• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek rusza budowa prawoskrętu na al. Havla. Zmiany w organizacji ruchu

Arnold Szymczewski
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:47 (12 listopada 2020)
W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej. W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej.

W czwartek, 12.11.2020 r., z samego rana rusza budowa dodatkowego i długo wyczekiwanego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. HavlaMapkaArmii KrajowejMapka. W związku z tym do końca listopada zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wspomnianym skrzyżowaniem.



Aktualizacja godz. 15:47 Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Z przyczyn technicznych wprowadzenie zmian na al. Havla przełożono na piątek 13.11.2020 r.



Czy budowa dodatkowego prawoskrętu zmniejszy korki w tym miejscu?

Potrzebę budowy dodatkowego pasa do skrętu w prawo wyrazili mieszkańcy i kierowcy podróżujący na co dzień al. Havla. Zadanie - "dodatkowy pas do skrętu w prawo z al. Havla w al. Armii Krajowej" - zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Pierwotnie prace miały zacząć się latem br., jednak terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Ostatecznie wykonawcę udało się wyłonić za drugim razem. Co ciekawe, budżet przeznaczony na inwestycję nie uległ wówczas żadnym zmianom.

Czytaj także: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Zamknięte przejście dla pieszych i rowerzystów



W związku z pracami, jakie od czwartku będą prowadzone w rejonie skrzyżowania, zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystówMapka tuż przed wjazdem z al. Havla na Armii Krajowej. Z kolei na wlocie z al. Havla w al. Armii Krajowej pasy ruchu na wprost i w prawo będą węższe. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca listopada.

- Utrudnienia wynikają z rozpoczynającej się budowy prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej. Pas ten przewidziano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej "Wilanowska" - mówi Aneta Niezgoda, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych. W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych.
Zadanie jest realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wykonawcą prac jest firma HYDRO-MAG Sp. z o.o. Koszt budowy wyniesie ok. 950 tys. złotych. Prace zakończą się do końca grudnia 2020 r. Termin może ulec przesunięciu ze względu na pandemię COVID-19.

Lewoskręt z Budżetu Obywatelskiego 2020



W ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla.

Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r. Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem powinna ona być gotowa również do końca roku.

Miejsca

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • Będą dantejskie sceny (12)

    To co się dzieje teraz na co dzień to przekracza ludzie pojęcie.

    • 58 21

    • Armageddon i hekatomba...lata zaniedbań robią swoje.Ale widać ludziom tak pasuje.

      • 11 8

    • Powinni tam postawić policjanta (7)

      I walić mandaty wszystkim "cwaniakom" którzy jadą do końca środkowym i wtedy go blokują wciskając się na prawy.

      • 30 6

      • (5)

        A prawy pas blokują głównie autobusy, które "wciskają się" na lewy. Policjant nie pomoże na głupotę, jaką było zrobienie w tym miejscu przystanku dla autobusów...

        • 32 6

        • Nie muszą się wciskać, bo na lewym jest zawsze luz (1)

          No chyba że jakiś matoł skręca z niego w prawo.
          I kółko się zamyka.

          Nie szukaj wymówek żeby cwaniaczyć.

          • 6 10

          • heniek dobry "swoj" znajomy juz zaciera rece...

            ... postwi 3 pachołki, pośle 2 ludzi i korki będą przez 2 lata :) na koniec ogłoszą ogólną rozbudowę i tyle... jak już korkować to zrobić to raz a dobrze tzn wiadukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 1 0

        • (2)

          a wystarczyli zrobic przystanek na pasie rozdzielajacym jezdnie...........

          • 4 3

          • To by była identyczna sytuacja, tylko z lewym pasem. (1)

            • 0 0

            • jeżeli lewy pas jechałby prosto to nie

              • 0 0

      • A tam nie ma czasem jazdy na suwak?

        • 1 2

    • (1)

      Utrudnienia dla wszystkich jak w przypadku każdego remontu.

      Masz jakiś inny pomysł na rozwiązanie problemu?

      • 3 0

      • Suwak i palą dzbany w te puste łby

        • 1 2

    • To mało widziałaś dziewczynko.

      • 2 1

  • To nic nie da. Kiedy budowa wiaduktu na trasie wz? (32)

    Nasypy są.

    • 169 14

    • A po co ten wiadukt? (8)

      Prawoskręt jest dla mieszkańców którzy płacą podatki.

      Wiadukt przyda się mieszkańcom powiatu kartuskiego, który raczej się nie dorzuci.

      • 13 54

      • Kłamstwo. Jestem mieszkańcem Jasienia i jeżdżę tą trasą (1)

        • 26 4

        • Na RODach mieszkasz?

          • 10 22

      • (1)

        Po co wiadukt ? Tunel będzie tańszy i nie będzie ingerował w krajobraz.

        • 4 14

        • Kolejkę linową zrobta

          • 0 0

      • Ale ty durny jesteś (1)

        Przecież jak będzie wiadukt to z Havla będzie można płynnie wjeżdża bez stania na światłach.

        • 10 1

        • I tak się szeryfy pojawią na gd....

          • 0 1

      • podatki się płaci do warszawy szanowny Panie

        • 0 0

      • Brak sygnalizacji

        Wiadukt pozbawił by to skrzyżowanie sygnalizacji jadącym na wprost w kierunku Moreny.
        Wówczas sytuacja z przepustowością by się unormowała. Tam nie tylko jest nasyp ale są zabetonowane fundamenty pod wiadukt.

        • 0 0

    • To przekracza wyobraźnie tutejszych władz.. (11)

      Póki co walczymy z rządem

      • 19 8

      • Jak rząd zagrabił pieniądze miasta (10)

        To nic innego nie zostało.

        • 8 25

        • zagrabił pieniądze? hahahaha (9)

          • 17 7

          • A kto podniósł rachunki za prąd? (8)

            Kto obciął PIT i CIT, zwiększając podatki do budżetu centralnego?
            Kto kazał samorządom zapłacić za deformę edukacji?

            • 14 15

            • a kto podpisał limity co2? dziękuj rządowi bo już dopłacają do każdego kWh - twojego dyzmę nie interesowało ile będziesz płacił (7)

              pewnie te 11mln co zdefraudowali w ECS to też rząd - przestań :))))))))

              • 4 3

              • A co mają limity CO2 do sponsorowania górników przez firmy energetyczne? (1)

                Poza tym przypominam, że rząd limity CO2 sprzedaje.

                Czym jest 11 milionów (wydane raz) w porównaniu do 400-500 milionów rocznie brakującego wpływu?

                • 3 3

              • ja chyba śnię... jak limity co2 nie mają się do cen prądu dzisiaj?!

                ale możesz takie brednie tutaj lać bo to ten głupi rząd pokrywa podwyżkę i nie podwyższa cen w całym kraju... ale w końcu skończy się ta ciepła woda z góry to sobie to uświadomisz... dureń!
                Jak ma się 11mln?... myślałem że spadnę... ale Ty widzę jesteś od wielkich liczb - to uprzejmie proszę - 1 000mln (1mld) PO oddało ruskim - brawo - ciesz sie!

                • 2 2

              • Co dopłacają, jak mam wyższe rachunki i różne nowe opłaty kłamco (4)

                • 1 1

              • W 2020r rzad doplaca 2.5mld do pradu... (2)

                ... rozne nowe oplaty...z imbecylem nie ma co rozmawiac... podobnie mowiliscie o tym jaki to drogi byl plyn orlenu do dezynfekcji zdrajcy i podpalacze a on byl 4x tanszy od kazdego innego "dobrego bo europejskiego"

                • 0 0

              • Handlowa, przejściowa, i inne, których nie było a wprowadzili to są stare opłaty? (1)

                Dzbanie jeden. Jaki płyn do dezynfekcji? Szpitale jadą na bimbrze i spirytusie z przemytu. Nie widziałem na Orlenie nigdy płynu... Produkcja 3 zł/ litr. A sprzedają za....

                Nienawidzę zaślepionych władzą dzbanów z PiS

                • 0 1

              • typowy przypadek małostkowości i braku wiedzy... poczytaj!

                Opłata przejściowa - wprowadzona w 2009 (zgadnij przez kogo) i obniżona w 2019r 20-krotnie(!). Opłata handlowa - to max. 24zł/m-c - weź poczytaj co to jest i dlaczego jej wysokość jest różna w różnych częściach kraju to się zamkniesz w końcu... brrrr

                • 0 0

              • bo może stać cie w końcu na sprzęt rtv agd - więc sie nie dziw że więcej prądu zużywasz

                • 0 0

    • kiedy internauci uznają prosty fakt, że poszerzanie dróg i budowa pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych (3)

      nie likwidują korków tylko przesuwają je gdzie indziej (do centrum miasta)? Problemy komunikacyjne rozwiązuje się poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych w centrum miasta oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei, która powinna być zelektryfikowana oraz zapewniać w godzinach szczytu połączenia w takcie 10 minutowym lub częstszym.

      • 9 18

      • Chyba nigdy, oni, niczym muszki owocówki, zapominają o poprzednim skrzyżowaniu dojeżdzając na kolejne :) (1)

        A nasypy nadają się po tylu latach tylko i wyłącznie do rozbiórki i usypania na nowo.

        • 5 12

        • Budowa drug nie odkorkuje miasta?

          Złe pytanie i bledna logika... za korki w miastach odpowiadaja sami wlodarze z dwoch powodow... zly plan zagospodarowania i brak spojnego systemu komunikacji... kapujesz? Np. Jedyne kolizyjne skrzyzowanie 3 poziomowe w europie w centrum gdanska... jak nazwac jak nie i**otyzmem zwezenie do 1 pasa przejazd z armii krajowej na elblaska przy wiadukcie?!

          • 1 0

      • mi wystarczy, że przesuną te korki gdzie indziej. codziennie wyjeżdżam z rana z miasta. że korki są do miasta to ok, ludzie mogą przesiąść się do tramwaju, ale żeby był problem z wyjazdem to już coś jest mocno nie tak

        • 6 3

    • Założenia urbanistyczne dla AK (4)

      wskazywały, że ma to byc trasa szybkiego ruchu. I w zasadzie na całej swej długości, prócz tego felernego skrzyzowania taką ona jest! Tak więc to skrzyzowanie równiez powinno byc bezkolizyjne dla ruchu w ciągu AK. Takie rozwiązanie w zasadzie udrożniłoby to skrzyzowanie, na które rano trudno wjechać Havla i z kierunku od obwodnicy, a po południuz Łostowickiej, z centrum i nadal z Havla! Efekt: korki parnamentne i spaliny blisko licznych osiedli.

      • 14 4

      • (3)

        Założenie, że AK ma być trasą przelotową to plan sprzed dziesięcioleci, gdy nie istniało pojęcie miasta przyjaznego ludziom. Podobnie jest w Stanach - po II WŚ lobbyści przemysłu motoryzacyjnego wmówili wszystkim, że posiadanie samochodu to wręcz święte prawo każdego obywatela i rząd ma im zapewnić szerokie drogi. I co? Mają 6-pasmowe autostrady, na których stoją w wielogodzinnych korkach. A tymczasem komunikacja miejska prawie w ogóle nie istnieje (z wyjątkami tu i tam), teraz dopiero zaczynają ją z wielkimi trudnościami tworzyć.

        • 3 9

        • Nie piszę o trasie przelotowej... (1)

          Tę funkcję doskonale pełni obwodnica Południowa. Miasto przyjazne mieszkańcom - jestem rakami i nogami ZA. Wyrzucić auta z Głównego Miasta TAK. Ograniczać ruch aut w centrach miasta - TAK. Strefy 30 - TAK. Ale przy tym powinny być właśnie takiekie bezkolizyjne trasy aby w miarę łatwo przemieszczać się między dzielnicami. Rozwój zrównowarzony - TAK. A nie miasto dla aut, czy rowerów, czy hulajnóg, czy czołgów, czy sam nie wiem czego. Przy tym w pełni popieram dalszy rozwój komunikacji miejsskiej. Popieram parkingi PR. Popieram ściezki i trasy rowerowe - nie tylko te komunikacyjne ale też rekreacyjne. Ale popieram też sprawna komunikację głównymi ulicami pomiędzy dzielnicami.

          • 4 4

          • Józiu: sprawna komunikacja między dzielnicami może być zapewniona jedynie przez transport szynowy

            na głównych ulicach możesz mieć sprawną komunikację drogową tylko niekiedy poza godzinami szczytu lub w sobotę rano. To co napisałeś jest w 90% słuszne, ale w tym punkcie nie masz racji: poszerzanie ulic utrudnia ruch wszystkim niezmotoryzowanym, a w długim okresie także tym zmotoryzowanym.

            • 1 2

        • Gacie ci od roweru śmierdzą w pracy

          • 1 1

    • ale kasy nie ma!!

      To jest pewnie dobrze ponad 100 mln zł a Paranoja i Schiozofrenia zabrała nam w podatkach dużo więcej i do tego Energę i Lotos ukradli.

      • 1 3

    • Wiadukt !

      Jest też palowanie pod wiadukty. Wiele lat temu zrezygnowano z budowy wiaduktów,
      gdyż Miastu brakowało kasy na ich budowę. W tamtym czasie niezwykle pilny był remont
      wiaduktu Błędnik i przerzucając pieniądze z zadania "Trasa WZ" uratowano Błędnik
      od zawalenia się. I tak zostało do dziś.

      • 2 0

  • Dobre

    • 9 6

  • (1)

    Liczna aut rośnie....to nic nie da,tu potrzeba wielkich zmian i inwestycji oraz ludzi którzy wiedzą jak to.robić.

    • 53 7

    • Svencjusz kup jak piszesz kąserwy, poprawnie konserwy

      i czekaj na wielkie zmany.

      • 1 0

  • Ciekawi mnie tylko gdzie na Wilanowskiej zmieszczą jeszcze jeden pas... Tam chyba maszt elektryczny przeszkadza... Ale... czekam z niecierpliwością.

    • 16 13

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Brawo! (9)

    Po zakończeniu inwestycji autobusy jadące z zatoczki na tym skrzyżowaniu w kierunku Łostowickiej będą się przedzierać nie przez jeden pas do skrętu w prawo, tylko przez DWA pasy. Gratulacje, GZDiZ! :)

    • 94 11

    • Kto by tam się autobusami przejmował

      Przecież tam jadą obywatele gorszej kategorii, a poza tym to autobusy tworzą korki :)

      • 13 6

    • popieram

      a nawet proponuję zlikwidować przystanek autobusowy w tym miejscu

      • 20 1

    • Wniosek?

      Trzeba tam zrobić buspas i po sprawie.

      • 4 3

    • Dokładnie , to będzie jakiś absurd - autobusy będą stać po 3-5 żeby wjechać na przystanek bo żaden Kaszub ich nie wypuści z zatoki chodz ma taki obowiązek !

      • 12 6

    • przystanek

      Przystanek w tym miejscu to pomyłka. W ogóle nie pasuje.

      • 18 2

    • Przeniesienie przystanku (2)

      Najsensowniej byłoby z tego przystanku autobusowego zrobić dwa. Jeden na Wilanowskiej pomiędzy wyjazdem z Witosa a wjazdem na Havla. Drugi na Havla przed skrzyżowaniem z Wilanowską. Przesiadkowicze nie mieli by dużego kawałka do przejścia, a ruch na skrzyżowaniu powinno to znacznie usprawnić.

      • 17 1

      • Ogólnie nie wiem kto taki bezsensowny układ wymyślił.

        Po pierwsze w tym miejscu:
        - przesiadają się ludzie z tramwaju na autobus, wiec biegają jak idioci z przystanku przez dwa przejścia dla pieszych. Jakby był przystanek przeniesiony wcześniej jak piszesz biegali by przez 1 przejście. Więc +
        - przesiadają się ludzie z autobusów Chełmu i jadących Wilanowską na te z Havla w tym na 115. Oni mogą równie dobrze przesiąść się na następnym przystanku na Łostowickiej. Więc także +
        - To samo dla przesiadających się z havla w autobusy jadące Wilanowską i Chełmu. Więc +
        - Kolejne kuriozum to ludzie przesiadający się z autobusów na tramwaj do Gdańska, którzy także biegają przez dwa przejścia zamiast 1.

        Stąd też może urząd rozpatrzy wreszcie przesunięcie tego przystanku.

        Dla mówiących, że dzięki temu wysiadający nie stoją w tramwaju na czerwonym, bo wysiadają przed światłami przypominam, że jak wysiądą, to muszą stać aby przepuścić tramwaj, a potem drugi raz, aby przejść na drugą stronę, na której normalnie i tak by wysiadali po przeniesieniu przystanku :).

        • 9 1

      • Też o tym już od dawna myślałem i noszę się z zamiarem zaproponowania takiego pomysłu do GZDiZ.

        • 3 0

    • weźcie ten przystanek schowajcie gdzieś indziej, on tam jest jak krowa na wozie

      • 3 0

  • Za jednym razem nie mogli tego zrobić? (1)

    Po co dwa razy ściągać sprzęt... to są koszty... jak zwykle nikt nie myśli.

    • 40 8

    • No nie mogli, to dwie różne edycje BO. A poza tym, wtedy to byłby armagedon

      • 4 5

  • aha tylko jaki to ma sens skoro z przystanku Wilanowska bus będzie przecinał teraz 4 - szczególnie jak wyjedzie przegubowiec ?

    • 32 4

  • Ciekawe jak zwiększą się korki na węźle pod forum budynium (1)

    W ogóle bardzo ciekawe czy i na ile miesięcy to rozwiązanie pomoże. No bo dotychczas dobudowanie dróg jakoś nie rozkorkowało miasta.

    • 38 16

    • Na pierwsze 10 minut

      Pomoże na pierwsze 10 minut porannego korka z Havla w kierunku Armii Krajowej. Potem korek będzie już jak zawsze.

      • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane