- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (253 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (209 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (250 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (118 opinii)
W niedzielę pojedziemy tunelem pod Martwą Wisłą
O godz. 10 w najbliższą niedzielę zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą . Wcześniej - w czwartek - inwestor, czyli miejska spółka GIK - przekaże obiekt w zarząd gdańskiemu ZDiZ.
- Wszystkie odbiory, m.in. straży pożarnej i nadzoru budowlanego, zostały już przeprowadzone. W czwartek przekazujemy dokumentację inwestycji do gdańskiego ZDiZ. Tunel zostanie otwarty w niedzielę o godz. 10 - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, która z ramienia miasta była inwestorem budowy podwodnej przeprawy.
Inwestycja pochłonęła 885 mln zł. Wykonawcą była firma OHL. Budowa trwała ponad 4 i pół roku, czyli o 1,5 roku dłużej, niż zakładano.
Co ważne, nową przeprawę odwiedzają obecnie poszczególne zespoły straży pożarnej. Zaznajamiają się one z budową tunelu i osprzętem służącym do ratowania ludzi i mienia.
W sobotę tunel pod Martwą Wisłą dla pieszych i rowerzystów
Dzień wcześniej tunel pod Martwą Wisłą będą mogli zwiedzić rowerzyści, biegacze i piesi. Najwcześniej zaczną rowerzyści, bo o godz. 9. Przejadą oni tunelem od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu . Tam zawracają i z powrotem udają się drugą nitką przeprawy.
O godz. 11 ruszą przez tunel biegacze, trasa - podobnie jak rowerowa - wiedzie od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Ostatnią grupą zwiedzających będą piesi, którzy obiekt będą mogli zwiedzić od godz. 13 do 18.
Szczegółowy program dnia otwartego w tunelu pod Martwą Wisłą.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Na drogach korki rozkręcają się
Zaczynamy od centrum Gdańska, gdzie korek dokucza kierowcom na odcinku od Bramy Oliwskiej do ul. Hucisko. Ponadto powoli jedziemy ul. Jana z Kolna na odcinku 500 m przed zwężeniem w stronę centrum.
W Gdyni już standardowo korkuje się ul. Hutnicza w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Podróż tam zajmuje dobre 10 minut dłużej. Nogę trzeba zdjąć z gazu też na ul. Kwiatkowskiego - kierowcy jadą tam powoli do Obłuża od wysokości ul. Unruga.
Obwodnica jest przejezdna. Zobacz więcej
Zaczynamy od centrum Gdańska, gdzie korek dokucza kierowcom na odcinku od Bramy Oliwskiej do ul. Hucisko. Ponadto powoli jedziemy ul. Jana z Kolna na odcinku 500 m przed zwężeniem w stronę centrum.
W Gdyni już standardowo korkuje się ul. Hutnicza w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Podróż tam zajmuje dobre 10 minut dłużej. Nogę trzeba zdjąć z gazu też na ul. Kwiatkowskiego - kierowcy jadą tam powoli do Obłuża od wysokości ul. Unruga.
Obwodnica jest przejezdna. Zobacz więcej
Opinie (321) 8 zablokowanych
-
2016-04-20 22:19
(1)
most wantowy nie dla rowerzystów i pieszych (wegetarian) tunel pod wisłą również obie inwestycje w centrum miasta. z wielkiej łaski jak rowerzysta chce przejechać tunelem to musi zapłacić 3 pln za 1 przystanek - no i już wiemy że gdańskia PO od dawna planowała zgodność z regułami pisiorków - brawo!!!!
- 0 1
-
2016-04-21 07:36
to nie peło, tylko międzynarodówka nieudaczników blachosmrodziarzy, pod egidą arabsko-ruskich producentów palywa
acz fakt, poseł pociej to było peło. słusznie na śmietniku, z drugiej strony jedynie peło usiłowało swego pocieja obalić. mają taką schizę, ze sami byli swoją opozycją.- 0 0
-
2016-04-20 22:58
Poprosze o taki sam pod Wrzeszczem!
Odciazyloby to Grunwaldzka, ktora tonie w smrodzie spalin i halasie. A za bardzo nie ma jak innej przelotowki poprowadzic.
A taki tunelik bylby miodzio. Wjazd gdzies przy Operze. Potem rura stowka. I wyskok gdzies kolo Zaka. Szybko i przyjemnie.- 1 2
-
2016-04-21 09:10
...
Tylko czekać aż szanowni urzędnicy po mydleniu nam oczy przedpremierowym otwarciem, zaproponują cennik za przejazd klimatyzowanym tunelikiem... Na razie jest bajka. Obym się mylił..
- 0 1
-
2016-04-22 08:45
trykosko
pan T. noszony jest w lektyce biznesu, taki pupilek władzy
- 1 0
-
2016-04-24 12:07
nie napisali
ile można cisnąć na godz w tunelu
- 0 0
-
2016-04-24 21:57
Już jednego pedalarza widziałem jak prowadził pod prąd swój wehikuł przy wieździe do tunelu. (1)
Dobrze że obsługa tunelu czuwa i przez megafony został upomniany że ma natychmiast opuścić tunel. Ta grupa użytkowników dróg jest bardzo odporna na wiedze i argumenty słowne. Tylko bicie po kieszeni może spowodować jakieś przebłyski myślenia.
- 0 0
-
2016-04-24 21:59
Oj będe trąbił aż sie klakson zagotuje jak zauważę pedalarza w tunelu.
Proponuje robić to samo.
- 0 0
-
2016-04-26 08:23
Gratulacje
Obiecałem pogratulować Prezydentowi Budyniowi - co niniejszym czynię, bo 4 lata temu miałem duże wątpliwości, czy ten tunel powstanie. Dodam, że jest on dla mnie ogromnym ułatwieniem przy dojazdach do pracy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.