• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni przybędzie sygnalizatorów ulicznych

Patryk Szczerba
26 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia. O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia.

Zaplanowano je na al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej, Płk Dąbka i Władysława IV. Jak tłumaczą urzędnicy, potrzebę ich zamontowania wykazały analizy ruchu drogowego. Pojawią się prawdopodobnie na początku przyszłego roku.



Czy sygnalizatory w planowanych miejscach to dobry pomysł?

Na razie miasto szuka wykonawców poszczególnych projektów przebudowy skrzyżowań z umieszczeniem tam sygnalizatorów. Zwycięzcy przetargu, którzy będą znani prawdopodobnie w kwietniu będą mieli ok. 3 miesięcy na zaprojektowanie nowych rozwiązań.

Najwięcej pracy będzie na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni. Tutaj oprócz sygnalizatorów konieczne będzie wyznaczenie pasa dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Założeniem urzędników jest bowiem docelowo swobodny dojazd rowerzystów zmierzających z ul. Władysława IV w kierunku dworca PKP drogami lub kontrapasami rowerowymi. Dokładna koncepcja w tym zakresie będzie jeszcze ustalana.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśnia Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Łatwiej przejść przez jezdnię będzie także na al. Zwycięstwa, gdzie sygnalizator pojawi się na skrzyżowaniu z ul. Bernadowską zobacz na mapie Gdyni. Ma pomóc także kierowcom włączającym się do ruchu na ruchliwej arterii.

- Piesi będą korzystali z przycisku, a zielone światło zapali się na żądanie. To oznacza, że nie zostanie zatamowany ruch w tym miejscu - dodaje Oskarbski.

Pozostałe dwa sygnalizatory zaplanowano na skrzyżowaniach Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni oraz Płk Dąbka i Sikorskiego zobacz na mapie Gdyni.

Urzędnicy chcą mieć gotowe projekty na początku jesieni. Kilka tygodni później ma zostać ogłoszony przetarg na budowę nowych sygnalizatorów, które mają pojawić się drogach na początku przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (208) ponad 20 zablokowanych

  • Juz całkowicie zablokujcie miasto

    Pomyscie nad krokami i tunelami lub inteligentna sygnalizacja Z przyciskami !

    Nie zachowujcie sie jak bezmuzgie istoty

    • 0 0

  • Fajnie (18)

    Trochę martwi, że tak późno ktoś na to wpadł...

    • 58 58

    • Dobrze, że nie kładka jak na Chwarznieńskiej (17)

      • 14 10

      • (12)

        a co masz do tej kładki?!

        • 16 8

        • Przez nią niepełnosprawni muszą nadklądać drogi bo miasto uważa że samochody są ważniejsze od pieszych (11)

          Jak chcecie wziększać przepustowość to zróbcie sobie tunel dla samochodów.

          Pieszy ma prawo normalnie się poruszać, a już zwłaszcza niepełnosprawny.

          • 17 24

          • Kierowca ma prawo normalnie się poruszać (3)

            Wjazd windą uważasz za nienormalny? Wykonuję te czynność kilka razy dziennie. Tunele: jestem jak najbardziej za, tylko w Gdyni budżet poszedł na lotnisko, wagoniki i szkołę aktorów. Ja tunelami bardzo lubię jeździć. Podobno kierowca to leń i śmierdziel, bo zawsze chce najbliżej podjechać. A pieszy to co? Do tunelu nie wejdzie, kładka też fe, na przejście dla pieszych tez nie pójdzie, tylko przez barierki będzie skakać.

            • 20 10

            • przed każdym przejściem

              powinien być próg zwalniający od początku ulicy do końca a nie po środku ,by bokiem było to mijane to sprawy w mieście załatwi wszystkie ,

              • 1 0

            • Ile takich wind ma być w mieście ? Dziesiątki ? Później na ich obsługę wzrosną (1)

              podatki, bo myślisz że energia elektryczna na ich silniki będzie za darmo ?

              Ta kładka to totalne nieporozumienie - i w ogóle po cholerę buduje się jakieś miejskie autostrady. Owszem, dwujezdniowe arterie, ale jak Chłopska na Przymorzu. Mimo licznych skrzyżowań i świateł nigdy tam nie utknąłem w jakimkolwiek korku. A nie na Chwarznie - jedno skrzyżowanko przy Okrężnej i podobnie będzie na Witominie po zrobieniu dwóch jezdni - tak, że ludzie stamtąd będą mieli problemy z wyjazdem. Bo jaśnie państwo z Wiczlina i dalszych pipidów muszą mieć miejską autostradę do niemal samego centrum Gdyni kosztem mieszkańców dzielnic położonych tuż przy nim.
              Tu niestety nasze interesy się rozmijają - zaczynacie mnie mieszkańca Redłowa denerwować mądrale z Wiczlina i jeszcze dalszych zakątków.

              Tam se zbudujcie centra na miarę Świętojańskiej, nie będziecie musieli się pocić w korkach.

              A tunele to se buduj dla aut. Won pod ziemię z tą blachą. Sam mam blachosmroda i nic mi się nie stanie, jak będę jechał w nim tunelu

              • 4 2

              • A gdzie napisałem, że za darmo?
                Wyjaśnij, dlaczego nieporozumienie. Każdy pisze, że nieporozumienie, że jest do bani, ale dlaczego, nikt napisać nie potrafi. Może dlatego, że trzeba 15 m nadrobić?
                Jak jaśnie Pan z Redłowa jedzie w niedziele Chłopska, to nie ma się co dziwić, że nigdzie nie utknął. W ogóle Redłowo to Centrum, więc po co jaśnie pan wychyla nos z tej dzielnicy? Wszystko macie na miejscu więc zakaz używania samochodu powinniście mieć!!! :)
                Takie życie, że interesy różnych grup społecznych się rozmijają (z Wiczlina nie jestem).
                Co to znaczy "se"? Elita z Redłowa :)
                Przecież napisałem, tunel bardzo chętnie. I dlaczego ja mam "se" budować? Niech buduje miasto czy jeszcze ktoś inny z licznych podatków i tego typu haraczy, które płacę codziennie :)

                • 1 0

          • (6)

            Straszne bzdury piszesz. Tak się składa, że nie stanowi ona problemu dla większości osób niepełnosprawnych. Przykre, że jakiś czas temu osoby związane z pewną partią na literę P. nastawiały na siłę kilka osób niepełnosprawnych przeciwko tej kładce.

            • 11 6

            • Do rozwalenia ta kładka. Po cholerę takie kładki czy tunele. Pomyślałeś o (2)

              kosztach wind ? Każde skrzyżowanie ma mieć po ile wind ? Tyle, że później rąbną ci koszty ich obsługi w podatkach miejskich ? Myślisz że energia elektryczna będzie do obsługi silników tych wind za darmo ?
              Nie mam nic przeciwko dwujezdniówkom, ale to ma być jak na Chłopskiej w Gdańsku - nigdy tam mimo licznych skrzyżowań i świateł (dobrze zsynchronizowanych) nie utknąłem w korkach przez ponad 30 lat. A nie autostrady przez miasta. Z Chwarzna aby wyjechać na obwodnicę z pewnych rejonów Okrężnej trzeba nakładać drogi, bo nie ma normalnego skrzyżowania tuż przy przy niej - jest za to wielki szpetny ekran, którego takiego nie ma przy Chłopskiej czy JP II w Gdańsku. Takie g... stanie na Witominie po obu stronach kolejnego odcinka "autostrady" do centrum Gdyni ?

              • 2 2

              • nie mowiac o wadliwosci tych wind

                w tej kladce zepsula sie w ciagu pierwszych dwohc tygodni i musieli i tak stawiac prowizoryczne swiatla i przejscie obok.

                A znajac wolakow, jeesli sie cos da zniszczcy czy ukrasc, to tylko kwestia czasu pozostaje, kiedy to sie stanie

                • 4 0

              • Wyżej Pan pisze, że Wiczlino i inne dzielnice ościenne to nie miasto. Więc co to za pretensje do obwodnicy poza miastem? :)

                • 0 0

            • o tak - partia PO to najgorsze kanalie... i najgorszy syf jaki spotkał Polskę (2)

              • 4 2

              • (1)

                byles nieudacznikiem jak rzadzil AWS, PiS i jak rzadzi PO. myslisz ze cos sie zmieni wraz ze zmiana rzadu?

                • 7 2

              • chyba mówisz o sobie bo ja nie narzekam na swój stan posiadania:)

                • 2 1

      • WOW (2)

        prawie jak w miescie

        • 6 0

        • Bzdura (1)

          Mieszkam tam i korzystam z tego skrzyzowania codziennie. Moim zdaniem przyblokuje to ruch na wladka i 3gomaja.

          Przeznaczcie pieniadze na to aby wyedukowac kierowcow aby przepuszczac pieszych to zaoszczedzicie miliardy na kolejnych skrzyzowaniach.

          • 1 2

          • wyedukować kierowców

            bardzo śmieszny żart. Kierowców trzeba dyscyplinować, radarami, monitoringiem, światłami i wysokimi mandatami. Tutaj nigdy skandynawi nie będzie gdzie zbliżając się do przejścia samochody stają aby cię przepuścić. Tutaj udaje się że pieszego się nie widzi, a jak już wlezie szanownemu kierowcy przed maskę to po palcach albo pięcie nachętniej by przejechali.

            • 0 1

      • Dlaczego dobrze?

        • 10 9

  • Światła co 100 m. Już całkiem ich poj***ło!!! (4)

    I tak przebiegają na czerwonym więc po co te światła?
    Poza tym mamy coraz więcej korków przez te cholerne światła stawiane gdzie popadnie nawet w miejscach gdzie przez 1 godz. przejdą może 3-4 osoby!

    • 7 4

    • zebys sie nie rozpedzal w centrum (1)

      bo miasta sa dla ludzi nie samochodow

      • 0 2

      • a w samochodzie ludzi nie ma?

        jw

        • 0 0

    • Przebegają na czerwonym, bo czas oczekiwania to kilka minut. (1)

      To tak jakby świateł w ogóle nie było. Opóźnienie powinno być góra 15 sekund - wtedy przycisk ma sens.

      • 1 1

      • Jeśli przebiegają na czerwonym...

        ...bo trzeba długo czekać to należy zlikwidować te światła bo nie mają one sensu! Jak nic nie będzie jechało to se spokojnie przejdą albo w końcu ktoś ich puści!

        • 2 1

  • Kolejne swiatelka

    A w nocy tez będą dzialaly? bo jak nie to ja się nie zgadzam!

    • 1 0

  • Nie chcemy żadnych zmian! (3)

    Kiedy w końcu niektórzy zrozumieją, że te zmiany są nikomu niepotrzebne!

    • 41 29

    • dla mnie sa bardzo potrzebne i uwazam za sluszne

      bo ja mieszkam w okolicy i poruszam sie na piechote. Zyskiem takim bedzie, ze nie da sie rozpedzic juz tak jak teraz. To boli naszego miszcza kierownicy?

      • 3 0

    • powiedział kierowca

      przejeżdzający tranzytem przez centrum Gdyni.
      spokojnie 90% samochodów jakących władysława iv w kierunku centrum nie kończy podrózy w centrum, tylko dalej na jana z kolna/10 lutego/polską jedzie w kierunku estakada/hutnicza, tam się da dojechać innymi drogami. Dlatego trzeba conieco przyblokować władka iv żeby kierowcy poszukali alternatywy dalej od centrum, np obwodnica/estakada czy zwycięstwa/śląska/morska. ruch w centrum powinien być ograniczony do minimum, bo jest tam zbędny

      • 3 4

    • Gdynia zwalnia i stawia na korki. Taki będzie skutek tych sygnalizatorow

      • 8 10

  • Ronda (2)

    Angole w newralgicznych punktach zlikwidowali typowe skrzyżowania i porobili ronda. Usprawnili ruch ,zmniejszyła się ilość wypadków z pieszymi i gamoństwo nie przebiega przez przez pasy na czerwonym =a u nas światełka światełka amen

    • 5 3

    • Angole nie przechodzą na czerwonym ? Chyba bajki opowiadasz, nawet na (1)

      "street view" widać jak przechodzą przez czerwone, gdy na zielonym nikogo już nie ma.
      W Polsce jakiś Anglik cco przyjechał niedawno Warszawie robi z polskimi swoimi znajomymi akcję depenalizacji przechodzenia przez czerwone. Sam podpisałem petycję i jako kierowca ją popieram. My mamy zielone strzałki, pieszym też się coś należy, bo w końcu na piechotę idzie się wolniej - max. 10 km/h (szybki marsz) a nie 50 km/h.

      • 0 0

      • ja piszę

        ja piszę o tym że na rondach nie ma możliwości przejścia na światłach A JA SAM LATAM PO CZERWONYM, JAK JEST MOŻLIWE ,ALE TYLKO W -uk

        • 0 0

  • Wszędzie światła, już całkiem zwariowali! (7)

    Nie dość, że w nocy wszystkie są niepotrzebnie włączone, to jeszcze stawiają co skrzyżowanie światła blokujące ruch! Kładki i tunele zamiast świateł!!!

    • 49 38

    • samochód jest intruzem w tkance miejskiej (3)

      niechcianym, niepotrzebnym, ale mocno zadomowionym, dlatego jego wygoda jest najmniej istotna i musi podporządkować wszystkim pozostałym. Wprowadzić strefę Tempo 30 w centrach miast. Nikt nie będzie chodził kładką tylko żeby jakiś kierowca był w domu czy w pracy 2min szybciej, niech sam sobie winny że na ostatnią chwilę wychodzi.

      • 5 15

      • W takim razie niech w tym mieście nie bedzie w ogóle komunikacji firm biur

        niech się pasą kozy i owce a tacy jak ty niech idą z buta 20 km w jedna stronę do dzielnicy przemysłowo - usługowej za miastem.

        • 2 0

      • intruzem to ty jesteś... na tym forum

        • 3 1

      • wprowadzic tempo 10 takze w mozgach takich jak ty

        co wyrosnie z jasia jak janem zostanie?

        • 3 1

    • Tunele do bardziej dla aut, a nie dla pieszych. Spróbuj budować je dla pieszych

      to je rozwalę, bo nie będę czekał na wzrost podatków miejskich na obsługę wind - pomyślałeś o tym, że silniczki do wind będą pobierały za darmo energię elektryczną ? A później ? Obudzisz się z ręką w nocniku i zazgrzytasz zębami jak miasto dowali się ober podatek za grunt ? Więc spadaj z tymi kładkami i tunelami dla pieszych. Sygnalizatory z LED nigdy nie pobiorą takiej dawki energii jak silniki licznych wind. W normalnych krajach to ulice chowa się pod ziemią, jak w Sopocie przy molo.

      • 1 4

    • to rowerowi homoseksualiści w obcisłych leginsach to wymuszają... (1)

      • 13 5

      • A ty kto potrójny pedale samochodowy ? Zapomniałeś o codziennych

        pieszczotach stopami ? Bardzo lubisz chyba tego po prawej - dostajesz orgazmów jak masz przyciśniętego go do podłogi jak "frog" z W-wy ?

        • 1 3

  • Czy nowe sygnalizacje będą działały z Tristarem ? (1)

    Z resztą wielkiej to różnicy nie robi, bo Tristar działa jak d*pa.

    • 5 0

    • Beda bo to bedą pułapki " na krótkim żoltym"

      czym ich więcej tym lepiej dla okupanta

      • 1 0

  • Wszystko fajnie, tylko może warto ustawić te sygnalizatory porządnie.

    Zdarza się tak, że pieszy naciska przycisk i czeka 3 minuty. W tym czasie przejeżdżają dwie fale samochodów i wielu pieszych przechodzi na czerwonym świetle, kiedy nie ma samochodów. To nie ma sensu. Maksymalny czas od wciśnięcia przycisku do zapalenia się żółtego światła dla samochodów to 15 sekund. Inaczej będzie gorzej niż gdyby nie było w ogóle sygnalizacji.

    • 2 1

  • a na Kwiatkowskiego ? przy 100 i 102 ?

    Tam sie nie da przejsc ... Osobiscie " rozbiłem " kilka aut ... Podchodze do przejscia dla pieszczych, pierwsze auto staje, kolejne juz nie ... i widzę jak wpadają na siebie, bo jest z górki ! Czasem ratują się ucieczką na krawęznik, ten juz jest na całego rozjechany ... Sami sprawdzcie ... p.s oczywiscie tych aut w statystykach raczej nie ma, bo własciciele zwykle sami się dogadują, zamiast dostać mandat. Wiem tez, ze w dawnych czasach zgineli tu ludzie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane