- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (104 opinie)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (96 opinii)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (85 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (388 opinii)
- 5 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (152 opinie)
W 14 minut z Kowal do centrum Gdańska. Tak będą jeździć pociągi na trasie PKM Południe
14 minut z węzła Kowale i 8 minut z rejonu pętli Łostowice Świętokrzyska do stacji Gdańsk Główny - tyle mają wynosić czasy przejazdu na trasie linii PKM Południe. Szacunki pochodzą z powstającego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, które jest z jednym elementów poprzedzających przygotowanie projektu budowlanego.
Teraz samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna w oparciu o najnowsze analizy w ramach STEŚ pochwaliła się planowanymi czasami przejazdów pomiędzy nowymi przystankami a stacją Gdańsk Główny:
- węzeł Kowale - Gdańsk Gł.: 14 minut
- Wielkopolska - Gdańsk Gł.: 12 minut
- Niepołomicka - Gdańsk Gł.: 10 minut
- Łostowice Świętokrzyska - Gdańsk Gł.: 8 minut
- Madalińskiego - Gdańsk Gł.: 6 minut
- Trakt Św. Wojciecha - Gdańsk Gł.: 4 minuty
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Bezpośrednie wpięcie torów w trasę Szybkiej Kolei Miejskiej
Jak podkreśla samorządowa spółka, koordynująca działania związane z projektem nowej trasy kolejowej, podane szacunkowe czasy przejazdów są korzystniejsze o ok. 1-2 minuty względem pierwotnych założeń prezentowanych podczas ubiegłorocznych spotkań informacyjnych.
Wskazanie przystanku Gdańsk Główny nie jest przypadkowe - Południowa PKM w przeciwieństwie do istniejącego szlaku PKM będzie stanowiła bezpośrednie przedłużenie torów Szybkiej Kolei Miejskiej, które obecnie kończą się na przystanku Gdańsk Śródmieście.
Dzięki temu w oparciu o istniejące rozkłady SKM można w ten sposób wyliczyć całkowity czas przejazdu z nowych przystanków np. do Gdańska Oliwy, Sopotu czy Gdyni Głównej.
Pierwsi pasażerowie na PKM Południe pod koniec dekady
Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami pierwszy odcinek PKM Południe z Gdańska Śródmieście do Kowal powstanie do 2030 r. Na jego trasie przewidziano sześć przystanków.
Docelowo rozważane są różne opcje przedłużenia trasy oraz połączenia jej z istniejącą trasą PKM na Jasieniu.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (341) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-23 11:00
Opinia wyróżniona
(8)
I to są naprawdę fajne czasy dojazdu z przedmieścia. tramwaje są ok ale ilość przystanków na których się zatrzymują sprawia że dojazd do centrum traw ok 40 min a cena biletu też nie powala. Obiecuję że sam przejadę się na PKM jak tylko powstanie :)
- 203 7
-
2023-01-23 18:00
To nie powstanie, a poza tym ciekawe czemu tak ogólnikowa jest trasa przebiegu
- 1 1
-
2023-01-23 16:30
(2)
w Bydgoszczy mieli do wyboru albo linie kolejową albo tramwaj do Fordonu( mieszka tam mniej więcej tylu mieszkańców jak na Południu Gdańska). Nie słychać protestów że niby za długo jedzie się do Centrum. W Łodzi jest tramwaj podmiejski a w Poznaniu szybki tramwaj. U nas musi być coś co będzie sporo kosztowało a dzięki temu nie powstanie dużo innych inwestycji.
- 4 6
-
2023-01-23 17:04
Z Fordonu do Bydgoszczy koleją można dojechać jednak dużo szybciej niż tramwajem (1)
Podobnie będzie w Gdańsku. Czekam na przedłużenie linii SKM (osobnej pary torów) do Pruszcza lub nawet do Tczewa.
- 15 0
-
2023-01-23 18:11
owszem można - problem w tym że nie kursują pociągi regularnie. Po drugie masz ich garstkę. Głównym środkiem transportu jest tam tramwaj
- 2 0
-
2023-01-23 12:01
tramwaje (3)
Powinny mieć wagony sypialne , czas przejazdu , ilość przystanków , światła i co najlepsze korki np. przy Hucisku gdzie potrafi czekać nawet 5 linii na przejazd to wszystko razem zniechęca do korzystania z tego środka transportu. Wysocy urzędnicy nie korzystają z transportu publicznego więc nie wiedzą co ludzi męczy, ale to już inna kwestia.
- 32 2
-
2023-01-23 16:34
(2)
jak kiedyś będziesz miał okazję przejedź się z Łodzi do Zgierza tramwajem(lub po zakończeniu remontu do Pabianic. Zdziwisz się jakie jest zapotrzebowanie mimo iż podróż zajmuje o wiele więcej czasu niż przejazd z Południa Gdańska do Centrum.
- 5 3
-
2023-01-23 18:26
(1)
Czyli coś na zasadzie "ciesz się, bo inni mają gorzej"?
- 13 0
-
2023-01-24 18:18
Raczej "pokaże ci coś podobnego co kosztuje znacznie mniej"
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-01-23 10:00
(9)
Codziennie będę jeździła
- 31 5
-
2023-01-23 10:02
Jak dożyjesz :)
- 19 4
-
2023-01-23 11:39
(6)
Mając na uwadze jak to działa obecnie - te plany to jedna wielka fikcja literacka. Ale taka jest specjalność trójmiasta - wizualizacje i plany.
- 9 3
-
2023-01-23 11:47
Teraz SKMki jeżdżą puste? (5)
- 0 7
-
2023-01-23 11:49
(4)
Ale my nie rozmawiamy o SKM tylko o PKM. Chcesz to możemy porozmawiać nawet i o londyńskim metrze, tylko jak to się ma do tematu?
- 8 0
-
2023-01-23 12:57
Ale po co rozmawiasz o PKM (3)
pod artykułem który opowiada o przedłuzeniu SKM?
- 0 5
-
2023-01-23 13:19
Bo przedłużeniem SKM ma być właśnie to PKM Południe (2)
- 6 0
-
2023-01-23 13:43
Sam sobie odpowiedz czy na PKM południe będą jeżdzić (1)
te pociagi które nazywacz PKM i które przywołujesz, czy jednak SKM i o nich powinniśmy rozmawiać?
- 1 1
-
2023-01-23 13:50
Nie będzie jeździć nic bo PKM Południe nie powstanie. Zostanie tylko na papierze.
- 5 0
-
2023-01-23 12:11
Jak dożyjesz...
- 2 0
-
2023-01-23 10:02
bajeczki, obiecanki i wróźby (11)
a jaka taryfa biletowa jest przewidziana? :D
Serdeczności!- 72 13
-
2023-01-23 10:43
O obecnej PKM też mówili, że nie powstanie, że niepotrzebna. Teraz siedzą cicho? (3)
- 8 8
-
2023-01-23 11:00
To pisowskie trole tak twierdziły
- 5 12
-
2023-01-23 11:13
No i powstała. (1)
Z opóźnieniami, drożej i marnuje się, bo od dekady banda miernot nie potrafi zwiększyć częstotliwości kursowania pociągów i zgrać rozkład z innymi elementami systemu transportu zbiorowego.
- 18 3
-
2023-01-24 19:16
a do Gd.Głównego i tak nie jeździ.
- 0 0
-
2023-01-23 10:52
Przestań kacperzyć.
- 0 11
-
2023-01-23 10:59
A jakie znaczenie dla budowy ma taryfa??? rozumku brakuje (2)
- 3 7
-
2023-01-23 11:44
(1)
Oj, widzę tu urzędnicze myślenie. Otóż, trollu biurowy, budowa nie powinna być dla samej budowy, ale po to, żeby tą PKMką ktoś potem jeździł. A na to czy będzie jeździł ma wpływ taryfa. Ale jak widać po powyższym urzędniczym wpisie - ta budowa nie będzie po to żeby ktoś tą koleją jeździł, tylko po to żeby można było wystawić fakturę za budowę..
- 7 2
-
2023-01-23 14:13
Manieczku. Bilet ulgowy 20 zł. Normalny 35 zł.
- 2 2
-
2023-01-23 11:37
Taka jak teraz
Bilet miesieczny ZTM na Gdańsk uprawnia do jazdy SKM w granicach miasta
- 4 5
-
2023-01-23 12:12
No jak to jaka? (1)
Osobna!
- 5 0
-
2023-01-24 17:09
karta mieszkańca
karta mieszkańca to bilet wspólny. nawet na pkp regio
- 2 0
-
2023-01-23 10:02
(3)
Może nie będzie korków
- 12 6
-
2023-01-23 10:08
(2)
Nie będzie bo w 2080, gdy powstanie pkm poludnie, bedziemy dojezdzac do roboty jak Jetsonowie. :)
- 14 2
-
2023-01-23 11:14
(1)
Nie trzeba było kupować w tym miejscu
- 2 10
-
2023-01-23 11:51
No i mamy komentarz od wielkomieszczanina. Szlachcica. Dzień od razu lepszy.
- 6 1
-
2023-01-23 10:04
w ktorym to roku ruszy, 2058? (7)
- 95 9
-
2023-01-23 10:53
Szybciej niż milion aut elektrycznych od Moradzieckiego. (3)
- 10 8
-
2023-01-23 11:47
No nie byłabym taka pewna
- 5 3
-
2023-01-23 15:41
Sądzę, że to ten sam horyzont czasowy :)
Obym się mylił.
- 4 0
-
2023-01-23 16:35
Adamowicz o skm na południe to mowil w 1999 r.
Potem zlikwidował skm do niego portu, a potem mówił, że dom jest nie potrzebna bo będzie nowa świętokrzyska
- 4 4
-
2023-01-23 16:36
Nie powstanie, bo bedzie jeździć pod oknami
Tuskowym w nowych osiedlach na południu
- 1 7
-
2023-01-23 18:32
2077, zaraz po ostatniej łatce do Cyberpunka
- 5 0
-
2023-01-23 19:59
Może być, mam akurat umówioną wizytę
u ortopedy,który ma się zająć moim kręgosłupem.
- 4 0
-
2023-01-23 10:06
14 + godzina spóźnienia (1)
trzeba poprawić temat artykułu...
- 40 12
-
2023-01-23 11:22
Czekasz godzinę na skmke?
- 6 1
-
2023-01-23 10:06
+10 minut spóźnienia
- 27 6
-
2023-01-23 10:06
PKM
Elegancko, 14minut to tyle co nic. Bardzo zachęcające połączenie. Pozdraiwam :-)
- 28 7
-
2023-01-23 10:06
(12)
i częstotliwość kursów co 30 minut, tak jak na obecnej PKM?
- 81 5
-
2023-01-23 10:12
a SKM kursuje co 30 min? a ta linia ma być jej po prostu przedłużeniem .. to... (6)
- 10 13
-
2023-01-23 10:40
SKM powinna być przedłużona do Pruszcza a nie na Kowale (1)
i dalej w stronę Kolbud po dawnej linii 229. Kowale mogą załatwić tramwajami + zwykła droga 2+2
- 8 19
-
2023-01-23 11:23
Do Pruszcza to regio
- 17 2
-
2023-01-23 10:41
Do wejherowa też jest przedłużeniem skm. I co, w szczycie co 30min. (3)
- 13 5
-
2023-01-23 11:25
co 7,5/15 minut w szczycie (2)
nie kłam
- 3 6
-
2023-01-23 11:29
(1)
Tylko dni powszednie, jeśli nie ma remontów, napraw bądź awarii.
- 4 5
-
2023-01-23 11:40
Szczyt jest w dni powszednie
Jeżdżę codziennie Gdańsk-Gdynia do roboty i zazwyczaj nie ma większych problemów.
W weekendy rzeczywiście SKM jeżdzi słabo.- 7 3
-
2023-01-23 10:42
Tak. W szczycie co 30min, a po za szczytem w takcie co 1,5h. (4)
- 20 6
-
2023-01-23 11:26
Po co piszesz takie rzeczy? (3)
W szczycie SKm co 7,5 minuty i tak bedzie na południe
- 5 11
-
2023-01-23 11:37
(2)
Rozmawiamy o PKM nie SKM
- 10 2
-
2023-01-23 11:50
Przeczytaj artykuł (1)
Tu będą jeżdzić SKMki ze Śródmieścia
- 5 3
-
2023-01-23 22:30
A sam przeczytasz treść artykułu!!!
Pojadą pociągi po wydłużeniu linii kolejowej nr 250 Gdańsk Śródmieście -Rumia, której zarządcą jest obecnie pkp skm w Trójmieście, a właścicielem PKP SA.
- 0 0
-
2023-01-23 10:07
(2)
PKM powstanie tam, gdy ja juz bede przechodzić na emeryture (i to przy zalozeniu, ze wiek emerytalny jeszcze podskoczy do 80tki), a ci sie juz chwalą czasami przejazdu.
- 63 9
-
2023-01-23 11:03
Twoje dzieci i wnuki będą jeździć a ty już nie musisz (1)
- 5 13
-
2023-01-23 11:54
O zrozumieniu ironii
Problemem w byciu szybszym od swiatla jest to, ze zyjesz w wiecznych ciemnosciach.
- 4 2
-
2023-01-23 10:07
kiełbasa wyborcza - już ? (11)
7 lat zaprojektowanie i zbudowanie trasy w takim otoczeniu (przypominam że kawałek drogi w tym rejonie mają budować przez 3 lata).
I ani słowa o finansowaniu.
Ile lat obsuwu miała PKM-ka ? Miała być na Euro, choć potem twierdzili inaczej.
Może i będzie na koniec dekady ale realnie patrząc tej kolejnej- 120 18
-
2023-01-23 10:19
(4)
Dokładnie. Warto przypomnieć, że pociągi PKM miały zgodnie z zapowiedziami jeździć co 15 minut. Jaka jest praktyka - widzimy wszyscy. Nie mówiąc już o czasie przejazdu. Tu nie będzie inaczej.
W czasach PRL był taki dowcip: czym różni się bajka amerykańska od radzieckiej? Bajka amerykańska zaczyna się od słów "dawno, dawno temu...". A radziecka od "kiedyś w przyszłości..."- 36 4
-
2023-01-23 10:54
Według zapowiedzi Kacpra Płażyńskiego miały też wozić powietrze. (1)
- 11 7
-
2023-01-23 11:47
A teraz nie ma powietrza, bo dzięki krótkim składom jest taki tłok że nie ma czym oddychać. Sukczes na skalę możliwości włodarzy.
- 14 1
-
2023-01-23 10:57
(1)
Wyjedź na ścianę wschodnią tam wszystko jest na tip top jak w tzw. Zjednoczonej Prawicy.
- 9 9
-
2023-01-23 16:47
Dlaczego mam jechac na sciane wschodnia
Tu żyje i dlaczego mam akceptować byle jakość peowczykow. Dziękować za to, że g robią i cieszyć się ze rządzi PO. Ciągle tylko słyszę, że PO jest lepsze od pis, ale jakoś tego nie widzę. W zeszłym roku tusk mówił, że gdyby rządził to by nie było podwyżek. A teraz słyszę, że podwyżki muszą być bo to wina pis. Chyba, że nie będzie podwyżek bo wroci do władzy I znowu PIT będzie 19% i samorządu będą miały więcej pieniędzy.
- 6 2
-
2023-01-23 11:04
Ale jest i to jest najważniesze, a ciebie to wścieka (1)
- 2 2
-
2023-01-23 11:07
wszystkim prom na księżyc !
tak będzie, nie kłamię, za 10 lat
- 7 0
-
2023-01-23 11:12
zastanawia mnie kto to minusuje (1)
bo przecież tu się nic nie klei.
3 tunele (w tym 2 w newralgicznych bądź bardzo newralgicznych miejscach) 4 nasypy, 2 mosty, 2 wiadukty, 4 wykopy - żaden element trasy nie będzie prowadzony "na płasko" lub po już istniejących obiektach bo tych nie ma.
Pierwsza ćwiartka trasy przebiegająca praktycznie pod oknami budynków, druga w długim tunelu którego budowa może sparaliżować lub wyłączyć jedno z najbardziej kluczowych skrzyżowań na południu Gdańska.
Kompletowanie dokumentacji w tym rejonie to ponoć koszmar a bez wątpienia dojdą jeszcze spowalniające budowę protesty mieszkańców.
A redakcja ani słowem się nie zająknęła na temat tych "wątpliwości" podając jakąś huraoptymistyczną datę ukończenia budowy i to wszystko w oparciu o co ? o jakieś plany, szacunki jakieś spółeczki ?- 20 3
-
2023-01-23 12:02
Ale na czym polega ta kiełbasa wyborcza?
Że na 2030 są bardzo małe szanse żeby powstała. Tak, są małe szanse na ten 2030 ale to nie znaczy że nie trzeba próbować. Od dwóch lat sprawa ruszyła i się posuwa (powstają kolejne dokumentacje). Kluczem będą pieniądze na budowe, ale o nie nie zawalczysz jak nie będziesz miał dokumentacji.
- 7 3
-
2023-01-23 15:01
Jawne dojenie kasy,
Nie chodzi o to zeby cos zrobic tyko zeby robic... i to jak najwieksze projekty, i wtedy ekstra kaska leci komu trzeba, ile to juz bylo projektow?
Nowa Swietokrzyska ile bylo projektow?za ile milionow?
a teraz beda robic 1km drogi 3 lata, co i tak korow nie rozladuje, tylko przeniesie kawalek dalej.
Pluja ludziom w twarz, a my sie jeszcze cieszymy ze cos robia (planuja).- 10 1
-
2023-01-24 09:13
gdanszczanin
a czy wiesz że zarządzanie cetralne PISu zabrało miliony z budżetu miasta, że dziś ubyło w 3 lata około 100 ml zł ? a Lotos nawiększy płatnik też wypadł z podatków ? sam sobie odpowiedz
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.