- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (92 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (98 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (230 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (53 opinie)
- 5 Kandydaci z KO do Europarlamentu (285 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (98 opinii)
Usterki na PKP można zgłaszać przez aplikację
Ty zgłaszasz, my naprawiamy - deklarują Polskie Koleje Państwowe, które uruchomiły aplikację "sprawny peron". Za jej pomocą można szybko powiadomić spółkę o awariach i usterkach na terenach kolejowych, ale także o tym, że okolice dworca czy tunel są zaśmiecone lub pomazane graffiti.
Wysyłając zgłoszenie przez formularz w aplikacji (można tam też dodać zdjęcie), pasażer ma gwarancję, że jego sygnał trafi do właściwego adresata, który następnie podejmie interwencję w tej sprawie.
Skarga trafi do właściwego adresata
Do tej pory bywało z tym różnie - często zgłoszenia i pretensje dotyczące np. nieporządku w przydworcowych tunelach mieszkańcy kierowali do miejskich urzędników, a nie do kolejarzy, którzy są odpowiedzialni za właściwe utrzymanie tej infrastruktury.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i pociągów w Trójmieście
Teraz nie trzeba się już zastanawiać, kogo powiadomić. Wystarczy zainstalować bezpłatną aplikację. Najpierw wybieramy w niej lokalizację zauważonej usterki, czyli np. jedną z wielu stacji w Trójmieście. Data i godzina zgłoszenia uzupełnia się automatycznie.
Następnie przechodzimy do jednej z pięciu kategorii:
- peron,
- windy/schody ruchome,
- przejście nad torami/kładka,
- przejście przez tory,
- przejście pod torami/tunel.
W każdej z kategorii rozwija się następnie lista z opisem poszczególnych usterek. Np. brak zapowiedzi pociągów, brak koszy na śmieci lub przepełnione kosze, nieczytelne rozkłady jazdy, uszkodzona ławka czy wiata, dewastacja windy, graffiti na ścianach, uszkodzone gabloty.
Dworce PKP i PKS w Trójmieście
Opcjonalnie można dodać własnoręczny opis usterki. Można też dodać zdjęcie miejsca, które zgłaszamy. Klikamy wyślij i gotowe. Całość zabiera maksymalnie kilka minut.
Szybkie zgłoszenie, szybka reakcja
- Specjalna aplikacja do zgłaszania usterek na stacjach i przystankach to dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości - mówi Magdalena Janus z PKP PLK. - Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizPrzybywa zgłoszeń. Mieszkańcy Trójmiasta też korzystają
PKP PLK informują, że otrzymały już ponad 600 zgłoszeń za pomocą aplikacji "sprawny peron".
- W większości pochodzą one z większych miast, w tym także z Gdańska i Gdyni. Nasza reakcja na dane zgłoszenie jest niezwłoczna. Wszelkie naprawy są realizowane tak szybko, jak jest to możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że czas naprawy czy usunięcia usterki jest zależny od rodzaju i rozmiaru zaistniałej nieprawidłowości - wskazuje Magdalena Janus.
Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę
Np. uprzątnięcie nadmiaru śmieci z peronu czy odśnieżenie peronu jest wykonywane jeszcze tego samego dnia, co zgłoszenie.
- Wymiana niewielkich uszkodzonych elementów trwa do kilku dni, natomiast usunięcie poważniejszych usterek, np. naprawa niesprawnego elementu windy, może potrwać dłużej. Jest to zależne od dostępności materiałów czy czasu oczekiwania na dostawę niesprawnego elementu - tłumaczy Janus.
Miejsca
Opinie (50) 1 zablokowana
-
2023-03-09 07:32
Opinia wyróżniona
Ekrany dźwiękochłonne zdewastowane przez wandali w Gdyni, tunel pod torami przy Rivierze itp
Do odmalowania, No maja masę rzeczy do naprawienia PKP
- 20 1
-
2023-03-09 09:32
Opinia wyróżniona
Muszą mieć mocne serwery bo inaczej aplikacja się zwiesi od ilości komunikatów.
- 27 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-09 07:03
Apka sie zapcha przy pierwszym załączeniu. (1)
Tyle tego w PKP jest.
- 29 2
-
2023-03-09 09:44
PKP to jedna wielka usterka
- 2 0
-
2023-03-09 07:04
Szczególnie punkt sprawna winda będzie miał sporą popularność.Choć nie rozumiem...przejście przez tory.. jak ktoś tak będzie szedł to potem ma wysłać aplikacją informację i postawią tam w 1 dzień kładkę?
- 11 1
-
2023-03-09 07:04
Kiedy Marszałek województwa uruchomi podobną aplikację dotyczącą SKM? (5)
On zarządza SKM i to co się tam dzieje to dramat.
- 9 9
-
2023-03-09 07:20
Marszałek nie zarządza SKM
i stąd cała walka z tym przewoźnikiem.
Czy możesz podać jakieś województwo gdzie podoba ci sie organizacja przewozów regionalnych/aglomeracyjnych?- 7 2
-
2023-03-09 07:40
To, że w SKM jest jak jest. (2)
To właśnie głównie wina marszałka. Gdyby nie blokował zakupu nowych pojazdów, tych które sam kupuje nie pożyczał tylko Polregio, już dawno byśmy jeździli nowymi pociągami.
I nie chce mi się kolejny raz czytać tych bzdur o usamorzadowieniu. Jak marszałek kupił 10 nowych pociągów i wszystkie przekazał Polregio, jakoś nie wspominał, że musi przejąć pakiet większościowy w Polregio, w którym decydujący głos ma rządowa Agencja Rozwoju Przemysłu.- 8 2
-
2023-03-09 08:30
On to się nadaje... (1)
Jedynie do ciągania samolotu OLT
- 4 2
-
2023-03-09 08:37
Chyba OLT
- 2 1
-
2023-03-09 09:35
jeszcze apkę na PKM częstoyliwość kursowania zastanawiam się jak można spie*rzyć całą linię pkm kiedy chcę pojechać pkm to nie mogę bo albo za 40 min albo za godzinę czy jakiś tępak w końcu coś z tym zrobi
- 5 0
-
2023-03-09 07:06
Wszedzie aplikacje. Brakuje juz miejsca na telefonie. (4)
Najciekawiej zapowiada się aplikacja FALI, tj. Jako jedna wielka kompromitacja. Ten system za bagatela 158 mln położy na łopatki komunikację publiczna.
- 27 2
-
2023-03-09 07:58
Nikt z Was nawet na oczy nie widział planu tego systemu, o samym systemie nie wspominając.
Ale przekaz mówi że macie powtarzać niczym nie podparty bełkot, to powtarzacie, co? :D
- 1 13
-
2023-03-09 08:36
Tristar podobnie za 300mln i nie dziala buahaaaa
- 8 0
-
2023-03-09 08:52
to nie instaluj :) (1)
- 1 6
-
2023-03-09 09:11
Niech nie wywalaja pieniedzy na bzdury
- 6 0
-
2023-03-09 07:10
PKP powinna zostać sprzedana i zlikwidowana (6)
Po co nam utrzymywać polskie koleje skoro możemy tu wpuścić kolej niemiecką DB?
- 6 17
-
2023-03-09 07:42
Muszę cię zmartwić (5)
Niemieckie koleje regionalne mają teraz gorszą punktualność niż polskie. Braki maszynistów, braki pojazdów, sypiąca się infrastruktura. Braki kadrowe łatają maszynistami z Rumunii i Polski.
- 6 2
-
2023-03-09 08:09
Teraz, a nie przez ostatnie 30 lat (1)
Pkp to dno. Mnóstwo spóźnień, awarii itd i drogie bilety. 268zl pendolino a wagony puste
- 1 5
-
2023-03-09 09:34
Żyjemy teraz
Nie 30 lat temu.
- 4 0
-
2023-03-09 08:33
Imigranci z Afryki nie chcą pracować? (2)
- 3 1
-
2023-03-09 08:53
Ci z Afryki się rozleniwili a ci z Polski nie mają kwalifikacji (1)
i co poradzisz...
- 0 3
-
2023-03-09 21:06
Polacy mają kwalifikacje
Problemem jest poziom znajomości języka niemieckiego.
- 0 0
-
2023-03-09 07:12
Usterka zostanie usunięta za minimum 18 dni (1)
W PKP muszą mieć czas na usunięcie usterki
- 13 1
-
2023-03-09 21:07
Szybko!
Myślałem że za 3 miesiące. Minimum. Jak w GZDiZ.
- 1 0
-
2023-03-09 07:31
Są numery telefonów
Czy nie ma? Po co ładować następną aplikację? Ja je zaczynam usuwać
- 8 1
-
2023-03-09 07:32
Opinia wyróżniona
Ekrany dźwiękochłonne zdewastowane przez wandali w Gdyni, tunel pod torami przy Rivierze itp
Do odmalowania, No maja masę rzeczy do naprawienia PKP
- 20 1
-
2023-03-09 07:40
Zgłoś usterkę. I co ? I nic. Dobry przykład to windy dla niepełnosprawnych. Na niektórych przystankach to chyba od nowości nie działają.
- 11 0
-
2023-03-09 07:53
Aplikacja uprzejmie donoszę
Jak za poprzedniego systemu
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.