- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (181 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (126 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (92 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (71 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (454 opinie)
Uwaga na podszywających się pod pracowników Energi
Zapukał do drzwi naszego czytelnika i podał się za pracownika Energi. Pod pretekstem aktualizacji danych klienta chciał pozyskać np. numer dowodu osobistego, a nawet nazwisko rodowe. Co ciekawe, jego narzędziami pracy były... kartka i ołówek. Wszystko wskazuje na to, że czytelnik miał do czynienia z oszustem. - Energa Obrót prowadzi sprzedaż mobilną w formule door-to-door, ale nie przeprowadza w ten sposób jakiejkolwiek aktualizacji danych - ostrzega przedstawiciel spółki.
- Facet z dziwną plakietką Energa twierdził, że chce rozmawiać z właścicielem licznika. Następnie pod pozorem aktualizacji danych w "systemie" - jego systemem była kartka i ołówek - żądał wszystkich danych, szczególnie z dowodu osobistego, w tym nazwisko rodowe. Do tego adres e-mail i numer telefonu - relacjonuje mieszkaniec Siedlec.
Czytelnik odmówił podania danych
Jednak nie tylko podejrzane żądanie wzbudziło u niego wątpliwości, które uratowały go przed utratą wrażliwych danych. Chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać, że ich dysponent bez trudu może zaciągnąć pożyczkę czy kredyt na ich właściciela.
- Odpowiedziałem, że dane mam aktualne, bo rozliczam się online, więc sobie poszedł. Dopiero po fakcie zrozumiałem, że to od razu śmierdziało podpuchą. Rzekomy przedstawiciel nie posiadał wglądu do żadnych danych abonentów, a jego aparycja i zachowanie były, delikatnie mówiąc, niezbyt profesjonalne - uzupełnia nasz czytelnik.
Energa: nie przeprowadzamy aktualizacji w ten sposób
O komentarz zwróciliśmy się do biura prasowego Grupy Energa. Ich odpowiedź, choć napisana w dość wstrzemięźliwym tonie, nie pozostawia cienia wątpliwości. Pracownicy Energi nigdy nie żądają danych klientów w takich okolicznościach, jakie przedstawił czytelnik.
- Energa Obrót prowadzi na terenie dzielnicy Siedlce sprzedaż mobilną w formule door-to-door [bezpośrednie odwiedziny klienta - dop. red.], nie przeprowadza natomiast w ten sposób jakiejkolwiek aktualizacji danych. Nie wiedząc, o jakiego klienta dokładnie chodzi w opisywanym przypadku, spółka nie jest jednak w stanie jednoznacznie zweryfikować, czy mamy tu do czynienia z oszustwem - informuje Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.
Jak zweryfikować tożsamość gościa w naszych drzwiach?
Nasz rozmówca wyjaśnił pokrótce, w jaki sposób powinna zachować się osoba, która stanęłaby przed podobnym dylematem. Tożsamość pracownika można szybko zweryfikować za pomocą jednego telefonu.
- Jeśli klienci mają jakiekolwiek wątpliwości, czy osoba odwiedzająca ich w domu jest naprawdę pracownikiem Energi Obrotu, należy pamiętać, że powinni oni posiadać identyfikatory z indywidualnym numerem. Pozwalają one potwierdzić tożsamość danej osoby poprzez kontakt z dedykowanym numerem 555 555 591 lub ogólną infolinią spółki pod numerem 555 555 555 - tłumaczy Lis-Radomski.
Próby wyłudzeń należy zgłaszać
Policjanci informują, że nie otrzymali ostatnio zgłoszeń o podobnej próbie wyłudzenia. Jednocześnie apelują, aby zgłaszać im każdą sytuację, gdy ktoś próbuje wyłudzić nasze dane.
- Policjanci nie odnotowali na Siedlcach zgłoszeń o osobach, które przedstawiają się jako przedstawiciele dostawcy energii oraz żądają podania szczegółowych danych osobowych. Pamiętajmy jednak o tym, aby chronić nasze dane. Dla przestępców oraz nieuczciwych akwizytorów mogą być one bardzo cenne. W nieuczciwy sposób zdobyte dane mogą posłużyć np. do zawarcia umowy na szkodę ich właściciela. Nieuczciwi przedstawiciele, oferując pozornie korzystną umowę, mogą zdobyć dane osobowe, a następnie narazić ich właściciela na stratę finansową. W przypadku wątpliwości należy zweryfikować taką ofertę, kontaktując się np. z numerem infolinii dostawcy energii. Warto wiedzieć, że od zawartej umowy można odstąpić. Więcej przydatnych informacji na ten temat można znaleźć na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl - komentuje asp. szt. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (101) 10 zablokowanych
-
2020-10-08 14:04
e
Do mnie raz dzwonił typek z cwaniaczkowatym tonem i mówił, że mam dług w Tauronie, czyli operatorze który nawet nie działa w gdańsku, więc od razu wiedziałem, że mam do czynienia ze złodziejem. Zapytałem go o jaki adres konkretnie chodzi, a on na to: "no co pan, nie wie pan gdzie pan mieszka?". Wtedy już nie chciało mi się brnąć w to dalej i sie rozłączyłem, ale dzisiaj żałuję, że nie zgłosiłem dziada na policje, może ktoś tego dnia dał sie nabrać.
- 13 0
-
2020-10-08 14:28
Na foto...
To ja wasz bezobjawowy, samouleczalny KoronaŚwirus.
Nie zapomnijcie uczynić mnie świętym, modlić się do mnie i pomnik mi postawić!- 5 2
-
2020-10-08 14:59
CHEŁM
Dzisiaj analogiczna sytuacja jak w artykule miała miejsce na Chełmie, ul. Cieszyńskiego.
Chciał rozmawiać z właścicielem licznika, jak powiedziałem, że nie ma, to wspomniał, że na mnie może przepisać licznik.
Teraz faktycznie brzmi to podejrzanie.- 6 0
-
2020-10-08 15:01
Wczoraj odwiedzili Gdynię-Chylonię...
Wczoraj "odwiedzili "Gdynię-Chylonię dokładniej ulicę Gniewską.Na szczęście czujna sąsiadka nie dała się nabrać i powiedziała, że zadzwoni do firmy zapytać o co dokładnie chodzi.Kazali sprawę załatwić bo w przeciwnym razie będą musieli przyjść ponownie za 2 tygodnie.Byli ubrani w firmowe stroje z logo Energii,posiadali firmowe teczki toteż zapewne wzbudziali zaufanie...
Na infolini Pani z Energii oczywiście nic na temat aktualizacji danych nie wiedziała,a po akwizytorach nie bylo już śladu. Nawet nie doszli na wyższe piętra.Niestety teraz nie można już nikomu obcemu zaufać bo ciągle jacyś oszuści.. jak nie z elektrowni to z gazowni, z administracji,pseudo ulotkarze, kurierzy.Radzę nie otwierać nikomu obcemu i uważać kto idzie za nami na klatce schodowej.- 9 0
-
2020-10-08 15:12
zasada jest jedna nikomu nie otwierac,jesli bede chcial to zadzwonie do firmy i sie dowiem
- 5 0
-
2020-10-08 15:40
(1)
ludzie wpuscić, przekrecic klucz z drugiej strony i wezwac policje , toc plicja prosi o zglaszanie takich oszustw, a tu mają na goraco
- 8 0
-
2020-10-09 11:04
i jeszcze poczestować kawą
do czasu przyjazdu policji. Coby było miło :)
- 0 0
-
2020-10-08 16:13
(3)
Niech energa wreszcie wytłumaczy dlaczego nagle rachunki poszybowały w górę. Dziś mało zawału nie dostałam gdy zobaczyłam rachunek. Średnio płaciłam po 250-300zl, a dziś rachuneczek na 495zl przyszedł choć absolutnie nic ekstra w domu na prąd nie działa. Co jest, o co chodzi, dwa i cztery miesiące temu też rachunek ponad normę przyszedł. Czyżby koronawirus miał coś z tym wspólnego?
- 4 0
-
2020-10-08 18:25
Bo był za dwa miesiące
- 0 3
-
2020-10-08 18:45
(1)
Energa utopiła w Ostrołękę 0,5 mld zł i teraz to odrabia. No i musi wypłacać odprawy dla zwalnianych dyrektorów co 3 miesiące.
- 1 0
-
2020-10-09 11:06
sprawdź czy nie wystawili faktury szacunkowej
w taki sposób ściągają sobie kasę.
- 0 0
-
2020-10-08 16:41
Nachodzenie (1)
Wejście do budynku bez zgody właściciela jest naruszaniem miru domowego. Dotyczy to wszystkich domów, także wielorodzinnych (wspólnot). Takimi łażącymi po domach sa głównie oszuści, złodzieje i wyłudzacze. Policja powinna reagowac na zgłoszenia o intruzach, bo w przypadku najścia na osoby starcsze lub zchorowane może taka wizyta zakończyć się tragicznie.
- 4 1
-
2020-10-08 20:12
Tak,.... a gdy listonosz lub gość chce dojść do twojego mieszkania, to wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę żeby mógł przejść klatką schodową......
- 0 0
-
2020-10-08 17:04
A wystarczyłoby mieć identykikator z hologramem.
Nic więcej aby nie dochodziło do oszustw. Aż za proste aby było możliwe ;)
- 2 0
-
2020-10-08 17:18
Ta hirma z nazwy
Oszukuje
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.