- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (99 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (84 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (260 opinii)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (59 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (416 opinii)
Uwaga wykopy! Przegląd trwających remontów dróg w Gdańsku
Jedne trwają od wielu miesięcy, drugie dopiero się zaczynają, jeszcze inne - lada moment ruszą. Mowa o remontach dróg w Gdańsku, które mimo trwającej pandemii koronawirusa z każdym tygodniem posuwają się naprzód.
- Na fragmencie objętym koniecznością wykonania dodatkowego wzmocnienia podłoża gruntowego zostały już wykonane wszystkie pale przemieszczeniowe i obecnie trwają prace związane z wykonywaniem poszczególnych warstw konstrukcyjnych materaca wieńczącego pale. Na górnym fragmencie zamkniętego odcinka, który nie wymaga dodatkowego wzmocnienia podłoża, ułożono dolne warstwy nawierzchni jezdni, ustawiono krawężniki oraz wykonano obustronnie chodniki - informuje DRMG.
Przypominamy, że do początku czerwca fragment Kartuskiej od al. Pawła Adamowicza do Limbowej będzie zamknięty dla ruchu. Do tego czasu zniesiony jest ruch wahadłowy na estakadzie weneckiej. Całym odcinkiem nowej trasy mamy pojechać jeszcze przed wakacjami. Także wówczas uruchomiony zostanie ruch tramwajowy.
Roczne opóźnienie na Stogach
W ciągu najbliższych tygodni kończyć się powinny prace przy modernizacji linii tramwajowej na Stogach. To jedna z najbardziej pechowych i opóźnionych inwestycji w ostatnich latach w całym Trójmieście.
Jak informowało przed kilkoma dniami DRMG, obecnie trwają tam prace przy budowie ścieżki rowerowej i budowie chodnika pomiędzy ul. Kruczą i Rozłogi. Roboty koncentrują się na środkowym odcinku, gdzie budowane jest torowisko i układana jest kostka kamienna. Ustawiane są "bramki" podtrzymujące szyny i przygotowywane są kolejne etapy pod zabetonowanie płyty torowiska. Na ul. Wrzosy trwają prace sanitarne związane z kanalizacją deszczową. Jednocześnie na Pasanilu trwają prace przy budowie pomieszczenia socjalnego dla motornicznych.
Pierwotnie prace na Stogach miały zakończyć się przed rokiem. Obecnie urzędnicy pytani o nowy termin zakończenia inwestycji mówią o drugim kwartale 2020 r.
Trwa budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka
Od wielu miesięcy trwa też budowa wiaduktu Biskupia Górka. Do Gdańska przyjechała niedawno część stalowej konstrukcji drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka i rozpoczęto montaż pierwszych elementów obiektu. Jak podkreślają urzędnicy, w najbliższych tygodniach możemy spodziewać się widocznych postępów na budowie.
Przypomnijmy, że na początku 2020 r. zakończyła się rozbiórka starego obiektu w ciągu Traktu św. Wojciecha i rozpoczęto prace związane z budową drugiej, nowej nitki wiaduktu nad torami kolejowymi. W marcu zabetonowano pierwsze korpusy wiaduktu i estakady, co pozwoliło rozpocząć montaż stalowej konstrukcji obiektu.
- Na plac budowy dostarczono już część elementów konstrukcji stalowej drugiej nitki wiaduktu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Aktualnie na placu budowy trwa scalanie tych elementów w sekcje montażowe. Pierwsze z nich zostały zamontowane w nocy z poniedziałku na wtorek - dodaje szef DRMG.
Montaż konstrukcji stalowej budowanej obecnie drugiej nitki wiaduktu ma potrwać co najmniej trzy miesiące. Ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią wirusa, jest to termin orientacyjny. Przewidujemy, że jeśli zostanie utrzymane obecne tempo prac, wszystkie elementy konstrukcji powinny zostać zamontowane do końca czerwca. Z uwagi na znajdujące się pod budowanym obiektem torowisko, prace montażowe będą wykonywane głównie w nocy przy wyłączonej trakcji kolejowej. Przejezdność na drugiej nitce wiaduktu będzie zapewniona w IV kwartale 2020 r.
Skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jeszcze przed wakacjami
Prace trwają też na Podwalu Przedmiejskim, gdzie miasto przebudowuje drugie z czterech zaplanowanych skrzyżowanie z ul. Łąkową. Od miesiąca w obrębie prac kierowcy poruszają się w obu kierunkach po zwężonych odcinkach jezdni, ale przez zdecydowanie mniejszy ruch w ostatnich tygodniach jest to mniej uciążliwe. Powoli przebudowa wchodzić będzie w decydującą fazę, bo zgodnie z przyjętym harmonogramem otwarcie nowego skrzyżowania ma nastąpić w czerwcu.
Trwają prace na Hallera, za chwilę rozpoczną na Grunwaldzkiej
Niedawno rozpoczęły się prace na al. Hallera między ul. Okrzei a Kościuszki w kierunku Brzeźna. Obecnie trasa na dwóch odcinkach jest zwężona do jednego pasa ruchu. Nowym odcinkiem drogi prowadzącej w kierunku plaży pojedziemy za trzy miesiące.
Remont na Hallera nie dla supersamochodów
Tuż po świętach ruszy z kolei budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej na Strzyży. Z utrudnieniami będą musieli się tam liczyć piesi (zwężony chodnik), pasażerowie komunikacji miejskiej (przeniesiony przystanek "Wojska Polskiego" na wys. budynku klubu Żak), rowerzyści (wyłączona z użytku droga rowerowa) oraz kierowcy (wyłączony z ruchu pas wjazdowy i wyjazdowy do CH City Meble oraz droga serwisowa między CH Oliwa a stacją paliw).
Koszt budowy nowej trasy rowerowej wyniesie ok. 2,6 mln złotych. Prace mają potrwać do lipca 2020 r.
Miejsca
Opinie (80) ponad 50 zablokowanych
-
2020-04-13 18:35
Mam nadzieję, że firma remontująca stogi, nie wygra już żadnego przetargu. (1)
- 38 1
-
2020-04-13 19:54
jak najważniejszym kryterium będzie cena to wygrają
- 3 0
-
2020-04-13 18:36
Alleluja i do przodu
tak trzymać
- 4 1
-
2020-04-13 18:36
Kiedy (2)
Nowa Swietokrzyska?
- 14 8
-
2020-04-13 18:38
(1)
jak się słoiki zameldują.
- 6 6
-
2020-04-14 01:37
Większość rejestracji na moim osiedlu to GD
- 3 0
-
2020-04-13 18:47
dlaczego przy Forum jest lewoskręt bez świateł do wyjazdu na parking UM i to przez dwa podwójne pasy w przeciwnych kierunkach? (1)
w druga stronę jest tak samo, wyjeżdzając z parkingu UM można jeschać w lewo na Hucisko.
dla kogo to?
kto się popisał taką inwencją twórczą w środku miasta, bo najlepiej widac to w godzinach szczytu :)- 9 3
-
2020-04-13 19:48
Nie dajesz rady bez świateł ? Słabo.
- 1 4
-
2020-04-13 19:17
Nowa Bulońska już dawno została otwarta.
- 4 6
-
2020-04-13 19:32
Remonty? (2)
To wały Pawła Adamowicza już są remontowane? Jeszcze ich nie skończyli już oddali do użytku i już remontują?
- 20 5
-
2020-04-13 20:39
wały Adamowicza sa dobrze "zakonserwowane"
toż to dziedzictwo...
- 3 1
-
2020-04-14 08:03
Ale ty jesteś taki czy tylko udajesz takiego?
- 0 1
-
2020-04-13 19:32
a co to za ulica Adamowicza? (2)
- 23 6
-
2020-04-13 19:39
Gdańszczanie wiedzą słoiki mogą jeszcze nie wiedzieć .
- 9 11
-
2020-04-13 19:58
To taki skrót od Myśliwskiej do Jabłoniowej żeby ominąć korki na Piecki -Migowo
- 4 2
-
2020-04-13 19:52
Co na celu ma ten artykuł?? (1)
Dziwne by było jak by nic nie robili w dużym mieście. Tak czy siak Dulkiewicz jest kiepskim prezydentem za dużo politykuje
- 25 13
-
2020-04-13 20:06
Oj Marcinie , odosobnienie słabo ci służy
- 3 6
-
2020-04-13 20:38
Czy włodarze tego miasta... (4)
... Zrobią coś, by układ drogowy zaczął przypominać drogi w nowoczesnej metropolii, czy będzie jedynie zwężał arterie pobudowane za Gierka i wcześniej?
- 22 9
-
2020-04-13 20:42
w nowoczesnej, dobrze zarządzanej metropolii niejednokrotnie likwiduje się estakady (3)
pseudobezkolizyjne skrzyżowania i uspokaja się ruch po zwężeniu pasów jazdy. Dominacja myślenia o potrzebach osób chcących jeździć po mieście samochodem już dawno wyszła z mody. Najważniejsze są potrzeby ludzi poruszających się na małe odległości, na dalsze rozbudowuje się sieci szybkiej kolei miejskiej lub tzw. szybkiego tramwaju. W Trójmieście to samo jest potrzebne do Gdyni Zachód i Północ oraz do dzielnic Gdańsk Południe.
- 4 6
-
2020-04-13 20:53
Tak robi się w miejscach... (2)
... gdzie hoduje się chore pomysły ekologów, mieli kasę zarobioną przez przodków i liczy na lekarstwa, respiratory oraz maseczki z Chin. To Rzym przed upadkiem 2.0, opakowany w kolorowy, niebieski papierek z gwiazdkami.
- 4 3
-
2020-04-13 22:54
Nie no jasne. (1)
Bo przecież wyznacznikiem rozwoju miasta jest siedmiopasmowa autostrada przez środek miasta.
Poczytaj sobie o czymś takim jak Paradoks Braessa lub Paradoks DownsaThomsona. A przede wszystkim - Twierdzenie Lewisa-Mogridgea. Są to teorie poparte badaniami przeprowadzonymi już w latach 70-tych - i są cały czas aktualne. Bo przepustowość nie zwiększa płynności ruchu, tak w dużym skrócie, byś nie musiał za długo googlować.- 3 3
-
2020-04-14 09:02
Nie zwiększa powyżej pewnej wartości!
Cztery pasy nie pomogą bardziej niż trzy lub dwa. Ale nie rób sobie jaj z logiki i nie twierdź, że gdyby nagle wszystkie drogi zmienić na jednopasmowe to nie byłoby armagedonu!
- 0 1
-
2020-04-13 20:42
Co artykuł to inna data harmonogramu Łąkowej
Tez pierwotnie miało być zwężenie o jeden pas a nazajutrz po rozpoczeciu prac zamkniete dwa i tak do dzis termin zakonczenia zwezenia tez juz minął , no ale jako ze terminy sa pływajace to moze do konca lata bedzie koniec
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.