• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni pojawią się midibusy znane z górskich miast

Patryk Szczerba
21 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku. Nowe midibusy pojawią się na ulicach Gdyni w drugiej połowie bieżącego roku.

Jesienią na ulice Gdyni wyjedzie osiem nowych midibusów, czyli mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy. Zakup sześciu z nich o długości 8,9 m i dwóch o długości 10,5 m kosztował będzie przewoźnika 8 mln zł. Tymi krótszymi jeżdżą pasażerowie m.in. w Zakopanem.



Ile razy w tygodniu korzystasz z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy: podpisana w zeszłym roku umowa ZKM Gdynia z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf zakłada obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 - we wszystkie dni tygodnia, ośmioma nowymi niskopodłogowymi autobusami miejskimi.

Umowa na siedem lat



Czas trwania umowy obejmuje okres od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Będzie ona kosztowała budżet miasta blisko 26,5 mln zł.

Przedstawiciele PA Gryf poinformowali właśnie o podpisaniu umowy na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. Zastąpią kursujące na liniach starsze pojazdy.

Midibusy mają być gotowe w czerwcu



Na ulicach pojawią się dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 m. Ten drugi model jest znany z Zakopanego.

Rozkład ZKM Gdynia


- Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych obsługiwanych przez nas liniach w ramach kontraktu. Mamy zapewnienie od producenta, że będą gotowe już w czerwcu. Po homologacji i zaprogramowaniu wyjadą na ulice - mówi Paweł Misiak, dyrektor ds. organizacji przewozów i administracji PA "Gryf".

8 mln zł za 8 pojazdów



Specjaliści wśród najważniejszych zalet nowych pojazdów wymieniają ich cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

Koszt zakupu ośmiu pojazdów wyniósł ok. 8 mln zł netto.

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Beznadziejna ankieta (2)

    Co jeśli jechałem ostatni raz komunikacją miejską rok temu?

    • 6 3

    • Mozesz polaczyc 2 w 1 (1)

      Kup sobie samochod Rover i bedziesz jezdzil jednoczesnie dwoma srodkami lokomocji.Moze cie nawet w telewizji pokaza.

      • 4 0

      • A jak jeszcze tym samochodem Rower będziesz miał bliskie spotkanie z autobusem to zostaniesz gwiazdą tego portalu i gwarantowane foto.

        • 2 0

  • Te 8.9 to ciasnota z tylu.

    • 1 3

  • Jak już nie ma co o Gdyni pisać, bo nie ma

    dyżurny temat autobusy. Ile można męczyć temat. Może policzmy drzewa w lesie

    • 3 1

  • Prezentacja (1)

    Czy ktoś wie gdzie odbędzie się ewentualna prezentacja? Mam małego fana autobusów w domu i chętnie bym poszła.

    • 1 1

    • Prezentacja

      Jak będzie prezentacja to na pewno będzie taka informacja podejrzewam.Jak ostatnio były MANy to też można było je obejrzeć.

      • 1 0

  • Dlaczego te autobusy nazywają się Alpino? (4)

    Zostały zaprojektowane do użytku w miejscowościach górskich - ok. Kupiło je m.in. Zakopane i tam się sprawdzają - super.
    Tylko dlaczego nazywają się Alpino a nie Tatrano, Wiercho, Giewonto, Ryso, czy Zakopano?

    • 2 3

    • @Brawo jo BO BYŁy projektowane do wloch i szwajcari czyli w ALPY i odtego masz nazwe poczytaj w necie .Wpisz sobie w necie nazwe producenta i alpino razem. Tam sie wszystkiego dowiesz

      • 1 1

    • Jest to model konstrukcyjnie oparty na trzeciej generacji autobusów Solaris Urbino. Zadebiutował jako prototyp na wystawie Transexpo w Kielcach we wrześniu 2006 roku. Produkowany jest od wiosny 2007 roku głównie z myślą o krajach alpejskich, czyli Austrii i Szwajcarii, a także dla centrów dużych miast, w których jest wiele wąskich i krętych ulic. Prototyp wyposażono w zamontowany pionowo silnik Cummins ISBe4 250B o mocy 250 KM pojemności 5,9 dm³ oraz automatyczną skrzynię biegów Voith Diwa 854.5.

      • 1 0

    • (1)

      A czemu nie nazywają się Polskaris?

      • 0 1

      • Bo to nie Polacy zamawiali je. Tylko miasteczka z Alp sobie zarzyczyli takich małych i producent wymyśl i taka nazwe dał

        • 1 0

  • Chciałem wziąć udział w ankiecie kochany portalu...

    ...ale nie korzystam z komunikacji miejskiej w ogóle.

    • 3 0

  • Jak to na prowincji.

    • 1 2

  • Najbardziej nieoplacalne linie w Gdyni i jeszcze beda na nich (4)

    Jezdzic nowki? Czy nie mozna bylo zazyczyc sobie 8 letnich wozow, ktore bylyby duzo tansze w zakupie, a rownie dobre? Bogata Gdynia.

    • 2 6

    • niestety (2)

      nie produkują 8 letnich

      • 4 0

      • 8 lat temu produkowali nowe, wystarczy. (1)

        • 2 0

        • Tylko że one się starzeją i robią się drogie w eksplatacji . A przez pierwszy okres dużo kasy zaoszczedzisz

          • 1 1

    • Przecież Gdynia kupila 85 nowych wozow... Masz je na większości linii... To mało?

      • 2 0

  • W ankiecie brakuje (1)

    Nigdy nie jeżdżę komunikacja miejską. Jak ktoś ma samochód, to nie ma to sensu. Komunikacja jeździ biedota.

    • 2 13

    • Biedota to jezdz takim zlomem leasingowym jak ty:)

      • 3 1

  • W końcu zastąpią wysłużone stare Many i Neoplany. Aczkolwiek nie podali szerokości tych autobusów a w wąskich uliczkach te szerokie Solarisy (numery boczne 7065 7066) miały problemy z przejazdem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane