• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Oliwie wyrósł kolejny biurowiec

Ewa Budnik
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Na dachu biurowca Wave zawisła wiecha, a jego deweloper opowiada o docelowym wyglądzie budynku i jego otoczenia.

Pierwsza z dwóch wież biurowych Wave przy al. Grunwaldzkiej osiągnęła niedawno najwyższy punkt. Budynek będzie gotowy w czerwcu 2020 roku. Będzie to trzeci, po Alchemii i OBC, kompleks biurowy w Oliwie zlokalizowany bezpośrednio przy głównej arterii.



Jak najczęściej docierasz do pracy?

Budowa biurowca Wave rozpoczęła się latem 2018 roku. Budynek powstawał inaczej niż pozostałe biurowce w okolicy. W pierwszej kolejności pojawiły się piony konstrukcyjne, które kojarzyły się niektórym mieszkańcom Gdańska z budową Zieleniaka z 1967 roku.

Nieco ponad rok po rozpoczęciu budowy pierwsza wieża osiągnęła najwyższy punkt konstrukcyjny. Z tej okazji na dachu zawisła tradycyjna wiecha.

- Teraz będziemy kontynuować prace wykończeniowe na elewacji budynku, a także wykańczać budynek wewnątrz. W przyszłym roku wprowadzać się tu będą pierwsi najemcy - informuje Sławomir Koc, project manager inwestycji Wave. - Zakończona jest także realizacja części podziemnej drugiego budynku, który stanie bliżej torów kolejowych. Jego budowa będzie kontynuowana po zakończeniu realizacji pierwszego etapu.

Ogólnodostępna przestrzeń i stacja dla elektrycznych jednośladów



  • Konstrukcja przestrzeni w ciepłe dni pozwoli także na pracę na powietrzu.
  • Przestrzeń pomiędzy budynkami będzie umożliwiała spędzanie czasu na różne sposoby.
  • Po zakończeniu inwestycji w obu budynkach będzie 48 tys. m kw. powierzchni najmu.
  • Położenie obok przystanku SKM zapewnić ma łatwy dojazd do pracy.
Wave, pierwszy projekt spółki biurowej Skanska w Gdańsku, dostarczy ok. 48 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, w tym niemal 25 tys. w pierwszym (będącym w budowie) etapie. Budynki będą miały 55 metrów wysokości, czyli 14 kondygnacji naziemnych. Pod nimi znajdzie się podziemny parking dla samochodów. W ramach inwestycji powstanie także 400 miejsc postojowych dla rowerów.

Projekt inwestycji powstał w pracowni Medusa Group. Chociaż w całości budynek ma industrialną - nawiązującą do kontenerów - architekturę, to pofalowane fragmenty przestrzeni pomiędzy budynkami mają być odwołaniem do morskich fal i wydm.

Czytaj także: biurowiec Wave można obejrzeć przez okulary HoloLens



- Patio pomiędzy budynkami zostanie oddane do użytkowania razem z pierwszym etapem. Zaplanowaliśmy je jako otwartą przestrzeń publiczną dla każdego. Będzie tu miejsce na spotkanie towarzyskie, mały koncert, pracę z laptopem na świeżym powietrzu. Planujemy, że patio będzie miejscem wielu ciekawych wydarzeń dla pracowników i mieszkańców Trójmiasta - opowiada Kornelia Łukaszewska-Ciesielska, leasing manager w spółce biurowej Skanska. - Tuż obok patio powstanie także stacja dla jednośladów. Będzie można tu pozostawić i bezpłatnie naładować rower, hulajnogę czy skuter. Stacja ma być dostępna dla pracowników biurowców czy studentów z kampusu uniwersytetu, dla wszystkich.
Budynek będzie podwójnie certyfikowany - nie tylko według amerykańskiego LEED, który będzie potwierdzeniem budowy i funkcjonowania obiektu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju; uzyska on także certyfikat Well Building Standard, który w centrum stawia człowieka i jego zdrowe funkcjonowanie w budynku. Biurowiec będzie także pierwszym w Trójmieście, po którym będzie można poruszać się przy użyciu smartfona, zamiast tradycyjnej karty. Wykorzystywana przy tym aplikacja będzie miała także więcej zastosowań, m.in. przy rezerwacji miejsc parkingowych.

Pierwszy antysmogowy chodnik w Trójmieście



Przed biurowcem Wave po raz pierwszy w Trójmieście ułożony zostanie chodnik z antysmogowego betonu. Do tej pory rozwiązania takie stosowane były w Warszawie przy rondzie Daszyńskiego oraz w Krakowie. Działanie betonowych płyt polega na tym, że pod wpływem słońca redukują stężenie szkodliwych związków w powietrzu zanieczyszczonym smogiem miejskim, powstałym ze spalin emitowanych przez samochody, m.in. tlenków azotu, które znajdują się w miejskim powietrzu. Związki te są rozkładane na nieszkodliwe, podobne do stosowanych przy nawożeniu roślin i następnie wraz z wodą deszczową odprowadzane do gleby, a beton się oczyszcza.

Pomiary prowadzone przez naukowców wykazały, że teren, na którym zainstalowano zielony beton, wykazuje mniejsze średnio o 30 proc. stężenie dwutlenku azotu, w stosunku do zwykłego odcinka nawierzchni.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.
  • Budowa biurowca Wave.

Miejsca

Opinie (271) ponad 10 zablokowanych

  • Razem 75 tys. m2 powierzchni budynków - to znaczy ok 5 tys. pracowników (10)

    Niech tylko 1/4 z nich przyjedzie samochodami. Rozumiem, że miasto zabezpieczyło dodatkowe co najmniej 1000 miejsc postojowych u samego dewelopera (garaż podziemny).

    • 55 13

    • w cywilizowanym świecie pracownicy biur dojeżdżają środkami komunikacji miejskiej (4)

      w Rosji i u Arabów samochodami

      • 15 5

      • (3)

        tylko żeby działała jeszcze jakoś...
        Poza tym nie upchniesz tylu ludzi w autobus, tramwaj czy SKMkę, po prostu się nie da.

        • 16 7

        • sam jeżdzę tramwajem do alchemii, tramwaj jest przepełniony już o godzinie 6-7.
          SKMka podobnie, a PKMka jeździ co pół godziny na strzyża, dwa przystanki tramwajowe bliżej.

          • 14 6

        • komunikacja miejska to nie jest taksówka (1)

          • 7 7

          • aha to znaczy że ludzie mają się gnieść jak bydło, jechać do pracy godzinę, a wygodnie mają jeździć tylko prezesi i kierownictwo?

            • 18 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • (1)

        a to ciekawe, bo skanska akruat jest szwedzka.

        • 3 1

        • I cóż że ze Szwecji ?

          • 0 0

    • (1)

      pewnie będzie 300 dla najszybszych osób które sobie je zarezerwują i tyle

      • 3 0

      • jak to mevo ;)

        • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Nowe ciągi komunikacyjne (19)

    Niech teraz miasto i zinwestuje w nowe ciągi komunikacyjne. Moim zdaniem budowa nowej Abrahama, od Rzeczpospolitej przynajmniej do Grunwaldzkiej, to temat pilny na już, bo za chwile będziemy mieli mordor jak w Warszawie.

    • 116 13

    • (5)

      dobudowa kolejnych dróg tylko sytuację pogorszy

      • 21 14

      • Bzdura (2)

        Tak jakby elektryk radził: wywalają korki, to daj cieńsze przewody.

        • 8 12

        • Grubsze przewody to komunikacja miejska

          • 11 4

        • hej elektrycy,

          Pomyście co lepsze wiele małych przewodów czy jeden grubszy ale i tak zajmujący mniej miejsca niż pozostale. Bo zyskujemy na izolacji.

          W życiu jak z kablami moi mili.

          • 2 0

      • Paradoks DownsaThomsona

        • 2 1

      • Nowa Abrahama to kwestia bardzo ważna

        • 2 0

    • spadaj (4)

      • 3 8

      • (3)

        sam się zbadaj.
        Poza tym niestety taka jest prawda. Im więcej dróg, drogą ruchu indukowanego, samochodów będzie też więcej, bo ludzie będą widzieć w tym wygodniejszy sposób bo "nowe drogi". Więcej samochodów = szybsze zapchanie drogi = korki = powrót do punktu wyjścia.

        • 11 8

        • Najgorzej, że są dymiące spalinami rzęchy (2)

          Dopuszczone do ruchu, i jest ich coraz więcej, nol, cbr, gda itd.
          Teraz jadąc samochodem zachowuję zawsze bezpieczny odstęp od tego badziewia dieslowego (i nie tylko), aby nie udusić się spalinami z rur wydechowych. Nawet włączony w aucie wewnętrzny obieg powietrza nie pomaga, to świństwo wsącza się szczelinami ....

          • 2 2

          • a co jeśli mam zabytkowy samochód (1)

            Z silnikiem dwu suwowym?

            • 2 1

            • jakbys mial to bys nie pytal bo nie jezdzilbys nim do pracy

              • 2 0

    • chyba snisz i marzysz

      miasto przewala kase i nic ni inwestuje w infrastrukturę.

      • 11 6

    • było nie glosowac na kretynow przez 21 lat (2)

      • 11 7

      • (1)

        myślisz, że byłoby lepiej?
        Drogi i komunikacja była projektowana jeszcze wcześniej, niektórych rzeczy nie da się już zmienić.

        • 2 4

        • Trzeba było chociaz spróbować. Raz w 2008 roku.

          • 6 1

    • (1)

      Niech się ludzie przesiada na zbiornik. Bo jazda samochodami to ślepa uliczka

      • 5 12

      • 23 lata temu było to realne.

        • 3 0

    • Po co Ci drogi w tamtym kierunku jak nie ma gdzie parkować?

      • 10 2

    • nie da sie zbudowac tyle drog zeby kazdy kto chce mogl dojechac nie stojac w korku. nowy jork, londyn, paryz, waraszawa, jakiekolwiek inne wieksze od gdanska miasto bedzie przykladem. drogi w tych miejscach trzeba robic platne zamiast budowac nowe darmowe. wolny rynek, popyt, podaz, etc.

      • 1 1

  • Tymczasem u nas w Gdyni wyrósł napis "Arka Gdynia" (9)

    po co nam biurowce?

    • 41 6

    • (1)

      rzeczywiście jest się czym chwalić.
      Ojej, ale on był tam potrzebny,
      Nie ma to jak promować jedyny "słuszny" sport

      • 6 4

      • Serio? Chyba źle odczytaleś przesłanke autora powyższego postu

        • 8 1

    • (3)

      no a po co te biurowce?

      • 1 7

      • (2)

        Ludzie w biurowcach pracują.

        • 2 1

        • a gdzie pasą sie daniele? (1)

          • 5 2

          • W ogrodach Głodzia

            • 0 0

    • nie wam, ale niemcom potrzebne.

      dla taniej sily roboczej.

      • 2 3

    • Dużo nowych firm zarejestrowanych w gdansku, daje podatek do skarbu miasta

      W Gdyni jest tylko napis za który się będziecie wstydzić.

      • 3 1

    • z tym napisem to jednak przegięli

      • 2 0

  • Mordor nadchodzi

    a nam bidakom nic do tego

    • 13 8

  • Wysokie standardy BHP

    Przyjemnie popatrzyć jak rośnie budynek z wysokimi standardami bezpieczeństwa

    • 6 7

  • wieżowiec wave? (5)

    a po polsku nie da się? Gdzie my żyjemy?

    • 33 2

    • Nie ma fal nie ma fal...

      • 8 1

    • Była kiedyś taka knajpa w Porcie...

      Nazywała się Fala.Można było szarpnąć browara i pyknąć na flipperze. A w ogóle to w złotym okresie było około 50 knajp w Porcie. Zdziwionko ?

      • 3 0

    • Do wieżowca to mu raczej daleko, obok ma stanąć 50 piętrowy New Wave Tower

      • 0 0

    • (1)

      Może zaleje go wave guano

      • 1 1

      • Ciebie jak widzę dawno zalało...

        • 0 0

  • gratulacje (3)

    Pieknie! I wielkie gratulacje. A w Gdyni napisa Arka Gdynia postawili buaaaa. Ale obciach!

    • 21 8

    • w gdansku bardziej system kastowy.podobny do tego w indiach.

      • 4 4

    • Wole wolniejsza Gdynie niz szklano -betonowy Gdansk

      Gdansk staje sie koszmarkiem architektonicznym.Pozdrawiam zielona Gdynie.

      • 1 1

    • Szczurek ma fundusz tylko na puszkę farby! Ale będzie Sylwester!

      • 0 1

  • (1)

    Sam wyrósł ? Trzeba uważać. A gdzie można kupić nasionka biurowca ?

    • 14 5

    • Wyrósł na ziemi gdzie było pole wcześniej ;)

      • 3 3

  • Co to znów za durna nazwa wawe... Porażka

    • 21 5

  • Kolejne setki aut na Grunwaldzkiej

    • 25 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane