• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W SKM-ce kupisz bilet w biletomacie

Krzysztof Koprowski
2 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
W 2016 r. będziemy mogli kupić bilety bezpośrednio w sześciu pociągach SKM. Być może w przyszłości pojawią się one w kolejnych pojazdach. Nz. biletomat w łódzkim tramwaju. W 2016 r. będziemy mogli kupić bilety bezpośrednio w sześciu pociągach SKM. Być może w przyszłości pojawią się one w kolejnych pojazdach. Nz. biletomat w łódzkim tramwaju.

W tym roku w pociągach SKM pojawią się pierwsze biletomaty. Być może już w styczniu skorzystamy z nich w dwóch fabrycznie nowych pojazdach Newagu, a jesienią w czterech zespołach trakcyjnych, które przejdą naprawę rewizyjną.



Czy biletomaty powinny być we wszystkich pociągach SKM?

Szybka Kolej Miejska pod względem dostępności biletów wiedzie prym w Trójmieście. Kupić je można w kasach biletowych na dworcach, w wielu kioskach i punktach handlowych, w automatach własnych SKM oraz urządzeniach na gdańskich przystankach autobusowych i tramwajowych, a także przez komórkę (aplikację SkyCash).

Wkrótce oferta sprzedaży poszerzona zostanie o biletomaty umieszczone bezpośrednio w pociągach.

Po dwa urządzenia znajdą się w każdym z dwóch fabrycznie nowych pociągów z nowosądeckiego Newagu. Ich dostawa planowana jest już na styczeń br., choć umowa daje wykonawcy czas na dostarczenie składów do marca.

Czytaj też: Nowe pociągi dla SKM przyjadą szybciej

Biletomaty wstawione zostaną też do czterech pojazdów starszego typu, które do jesieni 2016 r. przejdą naprawę rewizyjną (to rutynowa kontrola, naprawa i wymiana podzespołów po wykonaniu określonego przebiegu).

W specyfikacji technicznej wskazuje się wykonawcy prac montaż urządzenia obsługującego płatności bezgotówkowe kartą (w tym z systemem płatności zbliżeniowych) oraz poprzez telefon komórkowy (płatność w systemie Blik).

Zaawansowanie prac przy budowie nowych pociągów dla SKM w listopadzie ub. r. Zaawansowanie prac przy budowie nowych pociągów dla SKM w listopadzie ub. r.
Urządzenia będą wyposażone w 10-calowe monitory oraz automatyczny system wyboru stacji początkowej w oparciu o lokalizację pociągu (poprzez GPS). Mają też być przystosowane do prezentacji aktualnego położenia pojazdu na tle sieci połączeń przewoźnika i pozostałych organizatorów komunikacji miejskiej, udostępniania danych o rozkładach pociągów, ofercie i utrudnieniach w ruchu, opcjonalnej sprzedaży doładowań telefonów oraz emisji reklam.

- Planujemy montaż po jednym urządzeniu w każdym wagonie czterech EZT-ów. Wydrukowany bilet będzie od razu skasowany i ważny na pociąg, którym jedziemy - dodaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście - Prowizji za sprzedaż biletów w automacie nie będzie. Bilet będzie można również nadal nabyć u kierownika pociągu.
Co ciekawe, gdy w styczniu ub. r. pisaliśmy o biletomatach w pojazdach komunikacji miejskiej, SKM podchodziła do tego pomysłu sceptycznie, tłumacząc to zmianą sposobu dystrybucji biletów i ich kasowania przed wejściem do pojazdu. Teraz kolejarze rozważają montaż tych urządzeń w kolejnych pociągach.

Jeden z czterech EZT-ów, które przejdą naprawę rewizyjną. Jeden z czterech EZT-ów, które przejdą naprawę rewizyjną.
Ale oprócz wstawienia biletomatów do środka czterech EZT-ów, lifting przejdzie także wnętrze pojazdu - m.in. pojawi się nowa tapicerka siedzisk, naprawione zostaną okna, uszczelnione będą drzwi wraz z wymianą przycisków do ich otwierania, odświeżone zostanie wyposażenie toalety.

Zamontowane zostaną urządzenia umożliwiające uruchomienie Internetu bezprzewodowego Wi-Fi dla pasażerów, a pod każdym stolikiem pojawią się gniazda 230V, umożliwiające np. podładowanie telefonu komórkowego. Przestrzeń pasażerska zyska lepszy system monitoringu oraz nowy system informacji na ekranach LED.

EZT-y wyposażone zostaną także w nowe silniki asynchroniczne, a z zewnątrz ponownie pomalowane.

Miejsca

Opinie (176) 2 zablokowane

  • Mamy 4 stycznia 2017 roku...

    ...i gdzieś przez ten rok przegapiłem artykuł o tym, że te biletomaty w SKM-kach już działają.

    • 0 0

  • Ku przestrodze

    Prowadzacy pojazd niech prowadza pojazdy a niektorzy niech skorzystaja z mozgu i naucza sie kupowac w biletomatach lub kioskach a nie zawracaja gitare kierowcom bo oni maja inne zadanie a mianowicie bezpiecznie wozic ludzi z punktu a do b a nie zajmowac sie dystrybucja biletow szczegolnie widac to przy dworcu pkp

    • 0 0

  • Bezgotówkowe? (12)

    Moim zdaniem montaż automatów bezgotówkowych jest bez sensu. Powinny być automaty umożliwiające płatność zarówno gotówką i bezgotówkowo. Albo takie albo w ogóle nie montować. Nie każdy człowiek ma kartę, nie każdy ma komórkę na tyle nową, że obsługuje blik.

    • 17 9

    • (3)

      Automat z obsługa monet jest:
      1.większy
      2.bardziej awaryjny
      3.droższy w zakupie i utrzymaniu
      4.wolniejszy
      5.mniej idiotoodporny

      Dla osób posługujących się gotówka zostaje kierownik pociągu. Tyle lat to funkcjonowało, a można płacić tylko gotówką. Jak teraz wprowadzają udogodnienia dla osób używających płatności elektronicznych to wielkie oburzenie

      • 10 4

      • żebyś się nie pochlastał (2)

        Za komunizmu na każdym dworcu stało coś ok 5 takich automatów i jakoś działały (bilet kupowało się w ok 10 selkund). Teraz przeważnie jest jeden super nowoczesny z dotykowym ekranem tylko kupienie w nim biletu zajmuje z minutę o ile wogóle działa.

        • 6 2

        • Działały?

          Różnie to bywało za komunizmu, czasem nie działały.

          • 0 0

        • bilety skm

          Dawniej byly w formie kartonikow z nadrukiem, automatow na kazdej stacji bylo co najmniej kilka...
          W ogole przez ten czas cofnelismy sie w rozwoju, teraz trzeba nadrabiac ale wszystko gorszego sortu jest....;)

          • 6 0

    • (5)

      Już dawno temu w innych miastach Polski w każdym środku transportu publicznego znajdują się takie automaty...

      • 3 7

      • (4)

        wymień proszę te miasta :]

        • 1 1

        • Wawa

          oczywiscie

          • 0 0

        • Toruń

          • 1 1

        • a w Krakowie leming byłeś:)

          • 1 0

        • Wrocław

          • 1 0

    • moim zdaniem tylko takie automaty maja sens. moneciakami sie w sredniowieczu placilio.

      • 7 4

    • Dla tych którzy ciągle są jeszcze w XX wieku pozostają dotychczasowe kanały pozyskiwania biletów (kioski itp) wiec w czym problem?

      • 9 7

  • Noo ale sukces (4)

    w Warszawie takie urządzenia są od dawna w każdym autobusie, tramwaju, itd. a w Trójmieście to sukces ????
    Od 40-stu lat jeżdżą po torach stare trupy zwane SKM, przy wsiadaniu można stracić życie bo nie potrafią dostosować wejść do wagonów do wysokości peronów. OD 40-stu LAT !!!!! To jest sukces !!!!!!

    • 83 19

    • Noo ale sukces (2)

      40 lat i jakos żyjesz

      • 7 2

      • ... ja żyję, ale umarło tylu, tylu, tylu...
        A poważnie, to jak zaczną płacić odszkodowania za niebezpieczne wsiadanie i wysiadanie, to się nauczą dostosowywać perony albo robić specjalne platformy do wsiadania i wysiadania.

        • 1 0

      • SKM to s-yf, k-iła i m-ogiła

        Stare 50cio letnie trupy odmalowane, gdzie jest kasa z unii? setki milionów euro wydane a nowego taboru ni ch..ja!!!!

        • 5 1

    • W Warszawie nie w każdym tramwaju

      Szczególnie w starszych tramwajach brakuje. Autobusy chyba wszystkie mają.

      • 3 0

  • w latach 70-siatych jezdzily co 7 min.ani jeden pasazer nie stal.teraz sklady skrocone,tlok,zaden sklad nie jezdzi punktualnie,juz na starcie ruszaja z co najmniej minutowym opoznieniem.jazda co 15 min,co pol godz.,bilety koszmarnie drogie.zaden z wodzow tej popapranej kolejki nia nie jezdzi.

    • 0 0

  • Przywrócić konduktorów. (3)

    To będzie druga kolejka w SKM , w której każdy będzie chciał być ostatni. A tak poważnie to z obowiązku sprzedaży biletów powinni zostać zwolnieni kierownicy pociągów. Oni mają dbać o nasze bezpieczeństwo a nie szukać w ciemnych przedziałach drobnych na wydanie reszty.

    • 5 0

    • co ma kierownik pociągu, zwany dalej konduktorem do bezpieczeństwa pasażerów? (2)

      Wyjaśnisz?

      • 0 3

      • (1)

        Stanowisko kierownika pociągu i konduktora to dwie różne sprawy.

        • 0 0

        • tak jak mandat i oplata specjalna za niemanie biletu:

          normalni ludzie mowia mandat na kare i konduktor na kierpocia
          a klimaktery dziela wlos na czworo

          • 0 0

  • (1)

    i tu jest pies pogrzebany bo jak skład z automatem jak pojedzie na energa arene z kibicami to zostanie rozwalony i tyle będziecie go używać

    • 1 0

    • na stadion powinny jeździc węglarki, albo platformy do czołgów

      • 0 0

  • Bilety / Tickets / Regionalbahnfahrkartenschalter :-)

    z w/w powodu stara nazwa w niemczech zanika zwlaszcza na biletomatach
    i po niemiecku jest teraz... das Tcket

    ale w SKM tkwią w czasach Hitlera albo Bismarcka ;-)

    • 0 0

  • SKM to niedopchnięte ped*ły (1)

    Kas na peronach nie ma albo są nieczynne, automaty do biletów nie działają, a w kolejce od konduktora nie kupi się powrotnego tylko trzeba kupić dwa bilety pojedyncze, które są już droższe, a więc SKM zarabia na tym, że ma zwaloną infrastrukturę do sprzedaży biletów. Za takie wały to powinni się dobrać do prywatnego majątku prezesów.

    • 8 3

    • powrotny h nie ma w taryfie, już daaaawno
      też ich żałuję, ale nie bardzo,
      wożę rower, po pracy jadę nim

      • 0 0

  • SKM na Oruni (2)

    Kiedy biletomaty będą na stacji Gdańsk-Orunia? Jakoś po "modernizacji" nie widać pociągów SKM i takich cudów techniki jak biletomaty na stacji Gdańsk-Orunia a to ponoć dzielnica Gdańska o rzut beretem od centrum.."prawie Śródmieście"!

    • 0 1

    • Na Oruni te biletomaty przetrwały by może z tydzień maksymalnie... (1)

      • 0 1

      • moze powinni zaczac od Krabów z lat 60 tych

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane