• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek rusza budowa wiaduktu Biskupia Górka i dużego parkingu

Maciej Naskręt
19 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Planowany wiadukt Biskupia Górka.
  • Ulica Okopowa - po lewej nowy kubaturowy parking.
  • Planowany wiadukt Biskupia Górka.

Ruszają w piątek i potrwają półtora roku. Prace przy przebudowie wiaduktu na wjeździe do centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska pochłoną 143 mln zł, ale w ich efekcie powstanie nowa, szersza konstrukcja, oraz parking na 475 samochodów.



Czy obawiasz się utrudnień w związku z budową wiaduktu?

W najbliższy piątek, 23 marca, o godz. 17, zamknięty zostanie parking przy ul. Okopowej. zobacz na mapie Gdańska To pierwsza zmiana związana z budową wiaduktu Biskupia Górka. Jeszcze przed świętami wyłączona zostanie z ruchu ul. Augustyńskiego zobacz na mapie Gdańska oraz chodnik wzdłuż Traktu św. Wojciecha (po stronie południowej).

Pierwsza zmiana sprawi, że kierowcy, którzy przyjeżdżali do urzędów położonych w rejonie ul. Okopowej, nie będą mieli gdzie zaparkować. Szacujemy, że około 300 kierowców będzie musiało sobie znaleźć nowe stanowiska dla samochodów albo też dojadą do centrum komunikacją miejską.

W miejscu dotychczasowego parkingu powstać ma nowy - kubaturowy, który pomieści 475 aut. Nad dzisiejszym parkingiem pobiegnie też nowa jezdnia Traktu św. Wojciecha.

Czytaj też: Parking za 21 mln zł przy Urzędach Wojewódzkim i Marszałkowskim

Od piątku nie będzie czynny parking przed Urzędem Wojewódzkim i Urzędem Marszałkowskim. Od piątku nie będzie czynny parking przed Urzędem Wojewódzkim i Urzędem Marszałkowskim.

Kolejne utrudnienia po 1 kwietnia



Na początku kwietnia przystanek autobusowy "Zaroślak" zostanie przesunięty na skrzyżowanie z ul. Toruńską. Wyłączone z ruchu zostaną odcinki chodników po obu stronach Traktu św. Wojciecha.

Dopiero na maj zaplanowano zmiany w organizacji ruchu drogowego na Trakcie św. Wojciecha. W godzinach popołudniowych (od godz. 13 do godz. 18) dostępne dla kierowców będą dwa pasy w kierunku Pruszcza Gdańskiego i jeden w kierunku Gdańska.

Z kolei od godz. 18 do godz. 13, czyli w godzinach wieczornych i porannych, czynne będą dwa pasy w kierunku Gdańska i jeden w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Czytaj także: Forum Gdańsk na razie nie otworzy nowego tunelu przy ul. Toruńskiej

  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.
  • Wiadukt Biskupia Górka na wjeździe do centrum Gdańska od strony Oruni.

Prace potrwają do lata 2019



W ramach inwestycji istniejący wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstaną dwa nowe wiadukty z charakterystycznym, łukowatym przęsłem, w ciągu Traktu św. Wojciecha. Równocześnie budowany będzie wspomniany już parking wielopoziomowy przy ul. Okopowej.

Najpierw, obok istniejącego obiektu, powstanie fragment nowego wiaduktu. Gdy będzie mógł przejąć ruch samochodów, stara część zostanie rozebrana. Wtedy zacznie powstawać druga, równoległa konstrukcja.

Budowlańcy zastrzegają, że prace będą niezwykle trudne, bowiem będą się odbywały na styku z czynną linią kolejową. Z tego powodu część prac będzie wykonywanych nocą, gdy ruch na linii kolejowej jest mniejszy.

Miasto Gdańsk na realizację przebudowy wiaduktu otrzymało dofinansowanie w wysokości 113,9 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace wykona firma Budimex za kwotę 143 mln zł. Planowany termin zakończenia realizacji zadania to koniec lipca 2019 roku.

Zobacz też: Budują wąski przystanek autobusowy, aby go rozebrać

Miejsca

Opinie (199) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Urzedady się cieszą

    • 9 2

    • (1)

      Mieszkańcy również

      • 5 4

      • mieszkańcy protestowali

        przeciw wiaduktowi donikąd

        • 2 8

  • (1)

    W Gdansku co chwilę są jakieś inwestycje. Dlaczego u Szczurka w Gdyni się nie da nawet na dużo mniejsza skalę?

    • 13 6

    • lotnisko jest.

      i w promocję leją ;)

      • 5 0

  • Bezczelne chamy urzędowe

    • 8 12

  • ŚWIĘTA PRZEPUSTOWOŚĆ (2)

    Polityka komunikacyjna daje jak zwykle priorytet samochodom idąc za dawno przeterminowaną i przeżytą teorią miasta wg. Le Corbusiera. Ten szwajcarski architekt narobił w miastach swoją ideologią miejskiej rewolucji więcej strat niż obie wojny światowe razem wzięte. Stany USA i Europa Zachodnia dawno odchodzi od tych założeń, tworząc bardziej kameralne i zamknięte na ruch prywatnych samochodów centra miast. U nas zaś boom motoryzacyjny rozwija się od czasów gierka. Co ciekawe w stanach problem w centrach z korkami zaczął się już w latach '40, kiedy u nas jeździły same furmanki, a samochody mieli jedynie bogacze, hitlerowscy, a potem komunistyczni dygnitarze. Wtedy to w stanach zaczęto demolować miasta burząc całe kwartały tzw. obszarów zdegradowanych i puszczając przez miasto szerokie autostrady. Ucierpiało Boston, Nowy Jork, Los Angeles i wiele innych dużych metropolii. U nas na szczęście na idee Le Corbusiera nie było tylu funduszy, jednak zamiast uczyć się na błędach sąsiadów bliższych i dalszych, w momencie posiadania finansowania powielamy błędy, które Zachód u siebie zalecza od lat '70. Gdańskie Podwale Przedmiejskie, Nowa Słowackiego, pomysły na szeroką Nową Politechniczną i drogę Czerwoną to tylko kilka z podręcznikowych przykładów tej zarazy. Zainteresowanym gorąco polecam książkę "MIASTA WYŚNIONE" Wade Grahama o wizjach urbanistycznych współczesnych miast. Warto wgłębić się w sekrety urbanistyki i architektury, która otacza nas i bezpośrednio wpływa na nasze życie -jego jakość i efektywność.
    Pozdrawiam

    • 21 16

    • Najpierw trzeba wywalić leśnych dziadów z urzędów, którzy wciąż wierzą w wizję Le Corbusiera.

      • 4 2

    • Bez wątpienia trzeba zablokować całe miasto dla samochodów. To taki "nowoczesny" trend - pytanie jednak jest jedno, jak masz samochód to najpierw go sprzedaj. I niech tak zrobią wszyscy Ci, co głośno opowiadają o tzw. świętej przepustowości.

      • 2 1

  • Gdynia zazdrości

    potrzebnych inwestycji

    • 17 3

  • adamowicz to beznadzieja ale.... (5)

    nie podoba sie wam adamowicz? mi tez nie, wrecz go nie znosze....ale I tak bede zawsze na niego glosowal bo to co robi dla gdanska jest poza dyskusja...nie podoba sie? to pokazcie lepszego...

    • 28 23

    • (1)

      Głosuj urzedasie kij ci w d

      • 6 6

      • to nie bylo mile co napisales ciociu

        • 3 3

    • Ten no... Co rozwalił stocznię... Jaworski? (1)

      • 9 2

      • Jaworski nie ma czasu na Gdańsk

        teraz zbiera kasę pod siebie - trzeba korzystać jak dorwał się do koryta, w PZU w rok przygarnął 2 mln - tak się to robi z fantazją i na oczach wszystkich, ale PiSlamiści tego nie widzą, bo PiSlam to religia i wiara

        • 7 0

    • Obatel! ;)

      i jemu podobni wiadomo skąd ;)

      To są herosi ;)

      buahahahaahaa.

      • 2 2

  • (2)

    Adamowicz gdzie jest szkoła Ckumie? Wszystko zniszczyłes gburze

    • 22 14

    • nawet elewacji niezrobili

      drzewa i zieleń wytną

      • 4 5

    • Przeniesiona

      • 5 1

  • a wszystko to pod Galerię Radunia

    stacja, wiadukt itp.

    • 16 9

  • parking

    spoko, dobrze, ze przed wjazdem do centrum. teraz już nikt nie może stękać, że parkingów nie ma.

    teraz niech tylko postawią szlabany przed wjazdem na Główne Miasto, bo inaczej SOD nie da się uchronić przed wjazdem osób nieuprawnionych. Zakaz Ruchu nikogo nie obchodzi. Ostatnio czekałem na kogoś na parkingu w Redłowie, gdzie jest też pętla autobusowa i częściowo zakaz ruchu, z wyłączeniem dla ZKM. Nie będzie chyba zaskoczeniem, jak powiem, że ruch w strefie tylko dla autobusów przebiegał swobodnie... przecież jest asfalt, to można jechać, nie?

    • 5 5

  • Zamknąć gbura w pierdlu proszę PanieZiobrze

    • 9 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane