• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W 2022 roku remont mostu Siennickiego. Będą utrudnienia

Szymon Zięba
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku. Most Siennicki wymaga remontu. Ostatni raz prace wykonywane były na nim w 2015 roku.

Most Siennicki jest w złym stanie i zostanie przebudowany, co kosztować może nawet 20 milionów złotych. Prace remontowe rozpocząć się mają w 2022 roku. To ile potrwa modernizacja, będzie zależało od tego, czy drogowcy zdecydują się na całkowite wstrzymanie czy tylko na ograniczenie ruchu na przeprawie. W tym pierwszym przypadku mowa o 30, w drugim o 52 tygodniach utrudnień.



Most Siennicki na czas remontu powinien:

W czerwcu informowaliśmy o złym stanie mostu Siennickiego. Co istotne, przeprawa została wyremontowana w 2015 r. podczas modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Wbrew pozorom zakres prac był wówczas w zasadzie kosmetyczny. Dlaczego jednak konstrukcja potrzebuje remontu już po 6 latach?

- Stan przyczółków obiektu odbiega od prawidłowego, bo przesunęły się one w kierunku rzeki. Wysoki nasyp je obciąża, woda zaś degraduje. Na usterkę natrafiono podczas przeglądu - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym, już w zeszłym roku zlecono ekspertyzę stanu mostu Siennickiego. Jej pokłosiem było wprowadzenie zmian w organizacji ruchu - ograniczono prędkość i tonaż pojazdów, które mogły poruszać się po moście. Obiekt objęto także monitoringiem geodezyjnym.

- Most jest ustabilizowany, jednocześnie mamy go pod stałą kontrolą geodezyjną. W drugiej połowie roku odbyły się kolejne badania i analizy stanu obiektu, które wykazały że konieczna będzie jego przebudowa - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Miasto rozważało jaki wariant przebudowy przeprawy wybrać. Jak usłyszeliśmy w GZDiZ najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie okazał się ten zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie tych starych.

- Istniejące elementy zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe - wskazuje Magdalena Kiljan. - Szacowany koszt prac oceniany na podstawie koncepcji przebudowy zakłada wydatek rzędu 18-20 mln zł. Ostateczna wartość inwestycji będzie zależeć od przedstawionych przez potencjalnych wykonawców robót rozwiązań technologicznych i uwarunkowań organizacji ruchu na czas budowy.

"Wahadło" albo całkowite zamknięcie mostu



W tym miejscu warto bowiem zaznaczyć, że analizowane są dwie możliwości i obie będą wiązać się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców. Możliwe jest bowiem:
  • wprowadzenie wahadłowej organizacji ruchu (zamknięcie połowy obiektu z wyłączeniem na moście komunikacji zbiorowej),
  • całkowite zamknięcie przeprawy.


- W tym pierwszym przypadku modernizacja potrwa około 52 tygodni, w drugim zaś maksymalnie 30 tygodni. Całkowite zamknięcie przyspieszy prace, obniży ich koszt, wzrosną natomiast uciążliwości dla mieszkańców - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
Jeszcze nie wiadomo, na jakie rozwiązanie zdecydują się urzędnicy - obie możliwości są obecnie analizowane.

Most Siennicki okiem kierowcy. Nagranie z 2015 roku.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (196)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane