- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (339 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (262 opinie)
- 3 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (120 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (294 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (101 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (30 opinii)
W 2022 roku remont mostu Siennickiego. Będą utrudnienia
Most Siennicki jest w złym stanie i zostanie przebudowany, co kosztować może nawet 20 milionów złotych. Prace remontowe rozpocząć się mają w 2022 roku. To ile potrwa modernizacja, będzie zależało od tego, czy drogowcy zdecydują się na całkowite wstrzymanie czy tylko na ograniczenie ruchu na przeprawie. W tym pierwszym przypadku mowa o 30, w drugim o 52 tygodniach utrudnień.
- Stan przyczółków obiektu odbiega od prawidłowego, bo przesunęły się one w kierunku rzeki. Wysoki nasyp je obciąża, woda zaś degraduje. Na usterkę natrafiono podczas przeglądu - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym, już w zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego. Jej pokłosiem było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu - ograniczono prędkość i tonaż pojazdów, które mogły poruszać się po moście. Obiekt objęto także monitoringiem geodezyjnym.
- Most jest ustabilizowany, jednocześnie mamy go pod stałą kontrolą geodezyjną. W drugiej połowie roku odbyły się kolejne badania i analizy stanu obiektu, które wykazały że konieczna będzie jego przebudowa - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Miasto rozważało jaki wariant przebudowy przeprawy wybrać. Jak usłyszeliśmy w GZDiZ najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie okazał się ten zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie tych starych.
- Istniejące elementy zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe - wskazuje Magdalena Kiljan. - Szacowany koszt prac oceniany na podstawie koncepcji przebudowy zakłada wydatek rzędu 18-20 mln zł. Ostateczna wartość inwestycji będzie zależeć od przedstawionych przez potencjalnych wykonawców robót rozwiązań technologicznych i uwarunkowań organizacji ruchu na czas budowy.
"Wahadło" albo całkowite zamknięcie mostu
W tym miejscu warto bowiem zaznaczyć, że analizowane są dwie możliwości i obie będą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest bowiem:
- wprowadzenie wahadłowej organizacji ruchu (zamknięcie połowy obiektu z wyłączeniem na moście komunikacji zbiorowej),
- całkowite zamknięcie przeprawy.
- W tym pierwszym przypadku modernizacja potrwa około 52 tygodni, w drugim zaś maksymalnie 30 tygodni. Całkowite zamknięcie przyspieszy prace, obniży ich koszt, wzrosną natomiast uciążliwości dla mieszkańców - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
Jeszcze nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecydują się urzędnicy - obie możliwości są obecnie analizowane.
Most Siennicki okiem kierowcy. Nagranie z 2015 roku.
Opinie wybrane
-
2021-02-16 13:33
Litość, ile można te same błędy popełniać
Jaki remont? Może jakieś wnioski by ktoś wyciągnął? Tu nie ma co remontować. Trzeba zburzyć i postawić nowy a nie bawić się w próby poprawy technologii budowy poprzedniego wieku.
- 13 1
-
2021-02-16 23:11
Przed wojną ten most był zwodzony. Trzeba zbudować nowy most niższy ale zwodzony aby mogła funkcjonować żegluga statków morskich tak jak to było wcześniej. Na czas budowy należy wybudować tak jak w Warszawie dwa mosty pontonowe. Kolejne remonty tej rachitycznej konstrukcji będą droższe niż wybudowanie nowego mostu zwodzonego.
- 3 0
-
2021-02-16 22:47
Wolne miasto Gdańsk (1)
To zastanawiające jak długo trwają remonty. Często budowa zajmuje krótszy okres czasu. Polecam dla ciekawych jak szybko buduje się inwestycje Komunalne w Chinach. W ciągu roku miasto może być nie do poznania. A u nas rok czasu na remont mostu. I to wcale nie jest golden gate
- 6 2
-
2021-02-16 23:39
Bo to jest Wolne Miasto Gdańsk.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.