• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek koniec prac na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
29 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
W piątek będzie można już korzystać z całej infrastruktury łącznie z miejscami postojowymi. W piątek będzie można już korzystać z całej infrastruktury łącznie z miejscami postojowymi.

W piątek 30.08.2019 r. o godz. 9 zostanie oddany do użytku zmodernizowany odcinek Traktu Konnego w Gdańsku. Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Do największych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa i strefę "tempo 30" na odcinku 500 m.



Trakt Konny został zmodernizowany na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja), czyli na odcinku ok. 1 km. Oprócz nawierzchni jezdni wyremontowane zostały chodniki po stronie placu Zebrań Ludowych, przebudowana została także zatoka autobusowa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Zwężenie do jednego pasa, nowe miejsca postojowe i strefa "tempo 30"



Czy w mieście powinno pojawić się więcej stref "tempo 30"?

Do największych zmian, jakie zaszły na Trakcie Konnym możemy zaliczyć zwężenie do jednego pasa jezdni na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego . W tym miejscu występuje także ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto na wydzielonym pasie do parkowania znalazło się 68 nowych miejsc postojowych, w tym trzy dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym oprócz względów bezpieczeństwa mają przywrócić mu funkcję jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz-Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jedną z największych zmian jest zwężenie do jednego pasa na odcinku ok. 500 m. Jedną z największych zmian jest zwężenie do jednego pasa na odcinku ok. 500 m.
Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.

Inwestycja jest częścią programu "Modernizacja nawierzchni dróg na terenie Gdańska". Koszt modernizacji wyniósł ok. 4,6 mln zł, a wykonawcą robót była firma MTM S.A.

Miejsca

Opinie (149) ponad 20 zablokowanych

  • A kto będzie miał pierwszeństwo przy Chodowieckifgo ?

    Tam dopiero będzie zadyma bo wszyscy potrzebują wjechać na prawy pas. Może zrobić 2 pasy do skrętu w 3 Mają.

    • 7 3

  • Dokąd prowadzi przejście przy Tuwima ?

    • 4 1

  • Najpiękniejsza i jedna z najbardziej reprezentacyjnych tras Gdańska. Nasze własne Champs-Elysees.

    • 4 13

  • Ciekawe

    4,5 mln za 1 km Traktu Konnego. W centrum powstanie skwer za 1 mln zł. Czy tylko mi się te dwie wartości jakoś niezgadzają?

    • 12 3

  • Pięknie. (2)

    Jeszcze proszę teraz, póki nie jest za późno:

    całą tą arterię od Urzędu Wojew. do Galerii Bałtyckiej (tymczasem co najmniej dotąd) wpuścić w tunel lub wywalić samochodziarzy z terenu centrum 3miasta. Co z tego że co s wyrównacie, poszerzycie jeśli to co najważniejsze - zatrucie środowiska i niebezpieczeństwo wypadków - wzrosną?

    • 2 19

    • Czytanie ze zrozumieniem. (1)

      Nic nie poszerzyli tylko zwęzili.

      • 3 1

      • Czytanie zr zrozumeiniem.

        Chodzi o większy najazd spaliniarzy w kierunku dużych skupisk ludzi. Droga lepsza to najazd większy czyli równiej ale niebezpieczniej.

        • 1 3

  • Ładnie

    Realizacja planu "Zakorkujmy Gdańsk" działa w 110%.

    Wiwat Miasto Gdańsk, Wiwat Pani Prezydent

    • 29 10

  • Parkomaty

    Zabrakło informacji, czy parkomaty już stoją.

    • 8 3

  • Zrobiono coś dla ruchu rowerowego ? czy mają jeździć po jezdni ? (16)

    Co z huljnogami, jest coś dla nich, czy mają jeździć po chodnikach ? Dlaczego w Gdańsku myśli się tylko o samochodach ?

    • 5 21

    • Skoro jest Tempo30 (13)

      to tak, mają jeździć po jezdni.

      • 9 2

      • to niestety ale bedą konflikty i wypadki (12)

        to nie jest dobre rozwiazanie

        • 4 5

        • To jest najlepsze rozwiązanie z możliwych (5)

          • 5 4

          • nie (4)

            na Wita Stwosza masz przykład jak powinno być, to jest na odpie..ol

            - rowerzyści będą jechać chodnikiem
            - samochody zasuwać 60km/h
            - piesi będą w konflikcie z rowerzystami
            - samochody będą wypychać z drogi rowerzystów chcących jechać prawidłowo (za wielu ich nie będzie)

            • 4 3

            • (3)

              będziesz jechał jezdnią to nie będą mieli możliwości jechać 60kmh.
              Chyba że ty sam tyle dasz rady jechać. Pamiętaj nigdy nie jedz przy krawędzi jezdni. To nie będą cie spychać i wyprzedzać na gazetę.

              Co do osobnych pasów ruchu dla rowerów mają one uzasadnienie przy większym ruchu rowerowym oraz tam gdzie prędkość dozwolona jest wyższa. Poza tym na pas trzeba mieć przynajmniej 1.5m. Tam może tyle nie być

              • 0 7

              • jak tak będziesz jeździł to najzwyczajniej w świecie spotkasz się z fizyczną agresją ze strony kierowców (2)

                • 4 1

              • (1)

                no z takim mysleniem to daleko nie zajedziemy. pozwalac terrorytom sie zastraszac. to nie sredniowiecze.

                • 2 1

              • Serio, Normalny jestes ? Nie każdy ma ochotę na walki uliczne i ryzykownie zdrowia. Większość ludzi chce normalnie żyć.

                • 1 0

        • (5)

          Konflikty i wypadki to są na przejazdach rowerowych. W strefie tempo30 rower jest bezpieczniejszy na jezdni, bo znajduje się w miejscu gdzie kierowcy spodziewają się innych pojazdów.

          • 5 3

          • najbezpieczniejszy jest jak ma własną część jezdni! (4)

            pas rowerowy na jezdni

            • 4 0

            • W strefie 30 prędkości samochodów i rowerów są na tyle zbliżone, że osobny pas nie jest potrzebny (3)

              A jak kierowcy jeżdżą za szybko, to trzeba zbudować taką infrastrukturę żeby jeździli wolniej

              • 3 3

              • a niby jak, w żadnej strefie 30 w Gdańsku to nie działa (2)

                a co z rowerzystami jadącymi powoli np. 10km/h ?

                • 3 1

              • dla takich można dopuścić ruch rowerowy po chodniku (1)

                wilk syty i owca cała

                • 1 4

              • to masz konflikty z pieszymi, przemieszczającymi się nielogicznie, w tempie 2-3km/h i zajmującymi całą szerokość chodnika, palącymi papierosy. Po za tym ruch na chodniku nie jest na trakcie dozwolony

                • 3 2

    • (1)

      Zrobiono. Po drugiej stronie jest ścieżka rowerowa z której korzystają wszyscy z wyjątkiem ciebie, który musisz mieć ją koniecznie po swojej stronie ulicy

      • 3 3

      • za mądry to ty nie jesteś

        trzeba tylko przeciąć 6 pasów w jedną i drugą stronę, o ile w ogóle trafi się na przejście ...

        • 1 2

  • (1)

    Strefy 30 w tym kraju nic nie znacza. Kazdy jedzie 2x szybciej

    • 10 3

    • jedzie ? zapierd**la !!!, a najszybciej ciężarówy i autobusy

      • 2 1

  • Czemu nie ma po tej stronie wydzielonej drogi rowerowej ? (11)

    dalej trzeba dygać po chodniku ?

    • 6 16

    • Bo jest strefa 30. dróg dla rowerów nie buduje się w takich miejscach. miejsce roweru jest na jezdni. (10)

      • 11 4

      • bzdury (8)

        • 1 4

        • nie bzdury tylko taka praktyka na całym cywilizowanym świecie (7)

          to że u nas robi się wszystko na odwrót w dodatku możliwie maksymalnie źle to można tylko nad tym ubolewać.

          Polska to dziwny kraj, gdzie infrastruktura rowerowa służy tylko i wyłącznie kierowcom. Dla pieszych i rowerzystów jest tylko utrudnieniem i zbędnym zagrożeniem.

          Jak ktoś przemieszcza się rowerkiem biegowym i jeździ tylko rekreacyjnie to może i tego nie rozumie.... no ale dla takich nie ma sensu pchać tyle kasy w drogi dla rowerów. 5kmh to można i po chodniku bezpiecznie i wygodnie jechać.

          • 6 3

          • po chodniku jest zabronione (4)

            infrastruktura rowerowa musi być bezpieczna, komfortowa i spójna, żeby wszędzie można było dojechać w miarę sprawnie na tym oparto rozwiązania w Kopenhadze. Sam jeżdżę 15-30 i stref tempo 30 nienawidzę to ślepa uliczka. Spaliny, wyprzedzanie na gazetę, hamowanie przed progami, autobusy, ciężarówy......z takim myśleniem to Gdańsk dalej będzie miastem samochodów. Na komunikację nikt się tu nie przesiądze zapomnij .

            • 3 1

            • Można dopuścić ruch rowerowy po chodniku. Praktyka powszechnie stosowana także i w Gdańsku (3)

              Zmyślasz. Byłem w Kopenhadze i tam nie ma nigdzie wydzielonych dróg dla rowerów "na chodnikach". Cały ruch odbywa się po jezdni. wzdłuż głównych traktów są wyznaczone jedynie pasy dla rowerzystów, czasem jedynie oddzielone krawężnikiem ale przeważnie nie. Osobne ddr występują jedynie w dalszych rejonach miasta wzdłuż przelotowych tras ale w samym centrum czy okolicy centrum nic takiego tam nie ma.

              • 2 5

              • (2)

                Sam sobie przeczysz. Kopenhagę znam dobrze bo latałem tam na delegacje. Każdy może sobie sprawdzić jak tam jest na google maps. Np.
                Torvegade
                Ørestads Blvd.

                Boczna uliczka, zobacz sobie chociażby Weidekampsgade

                • 2 2

              • (1)

                No i co źle napisałem? jak są zbudowane? Tak jak pisałem jezdnia oddzielona co najwyżej krawężnikiem, nie jest to nigdy" różowy pasek" na samym chodniku jak u nas. droga dla rowerów nigdy nie jest tam integralną wspólną przestrzenią z chodnikiem. Zobacz gdzie jest chodnik, gdzie jeżdżą rowery.

                • 2 1

              • jejku sam jesteś różowy pasek, gdzie ja ci pisałem o różowych paskach ? Napisałem o *wydzielonym pasie* dla rowerów na jezdni i tak właśnie jest w Kopenhadze i jest to jedyne sensowne rozwiązanie na trakt konny.

                ok tu akurat ktoś inny pisał o "drodze rowerowej", pomyliłem wątki przyznaje :D, ale dalej nie pisał o tym czy ma być częścią jezdni czy chodnika. Co do tego że jezdni Zgoda!! ale musi być wydzielna od pasu dla samochodów.

                • 1 1

          • (1)

            W cywilizowanym świecie są drogi rowerowe januszu...

            • 0 1

            • ktore są czescią jezdni, a nie chodnika jak u nas

              • 1 0

      • A Twoje miejsce jest w psychiatryku matole.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane