• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek i sobotę otwarcie fragmentów Nowej Bulońskiej

szym
19 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Postęp prac na Nowej Bulońskiej Północnej. Postęp prac na Nowej Bulońskiej Północnej.

W najbliższych dniach pojedziemy nowo wybudowanymi odcinkami Nowej Bulońskiej Północnej, drogi, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną. W piątek i sobotę udostępnione dla ruchu zostaną fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej. Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia.



Czy czekasz na otwarcie Nowej Bulońskiej Północnej?

Na początku grudnia, prezydent Aleksandra Dulkiewicz zapowiedziała, że fragmenty Nowej Bulońskiej zostaną udostępnione kierowcom przed świętami. Chodziło o odcinki od skrzyżowania ul. Myśliwskiej i Bulońskiej do Nowej Wołkowyskiej oraz od skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej, przez ul. Kartuską, do ul. Stolema.

O konkretach poinformowali w czwartek urzędnicy z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska: w piątek, 20 grudnia około południa bez utrudnień pojedziemy odcinkiem Nowej Bulońskiej Północnej od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską oraz nowo wybudowaną ul. Nową Wołkowyską do ronda przy ul. Myśliwskiej.

- Na odcinku Nowej Bulońskiej Północnej kierowcy poruszać się będą już po docelowym układzie drogowym, czyli po dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ul. Nowa Wołkowyska ze stałą organizacją ruchu



Z kolei ul. Nowa Wołkowyska zostanie udostępniona dla ruchu pojazdów i pieszych zgodnie ze stałą organizacją ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.

Otwarty dla ruchu zostanie również dalszy odcinek Nowej Bulońskiej Północnej: od skrzyżowania z Nową Wołkowyską do wykonanej w ramach inwestycji ul. Myśliwskiej Południowej, dzięki której możliwy jest dojazd do ul. Morenowe Wzgórze.

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?



- W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi - tłumaczy Zakrzacka.
W piątek otwarty dla ruchu zostanie również odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej w kierunku ul. Bulońskiej, na odcinku do ulicy Stolema.

- Na tym odcinku ul. Stolema będzie dwukierunkowa, z możliwością dojazdu w kierunku ul. Damroki oraz zjazdu w kierunku ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami - wylicza urzędniczka z DRMG.

W sobotę otwarcie w rejonie trasy W-Z



Od soboty, 21 grudnia ok. południa kierowcy pojadą również nowym układem drogowym w rejonie trasy W-Z w kierunku ul. Warszawskiej i Jabłoniowej oraz Kartuskiej, gdzie udostępnione zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz ulica Limbowa.

- Skrzyżowanie ulic Nowej Bulońskiej i Kartuskiej będzie funkcjonowało jako tymczasowe rondo, jak do tej pory tylko z czterema wlotami. Odcinek od ronda z ul. Kartuską i Jabłoniową w kierunku trasy W-Z do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową zostanie udostępniony dla ruchu pojazdów pieszych i rowerów zgodnie ze stałą organizacją - mówi Agnieszka Zakrzacka.
DRMG zapowiada, że nowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie również na odcinku ulicy Limbowej, która zgodnie z docelową organizacją ruchu, będzie ulicą jednokierunkową umożliwiającą dojazd z Nowej Bulońskiej Północnej w kierunku dzielnicy Jasień.

Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019


W pełnym zakresie funkcjonować będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową. Kierowcy pojadą tu zgodnie ze stałą organizacją ruchu, sterowaną sygnalizacją świetlną.

Co ciekawe, pierwotnie projekt Nowej Bulońskiej Północnej zakładał w tej lokalizacji rondo. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji będzie tzw. skrzyżowanie skanalizowane (tzn. takie, które zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący). Zdaniem urzędników, będzie nie tylko bezpieczniejsze, ale także poprawi płynności przejazdu.

Zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej



Otwarcie układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej oznacza również zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócony zostanie ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

- Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane - zapowiada Agnieszka Zakrzacka.

Nowa Bulońska Północna z estakadą wenecką przejezdna od 13 stycznia



13 stycznia planowane jest również otwarcie przejazdu przez 220 metrowy most tzw. "estakadę wenecką" nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu możliwy będzie przejazd całą trasa Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania ul. Myśliwskiej z Bulońską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.

Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.

Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.

Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach. Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach.
- Pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe, które warunkują udostępnienie mostu do ruchu kołowego. Z uwagi na reżim technologiczny, który narzuca, aby niektóre roboty torowe wykonywać tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość, prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - mówi Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.
15:46 20 GRUDNIA 19

Nowa trasa dla linii 127, 129, 130 i N12 (2 opinie)

Linie autobusowe 127, 129, 130 i N12 w kierunku Wrzeszcza / Dworca Głównego od ronda na ul. Myśliwskiej kursują nową trasą: ul. Nową Wołkowyską i Nową Bulońską. Przystanek "Wołkowyska" dla tego kierunku został przeniesiony z ul. Myśliwskiej na ul. Nową Wołkowyską, ok. 100 m za rondem.
Linie autobusowe 127, 129, 130 i N12 w kierunku Wrzeszcza / Dworca Głównego od ronda na ul. Myśliwskiej kursują nową trasą: ul. Nową Wołkowyską i Nową Bulońską. Przystanek "Wołkowyska" dla tego kierunku został przeniesiony z ul. Myśliwskiej na ul. Nową Wołkowyską, ok. 100 m za rondem. Zobacz więcej
szym

Opinie (255) ponad 20 zablokowanych

  • Nie Nowa Bulońska a Nowa Admowiczowska. (1)

    • 2 4

    • tak nowa budyńska

      • 0 0

  • Zawracanie na Bulońskiej

    Zawracanie na skrzyżowaniu Bulońskiej z Nową Wołkowyską wg mnie źle zaprogramowane światła.Przejedzie kilka samochodów reszta stoi.

    • 0 0

  • oklaski (15)

    spóźnione o 10 lat, a szkoda. Wróćcie do rozwiązania węzła gordyjskiego AK/Łostowicka, bez estakady na tym skrzyżowaniu niewiele w tym rejonie Gdańska się poprawi

    • 112 26

    • (7)

      estakady przesunie korek o 300m ... szkoda na to kasy

      • 27 19

      • Ideologia... (1)

        Twoje rozumowanie prowadzi do logicznego wniosku że budowanie dróg nie zmniejsza korków.
        Nie wiem gdzie te swoje teorie znalazłeś, ale praktyka pokazuje coś zupełnie innego.

        • 3 0

        • I taka jest prawda. Praktyka pokazuje, że mimo inwestycji drogowych korki jak były, tak są. Nowe drogi rozładowują ruch na chwilę. Bo samochodów przybywa

          • 0 0

      • przesuwanie korków jest OK (4)

        ostatecznie, przesunięcie pojazdów na parking prowadzi do likwidacji korków.

        • 13 9

        • Ostatecznie i tak korek się cofnie z powrotem. (3)

          Bo w końcu się oprze o osiedla, a zachęceni "przejezdnością" ludzie przesiądą się na samochody, których mamy na twarz więcej niż Detroit..

          • 7 4

          • Detroit?

            Detroit to akurat bardzo słaby przykład aktualnie. Miasto wymarłe. Porównać sie nie ma sensu, jest samochodów za dużo, bo już nawet 18latki dostają pojazdy na wyłączność - na urodziny;]

            • 3 0

          • będzie jak Detroit (1)

            gdanisk padnie

            • 6 3

            • To dobrze. Bedę wtedy na emeryturce i kupię

              sobie 3 piętra w biurowcu jako mieszkanie.

              • 2 1

    • Racja (2)

      Ale patrząc na koszt takiej estakady raczej nie szybko powstanie. Mamy wiele innych ważniejszych inwestycji niestety :(

      • 8 9

      • Wcale nie racja (1)

        Ta estakada tylko przesunie i powiekszy korek

        • 13 10

        • Na kierunku do obwodnicy też?

          • 4 1

    • Najbardziej zapchane skrzyżowanie w mieście (1)

      W zasadzie poza godzinami nocnymi zawsze jest tam jakiś korek... A miasto czeka... Obawiam się, że Nowa Bulońska nie odkorkuje tego skrzyżowania. Potrzebna tam solidna inwestycja!

      • 4 1

      • solidna inwestycja w rozbudowę sieci komunikacji szynowej

        lekka kolej jest lepsza niż tramwaj. Bypass kartuski trochę pomoże, ale najważniejsze jest zakwestionowanie przekonania, że rozwiązania inżynieryjne i rozbudowa dróg poprawią system komunikacyjny miasta na dobre.

        • 1 1

    • Mnie budowa wiaduktu mierzi. Mieszkam przed tym całym

      Sajgonem. Przynajmniej jest jakiś bufor za nim to wszystko rano zwali się do miasta.
      Może jakby zbudowali tylko w kierunku "powrót na wieś" będzie cacy.

      • 3 2

    • byly wazniejsze inwestycje na ktore poszly pieniadze. mamy nowy portal

      szczerze to mozesz isc do ecs. Gdansk wystartowal do ESK2016 i przegrał.

      • 6 3

  • Aż miło popatrzeć, jak mój ukochany Gdańsk pięknieje!!!!

    • 1 0

  • Zobaczcie gdynianie, że można budować drogi, a nie tylko malować farbą (7)

    i robić wizualizacje, kopiując kolejne inwestycje w budżecie na kolejny rok.

    • 134 14

    • (3)

      Znowu porównanie miasta wojewódzkiego do gminnego :D Porównajcie się do Londynu i macie kompleksy to aż razi :)

      • 11 12

      • Od zawsze mieli kompleksy

        i mieć będą.

        • 1 0

      • A z kim mamy się porównywać? Z Sierakowicami? (1)

        Skala propagandy UM, wyniki "obiektywnych" rankingów, którymi pompuje się mieszkańców od ponad piętnastu lat, rozbudziły słuszne oczekiwania gdynian. Gdynia to nie jakieś tam miasto na prawach powiatu, ale część Aglomeracji Trójmiejskiej, jeden z największych portów na Bałtyku. Zamiast zrównoważonego rozwoju na miarę dość dużego miasta, naprawdę niezbędnych inwestycji - zwłaszcza drogowych, mamy foldery, kompletną stagnację, zawstydzający poziom infrastruktury i "przedsięwzięcia kulturalne", od których człowiek oblewa się rumieńcem wstydu. To miasto staje się podłe.

        • 19 6

        • skupianie uwagi na inwestycjach drogowych nie jest sposobem na zrównoważony rozwój

          zwłaszcza takiej aglomeracji jak trójmiejska. Tylko wzrost częstotliwości i poprawa jakości taboru SKM wraz z poprawą dostępności jej przystanków dla pieszych i rowerzystów może zapewnić zrównoważony rozwój Trójmiasta i całego OM G-G-S

          • 0 3

    • (1)

      Ale ile kasy to kosztuje? Farba i wizualizacje sa tansze.

      • 25 2

      • Zależy kto zleca i kto wykonuje :D

        • 4 0

    • Gdyby

      W związku z tym zasłużenie Gdynii malalo każdy mógłby to zrozumieć ale że wciąż rośnie z mało się dzieje to to jest niezrozumiale

      • 16 0

  • Likwidacja ronda na skrzyżowaniu... (13)

    ulic Leszczynowej, Turzycowej i Warszawskiej to jakiś i**otyzm. Przy normalnym układzie drogi z pierwszeństwem, wyjazd z ul. Leszczynowej oraz Turzycowej graniczy z cudem, zaś skręt w lewo jest bardzo niebezpieczny, bo trzeba zwracać uwagę na pojazdy z łącznie trzech pasów: dwóch przejazdu na wprost oraz lewoskrętów. Rondo upłynniło ruch oraz poprawiło bezpieczeństwo. Powrót do starego układu jest głupotą. Na drugim końcu Leszczynowej, na skrzyżowaniu z Kartuską również wprowadzono rondo, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa i upłynnienia ruchu.
    Żądam wybudowania ronda na tym skrzyżowaniu.

    • 48 3

    • Jutro wraca na miejsce (4)

      • 5 2

      • Jakoś cholera nie wróciło :-(

        • 1 0

      • (2)

        Lepiej patrzeć jutro na znaki, bo na niektórych forach pisali, że rondo ma zostać przywrócone, a w artykule piszą co innego.

        • 2 0

        • (1)

          znaki pewnie będą sprzeczne :)

          • 3 2

          • :) pewnie tak

            • 1 0

    • Rondo musi wrócić!

      Dlaczego gzdiz obiecał radnym dzielnicy Jasień, ze rondo zostanie odtworzone w miniony piątek i nie zostało to wykonane? Dlaczego gzdiz przekazalo informacje sprzeczne z informacjami, które podaje drmg?

      • 0 0

    • Ale te ronda nie mają nic wspólnego z prawdziwym rondem. Miejsca jest tutaj tak mało, że na przykład autobus 164 skręcający z Jabłoniowej w Leszczynową musi czekać, aż miejsca ustąpią mu samochody stojące na Leszczynowej. Rondo na skrzyżowaniu Kartuskiej i Leszczynowej potęguje korki w tym miejscu. Uważam, że rondo w tych miejscach to świetne rozwiązanie pod warunkiem, że będzie odpowiedniej wielkości tak żeby wykorzystać zalety tego rozwiązania. Niestety w obu tych lokalizacjach nie ma miejsca na rondo z prawdziwego zdarzenia - są to zwykłe skrzyżowania, w które wbudowano mikrowysepkę. Takie ronda wcale nie są bezpieczne, sam widziałem na tym rondzie co najmniej 2 wypadki.

      • 2 2

    • (2)

      Odkąd jest rondo Kartuska/ Leszczynowa to Kartuska jest wiecznie zapchana... mieszkam tu całe lata to wiem jak to wyglądało jak było zwykle skrzyżowanie

      • 3 3

      • rondo musi mieć średnicę z 8 m

        wtedy jest lepsza przepustowość. Kapelusz na środku to takie "prawie" rondo nie jesteś w stanie nawet kierunku włączyć bo przód już za tył jeszcze nie wjechał .

        • 2 2

      • Bo nie skręcałe(a)ś tam w lewo.

        A ja akurat i owszem - stąd wiem, że rondo dramatycznie ułatwiło ten manewr i odkorkowało to skrzyżowanie. Korki które są tam w tej chwili biorą się z tego, że część osób nie chcąc jeździć przez przebudowywane fragmenty ulic jeżdżą Kartuską i skręcają w Lewo właśnie w Leszczynową. Gdyby nie rondo wszystko byłoby o wiele bardziej zakorkowane.

        • 4 1

    • Trzeba być skończonym ignorantem, bez umysłu aby zlikwidować to rondo! Tak naprawdę małe bo małe ale zapewniało odrobinę bezpieczeństwa! Od wczoraj koszmar zaczął się na nowo! Czy naprawdę wymaga to takiego wysiłku umysłowego aby stwierdzić, że po zrobieniu tego ronda ruch był płynniejszy i bezpieczniejszy? Proszę o przywrócenie tego ronda.

      • 7 0

    • Popieram - Rondo musi być

      Teraz bardzo często Leszczynowa w stronę Jabłoniowej stoi w korku a co dopiero jak rondo by zniknęło .... Musi tam być na stałe, no przynajmniej do czasu ustawienia sygnalizacji świetlnej

      • 4 0

    • Dopiero po poszerzeniu

      o buspasy na ulicy Jabłoniowej przebudują skrzyżowania do układu docelowego. Prawdopodobnie będą tam światła i wyjazd z osiedla będzie znacznie łatwiejszy.

      • 2 0

  • skrzyzowanie jabloniowa-leszczynowa (1)

    Wyjazd w lewo z Leszczynowej i Turzycowej będzie jeszcze trudniejszy niż wcześniej. Doszło sporo nowych bloków w rejonie i widać że ruch jest większy niż w czasach przed budową.
    I oczywiście przejscie dla pieszych w okolicach tego skrzyżowania, bardzo niebezpieczne, gdy ruch na jabłoniowej jest mniejszy. Pewnie dopoki nic sie nie stanie, to i tak nie wprowadza progow zwalniajacych albo swiatel dla pieszych. Może w końcu radni z Jasienia zaczęliby coś działać.

    • 11 1

    • Wyjazd z leszczynowej w jabloniową w kierunku Gdańska tragiczny.Bez wymuszenia ani rusz dramat.

      • 1 0

  • Po co tyle świateł na Jabłoniowej???? (1)

    Chyba ktoś po pijaku projektował ten tramwaj na 1 km 5 świateł??? To dopiero będą korki!!!

    • 2 0

    • Zgadza się

      Masz rację, te światła rozwalają system...

      • 0 0

  • No i fajnie, całkiem ładny ten wiadukt (5)

    • 120 6

    • M

      Wiadukt nie do końca potrzebny.
      Firma która budowała tą drogę i wiadukt zgłaszała że taniej i szybciej byłoby nie budować wiaduktu tylko wykonać wał z przelotami u podstawy wału. Miasto na to się nie zgodziło.
      Fajnie że to jest ale szkoda że po jednym pasie i strasznie wąsko szczególnie na dojeździe do Morenowego Wzgórza.

      • 0 0

    • szkoda że taki krzywy i spaprany (3)

      • 3 11

      • Głupek

        • 3 2

      • Ty jesteś spaprany. (1)

        • 9 3

        • na ty to tramwaj staje

          • 3 4

  • Raczej fragmentem Bulonskiej, czekam na calosc (18)

    Czas na zdecydowane działania w kwestii SKM na Orunię Górna, wyburzenia na Malomiejskiej i połączenie Malomiejskiej z Sikorskiego koło Tesco

    • 124 26

    • Za dużo świateł i ten tramwaj chyba był projektowany po pijaku

      • 0 0

    • Czy nowa Bulonska mogłaby być przedłużona dla aut aż do Świętokrzyskiej? (6)

      • 26 8

      • Tak, (2)

        juz na nastepny dxien

        • 11 2

        • Może do ul Grassa i wiaduktem Bartoszewskiego dalej na lotnisko Wałęsy ? (1)

          • 2 2

          • Kacper,

            ulica im. Wuca już tymczasowo jest na Przymorzu więc sobie odpuść.

            • 1 1

      • I nazwana imieniem człowieka z problemami w zeznaniach rocznych ...

        • 4 2

      • Bedzie

        Tylko jeszcze w planach jest daleko za innymi ważnymi projektami więc myślę że najszybciej za 10 lat

        • 12 2

      • Tak moze być az do Rejtana

        • 11 1

    • połączenie Malomiejskiej z Sikorskiego koło Tesco

      raczej nie dojdzie do skutku ,poniewaz sm chelm stawia tam w 2020 bloki

      • 1 0

    • Wskaz zrodlo (5)

      finansowania a UM zacznie dzialac,proste ? Daj cos od siebie oprocz dobrych rad i roszczen i ciesz sie tym co jest bo fzieki polityce obecnego rzadu niewiele samorzady beda mogly zdzialac

      • 11 8

      • daj coś od siebie? (2)

        a podatki to co?

        • 13 7

        • A ile tych podatków? (1)

          • 4 6

          • prawie 50%

            od połowy czerwca pracujemy na siebie

            • 6 1

      • Budyń miał 8 lat swojego zaplecza i też niewiele zdziałał

        a jak się prowadzi polityczne wojenki z silniejszym to niestety efekty widzimy i jeszcze odczujemy. Pycha to pierwszy grzech

        • 8 4

      • Po to w UM dostają pensje żeby znaleźć fundusze.

        • 5 2

    • Przecież Konserwator zablokował wyburzenia na Małomiejskiej z czego wszyscy się cieszyli

      • 1 2

    • Brak zgofy na skm na chelmie! (1)

      • 3 8

      • Nie bój się, na Chełm się nie wdrapie

        Za wysoko ;)

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane