- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (283 opinie)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (32 opinie)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (82 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (117 opinii)
W czwartek debata o systemie Fala
W czwartek w budynku Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1 w Gdańsku odbędzie się debata poświęcona systemowi Fala. Dyskusja z udziałem ekspertów od komunikacji, przedstawicieli spółki Innobaltica, a także radnych, mieszkańców i środowisk akademickich będzie transmitowana na żywo w Internecie. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań, które podczas debaty będą odczytane ekspertom. Początek dyskusji o godz. 17.
Dużo emocji wzbudziły też zapowiadane podwyżki cen biletów, choć oficjalnie tłumaczono je wysoką inflacją i wyższymi kosztami cen energii, paliw i wzrostem płac.
- Jak zapowiadaliśmy, przeprowadziliśmy kontrolę w spółce Innobaltica, wystosowaliśmy interpelację do władz miasta, skierowaliśmy też zapytania do organów państwowych. Dziś zapowiadamy debatę z udziałem ekspertów, mieszkańców, przedstawicieli spółki i miasta. Chcemy, by ten system był prosty, intuicyjny i jak najmniej kosztowny. Robimy to, czego nie zrobiło miasto Gdańsk i inne samorządy, wychodzimy do mieszkańców i pytamy ich o zdanie. Ten system ma być dla nich, a nie dla urzędników - mówi Andrzej Skiba, radny PiS.
W ubiegłym tygodniu o rezygnacji z udziału w systemie Fala poinformowały władze Tczewa. Prezydent Mirosław Pobłocki przyznał, że spodziewany efekt, jaki uzyska gmina z funkcjonowania Fali, nie zrekompensuje kosztów, które poniesie miasto.
- Ja już wolę te pieniądze przeznaczyć na bezpłatną komunikację w mieście - powiedział Pobłocki.
Początek debaty w czwartek o godz. 17
Czwartkowa debata odbędzie się w sali obrad Rady Miasta przy Wałach Jagiellońskich 1 i rozpocznie się o godz. 17. Spotkanie ma potrwać ok. trzech godzin i będzie transmitowane na żywo w Internecie.
Na wszystkie wątpliwości mają odpowiedzieć zaproszeni goście. Wśród nich będą przede wszystkim przedstawiciele spółki Innobaltica. Zaproszenie otrzymały też władze Gdańska, ale prawdopodobnie ani prezydent, ani żaden z wiceprezydentów nie zdecyduje się na udział w debacie (zdanie samorządów ma reprezentować spółka Innobaltica).
- W jutrzejszej debacie władze miasta będzie reprezentował prezes Marcin Stefański z Innobaltica i Przewodniczący MZKZG Kamil Bujak wraz z pracującymi w tych instytucjach ekspertami i specjalistami - poinformowało biuro prasowe magistratu.
W spotkaniu awizowani są także eksperci od komunikacji miejskiej, radni miasta i dzielnic, a także przedstawiciele środowisk akademickich.
Udział w debacie jest otwarty dla mieszkańców. Organizatorzy przewidują możliwość zadawania pytań (także przez internet), na które w jej trakcie będą odpowiadać jej uczestnicy.
Transmisja z debaty o FALI (12 opinii)
Miejsca
Opinie (478) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-01 08:54
Opinia wyróżniona
Ten system musi przejść. (26)
Może niektórym rozjaśnię sytuację. Innovobaltica dostała 100 mln zł z UE na rozwój komunikacji w woj. Pomorskim.
Program jak każdy inny jest finansowany z UE tylko w pewnej cześci. W związku z tym trzeba było dołozyć brakującą cześć 25 mln zł z budżetu. Udziałowcem Innovobaltica jest woj. pomorskie, gmina Gdańsk i gmina Gdynia. Jeżeli systemMoże niektórym rozjaśnię sytuację. Innovobaltica dostała 100 mln zł z UE na rozwój komunikacji w woj. Pomorskim.
Program jak każdy inny jest finansowany z UE tylko w pewnej cześci. W związku z tym trzeba było dołozyć brakującą cześć 25 mln zł z budżetu. Udziałowcem Innovobaltica jest woj. pomorskie, gmina Gdańsk i gmina Gdynia. Jeżeli system nie wystartuje chyba do czerwca to trzeba będzie UE zwrócić 100 mln zł jako niewykorzystane środki. Problem jest w tym że zamiast słuchać mieszkańców i ich potrzeb, do planowania wzieli się ludzie nie znający reali jazdy komunikacją miejska. Teraz i tak trzerba będzie ten system nawet w maksymalnie okrojonej wersji wprowadzić, żeby nie oddawać kasy do UE. Prezydent Tczewa zdaje sobie z tego sprawę i dlatego się wycofał z projektu. Poza tym za rok są wybory samorządowe i już powoli zaczyna się walka wyborcza o stołki na kolejne lata. A wprowadzenie wspólnego biletu na całe Trójmiasto, lub województwo jest niemożliwe bo za dużo ludzi straciło by posady. Nie potrzebny byłby prezes w każdym miejscie. FALA może i z założeń jest słuszna ale tak bardzo oderwana od rzeczywistości i potrzeb mieszkańców, że jej wprowadzenie będzie jednocześniej jej końcem. Ważne żeby kasa się zgadzała. Szcześliwi to chyba będą tylko kontrolerzy biletów jak to wejdzie w życie.- 314 39
-
2023-02-01 15:32
Ten system musi zostać pogrzebany!
Nie dla Fali.
- 23 1
-
2023-02-01 14:58
Dobrze opisane. Urzędnicy boją się zwrotu dotacji, bo to jest ewidentna porażka i odnotowywana przez UE (a przecież chcą uchodzić za prymusów). I dlatego też jest robione Mevo 2 - by nie zwracać dopłat. Niestety inwestycje mają to do siebie, że trzeba potem je utrzymać już bez dopłat UE i dlatego np. Tczew sobie to odpuścił, bo koszty
Dobrze opisane. Urzędnicy boją się zwrotu dotacji, bo to jest ewidentna porażka i odnotowywana przez UE (a przecież chcą uchodzić za prymusów). I dlatego też jest robione Mevo 2 - by nie zwracać dopłat. Niestety inwestycje mają to do siebie, że trzeba potem je utrzymać już bez dopłat UE i dlatego np. Tczew sobie to odpuścił, bo koszty funkcjonowania są za wysokie.
Ewidentnie urzędników rozpuściły dotychczasowe załatwiane bardzo wysokie poziomy dopłat unijnych (80-90%), przez co budowano co sobie wymarzą, bez troski o późniejsze utrzymannie. Ale niestety przyszedł kryzys i będzie problem z kosztami (typu niechęć Gdańska do dopłacania do PKM albo Teatru Szekspirowskiego).- 30 0
-
2023-02-01 15:04
(3)
i właśnie dlatego że trzeba będzie oddać te 100 baniek nie powinien zostać wprowadzony!!!!! Co najwyżej kilku krawaciarzy starci ciepłe posadki a nieudacznicy którzy się za to zabrali powinni ponieść karne konsekwencje!!!
- 31 1
-
2023-02-01 15:25
(2)
Właśnie w tym problem. Tych 100 mln już nie ma, zostały wydane. Oddać będziemy musieli je my wszyszczy. Wszyscy mieszkańcy woj. Pomorskiego. Kasa zamiast na inwestycje pojdzie na oddanie długów.
- 24 2
-
2023-02-01 18:14
Na jakie inwestycje, stado owiec?
- 11 1
-
2023-02-01 16:07
Czyli weźmy byle co byle nie płacić kary
I tak się tym krajem i miastem rządzi
- 29 0
-
2023-02-01 14:01
W tam, lepiej żeby to nie weszło w życie i niech miasto oddaje kasę
Może jakieś darmozjady zostaną zwolnione
- 25 1
-
2023-02-01 12:49
"niemożliwe bo za dużo ludzi straciło by posady" (2)
ojej, no to faktycznie lepiej karmić z podatków zbędnych urzędników, szkoda by mi bardzo ich było, lepiej niech Polska się cofa w rozwoju bylebyśmy nie musieli nikogo zwolnić
- 22 5
-
2023-02-01 15:30
(1)
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Nie jest mi skoda że kilka lub kilkanaście osób straci pracę. Sensem tej wypowiedzi była ciepłe posadki dla kolegów. Dlatego nie zostaną zlikwidowane. Spójrz chociażby na Gdańsk. Mamy GAIT oraz ZTM, Gdynia ma swój ZTM, każde miasto swój. Ile spółek tylu prezesów, tyle posadek dla kolegów.
- 36 1
-
2023-02-01 22:09
Tyle, że wynika to z przepisów, a nie widzimisię.
Pretensje do europosłów. Zamiast wprowadzać normalne prawo generują koszty! Ale mogą polatać za darmo!
- 3 1
-
2023-02-01 11:21
To niech ta firma zamiast wyciaganiem kasy, z uni i jednocześnie od mieszkańców , zajmie się rozwojem komunikacji !!!!!
- 39 0
-
2023-02-01 11:14
kto za to odpowie? (2)
- 33 0
-
2023-02-01 17:01
jak zwykle
NIKT
- 15 1
-
2023-02-01 13:12
a myślisz, że w Gdańsku ktoś za to odpowie? haha
ktoś sobie chapnął 100mln z UE na system podliczania przejechanych biletów w każdej z komunikacji trójmiasta, plus za możliwość wprowadzenia podwyżek biletów i teraz ma za to odpowiedzieć. Tak właśnie rządzi PO w Gdańsku.
- 45 1
-
2023-02-01 10:38
na czym polega oderwanie od rzeczywistości tego systemu według Ciebie? (7)
Wielu mieszkańców widzi sens stosowania zintegrowanego biletu okresowego w całej aglomeracji.
- 4 85
-
2023-02-01 22:04
miałeś mzkzg. Gdyby nie kombinowano z podziałem biletu na kolejowy i pozostałe, to by działało elegancko.
Ale wiadomo, że ciepłe stołki kuszą! Fala miała zapewniać zmianę ceny biletu wstecz, w zależności od częstotliwości przejazdów i liczby dni. A wyjdzie jakiś potworek typu koleo. Na dodatek zamiast opierać się o ceny i promocje przewoźników ma zastąpić to, co istnieje! I zmonopolizować sprzedaż.
- 3 0
-
2023-02-01 20:31
Jutro będziesz mógł to wytłumaczyć na debacie mistrzuniu
- 3 6
-
2023-02-01 14:11
Oczywiście, że widzę sens stosowania zintegrowanego biletu okresowego w całej aglomeracji
Tylko że Fala to jest zdezintegrowany bilet okresowy.
- 31 1
-
2023-02-01 12:36
Własnie w tym jest problem, że nie jest to jeden bilet. Jak bedziesz miał w witrualnej portmonetce np 200 zł i będziesz jechał z Gdańska do Wejherowa to zapłacisz np za bilet w Gdańsku, bilet na SKM i bilet w Wejherowie. Nie będzie to łączony jednen bilet tylko kilka oddzielnych. Jeden wspólny bilet rozwiązał by cały problem komunikacji zbiorowej w
Własnie w tym jest problem, że nie jest to jeden bilet. Jak bedziesz miał w witrualnej portmonetce np 200 zł i będziesz jechał z Gdańska do Wejherowa to zapłacisz np za bilet w Gdańsku, bilet na SKM i bilet w Wejherowie. Nie będzie to łączony jednen bilet tylko kilka oddzielnych. Jeden wspólny bilet rozwiązał by cały problem komunikacji zbiorowej w całym województwie. Gdybyś mogł np kupić bilet dobowy, tygodniowy lub miesieczny na całe województwo to myślę, że nikt nie miał by problemu z odbijaniem się przy wsiadaniu i wysiadaniu. A tak to system służy tylko do zliczania ceny a nie do poprawy jakości podróżowania.
- 62 1
-
2023-02-01 10:50
ten sposób płatności
nie jest "zintegrowanym biletem"...
- 57 0
-
2023-02-01 10:47
(1)
To nie jest zintegrowany bilet! To jest zintegrowana platforma zakupowa biletów jak np SkyCash
- 87 0
-
2023-02-01 15:22
to jest na dodatek utrwalenie patologicznej i durnowatej wielości taryf,
tzn skuteczny start fali całkowicie uniemoźliwi przyszłą normalność,
nawet jak by się nam "polytyka" zmieniła- 38 0
-
2023-02-01 09:04
(3)
Rozsądnie tłumaczysz kwestię finansowania i okoliczności systemu Fala, choć drobiazgi są nieco inne ale generalnie tak właśnie jest
- 44 1
-
2023-02-01 10:49
Czy poddanie sie terrorowi wynajętych zarządców należy nazywać rozsądkiem?! (2)
Oczywiście, z własnej kieszeni nie zapłacą...
Podobnie jak zarządy spółdzielni mieszkaniowych, mogą się obawiać jedynie utraty stołka.
Poza tym, z cudzego dobra można brać pełnymi garściami, wpędzając właścicieli powierzonego majątku w problemy.
Ważne aby w granicach "litery prawa".
Tak jak w bankach, kredyt na miliard nie jest problemem wierzyciela a banku...- 48 0
-
2023-02-01 13:07
Z jakiej racji trzeba "teraz ten system nawet w maksymalnie okrojonej wersji wprowadzić"? (1)
Dlatego, że ktoś zajął się tym projektem kompletnie bez wiedzy i znajomości komunikacji w woj. pomorskim? Jeżeli ktoś dostał 100 mln z UE i zrobił coś takiego, to niech teraz poniesie tego koszty. Jeżeli to jest kompletna "klapa", podobnie jak z rowerami Mevo, to niech teraz odda te 100 mln, które sobie zabrał do kieszeni.
- 44 1
-
2023-02-01 15:20
kieszeń dziurawa, wyciekło
pińcetplusy ( lub czasopisma i inne rośliny) na drzewach nie rosną, skądś trzeba było ba nie nagrabić...- 7 18
-
2023-02-01 08:49
Opinia wyróżniona
to system, ktorego zalozenia tworzyla chyba "renoma" (6)
Na kazdym kroku widac charakterystyczny sposob postrzegania innych czlonkow spolecznosci...
Zlapac na bledzie, zgromadzic "haki", odrzec z kasy bez mozliwosci obrony... Nawet na odwolaniu i przegranej zarabiajac...
Dokladnie tak samo ma zamiar dzialac "fala".
Zgodnie z zoldackim pierwowzorem (nazwy) sama ustalajacNa kazdym kroku widac charakterystyczny sposob postrzegania innych czlonkow spolecznosci...
Zlapac na bledzie, zgromadzic "haki", odrzec z kasy bez mozliwosci obrony... Nawet na odwolaniu i przegranej zarabiajac...
Dokladnie tak samo ma zamiar dzialac "fala".
Zgodnie z zoldackim pierwowzorem (nazwy) sama ustalajac priorytety, zasady i odpowiedzialnosc.
System nie jest "wspolnym biletem", bo placimy kazdemu przewoznikowi jego stawki. Nie wiedzac nawet jakie. Koszt przejazdu jest niewiadoma. Jednego mozna byc pewnym, przewoznik wyjdzie na swoje...
W czasie wielosci metod realizacji platnosci, "portmonetka" w ktorej z gory musze zamrozic srodki tylko po to, aby urzednik mial mniej pracy jest anachronizmem. Z nalecialosciami komuszej opresji...- 256 8
-
2023-02-01 11:38
Miasto powinno zarządzić referendum odnośnie Fali. (3)
Dać mieszkańcom prawo wypowiedzi i oceny.
Krytyczny system, na który poszły miliony a decyduje garstka urzędników.- 33 0
-
2023-02-01 12:03
referendum?! miasto?!! (1)
Sądzisz, że lis pozwoli przegnać się z kurnika, budząc właściciela?!
Można odwołać prezydenta Stanów Zjednoczonych...
Czy ktoś zna analogiczną procedurę dla naszych "wybrańców"?!
Nad nimi tylko Opatrzność...- 28 1
-
2023-02-01 15:26
no jest procedura i była skutecznie użyta
np na Çausescu
- 13 3
-
2023-02-01 11:59
"dyktatorzy do wynajęcia"
Wielka sprawczość a odpowiedzialność żadna.
Najwyżej koledzy przechowają gdzieś na uboczu.
Na przykład, w "metropolii"....- 24 0
-
2023-02-01 10:29
Pytanie co z prawami konsumentow by znac cene przed skorzystaniem z uslugi...
- 46 1
-
2023-02-01 09:22
sytuacja tożsama z tą, gdy (piszę tutaj głównie o przeszłości, ale niedalekiej, 1 dekada XXIw), gdy kupując wiele biletów, przy zmieniających się taryfach zostawałes z pęczkiem niepasujących do niczego papierków, mimo iż za to zapłaciłes ;P
- 32 2
-
2023-02-01 09:36
Opinia wyróżniona
(9)
W Trójmieście jest dużo niepotrzebnych tworów. Poczynając od MZKZG, gdzie i tak nie ma jednej taryfy i jednego biletu, a jest zarząd gdzie trzeba wsadzić ludzi. Skoro taki mały Tczew ma płacić za utrzymanie systemu ponad 800 tys. to pytanie ile rocznie ma płacić Gdańsk? Nie trzeba czytników i systemów by stwierdzić, że system komunikacji publicznej
W Trójmieście jest dużo niepotrzebnych tworów. Poczynając od MZKZG, gdzie i tak nie ma jednej taryfy i jednego biletu, a jest zarząd gdzie trzeba wsadzić ludzi. Skoro taki mały Tczew ma płacić za utrzymanie systemu ponad 800 tys. to pytanie ile rocznie ma płacić Gdańsk? Nie trzeba czytników i systemów by stwierdzić, że system komunikacji publicznej działa fatalnie. Chcąc jechać z Gdańska Chełmu do Gdyni na Morską trzeba mieć 3 bilety. Bilet na tramwaj w Gdańsku, SKM i trolejbus w Gdyni. Ani Fala, ani MZKZG tego nie zmienią, bo samorządowcy nie chcą się dogadać miedzy sobą. Dodatkowo są władze województwa, które na siłę próbują podłączyć ościenne gminy pod Trójmiasto.
potrzeba nam jednego biletu, jednej taryfy w obrębie granic administracyjnych gdanska, sopotu i gdyni.- 273 8
-
2023-02-01 22:14
Bzdury piszesz! Kupujesz dobowy mzkzg i jedziesz i w Gdańsku i w Gdyni i skm czy polregio. Fala miała zrobić za ciebie wybór,
który wybór będzie najtańszy, ale gdzie to pobiegło?
- 0 5
-
2023-02-01 20:25
Niepotrzebny twór to po
I trzeba ich pogonić
- 6 0
-
2023-02-01 13:10
kolejny miś
Kolejny MIŚ do kolekcji, zaczęło się od profilu Miejski Informator Środowiskowy na Facebooku, Miś z propagandą ekologiczną miasta. Potem Mevo, Tristar no a teraz Fala. Chociaż może po tym potworku do inwigilacji i drenowania kieszeni nie będzie już serdecznych fal?
- 32 1
-
2023-02-01 10:48
POowcom rzadzacym w Trójmiescie chodzi tylko oto by dostac jak najwiecej kasy i je zmarnowac na swoje kaprysy kosztem
i by natym zarobilły króliki znajomego!!Fala idealny przyjkład Mevo kolejny, i tysiace innych dlatego tak płakali ze nie dostali tych 200mln bo juz dawno je sobie przydzielili !!
Jedyne wyjscie zmienic władze w całym trójmiescie i zagłosowac na kogo kolwiek na wyborach!- 34 8
-
2023-02-01 10:39
na tym portalu pojawia się wiele bałamutnych wpisów (3)
wyrażających opinie sfrustrowanych mieszkańców mających trudności z proponowaniem alternatywnych propozycji lub nie zdających sobie sprawy z konsekwencji wdrażania alternatywnych rozwiązań stosowanych w życiu publicznym.
- 6 75
-
2023-02-01 14:27
A więc to wina mieszkańców że są sfrustrowani i źli na tych cudaków i ich twory, czyli wszyscy mieszkańcy są jacyś zacofani i nic nie rozumieją tylko grupka apartczykow i manipulantów ma wyższą rację tak!? chyba jest jakiś obiektywny powód skoro tysiące mieszkańców tak reaguje
- 37 1
-
2023-02-01 14:13
Ale poza tym w domu wszyscy zdrowi?
- 19 2
-
2023-02-01 12:47
to jest wzorzec z Sevres forumowego bełkotu
taką mowo-trawą mógłby się popisać Grzelak. Jesteś Grzelak?
- 32 3
-
2023-02-01 10:40
Ile ma płacić, dużo ooo
2 tygodnie temu trójmiasto publikowało reportaż o kosztów związanych z systemem fala, są to olbrzymie pieniądze. W Gdańsku mówi się o inflacji, podwyżkach za energię, zamiast systemu fala który ma kosztować miliony złotych niech te miliony zamiast systemu przeznaczą na podwyżki plac i starczy jeszcze i na rachunki za prąd a może i naprawę dróg starczy, bo po Gdańsku się jeździ tragicznie.
- 41 3
Wszystkie opinie
-
2023-02-01 07:02
A ci dalej debatuja (12)
Smiech na sali. Czy Trojmiasto w koncu zmadrzeje i zrobi z tym towarzystwem porzadek podczas wyborow?
- 196 2
-
2023-02-01 07:06
Masz rację. Czas pogonić Pisowców co nas okradają. (9)
Radny PiS dostał od MSZ ponad 600 tysięcy złotych na ośrodek debaty. Nie tylko fakt, że to instytut radnego PiS Andrzeja Skiby wygrał konkurs, budzi w kuluarach rady emocje. Także zespół tego ośrodka skromny, trzyosobowy, ale za to w składzie z narzeczoną Skiby - Marceliną Wilczewską i asystentem społecznym posła Kacpra Płażyńskiego z PiS Sebastianem Piaseckim.
- 18 49
-
2023-02-01 07:16
no to dostał więcej niż ługinowcy (1)
- 5 10
-
2023-02-01 07:30
Że swoim pseudo studiem które niby można wynająć? Śmiech na sali. Żeby wynająć trzeba by dostać od nich warunki wynajmu. Spróbujcie to zrobić.
- 10 6
-
2023-02-01 10:48
Fake News 1 (1)
W związku z artykułem dotyczącym działalności Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej, opublikowanym przez p. Macieja Bąka, który ukazał się dnia 19 grudnia 2022 roku w serwisie internetowym Radio Zet, oświadczamy, co następuje:
1. Nie jest prawdą, że oferta Instytutu Debaty Publicznej oraz Stowarzyszenia Morena uzyskały podobną ocenę. Jak wynika z załączników nr 5 i 6 do protokołu końcowego konkursu, oferta Instytutu Debaty Publicznej uzyskała 85,5 punktów, a Stowarzyszenia Morena 83,5, co oznacza, że oferta Instytutu Debaty Publicznej była oceniona przez komisję konkursową jako bardziej wartościowa. Nie były to jedyne podmioty biorące udział w postępowaniu, bowiem swoją ofertę na prowadzenie RODM w Gdańsku złożyło również Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych. Należy przy tym podkreślić, że same zasady konkursu premiowały podmioty dotychczas współpracujące z Ministerstwem Spraw Zagranicznych. Kontroferent mógł uzyskać maksymalnie 10 punktów za dotychczasową współpracę, a oferenci tacy jak Instytut Debaty Publicznej, którzy nie współpracowali z AD lub ddpk msz w latach 2019 2021, otrzymywali 5 pkt.
W uzasadnieniu przyznanej punktacji w ramach oceny końcowej oferty Instytutu Debaty Publicznej, wskazano, że była to oferta najkorzystniejsza finansowo i zawierała bardzo dobrze oszacowane koszty. Komisja podkreśliła również bardzo dobre doświadczenie oraz sieć kontaktów oferenta dające rękojmię poprawnej realizacji zadania.
Warto wskazać również, że w 2019 roku oferta Stowarzyszenia Morena była jedyną ofertą na prowadzenie Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej w Gdańsku, która wpłynęła do Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Z kolei my w 2022 roku mieliśmy dwóch konkurentów.- 9 6
-
2023-02-01 22:48
Wolę innego Skibę!
- 1 1
-
2023-02-01 10:48
Fake News 2
2. Wyjaśniamy, że kwotą, którą w 2022 roku otrzymał Instytut Debaty Publicznej na realizację zadania publicznego jest kwota 212 560 zł. Wskazana kwota nie jest kwotą, którą koordynator RODM otrzymał jako wynagrodzenie, bowiem obejmuje ona całokształt kosztów prowadzenia ośrodka w tym roku, które szczegółowo zostały określone w kosztorysie, w tym m.in. koszt wynajmu biura, zapewnienia łączności telefonicznej, usług pocztowych i kurierskich, materiałów biurowo-papierniczych, kosztów druku, zakupu nagród, poczęstunku dla uczestników spotkań, oprogramowania do prowadzenia zajęć on-line, zakupu biletów dla prelegentów, kosztów noclegów. Koszt wynagrodzeń koordynatora i konsultantów Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej stanowi mniejszość otrzymanych z MSZ środków.
- 8 5
-
2023-02-01 10:49
Fake News 3
3. Jako podmiot prywatny, posiadający ponad siedmioletnie doświadczenie w działalności edukacyjnej, podejmując współpracę z poszczególnymi osobami kierujemy się wyłącznie przesłankami merytorycznymi związanymi z charakterem realizowanych przez te podmioty umów tj. wykształceniem, doświadczeniem i innymi istotnymi kwalifikacjami. Nie kierujemy się w tym zakresie wyznawanymi przez te osoby poglądami politycznymi, przekonaniami religijnymi lub światopoglądowymi, pochodzeniem etnicznym itp. Podkreślenia wymaga fakt, że kierowanie się tymi przesłankami nie tylko stanowiłoby dyskryminację, ale na gruncie prawnym dane te stanowią szczególną kategorię danych osobowych w rozumieniu art. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Prowadzenie przez współpracowników Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej w Gdańsku, w czasie wolnym, zgodnej z prawem działalności społecznej, nie ma związku z pełnionymi przez te osoby obowiązkami w ramach RODM.
Podkreślenia wymaga fakt, że konsultanci ośrodka posiadają niezbędne kwalifikacje, które określone były w dokumentacji konkursowej, a także wykształcenie kierunkowe w zakresie polityki zagranicznej. Koordynator ośrodka ukończył studia z zakresu prawa oraz nauk o polityce, a także studia MBA oraz od pięciu lat pracuje naukowo w Zakładzie Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie obecnie przygotowuje rozprawę doktorską. Konsultanci ośrodka ukończyli z kolei odpowiednio studia na kierunkach: stosunki międzynarodowe i dyplomacja. Posiadają oni wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w pracy w sektorze publicznym i prywatnym.- 9 6
-
2023-02-01 10:51
Fake News 4
4. Prawdą jest, że poseł Kacper Płażyński był jednym z panelistów podczas debaty dot. Nord Stream 2, w której uczestniczyli również przedstawiciele środowiska naukowego i dziennikarskiego. Pan poseł jako jedyny parlamentarzysta wyraził zgodę na udział w tej dyskusji, na którą zaproszenia wysłane zostały również do posłów: Beaty Maciejewskiej (Sojusz Lewicy Demokratycznej), Marka Rutki (Sojusz Lewicy Demokratycznej), Tadeusza Aziewicza (Koalicja Obywatelska), Marka Biernackiego (Polskie Stronnictwo Ludowe), Barbary Nowackiej (Koalicja Obywatelska). Potwierdzamy, że pan poseł za udział w debacie nie pobrał jakiegokolwiek wynagrodzenia.
Podkreślenia wymaga fakt, że decyzji o wyborze panelistów Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Gdańsku dokonuje wyłącznie w oparciu o posiadane przez nich kwalifikacje, dążąc do zapewnienia udziału ekspertów o najwyższej renomie. Wśród specjalistów, którzy występowali na wydarzeniach RODM są osoby piastujące stanowiska profesorskie m.in. na Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie Jana Kochanowskiego, Uniwersytecie Adama Mickiewicza, Akademii Marynarki Wojennej czy Bałtyckiej Akademii Obrony w Tartu w Estonii. Ośrodek miał przyjemność gościć również m.in. dyrektor wykonawczą Banku Światowego, Konsula Generalnego Ukrainy, Ambasadora Rwandy, Konsula Honorowego Mołdawii czy tez przedstawiciela Kolegium Europejskiego w Natolinie.- 10 6
-
2023-02-01 10:52
Fake News 5
5. W korespondencji z p. Maciejem Bąkiem wskazaliśmy, że w szkoleniach i warsztatach na dzień 12 grudnia 2022 roku uczestniczyło odpowiednio 139 i 384 osób (523 osoby łącznie). Podaliśmy jednak jednocześnie frekwencję podczas innych wydarzeń organizowanych przez RODM, takich jak chociażby debata dot. Nord Stream 2, w której uczestniczyło 109 osób czy debata Zawód: dyplomata- dlaczego warto?, w której udział brało 71 osób. Dane te niestety nie znalazły się w tekście. W związku z tym chcemy podkreślić, że szkolenia i warsztaty stanowią wyłącznie dwie kategorie działań z dziewiętnastu podejmowanych przez RODM, do których oprócz paneli dyskusyjnych, należą również m.in. animacje gry Trimarium, debata oksfordzka, konkurs wiedzy z zakresu polityki zagranicznej, czy też wykłady dotyczące stosunków bilateralnych, polityki energetycznej, organizacji międzynarodowych czy wyzwań polskiej polityki zagranicznej. Na dzień 19 grudnia 2022 roku łączna liczba uczestników wydarzeń stacjonarnych (udokumentowana podpisami na listach obecności) wyniosła 1109 osób. Do tego należy doliczyć uczestników debat i wykładów online, osoby korzystające z cotygodniowych konsultacji czy uczestników wydarzeń, których RODM Gdańsk był partnerem (np. Dzień Dziecka na Uniwersytecie Gdańskim).
W kontekście prowadzonych szkoleń podkreślenia wymaga fakt, że jako instytucja edukacyjna z ponad siedmioletnim doświadczeniem, nie stawiamy na ilość tylko na jakość, a więc na realizację zakładanych celów dydaktycznych, ujętych w programie zajęć. Liczebność poszczególnych grup szkoleniowa związana jest m.in. z doborem metod dydaktycznych, które obejmowały nie tylko część wykładową, ale również ćwiczenia grupowe związane z samodzielną analizą źródeł prawa międzynarodowego, takich jak Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych- 9 6
-
2023-02-01 10:54
Fake News 5
Szkolenia były monitorowane za pomocą ankiet ewaluacyjnych, które jednoznacznie wskazują, że zajęcia spełniły oczekiwania uczestników, którzy wysoko oceniali zarówno prezentowany przez prowadzącego poziom wiedzy, jak też wzrost poziomu swoich kompetencji po zakończeniu spotkania. W korespondencji z dnia 12 grudnia 2022 roku zaproponowaliśmy p. Maciejowi Bąkowi możliwość zapoznania się z ankietami ewaluacyjnymi prowadzonych szkoleń, jednak nie skorzystał on z tej możliwości.
Nie byłoby z naszej strony profesjonalnym porównywać się czy też oceniać sposób prowadzenia szkoleń i warsztatów przez naszych konkurentów, ponieważ nie posiadamy informacji o programach tych zajęć, grupie docelowej, zakładanych celach dydaktycznych czy wynikach ewaluacji, o ile taka była prowadzona. Ponadto realizację zadania rozpoczęliśmy w kwietniu 2022 r., więc nasze działania obejmują niecałe 9 miesięcy, podczas gdy w 2021 roku ośrodek działał przez 12 miesięcy.
informacja
Każdy z Państwa może zapoznać się z dokładną dokumentacją z pracy RODM Gdańsk, do wglądu są także rozliczenia finansowe, które 30 stycznia, zgodnie z procedurami, zostały przekazane do Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Zapraszam także na debatę dot. Systemu FALA - okazja już jutro o 17:00 :)- 11 5
-
2023-02-01 10:54
POKOwiec musiał ze swoimi bredniami wyskoczyc jak zawsze niewie ze tu rzadzi PO,i według niego poza Pisem niema nikogo wiecej
kazdy fleming jest ograniczony umysłowo dlaniego tylko Pis i PO jest w POlsce nikt wiecej a wystarczy zaglosowac przeciw kazdy na kogo chce byle niena tej bandy która obecnie rzadzi w Trójmiescie
- 10 4
-
2023-02-01 13:13
Nie. Nie zmądrzeje.
- 7 1
-
2023-02-01 07:03
super (5)
na pewno obejrze. chcę wiedzieć czy ta śmieszna foremka ma zamiar nas inwigilować tymi biletami. ja na razie jestem na nie
- 138 4
-
2023-02-01 07:19
A jak powiedzą, że nie inwigilują, to będziesz na "tak"?
- 5 15
-
2023-02-01 09:05
zostawiłeś tutaj komentarz
Jesteś już śledzony od tego momentu. Mam nadzieję, że byłeś rozsądny i korzystałeś z kafejki internetowej a nie komputera domowego.
- 6 14
-
2023-02-01 10:56
Ale ty naiwny jestes ci sie wydaje ze ktos sie publicznie do tego przyzna?Cały system fali sie opera na inwigilacji!
Bez niej ten system niema sensu poto własnie jest ta róznica w stawce w biletach
- 10 1
-
2023-02-01 13:53
Inwigilacja
Oczywiście, że tak. Bilet kupujesz na konkretną osobę więc będą wiedzieli gdzie wsiadasz i wysiadasz. Później połączą to z tym gdzie pracujesz i nie daj Boże abyś podatki odprowadzal gdzieś indziej skoro mieszkasz i pracujesz w ich mieście.
- 10 1
-
2023-02-01 22:50
A smieci swoje zjadasz, czy palisz?
- 0 2
-
2023-02-01 07:04
Szkoda że nie zrobiliście debaty przed przejęciem Lotosu (7)
A teraz płacz i płać
- 79 83
-
2023-02-01 07:24
Orlen z dawnym lotosem to olbrzymia szansa nla Pomorza i Polski (4)
Poza tym co ma piernik do fali:)
- 30 24
-
2023-02-01 08:31
To proste (1)
System leży w powijakach i oczywiste jest, że nastąpi opóźnienie. Nie chcąc brać na siebie razów za swoją nieudolność zaproponowali absurdalne warunki funkcjonowania systemu, teraz debata, potem przeskalowanie zasad funkcjonowania i potrzeba przerobienia "istniejącego już" systemu. Na końcu będzie wielki sukces urzędników którzy wysłuchali głosu ludu i specjalnie dla nas wydadzą dodatkową kasę i przełożą uruchomienie systemu, żeby lepiej dopasować jego funkcjonowanie.
- 28 4
-
2023-02-01 22:53
Nie ,,nastąpi,, a już nastąpiło. Ponoć miał działać testowo już 5 lat temu!
- 4 0
-
2023-02-01 17:59
wielki Orlen!, do portow wchodza tankery z tania ropa(cena z pazdziernika 70$),na stacjach jest po 6,70zeta,w maju wplyna z ropa po 95$, fakture za energie dostales?, to ,,ma piernik do wiatraka"!!.
- 4 4
-
2023-02-01 22:52
Jasne, firma ze zdecydowanym udziałem Skarbu Państwa sprzedana
firmie ze śladowym udziałem SP. Za to z udziałem większościowym nie wykazanym!
- 5 0
-
2023-02-01 12:50
Debatę organizuje opozycja, a nie miasto.. (1)
Super, może wreszcie się parę spraw wyjaśni. Szkoda, że tak późno i nikt nie pomyślał o tym wcześniej. Lepiej późno niż wcale.
Może parę zmian uda się przeforsować. Moim zdaniem system sam powinien rozpoznawać zalogowanego użytkownika. Mamy w końcu 21w.
To odbijanie, szczególnie biletów miesięcznych, itp jest totalnie bez sensu.- 10 2
-
2023-02-01 22:55
Jak cie zaczipują, to nie będziesz musiał się odbijać.
Może nie robmy Chin, bo potem nie będziesz chciał z domu wychodzić!
- 3 0
-
2023-02-01 07:07
Bardzo dobry pomysł z tą debatą (14)
Miasto zamiast ludziom wytlumaczyć o co chodzi to gdzieś w ogóle znikło. I będzie wstyd jak nikt z miasta się nie pojawi
- 193 4
-
2023-02-01 07:22
I pewnie tak właśnie będzie.
- 32 2
-
2023-02-01 07:34
(3)
jak zawsze....od lad w gdansku panuje uklad.....
- 27 1
-
2023-02-01 08:13
(2)
Układ, Sycylia, kuweta, rydwan, czas na zmiany - głosujcie na prawicę. W kółko klepiecie te same formułki a potem przegrywacie wszystkie wybory w regionie. Może czas na refleksję? Może czas zacząć dbać o region? Zagłosujcie za ustawą metropolitalną, przypilnujcie inwestycji. Miały być 4 tory do Tczewa, wydłużenie linii SKM do Wejherowa, modernizacja linni do Słupska. Gdzie to wszystko jest?
- 21 6
-
2023-02-01 22:59
Do Wejherowa skm jeździ już od 70 lat! Do Tczewa były 4 tory przed 2 wojną, z Malborka!
- 3 0
-
2023-02-02 08:05
Gdańsk Nowa Letnica
PiS obiecał reaktywację kolejki SKM przez Nową Letnicę do Brzeźna,ale nic nie słychać nowego w tej sprawie.Nowa Letnica obecnie wykluczona komunikacyjnie,praktycznie bez autka wszędzie daleko.
- 1 1
-
2023-02-01 08:08
Tylko proponowałbym robić debaty (1)
zanim zacznie się prace nad systemem :)
- 38 0
-
2023-02-02 01:08
Wlaśnie tak.
- 1 0
-
2023-02-01 08:19
Jaka tam debata, mydlenie oczu i tyle
- 18 2
-
2023-02-01 08:29
(2)
Pamiętam jak na jednej z debat o planowaniu miasta jedna z planistek mówiła, że "konsultacje społeczne są okazją do przekonania mieszkańców do własnej decyzji".
Czyli konsultacje nie są od konsultowania się z tymi, na kogo życie te zmiany wpłyną, tylko od przekonywania, że to my (urzędnicy) tutaj jesteśmy ekspertami a mieszkańcy mogą sobie szczekać. My i tak nie zrobimy kroku w tym tył bo już zdecydowaliśmy.
Tutaj też będzie tak samo. Na debacie nikt nie będzie debatował tylko przekonywał.- 30 0
-
2023-02-01 12:58
Debaty nie organizuje miasto ani innobaltica (1)
Tylko radni opozycji. Znów jedyni, którzy się zainteresowali opiniami mieszkańców. Oby choć cześć problemów została wyjaśniona.
Drogi system, upierdliwy w praktyce, bez akceptacji mieszkańców świadczy o naszych władzach nie najlepiej...
Wygląda jakby nikt nie wiedział dokładnie jak to działa. Szok- 17 1
-
2023-02-01 23:01
Raczej kombinują, jak nakłamać przed wyborami.
- 1 2
-
2023-02-01 10:59
Ta debata nic nie zmieni róznica bedzie taka bedą tej fali POwcy bronic jak niepodległosci zgodnie z partyjną doktryną Nojmana
- 13 1
-
2023-02-01 12:52
Wstyd to mało powiedziane. To lekceważenie mieszkańców
- 12 0
-
2023-02-01 22:57
Ale czy to miasto Gdańsk wprowadza falę?
A nie UMWPom? Kacper, rozumiem że boisz się wyborów, ale tak kitując nawet do szklenia witraży cię nie wezmą!
- 0 4
-
2023-02-01 07:07
Innobaltica. (11)
Krewni i znajomi wladz
- 180 6
-
2023-02-01 07:08
(4)
Tam Borawski jest w zarządzie i zarabia kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Wiecznie im mało
- 44 1
-
2023-02-01 07:46
Uczepiliście się tylko władz Gdańska... (3)
a Fala to wynalazek pomorskich samorządów. Odpowiadają za nią marszałek oraz prezydenci i burmistrzowie innych pomorskich miast. Pamiętajcie przy urnach, kto wam to funduje.
- 24 14
-
2023-02-01 17:43
(2)
Wszyscy związani z PO...
- 11 1
-
2023-02-01 23:05
Dziwne, że nie z PiS. Wszak dzięki PiS mamy ukończoną OPAT, zdrutowane dwa tory z Gdyni do Bydgoszczy przez Kościerzynę. (1)
Drugi tor to Słupska, czwarty z Gdyni do Wejherowa, ,,eSkę,, do Władysławowa, tunel i wiadukt na Puckiej, tunel na Piaskowej, nowoczesny tabor skm... A na ulicach miód i mleko!
- 1 4
-
2023-02-01 23:38
A w tym czasie PO wybudowało Nową Świętokrzyską, SKM Południe, wprowadziło wspólny bilet, Mevo, poszerzyło Grunwaldzką, Marynarki Polskiej, Hallera, Drogę Zieloną, tunel pod Pachołkiem, przebudowało skrzyżowania na bezkolizyjne i sprawiło, że nie ma korków. A nie, czekaj...
- 5 2
-
2023-02-01 07:08
Nie powinno byc debaty tylko calosciowy audyt projektu fala. (2)
NIK i sluzby finansowe.
- 60 1
-
2023-02-01 23:07
Audyt czegoś, co nie funkcjonuje? (1)
To jak audyt polskiego ładu, elektrowni Ostrołęka, czy portu w Elblągu!
- 1 1
-
2023-02-02 13:38
Audyt może być na etapie realizacji
Kasa już została wydana, czytniki wiszą.
- 1 0
-
2023-02-01 07:41
Tam CBŚ i Nik powinnien podzialac (2)
- 38 2
-
2023-02-01 07:48
NIK jest zarobiony przy PiSowskich wałkach na dużo większą skalę. (1)
- 13 19
-
2023-02-01 08:13
Tyle że pisowcy pokazują NIKowi środkowy palec.
Zakazując chociażby kontroli w Orlenie, aby nie wyszło, jaka naprawdę jest skala obajtkowych wałków.
- 14 17
-
2023-02-01 07:08
Szkoda szasu i pieniędzy (25)
Szkoda czasu , wystarczy skorzystać z doświadczeń innych miast w polsce z o niebo lepiej działająca komunikacją. W kwestii cen ostatnio Szczecin cena biletu 15 min 2 złote, ulgowy 1zl , możliwość kupna biletu w każdym tramwaju, autobusie oraz aplikacje żadne tam fale tylko skycash itp
- 316 7
-
2023-02-01 07:55
Albo można skorzystać z doświadczenia sąsiada (20)
49 euro za bilet na komunikację miejską i regionalną w całym kraju, we wszystkich niemieckich miastach. A tu średniowiecze, każdy samorząd swoje dziwne systemy kreuje. Takie to są super władze pełoskie nic dla ludzi tylko dla siebie jak grupka ino'baltika.
Federalny minister transportu Volker Wissing mówi o największej reformie taryfowej, którą przeprowadzono w publicznym transporcie pasażerskim Republiki Federalnej Niemiec. Ta oferta ma przekonać ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej i kolei regionalnej, a tym samym do wyboru ekologicznych środków transportu.- 54 1
-
2023-02-01 08:01
To jest właśnie irytujące z zarządzającymi Gdańskiem (5)
Wiele przykładów działającego systemu dookoła, ale u nas jak zwykle jakiś problem, bo ktoś nie ogarnia.
- 55 3
-
2023-02-01 08:09
Oni nie są w stanie zrobić czegoś dobrego dla mieszkańców (1)
Nasze dobro ich nie obchodzi tylko kasa dla swoich w innobaltica i setkach podobnych spółek.
- 48 3
-
2023-02-01 10:06
Też mam takie wrażenie
- 10 1
-
2023-02-01 10:21
U nas się kombinuje jak najwięcej wyrwać kasy (1)
Peowcy tak po prostu mają
- 14 3
-
2023-02-01 23:10
dlatego zapisują się do ZP.
- 0 0
-
2023-02-01 23:09
A czy masz aż tak narobione w beret, że nie
rozróżnasz komunikacji w jednym mieście od komunikacji w całym województwie?
- 1 0
-
2023-02-01 08:02
(12)
W Niemczech kasę na wspólny bilet daje rząd. PiSowski rząd nie chce dać kasy na transport regionalny, bo prowadzi wojenkę z samorządem.
- 17 30
-
2023-02-01 08:07
Nie daje niemiecki rząd bo niezbedna jest integracja i dobro wspólne landów (11)
PO jazgocze o centralizacji, a w Niemczech proszę jeden wspólny bilet dla wszystkich miast w kraju i na pociągi regionalne w jednej cenie! To jest różnica której Czakoski, Sutryk czy inny polityczny nominat nie jest w stanie pojąć.
- 34 7
-
2023-02-01 08:18
(10)
Ale kasa jest rządowa. Wspólny bilet to duży koszt i ten kosz pokrywa rząd federalny. U nas rząd nie chciał dać 200 mln na ustawę metropolitalną, bo powstałego z kolan państwa na to nie stać.
- 13 18
-
2023-02-01 08:23
I dobrze ze nie dał już to widzę jak Ola by coś dała mieszkańcom za darmo, dokupiła by parkometrów i białej farby a resztę by rozparcelowała na miejskie spółki, muzeum bursztynu, owce itd Jeszcze nikt nie rozliczył poprzednie mevo, temat ucichł kasa znikła i jest elegancko
- 31 11
-
2023-02-01 08:30
(2)
Za to stać na rozdawnictwo różnych +
- 7 19
-
2023-02-01 11:00
rozejrzyj sie po Europie Zachodniej (1)
Może zorientujesz się, że te nasze "+" to małe miki w stosunku do polityki społecznej tamtych krajów.
I nie chodzi tu o "rozdawnictwo" a o zwykłą normalność a nie opresję na każdym kroku...- 12 2
-
2023-02-02 11:35
Kiedy ty byłeś w europie zachodniej jak ty na narty do Czech jeździsz
- 0 0
-
2023-02-01 08:40
Samorządy są zasilane miliardami rządowych dotacji! (4)
PO miała swój rząd i woje samorządy przez 8 lat nic nie zrobili w rym kierunku!!!
- 21 5
-
2023-02-01 10:30
"polski nieład" wydrenował znaczną część wpływów podatkowych, które trafiały do samorządów (2)
centralizacja zarządzania państwem nie przynosi dobrych efektów, ale daje paliwo osobom nie rozumiejącym skutków bezrefleksyjnego rozdawnictwa środków
- 2 9
-
2023-02-01 10:58
wydrenował głównie do kieszeni podatników (1)
w których ta kasa została...
O tym zapominasz...- 5 4
-
2023-02-01 23:13
Dlatego teraz ,,zarabiają,, mniej?
- 1 0
-
2023-02-01 23:12
,,dotacji,, ? Spadłem z krzesła! Nawet policja tonie w długach, a ty o dotacjach dla samorządów!
Chyba dla rodzin kaczorka i spółki!
- 1 2
-
2023-02-01 09:23
Nasze politruki samorządowe wspólnego biletu od 20 lat nie umieją zrobić
A będą się za ustawy metropolitalne zabierać? A poszli won!
- 13 3
-
2023-02-02 11:42
Niemce i ekologia transportu? W zabawie w tiktokowom emisje spalin
- 0 1
-
2023-02-01 08:22
Fala
Strata czasu i pieniędzy na system fala poco ulepszać coś co zostało już ulepszone . Tylko wprowadzi chaos i niepotrzebnie zdenerwowanie
- 19 1
-
2023-02-01 08:38
szkoda czasu bo debata mogła być w fazie projektowania a nie teraz wykonania i wdrażania (1)
wiec wszystko jest już postanowione i urzędnicy w zmowie ze spólkami zrobili po swojemu. To spotkanie nic nie zmieni
- 27 1
-
2023-02-02 01:16
Kasowniki wiszą już od miesięcy. Takie to były konsultacje.
- 1 0
-
2023-02-01 09:43
Słuchaj koledzy i przyjaciele małej Sycylii
Muszą zarobić. Tak na siłę jest to lobbowane, że na bank sprawa ma drugie dno
- 14 1
-
2023-02-01 07:09
Czy te wysiłki dadzą efekt jak w Mevo? (2)
- 150 1
-
2023-02-01 11:00
Dokladnie tak zmarnowane setki milionów a abonament na mewo podniesli o 150%
- 17 0
-
2023-02-01 14:22
Tak, Fala zdechnie a za rok opowieści o Fala 2.0
- 13 0
-
2023-02-01 07:10
Najciemniej pod latarnia (5)
Hipokryzja PiSu jak zawsze
- 34 121
-
2023-02-01 07:12
ale to przecież borawski wymyślił (3)
co ma do tego PiS.
- 56 3
-
2023-02-01 07:25
Cale pomorskie peło za tym stoi (1)
- 44 3
-
2023-02-01 18:40
Czyli Sycylia
- 8 0
-
2023-02-01 13:09
Borawski wymyślił, a dyskusję organizuje opozycja.
Jaśniej się nie da. Przecież nikt z PO, wszystko dla Gdańska nie będzie kwestionował poczynań władz miasta
- 19 1
-
2023-02-01 13:07
Latarnią to jest tu chyba urząd Miasta Gdańska.
Nie słyszałam wypowiedzi pani prezydent????
- 16 2
-
2023-02-01 07:12
Ta debata to o kilka lat za późno (3)
Ale jest jeszcze czas zaorać ten system przyznać się do błędu i wyjść z twarzą, niż po raz kolejny zmarnować czas i nasze pieniądze
- 169 2
-
2023-02-01 08:39
No wlasnie po zaoraniu beda musieli oddac 80%dofinansowania, stad chcieli tak szybko opublikowac ten system (1)
- 27 1
-
2023-02-01 10:18
W punkt
- 11 1
-
2023-02-01 11:01
Ale oni maja takie zadanie wszystko kosztem mieskznców bo natym zarabiaja kolesie królika
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.