- 1 Kupujemy pociągi za ponad 1,1 mld zł (90 opinii)
- 2 "Wydrapał" pół mln zł w Lotto (78 opinii)
- 3 Grzyb i brak prądu. Znany budynek się sypie (230 opinii)
- 4 Zorza polarna widoczna nie dla każdego (38 opinii)
- 5 Wiosenne remonty gdańskich ulic (41 opinii)
- 6 Kończą się ważne inwestycje kolejowe (90 opinii)
Rusza budowa brakującej drogi rowerowej przy Hucisku i Wałach Jagiellońskich
Ruszyła budowa drogi rowerowej między Krewetką a Huciskiem.
Do końca czerwca br. mają zakończyć się prace związane z budową nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Hucisko i Wały Jagiellońskie
w kierunku przystanków przy Dworcu Głównym
. W pobliżu budynków prokuratury
przebudowane zostaną także miejsca postojowe oraz zatoka autobusowa na przystanku "Hucisko".
- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zastrzega, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych termin wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu może się zmienić - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Projekt zakłada budowę 300-metrowego odcinka ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do Targu Drzewnego, z przejazdami rowerowymi przez skrzyżowania z ul. Hucisko i Targiem Drzewnym. Trasa powstanie po wschodniej stronie, a więc w bezpośrednim sąsiedztwie budynku prokuratury, gdzie przebudowane zostaną miejsca postojowe. Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.
Wykonawcą prac jest firma Eurovia SA. Koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln zł. Roboty drogowe potrwają do końca czerwca 2021 r.
Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie gminy miasta Gdańska".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery nowe i używane. Sprawdź oferty w Trójmieście
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-02 21:10
Włodarze maja jakiegoś świra na te ścieżki rowerowe (1)
a na drogach uczęszczanych przez pieszych brak jest zupełnie chodnika, jak ma to miejsce na Zaborni przy stawie Myśliwska od ul. Pagórkowej do Kartuskiej. Najpierw zaspokoić powinno się elementarne prawa pieszych a potem realizować swoje ambicje , że Gdańsk niby taki EKO
- 2 2
-
2021-03-03 04:56
a do tego ruch dwukierunkowy a droga kręta
- 0 1
-
2021-03-02 21:06
Włodarze mają świra na te drogi rowerowe
a na drogach uczęszczanych przez pieszych brak jest zupełnie chodnika, jak ma to miejsce na Zaborni przy stawie Myśliwska od ul. Pagórkowej do Kartuskiej. Najpierw zaspokoić, należy elementarne potrzeby ludzi a potem realizować swoje ambicje , że Gdańsk jest taki EKO
- 1 1
-
2021-03-02 10:07
przydałaby się normalna droga wzdłuż Podwala Przedmiejskiego (15)
obecnie chcąc wyjechać z centrum w stronę Sobieszewa, mamy drogę na chodniku po krzywych płytach, w tym schody po drodze,, potem kawałek w jezdni, potem droga gdzieś znika i objawia się na Elbląskiej we w miarę akceptowalnym kształcie
- 49 14
-
2021-03-02 10:29
Pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron powinny być jak w normalnym mieście (9)
a nie jakieś cudawianki chodnikowe. tandeta do kwadratu
- 5 5
-
2021-03-02 10:46
Pasy Tak, ale nie na głównych arteriach ... (8)
Na Podwalu Przedmiejskim tworzone są takie pasy. Niestety w obecnej formie (pasy bardzo wąskie, nieoddzielone od jezdni) i obecnym natężeniu ruchu pojazdów (prędkość !!), jazda nimi to sport dla wyczynowców, lubiących adrenalinę. Aktualnie mało kto tam jeździ rowerem, większość wybiera szeroki chodnik obok.
Ps. osobiście nie rozumiem, dlaczego przebudowując Podwale Przedmiejskie (likwidując 1 pas ruchu) nie można było tam zaprojektować normalnej drogi rowerowej...- 15 2
-
2021-03-02 11:10
co Ty gadasz? (7)
-Na Podwalu pasy są za wąskie? a ile ty byś chciał? 20m szerokości?
-Są oddzielone pasem wyłączonym z ruchu, a z drugiej strony buspasem. Oddzielenie z resztą utrudnia tylko ruch.
-Prędkość po przebudowanie jest tam taka jak powinna być. Światła skutecznie ograniczają zapędy kierowców.
"Normalnej" czyli jakiej? dwukolorowy kolizyjny chodnik poprowadzony slalomem?
Daj spokój nigdzie na świecie się tego nie praktykuje. Dość już tych tandetnych rozwiązań.- 5 7
-
2021-03-02 12:13
abstrahując od podwala (6)
wejdź na google street i zobacz jak wygląda Kopenhaga. DDR sa separowane od jezdni - często nawet bardzo wyraźnie - pasem zieleni albo miejscami parkingowymi. Albo chociaż krawężnikiem czy barierami (barierkami) .
weź przestań w końcu opowiadać bajki o tych pasach w jezdni na wielopasmówkach i przelotówkach. Pasy to sa rozwiązania dla o spokojnych dróg.- 6 3
-
2021-03-02 13:39
(2)
Byłem widziałem tą "separacje".
Dla ciebie 2cm krawężnik to separacja?.... nie bądź śmieszny- 1 4
-
2021-03-02 14:16
pracujesz u urzędzie? (1)
tak top też jest separacja.
Jesli nie wierzysz najedź na taki krawężnik samochodem jadąc 50 km/h.- 3 1
-
2021-03-02 19:10
wjade i go nawet nie poczuje
To juz lepsza separacja typu pas wyłączony z ruchu jak jest na podwalu.
- 1 1
-
2021-03-02 14:01
Gdzie ty separacje tam widzisz? (1)
Są niemal zawsze to pasy. Owszem na lekkim podwyższeniu ale to nie jest przeszkoda dla samochodow, wiec nie jest to droga dla rowerow tylko pasy. Zwroc uwage na skrzyzowania. Trasy rowerowe zawsze są na poziomie jezdni. Ok, jak są miejsca postojowe, czy przystanki to prowadzą trase za ale jednak nie są to wydzielone drogi dla rowerów jak np. w
Są niemal zawsze to pasy. Owszem na lekkim podwyższeniu ale to nie jest przeszkoda dla samochodow, wiec nie jest to droga dla rowerow tylko pasy. Zwroc uwage na skrzyzowania. Trasy rowerowe zawsze są na poziomie jezdni. Ok, jak są miejsca postojowe, czy przystanki to prowadzą trase za ale jednak nie są to wydzielone drogi dla rowerów jak np. w Holandii. Co ciekawe Holandia też rezygnuje z wydzielonych drog dla rowerow na rzecz pasów w jezdni. Wszystko dobre byle by nie było przymusu jazdy po chodnikach jak u nas sieto robi.
- 0 5
-
2021-03-02 14:21
nic nie jest przedzkodą dla auta tak po prawdzie
I owszem - są podwyższone, i jak jest miejsce jest separacja miejscami parkingowymi czy zielenią czy brukiem.
Nie jest to pas namazany farbą.- 2 1
-
2021-03-02 14:06
też to zauważyłem
pasy są tylko tam gdzie jest za mało miejsca na wydzielenie DDR
- 3 1
-
2021-03-02 10:33
I to jest właśnie największy problem sieci DDR w Gdańsku
Niby kilometrów dużo, stan całkiem dobry itp, ale co chwilę musisz się przepchać przez jakąś wyrwę.
Kilkanaście odcinków po 100-300m mogłoby zdecydowanie usprawnić poruszanie się rowerem po mieście.
A pamiętajcie drodzy kierowcy, że każdy rower na DDR, to jedna zawalidroga mniej dla Was, więc też Wam powinno zależeć :)- 10 3
-
2021-03-02 10:49
(3)
w du..e się wam rowerzystom poprzewracało, może drogę rowerową do Warszawy
- 1 14
-
2021-03-02 11:05
A budują, wzdłuż Wisły. (1)
W d*pach to się kierowcom poprzewracało, jak gdzieś się nie da zaparkować 30cm od drzwi, albo warunki wymuszają przekraczanie prędkości tylko o 10km/h, zaraz słychać skowyt...
- 13 0
-
2021-03-02 19:52
jak tylko linia kolejowa zbyt długo zamknięta słychać krzyk że należy tam zrobić ścieżkę rowerową. Dzięki takim działaniom są miejsca wykluczone komunikacyjnie i wzrasta ilość aut w mieście.
- 1 1
-
2021-03-02 17:10
A tak koleś. Po kilku ponad 250
kilometrówkach w jednym dniu na rowerze latem 2020 planuję przejazd w jednym dniu Trójmiasto - Warszawa mimo 57 lat na karku.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.