Fakty i opinie

stat

W Gdyni pojawią się midibusy znane z górskich miast

Najnowszy artukuł na ten temat

Pączki w i na elektrycznym autobusie w Gdyni

Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku.
Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku. fot. Solaris Bus & Coach

Jesienią na ulice Gdyni wyjedzie osiem nowych midibusów, czyli mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy. Zakup sześciu z nich o długości 8,9 m i dwóch o długości 10,5 m kosztował będzie przewoźnika 8 mln zł. Tymi krótszymi jeżdżą pasażerowie m.in. w Zakopanem.



Ile razy w tygodniu korzystasz z komunikacji miejskiej?

codziennie 48%
od poniedziałku do piątku 10%
w wybrane dni 13%
jeśli korzystam, to kilka razy w miesiącu 29%
zakończona Łącznie głosów: 1558
Przypomnijmy: podpisana w zeszłym roku umowa ZKM Gdynia z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf zakłada obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 - we wszystkie dni tygodnia, ośmioma nowymi niskopodłogowymi autobusami miejskimi.

Umowa na siedem lat



Czas trwania umowy obejmuje okres od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Będzie ona kosztowała budżet miasta blisko 26,5 mln zł.

Przedstawiciele PA Gryf poinformowali właśnie o podpisaniu umowy na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. Zastąpią kursujące na liniach starsze pojazdy.

Midibusy mają być gotowe w czerwcu



Na ulicach pojawią się dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 m. Ten drugi model jest znany z Zakopanego.

Rozkład ZKM Gdynia


- Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych obsługiwanych przez nas liniach w ramach kontraktu. Mamy zapewnienie od producenta, że będą gotowe już w czerwcu. Po homologacji i zaprogramowaniu wyjadą na ulice - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów i administracji PA "Gryf".

8 mln zł za 8 pojazdów



Specjaliści wśród najważniejszych zalet nowych pojazdów wymieniają ich cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

Koszt zakupu ośmiu pojazdów wyniósł ok. 8 mln zł netto.