- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (202 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (381 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (95 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (159 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (275 opinii)
Uwaga na podszywających się pod pracowników Energi
Zapukał do drzwi naszego czytelnika i podał się za pracownika Energi. Pod pretekstem aktualizacji danych klienta chciał pozyskać np. numer dowodu osobistego, a nawet nazwisko rodowe. Co ciekawe, jego narzędziami pracy były... kartka i ołówek. Wszystko wskazuje na to, że czytelnik miał do czynienia z oszustem. - Energa Obrót prowadzi sprzedaż mobilną w formule door-to-door, ale nie przeprowadza w ten sposób jakiejkolwiek aktualizacji danych - ostrzega przedstawiciel spółki.
- Facet z dziwną plakietką Energa twierdził, że chce rozmawiać z właścicielem licznika. Następnie pod pozorem aktualizacji danych w "systemie" - jego systemem była kartka i ołówek - żądał wszystkich danych, szczególnie z dowodu osobistego, w tym nazwisko rodowe. Do tego adres e-mail i numer telefonu - relacjonuje mieszkaniec Siedlec.
Czytelnik odmówił podania danych
Jednak nie tylko podejrzane żądanie wzbudziło u niego wątpliwości, które uratowały go przed utratą wrażliwych danych. Chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać, że ich dysponent bez trudu może zaciągnąć pożyczkę czy kredyt na ich właściciela.
- Odpowiedziałem, że dane mam aktualne, bo rozliczam się online, więc sobie poszedł. Dopiero po fakcie zrozumiałem, że to od razu śmierdziało podpuchą. Rzekomy przedstawiciel nie posiadał wglądu do żadnych danych abonentów, a jego aparycja i zachowanie były, delikatnie mówiąc, niezbyt profesjonalne - uzupełnia nasz czytelnik.
Energa: nie przeprowadzamy aktualizacji w ten sposób
O komentarz zwróciliśmy się do biura prasowego Grupy Energa. Ich odpowiedź, choć napisana w dość wstrzemięźliwym tonie, nie pozostawia cienia wątpliwości. Pracownicy Energi nigdy nie żądają danych klientów w takich okolicznościach, jakie przedstawił czytelnik.
- Energa Obrót prowadzi na terenie dzielnicy Siedlce sprzedaż mobilną w formule door-to-door [bezpośrednie odwiedziny klienta - dop. red.], nie przeprowadza natomiast w ten sposób jakiejkolwiek aktualizacji danych. Nie wiedząc, o jakiego klienta dokładnie chodzi w opisywanym przypadku, spółka nie jest jednak w stanie jednoznacznie zweryfikować, czy mamy tu do czynienia z oszustwem - informuje Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa.
Jak zweryfikować tożsamość gościa w naszych drzwiach?
Nasz rozmówca wyjaśnił pokrótce, w jaki sposób powinna zachować się osoba, która stanęłaby przed podobnym dylematem. Tożsamość pracownika można szybko zweryfikować za pomocą jednego telefonu.
- Jeśli klienci mają jakiekolwiek wątpliwości, czy osoba odwiedzająca ich w domu jest naprawdę pracownikiem Energi Obrotu, należy pamiętać, że powinni oni posiadać identyfikatory z indywidualnym numerem. Pozwalają one potwierdzić tożsamość danej osoby poprzez kontakt z dedykowanym numerem 555 555 591 lub ogólną infolinią spółki pod numerem 555 555 555 - tłumaczy Lis-Radomski.
Próby wyłudzeń należy zgłaszać
Policjanci informują, że nie otrzymali ostatnio zgłoszeń o podobnej próbie wyłudzenia. Jednocześnie apelują, aby zgłaszać im każdą sytuację, gdy ktoś próbuje wyłudzić nasze dane.
- Policjanci nie odnotowali na Siedlcach zgłoszeń o osobach, które przedstawiają się jako przedstawiciele dostawcy energii oraz żądają podania szczegółowych danych osobowych. Pamiętajmy jednak o tym, aby chronić nasze dane. Dla przestępców oraz nieuczciwych akwizytorów mogą być one bardzo cenne. W nieuczciwy sposób zdobyte dane mogą posłużyć np. do zawarcia umowy na szkodę ich właściciela. Nieuczciwi przedstawiciele, oferując pozornie korzystną umowę, mogą zdobyć dane osobowe, a następnie narazić ich właściciela na stratę finansową. W przypadku wątpliwości należy zweryfikować taką ofertę, kontaktując się np. z numerem infolinii dostawcy energii. Warto wiedzieć, że od zawartej umowy można odstąpić. Więcej przydatnych informacji na ten temat można znaleźć na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl - komentuje asp. szt. Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (101) 10 zablokowanych
-
2020-10-09 10:02
Zapraszam
Mam nadzieję, że trafi do mnie ...
- 0 0
-
2020-10-09 13:00
Energa sami wyłudzają opłaty
za plombowanie prywatnych bezpieczników.
W skrzynkach ogólnodostępnych po 10 latach znaleźli sobie niszę na dodatkowe dochody.
Na infolinii odmawiają przyjęcia reklamacji - a człowiek tam pracujący - jest niesympatyczny i niekompetentny. NIe potrafi wskazać pkt. regulaminu, pkt. w cenniku z czego wynikają naliczone przez nich opłaty.
Na reklamację wysłaną drogą mailową od 4 miesięcy zero odzewu.
Także państwo w państwie - korpomonopolista z zerową kulturą.- 1 0
-
2020-10-09 13:09
kiełpino grn koło tzw "wróblówki" wczoraj
Bardzo podobne auto widziałem wczoraj na ul Goplańskiej przy wjeździe do lasu. Jakieś 100m od tak zwanej Wróblówki. Zastanowił mnie bardzo ten widok. Tak też poprosimy o 'fotopułapkę' !
- 0 0
-
2020-10-09 13:32
Kiedys zapukali do mnie tacy dwaj panowie, ale za bardzo przestraszyli sie mojego psa i sobie poszli. Pies madry nie lubi bandziorow
- 0 0
-
2020-10-09 13:47
Pytanie
A pod kogo podszywa się Energa? Pod omów sprzedających dywany?
- 0 0
-
2020-10-09 20:03
Energa
Energa i inne firmy podejmują współpracę z firmami typu cal center np w Gdyni to oni dostają bazę klientów od nich i dzwonią do klientów Energa z propozycją jakiś zmiam lub przedłużenia umowy tak to działa od dawna.W tych rozmowach najważniejsze jest wydobycie od klienta słowa " tak" nawet czasem nie zorientujecie się że to powiedzieliście. Właśnie te wszystkie call center w Trójmieście są wynajmowane przez różniaste firmy i dzwonią z bzdetami tylko by załapać jelenia. Rodo to między bajki włożyć taką niestety smutna prawda.
- 1 0
-
2020-10-09 20:10
Dane
Niby teraz ułatwienie namawiają na faktury na meila owszem ok tylko sami sobie nie zdajemy sprawy jak na prawo i lewo rozdajemy swoje dane.
- 0 0
-
2020-10-09 20:34
Cham
Co za gnoj / dobrze ze go macie / Karac I karac !!!!
- 0 0
-
2020-10-10 12:22
Pardzo fajna ta kara 500zł.
Sieje postrach i daje do myślenia.
- 0 0
-
2020-10-10 18:06
co jest? UPC przysyła nowy wyższy rachunek z aktywacją za 29,90 zł
i to jest ok?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.