawiac na czacie na ich stronie bo nie maja urzedow skarbowych w kazdym miescie. Zeby wymienic prawko czy przerejestrowac auto tez wysylasz list (i to jest caly koszt operacji), bo nie maja oddzialu w kazdym miescie.

        • 14 0

    • Uk (1)

      A w Uk masz policje i tez mailowo zalatwiasz bo nie ma obslugi. I wiesz co ? Nic nie zalatwisz.:-) koles musial radce prawnego brac zeby za niego dzwonil do nich zeby wyjasniac sprawe bezprawnego przyslania mandatu na 100Funtow. Przeprosili goscia a mandat anulowali. Jak kumpel dzwonil to kazali mailowo sie kontaktowac...takie bity

      • 4 5

      • To chyba tylko dlatego, ze go nie mogli zrozumiec.

        • 8 1

    • zatrudnic do urzedu kierownictwo z sektora prywatnego

      bo tylko tacy maja pojecie o efektywnosci i wydajnosci pracy. Usprawnia, ulepszą i unowocześnią metody pracy, zmniejszą nikomu niepotrzebną biurokrację.

      Okaze sie ze 80% urzedników mozna zwolnić. Ci co zostaną niech zarabiają 2 razy tyle co dzisiaj. To jest scenariusz win-win.

      • 4 1

  • "na urzędnika"

    no to zaczną się oszustwa starszych osób - " na urzędnika"

    • 102 7

  • Tez (1)

    Mi oszczednosc w dechę. Ale zawsze jakis maly krok ku zmniejszeniu wydatkow, choc lepiej jakby ci na gorze zaczeli oszczednosci od siebie,od swoich czesto niemadrze podejmowanych decyzcji

    • 32 6

    • eeee, 100 tysiecy oszczędności na miasto wielkości Gdańska - śmiech na sali

      Taki jeden Kijowski większe faktury wystawiał. A 100 tysięcy to zaledwie 1/5 tego co miasto w Agorę w zeszłym roku władowało za pseudo usługi

      • 7 4

  • funkconuje to od lat w Gdyni a tu artykuł jakoby do Gdańska dotarła ta "nowinka" (3)

    • 23 34

    • widać czytanie ze zrozumieniem szwankuje...myślenie też (1)

      w tekście - "W Gdańsku już po raz dziewiąty", czyli od 9 lat.

      • 14 0

      • my ludzie rządamy wykluczenia gdyni z trójmiasta

        W gdyni nie wszyscy mogą pochwalić się edukacją która nadal jest tam czymś niezwykłym dlatego czytanie ze zrozumieniem to problem zresztą nie tylko czytanie ale jazda samochodem z rejstracją GA też pozostawia wiele do życzenia. No i to wszechobecne chamstwo i buta z której gdynia słynie na cały kraj.

        • 5 1

    • W Gdańsku to również funkcjonuje od wielu lat, ale pomimo tego co roku są osoby zdziwione, że Urząd dostarcza poprzez pracowników - więc artykuł dobry, bo może doinformuje "kilka" osób.

      • 6 0

  • sami widzicie ile ksztuje utrzymanie rozdmuchanego fiskalizmu i biurokracji (1)

    już tylko ogłoszenie wymiaru podatku - ile to pracy i kosztów

    • 64 4

    • fajne zdjecie,

      uśmiechnięta urzędniczka roznosi owieczkom do strzyżenia kwitki z blankietem do wpłaty - wpłacajcie wierni poddani bo trzeba nas za coś utrzymać, nasze biura, kawy,ciastka, premie i trzynastki, no i fury służbowe tych z wyższego szczebla

      • 1 2

  • Nie będzie mnie i sąsiadów też. (2)

    • 38 10

    • (1)

      To pójdziesz na pocztę i postoisz sobie w kolejce. Powodzenia.

      • 14 4

      • No wlasnie. Bo powinna wziac urlop albo tak jak pisowska patolka w ogole zrezygnowac z pracy.

        • 9 3

  • Gdynia (1)

    Wolałbym, aby przynieśli informację o dymisji Szczurka.

    • 49 19

    • zobacz ile jest za Gyzoniem tych co minusują,,A tyle nie trafionych inwestycji w tej Gdyni, a niema kontr kandydata dla niego.! bo przecież. Swój swoim, i poparcie jest.

      • 2 0

  • Skąd ta cena 5.08zł...? (8)

    ...wysłanie poleconego to:4.20zł

    Koperta w takich ilościach to pewnie 1gr....a pakowanie, w kopertę to już chyba do obowiązków pracownika należy.

    • 67 14

    • 4,20 za polecony, a decyzje są za potwierdzeniem odbioru więc 5,08 (3)

      • 12 0

      • Tylko co to za potwierdzenie odbioru, jak mogą u sąsiada zostawić?

        • 13 3

      • masowi nadawcy nie dostają rabatów? (1)

        • 12 1

        • skoro roznoszenie korespondencji przez urzędników jest tańsze niż przez pocztę

          to mam pomysł, żeby urzędy zajęły się konkurencyjną działalnością pocztową :-)
          Nakładów dużych nie trzeba, wszak sieć urzędów już jest rozbudowana nie gorzej niż sieć placówek pocztowych.

          • 20 1

    • znizki dla stalego klienta

      taka poczta polska placi nie wiecej niz 3-3.5 za taki list. Przyczyna? Ogromna ilosc przesyłek wiec ceny nizsze. Jeśli teraz beda to robic urzednicy to dopłacimy do biznesu, ale urzednicy zarobia , wiec wszystko sie zgadza.
      Można by zlikwidować polowe tych stanowisk, likwidujac pewne zbedne formalnosci.
      Po za tym można przejsc w koncu na internetowe zalatwianie spraw. Mamy 21 wiek... ups to przeciez Polska. 21 wiek nie dotarl jeszcze do urzędów

      • 4 3

    • pomyśl i

      weź pod uwagę, że US wysyła korespondencję za zwrotnym poświadczeniem odbioru. To już nie jest koszt 4,20zł.Stąd cena.

      • 0 3

    • (1)

      Wydaje mi się, że te listy polecone były kiedyś za potwierdzeniem odbioru osobistego - więc to dodatkowe koszty nadania takie listu - jestem za wersją elektroniczną! skoro pity można to takie coś tym bardziej.

      • 2 2

      • No jak elektroniczną

        Ja nie mam internetów.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane