- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (127 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (109 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (95 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (20 opinii)
- 6 Gedania, Danziger Hof - problemy i wyzwania (22 opinie)
W piątek i sobotę otwarcie fragmentów Nowej Bulońskiej
W najbliższych dniach pojedziemy nowo wybudowanymi odcinkami Nowej Bulońskiej Północnej, drogi, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną. W piątek i sobotę udostępnione dla ruchu zostaną fragmenty w rejonie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, Warszawskiej i Jabłoniowej. Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia.
O konkretach poinformowali w czwartek urzędnicy z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska: w piątek, 20 grudnia około południa bez utrudnień pojedziemy odcinkiem Nowej Bulońskiej Północnej od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską oraz nowo wybudowaną ul. Nową Wołkowyską do ronda przy ul. Myśliwskiej.
- Na odcinku Nowej Bulońskiej Północnej kierowcy poruszać się będą już po docelowym układzie drogowym, czyli po dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ul. Nowa Wołkowyska ze stałą organizacją ruchu
Z kolei ul. Nowa Wołkowyska zostanie udostępniona dla ruchu pojazdów i pieszych zgodnie ze stałą organizacją ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.
Otwarty dla ruchu zostanie również dalszy odcinek Nowej Bulońskiej Północnej: od skrzyżowania z Nową Wołkowyską do wykonanej w ramach inwestycji ul. Myśliwskiej Południowej, dzięki której możliwy jest dojazd do ul. Morenowe Wzgórze.
Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
- W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi - tłumaczy Zakrzacka.
W piątek otwarty dla ruchu zostanie również odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej w kierunku ul. Bulońskiej, na odcinku do ulicy Stolema.
- Na tym odcinku ul. Stolema będzie dwukierunkowa, z możliwością dojazdu w kierunku ul. Damroki oraz zjazdu w kierunku ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami - wylicza urzędniczka z DRMG.
W sobotę otwarcie w rejonie trasy W-Z
Od soboty, 21 grudnia ok. południa kierowcy pojadą również nowym układem drogowym w rejonie trasy W-Z w kierunku ul. Warszawskiej i Jabłoniowej oraz Kartuskiej, gdzie udostępnione zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz ulica Limbowa.
- Skrzyżowanie ulic Nowej Bulońskiej i Kartuskiej będzie funkcjonowało jako tymczasowe rondo, jak do tej pory tylko z czterema wlotami. Odcinek od ronda z ul. Kartuską i Jabłoniową w kierunku trasy W-Z do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową zostanie udostępniony dla ruchu pojazdów pieszych i rowerów zgodnie ze stałą organizacją - mówi Agnieszka Zakrzacka.
DRMG zapowiada, że nowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie również na odcinku ulicy Limbowej, która zgodnie z docelową organizacją ruchu, będzie ulicą jednokierunkową umożliwiającą dojazd z Nowej Bulońskiej Północnej w kierunku dzielnicy Jasień.
Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019
W pełnym zakresie funkcjonować będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową. Kierowcy pojadą tu zgodnie ze stałą organizacją ruchu, sterowaną sygnalizacją świetlną.
Co ciekawe, pierwotnie projekt Nowej Bulońskiej Północnej zakładał w tej lokalizacji rondo. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano jednak, że bardziej optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji będzie tzw. skrzyżowanie skanalizowane (tzn. takie, które zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący). Zdaniem urzędników, będzie nie tylko bezpieczniejsze, ale także poprawi płynności przejazdu.
Zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej
Otwarcie układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej oznacza również zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócony zostanie ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.
- Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane - zapowiada Agnieszka Zakrzacka.
Nowa Bulońska Północna z estakadą wenecką przejezdna od 13 stycznia
13 stycznia planowane jest również otwarcie przejazdu przez 220 metrowy most tzw. "estakadę wenecką" nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu możliwy będzie przejazd całą trasa Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania ul. Myśliwskiej z Bulońską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.
Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.
- Pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe, które warunkują udostępnienie mostu do ruchu kołowego. Z uwagi na reżim technologiczny, który narzuca, aby niektóre roboty torowe wykonywać tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość, prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku - mówi Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.
Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.
Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.
Nowa trasa dla linii 127, 129, 130 i N12 (2 opinie)
Opinie (255) ponad 20 zablokowanych
-
2019-12-21 02:25
M e g a l o m a n i a i brzydota
Gigantomania !! Witajcie w mieście mentalnie z lat 80-tych XX w.
Tu się liczy tylko beton, asfalt, przepustowość i napinka na "Metropolię" wielkości co najmniej 5 mln. mieszkańcow. Urzędnicy z UM Gdańska nie byli chyba w Kopenhadze, Amsterdamie, miastach niemieckich czy szwedzkich, miastach o ludzkiej skali...
Widać, że inspiracją jest Moskwa, Londyn, Kijów, Paryż, Niu Jork itd. "Ambitni" Ci gdańscy urzędnicy : /
Ps. 30 % powierzchni mega miast, metropolii to infrastruktura samochodowa, czy nie szkoda tak olbrzymich części miasta pod asfalt i beton? Tym bardziej, że ceny nieruchomości stale rosną.... Gdzie tu sens?- 0 4
-
2019-12-21 10:21
No i otwarte, ale niech mi ktoś wyjaśni
po co mam jechać Nową Bulońską skoro mogę skręcić w Myśliwską po staremu?
- 0 1
-
2019-12-21 13:55
infrastruktura rowerowa tradycyjnie na odwal. raz jest z jednej, za pięć metrów z drugiej strony.
Niczego przez tyle lat się nie nauczyli. echhh
wiadomo że nikt nie będzie stał bezsensowe na światłach
większość wybierze jezdnie albo chodnik.- 2 2
-
2019-12-21 15:16
Po co tyle świateł na Jabłoniowej???? (1)
Chyba ktoś po pijaku projektował ten tramwaj na 1 km 5 świateł??? To dopiero będą korki!!!
- 2 0
-
2019-12-21 17:30
Zgadza się
Masz rację, te światła rozwalają system...
- 0 0
-
2019-12-22 09:22
Aż miło popatrzeć, jak mój ukochany Gdańsk pięknieje!!!!
- 1 0
-
2019-12-24 13:32
Zawracanie na Bulońskiej
Zawracanie na skrzyżowaniu Bulońskiej z Nową Wołkowyską wg mnie źle zaprogramowane światła.Przejedzie kilka samochodów reszta stoi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.