• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek i sobotę otwarcie fragmentów Nowej Bulońskiej

szym
19 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Postęp prac na Nowej Bulońskiej Północnej. Postęp prac na Nowej Bulońskiej Północnej.

W najbliższych dniach pojedziemy nowo wybudowanymi odcinkami Nowej Bulońskiej Północnej, drogi, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną. W piątek i sobotę udostępnione dla ruchu zostaną fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej. Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia.



Czy czekasz na otwarcie Nowej Bulońskiej Północnej?

Na początku grudnia, prezydent Aleksandra Dulkiewicz zapowiedziała, że fragmenty Nowej Bulońskiej zostaną udostępnione kierowcom przed świętami. Chodziło o odcinki od skrzyżowania ul. Myśliwskiej i Bulońskiej do Nowej Wołkowyskiej oraz od skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej, przez ul. Kartuską, do ul. Stolema.

O konkretach poinformowali w czwartek urzędnicy z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska: w piątek, 20 grudnia około południa bez utrudnień pojedziemy odcinkiem Nowej Bulońskiej Północnej od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską oraz nowo wybudowaną ul. Nową Wołkowyską do ronda przy ul. Myśliwskiej.

- Na odcinku Nowej Bulońskiej Północnej kierowcy poruszać się będą już po docelowym układzie drogowym, czyli po dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ul. Nowa Wołkowyska ze stałą organizacją ruchu



Z kolei ul. Nowa Wołkowyska zostanie udostępniona dla ruchu pojazdów i pieszych zgodnie ze stałą organizacją ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.

Otwarty dla ruchu zostanie również dalszy odcinek Nowej Bulońskiej Północnej: od skrzyżowania z Nową Wołkowyską do wykonanej w ramach inwestycji ul. Myśliwskiej Południowej, dzięki której możliwy jest dojazd do ul. Morenowe Wzgórze.

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?



- W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi - tłumaczy Zakrzacka.
W piątek otwarty dla ruchu zostanie również odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej w kierunku ul. Bulońskiej, na odcinku do ulicy Stolema.

- Na tym odcinku ul. Stolema będzie dwukierunkowa, z możliwością dojazdu w kierunku ul. Damroki oraz zjazdu w kierunku ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami - wylicza urzędniczka z DRMG.

W sobotę otwarcie w rejonie trasy W-Z



Od soboty, 21 grudnia ok. południa kierowcy pojadą również nowym układem drogowym w rejonie trasy W-Z w kierunku ul. Warszawskiej i Jabłoniowej oraz Kartuskiej, gdzie udostępnione zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz ulica Limbowa.

- Skrzyżowanie ulic Nowej Bulońskiej i Kartuskiej będzie funkcjonowało jako tymczasowe rondo, jak do tej pory tylko z czterema wlotami. Odcinek od ronda z ul. Kartuską i Jabłoniową w kierunku trasy W-Z do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową zostanie udostępniony dla ruchu pojazdów pieszych i rowerów zgodnie ze stałą organizacją - mówi Agnieszka Zakrzacka.
DRMG zapowiada, że nowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie również na odcinku ulicy Limbowej, która zgodnie z docelową organizacją ruchu, będzie ulicą jednokierunkową umożliwiającą dojazd z Nowej Bulońskiej Północnej w kierunku dzielnicy Jasień.

Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019


W pełnym zakresie funkcjonować będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową. Kierowcy pojadą tu zgodnie ze stałą organizacją ruchu, sterowaną sygnalizacją świetlną.

Co ciekawe, pierwotnie projekt Nowej Bulońskiej Północnej zakładał w tej lokalizacji rondo. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji będzie tzw. skrzyżowanie skanalizowane (tzn. takie, które zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący). Zdaniem urzędników, będzie nie tylko bezpieczniejsze, ale także poprawi płynności przejazdu.

Zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej



Otwarcie układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej oznacza również zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócony zostanie ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

- Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane - zapowiada Agnieszka Zakrzacka.

Nowa Bulońska Północna z estakadą wenecką przejezdna od 13 stycznia



13 stycznia planowane jest również otwarcie przejazdu przez 220 metrowy most tzw. "estakadę wenecką" nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu możliwy będzie przejazd całą trasa Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania ul. Myśliwskiej z Bulońską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.

Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.

Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.

Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach. Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach.
- Pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe, które warunkują udostępnienie mostu do ruchu kołowego. Z uwagi na reżim technologiczny, który narzuca, aby niektóre roboty torowe wykonywać tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość, prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - mówi Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.
15:46 20 GRUDNIA 19

Nowa trasa dla linii 127, 129, 130 i N12 (2 opinie)

Linie autobusowe 127, 129, 130 i N12 w kierunku Wrzeszcza / Dworca Głównego od ronda na ul. Myśliwskiej kursują nową trasą: ul. Nową Wołkowyską i Nową Bulońską. Przystanek "Wołkowyska" dla tego kierunku został przeniesiony z ul. Myśliwskiej na ul. Nową Wołkowyską, ok. 100 m za rondem.
Linie autobusowe 127, 129, 130 i N12 w kierunku Wrzeszcza / Dworca Głównego od ronda na ul. Myśliwskiej kursują nową trasą: ul. Nową Wołkowyską i Nową Bulońską. Przystanek "Wołkowyska" dla tego kierunku został przeniesiony z ul. Myśliwskiej na ul. Nową Wołkowyską, ok. 100 m za rondem. Zobacz więcej
szym

Opinie (255) ponad 20 zablokowanych

  • kolejna autostrada w mieście... (8)

    która i tak nie rozładuje ruchu.

    • 26 31

    • Jaka autostrada? (4)

      Ze skrzyżowaniami co 500 metrów i tramwajem dla tych co nie są zmotoryzowani?

      • 14 5

      • (1)

        No popatrz. Skrzyżowania co 500 metrów, a wygląda jak autostrada. Najlepszy dowód na to, że ta droga to całkowita kompromitacja urzędników.

        • 9 18

        • budowałeś

          lepszą jak grałeś w kapsle ,prawda ?

          • 4 3

      • Skrzyżowania wygodne tylko dla aut, brak możliwości dociagniecia pierzei do drogi (1)

        Wyspy centralne wielkości boiska do kosza. Oczywiście ze to autostrada, zero ergonomii dla pozasamochodowej komunikacji.

        • 6 6

        • Przecież wzdłuż całej trasy...

          są drogi (nie ścieżki) rowerowe. Do tego wygodny i szeroki chodnik.

          • 4 2

    • ale skróci czas trwania korków

      i będzie mniej smrodu

      • 1 1

    • W myśl zasady "to się nie może udać".Prawda?

      • 1 1

    • Za dużo świateł

      • 0 0

  • Petarda! Fajnie że nazwą ją im Pawła Adamowicza! (2)

    • 28 34

    • To dobra decyzja

      Niech nosi imię specjalisty od kreowania korków, antymiejskich inwestycji i marnowania potencjału.

      • 14 6

    • tak nowa budyńska

      bedzie sie nazywać

      • 3 0

  • (1)

    Sprywatyzować i postawić szlaban. Taką mam koncepcję.

    • 13 12

    • Prywatne często oznacza lepsze.

      Mamy uliczkę osiedlową - część wspólnoty, część miejska. Przepaliły się 2 lampy -ulicznice. Zarządca wymienił nam żarówkę w 5 dni od zgłoszenia. Miejska mruga i gaśnie już 2 sezon.

      • 1 0

  • Brawo Gdańsk!!!!!

    • 13 7

  • Najbardziej czekam na...

    Drogę Zieloną!
    Może być po 1 pasie w każda że stron byle tramwaj był i ścieżki rowerowe. Myślę że to pozytywnie wpłynie na rozwój wzdłuż niej. Oczywiście oby tez z uszanowanie dla zieleni

    • 10 7

  • Spójrzcie na glówne zdjecie artykulu! Dokladniej na to w prawym gornym rogu... (1)

    Jak doskonale pokazuje jak to miasto kompletnie jest pozbawione planowania. a jak cos jest zaplanowane to developer daje lapówke i zmieniają.

    Ale wracając do tematu: tu chodzi o te zwężenia, o ten most nie gotowy na szerokosc drogi jaka powstaje, tramwaj skreca w droge no masakra co tam szlaban bedzie ? :D
    rece opadają co za szalenstwo to zdjecie ukazuje.

    • 16 16

    • Widzę drzewa.. o co chodzi dokładniej?

      • 8 0

  • (4)

    Nareszcie. Ile mozna czekac ?!

    • 7 6

    • Jak Ty i Tobie podobni będziecie płacić podatki w Gdańsku to będzie więcej inwestycji (2)

      • 3 4

      • sam płacisz 0% podatku od zasiłku z opieki

        • 1 3

      • co mają podatki do opóźnień umownych ze strony słabej firmy???

        • 3 2

    • No własnie ! Siedzę sobie w domu i dłubie w nosie a oni budują i budują , ileż można już nos boli.

      • 0 1

  • Niewiele to zmieni. (4)

    Skrzyżowanie na Morenie nie da rady przyjąć tego ruchu - tam już jest za dużo pojazdów.

    • 38 5

    • Zmieni bo nie tzeba bedzie jechac na około (1)

      • 6 5

      • Masz rację wrzucony zostanie ruch od warszawskiej czyli tamta część nie będzie jezdxic na około ale morena może stanąć totalnie. A z powrotem to będzie masskra, krzyżowanie Rakoczego bulonska to będzie jazda

        • 11 0

    • (1)

      To skrzyżowanie ma jeszcze zapas przepustowości. W tej chwili to jest przewymiarowana dwupasmówka która ma kilka jednopasmowych dolotowych ulic. Jak się połączy z Kartuską to przepustowość będzie po prostu wykorzystana, a nie przeciążona.

      • 0 8

      • Powiedz to tym co codziennie w korku tam stoją

        A chcą tam jeszcze tramwaj z Nowej Politechniczej upchnąć.
        To będzie cyrk.

        • 5 2

  • Likwidacja ronda na skrzyżowaniu... (13)

    ulic Leszczynowej, Turzycowej i Warszawskiej to jakiś i**otyzm. Przy normalnym układzie drogi z pierwszeństwem, wyjazd z ul. Leszczynowej oraz Turzycowej graniczy z cudem, zaś skręt w lewo jest bardzo niebezpieczny, bo trzeba zwracać uwagę na pojazdy z łącznie trzech pasów: dwóch przejazdu na wprost oraz lewoskrętów. Rondo upłynniło ruch oraz poprawiło bezpieczeństwo. Powrót do starego układu jest głupotą. Na drugim końcu Leszczynowej, na skrzyżowaniu z Kartuską również wprowadzono rondo, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa i upłynnienia ruchu.
    Żądam wybudowania ronda na tym skrzyżowaniu.

    • 48 3

    • Jutro wraca na miejsce (4)

      • 5 2

      • (2)

        Lepiej patrzeć jutro na znaki, bo na niektórych forach pisali, że rondo ma zostać przywrócone, a w artykule piszą co innego.

        • 2 0

        • (1)

          znaki pewnie będą sprzeczne :)

          • 3 2

          • :) pewnie tak

            • 1 0

      • Jakoś cholera nie wróciło :-(

        • 1 0

    • Dopiero po poszerzeniu

      o buspasy na ulicy Jabłoniowej przebudują skrzyżowania do układu docelowego. Prawdopodobnie będą tam światła i wyjazd z osiedla będzie znacznie łatwiejszy.

      • 2 0

    • Popieram - Rondo musi być

      Teraz bardzo często Leszczynowa w stronę Jabłoniowej stoi w korku a co dopiero jak rondo by zniknęło .... Musi tam być na stałe, no przynajmniej do czasu ustawienia sygnalizacji świetlnej

      • 4 0

    • (2)

      Odkąd jest rondo Kartuska/ Leszczynowa to Kartuska jest wiecznie zapchana... mieszkam tu całe lata to wiem jak to wyglądało jak było zwykle skrzyżowanie

      • 3 3

      • Bo nie skręcałe(a)ś tam w lewo.

        A ja akurat i owszem - stąd wiem, że rondo dramatycznie ułatwiło ten manewr i odkorkowało to skrzyżowanie. Korki które są tam w tej chwili biorą się z tego, że część osób nie chcąc jeździć przez przebudowywane fragmenty ulic jeżdżą Kartuską i skręcają w Lewo właśnie w Leszczynową. Gdyby nie rondo wszystko byłoby o wiele bardziej zakorkowane.

        • 4 1

      • rondo musi mieć średnicę z 8 m

        wtedy jest lepsza przepustowość. Kapelusz na środku to takie "prawie" rondo nie jesteś w stanie nawet kierunku włączyć bo przód już za tył jeszcze nie wjechał .

        • 2 2

    • Trzeba być skończonym ignorantem, bez umysłu aby zlikwidować to rondo! Tak naprawdę małe bo małe ale zapewniało odrobinę bezpieczeństwa! Od wczoraj koszmar zaczął się na nowo! Czy naprawdę wymaga to takiego wysiłku umysłowego aby stwierdzić, że po zrobieniu tego ronda ruch był płynniejszy i bezpieczniejszy? Proszę o przywrócenie tego ronda.

      • 7 0

    • Ale te ronda nie mają nic wspólnego z prawdziwym rondem. Miejsca jest tutaj tak mało, że na przykład autobus 164 skręcający z Jabłoniowej w Leszczynową musi czekać, aż miejsca ustąpią mu samochody stojące na Leszczynowej. Rondo na skrzyżowaniu Kartuskiej i Leszczynowej potęguje korki w tym miejscu. Uważam, że rondo w tych miejscach to świetne rozwiązanie pod warunkiem, że będzie odpowiedniej wielkości tak żeby wykorzystać zalety tego rozwiązania. Niestety w obu tych lokalizacjach nie ma miejsca na rondo z prawdziwego zdarzenia - są to zwykłe skrzyżowania, w które wbudowano mikrowysepkę. Takie ronda wcale nie są bezpieczne, sam widziałem na tym rondzie co najmniej 2 wypadki.

      • 2 2

    • Rondo musi wrócić!

      Dlaczego gzdiz obiecał radnym dzielnicy Jasień, ze rondo zostanie odtworzone w miniony piątek i nie zostało to wykonane? Dlaczego gzdiz przekazalo informacje sprzeczne z informacjami, które podaje drmg?

      • 0 0

  • Jak otworzą uwierzę. Miał ten odcinek do myśliwskiej być pod koniec listopada potem w połowie grudnia i jeszcze tydzień dołożyli że przed świętami. Mowa trawa... Jak pojadę to będzie otwarta

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane