• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę pojedziemy Południową Obwodnicą Gdańska

Maciej Naskręt
8 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

POG jak Route 66



Wykonawca i inwestor dotrzymali słowa. Od soboty 9 czerwca, od godz. wieczornych, kierowcy będą mogli podróżować Południową Obwodnicą Gdańska. Droga będzie otwarta przed gdańskimi meczami piłkarskich mistrzostw Europy!



Aktualizacja godz. 17:00 Drogowcy z GDDKiA zdecydowali, że obwodnica zostanie otwarta w sobotę wieczorem. Nie podają konkretnej godziny ze względów bezpieczeństwa.

Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta w Borkowie zobacz na mapie Gdańska będzie od soboty przejezdna. Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę ekspresówki, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem, wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Teraz można powiedzieć, że drogowcy dotrzymali słowa!

- Samochody pojadą obiema nitkami na całej długości. Nie będzie żadnych zwężeń na całej nowej drodze. Nieczynny będzie Węzeł Lipce, czyli zjazd do Traktu św. Wojciecha, a także połączenie na Olszynce z Trasą Sucharskiego, która nadal jest w budowie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem przedsięwzięcia na południu Gdańska.

Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.

Do tej pory pojazdy ciężarowe przez Gdańsk w kierunku Elbląga poruszały się wyłącznie Trasą W-Z, a więc przez ścisłe centrum. Południowa Obwodnica Gdańska odciąży m.in. Śródmieście od ruchu tranzytowego. Jednak największą zmianę mieszkańcy Gdańska odczują najszybciej za miesiąc lub dwa, gdy nowa droga pojawi się w samochodowych nawigacjach GPS.

Drogowcy postanowili ponadto zmienić nazwy niektórych węzłów drogowych w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. I tak dotychczas Węzeł Straszyn, czyli połączenie nowej S7 z Obwodnicą Trójmiasta, będzie nazywał się: Gdańsk - Południe. Natomiast niegotowy jeszcze Węzeł Olszynka, z którego będzie można wjechać na Trasę Sucharskiego, zostanie przemianowany na Węzeł Gdańsk-Port. Z kolei dotychczasowy Węzeł Przejazdowo, który łączy ekspresówkę ze starą "siódemką" nosić będzie nazwę Węzeł Gdańsk Wschód.

Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska z uwzględnieniem nowych nazw węzłów. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska z uwzględnieniem nowych nazw węzłów.
Podstawowe parametry techniczne budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska:
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m

Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Dolna Słowackiego porzucona budowa i wstyd na całą Europę! (5)

    Władze Gdańska odpowiedzą za ten bałagan na dolnym odcinku ulicy Słowackiego. Już wszystkie telewizje krajowe i zagraniczne pokazały jak super jesteśmy przygotowani do Euro 2012. Tam gdzie już nie trwają prace budowlane bo robotnicy dawno temu przestali ścigać się z czasem należałoby ustawić znaki informujące o tym że to jest miejsce budowy. Tym bardzie że na Zaspie i Brętowie, gdzie na asfalcie nie położono warstwy ścieralnej na uskokach można stracić zawieszenie !!!

    • 19 16

    • Slowackiego (4)

      Malkontencie! Termin oddania do ruchu Trasy Slowackiego to nie Euro lecz koniec roku 2012!Chyba u Hofmana lub Blaszczaka z PiS-u pobierales nauki!.

      • 14 6

      • oj krótką pamięć mają te tuskowe Lemingi... (2)

        ... to właśnie dzięki takim łatwowiernym i szybko zapominajacym obiecanki POpaprańców jak "Gdańszczanin od 1945" (moze to już Choroba Alzheimera, od 1945 roku trochę już minęło...), z kampani wyborczych, RUDY będzie dalej robił POlskę w balona... właśnie Słowackiego miała być na EURO, razem z trasą Sucharskiego i tunelem... poza tym były minister Grabarczyk obiecywał i snuł duzo wieksze plany... takie jak np. cała A2, A1 i droga ekspresowa z Gdańska do Warszawy... a było tego dużo, duzo więcej... oczywiscie na planach i obiecankach się skończyło... ale lemingi są święcie przekonane, że na EURO miały być tylko 4 stadiony i nic więcej...

        • 8 6

        • "fachowiec z depresją" (1)

          kolejny "fachowiec" z PISu wychowany na radyjku maryja

          ja mnie dobijają takie typy co "wszystko wiedzą"......

          słowackiego nigdy, zrozum nigdy, nie była planowana na euro !!!!!

          plany poczytaj , plany poczytaj, umowy poczytaj ..... jeżeli umiesz czytac

          tunel - wstępne plany rozpoczęcie były na 2014 .....w sierpniu zaczynają

          ps
          depresję można leczyc

          • 2 3

          • ale już dawno koleś było wiadomo, którędy pojadą "Vipy"

            plany dają się korygować, "moce produkcyjne" i siła robocza też nie są constans,
            nie trzeba być "wykształciuchem", żeby to pojąć - depresja nie ma tu nic do rzeczy

            • 1 0

      • termin można było ustalić na marzec 2012 i dotrzymać go - technicznie było to wykonalne

        zabrakło 200m i ... czar prysnął, za "głupiej komuny" by to zrobili i krawężniki byłyby pomalowane :) - nie kwestionuję sukcesów budowlanych, ale niedosyt jest - tą jedną drogę "dla wipów" można było odpicować od lotniska aż do stadionu

        • 1 0

  • To jhakiś cyrk

    Pięć lat nieudacznych rządów i na chwilę przed Euro otwarcie, to ewenement na skalę świata, po naukę do Korei, gdzie w 2 lata wybudowano setki km świetnych autostrad.

    • 12 26

  • i tak trzymać! (2)

    mam gdzieś te wasze narzekania,
    głosuję na Pawła Adamowicza w następnych wyborach

    • 10 20

    • tak właśnie trzymaj... (1)

      ... a za 10 lat nie zostanie tu kamień na kamieniu...

      • 4 3

      • a ty idz sie modl do malego zawistnika polskezbaw

        Adamowicz bardzo dobrze rządzi

        • 4 7

  • viatol viatol :D (3)

    i omijanie obwodnicy przez centrum :D

    • 14 1

    • no niestety ...

      • 5 0

    • (1)

      wystarczy postawić kilka znaków drogowych. Miasto pewnie to zrobi.

      • 5 0

      • I wagę (oraz listwy selekcjonujące) i kilka załóg "krokodylków"

        • 2 0

  • GPS zwalnia z myślenia ...

    ... a wiadomo nie od dziś, że nie myślącym stadem łatwiej sterować :-P

    • 4 1

  • brawo drogowcy

    Fajna i dobra wiadomość, a jeszcze lepiej będzie jak ukończą całą budowę do lipca 2012. Ale trzeba się cieszyć z tego co jest, tj. że udało się drogowcom do EURO zapewnić przejezdność, tak jak zapowiadali i słowa dotrzymali. Teraz czekamy jeszcze na dwupasmówkę-siódemkę z Elbląga do Gdańska i będzie git. Pozdrawiam:)

    • 8 0

  • smutno (1)

    Bawimy się na Euro jak na Titaniku i bądźmy świadomi tego co nas czeka (wzrosty podatków- podatek katastralny), recesję będzie widać za kilka m-cy na skutek spowolnienia Niemców i innych gospodarek. Polskie TV podało,że całość kosztów euro to 94 mld zł. (czyli może być dużo większe z uwagi na przekręty i korupcję). Ktoś to musi splacić Zostaliśmy zadłużeni i oddani w łapy banków wierzycieli. Brak polityki pro rodzinnej i chorzy umierający na raka bo nie ma leków to zaprzeczenie skoku cywilizacyjnego. Kreatywna ekonomia ministra fin. zacznie niedługo zbierać żniwo. Propaganda sukcesu taka jak za komuny zostaje złamana nawet przez analityków Bankiera.

    • 13 9

    • Dokładnie, tylko pozazdrościć Afryce, tam kobiety wręcz nie nadążają z rodzeniem dzieci

      I nikt nie umiera na raka, tylko z głodu albo malarii.

      • 1 1

  • teraz czas na poprawę przejezdności obwodnicy (2)

    uważam, że dodatkowy pas obwodnicy jest bardziej realny niż cała nowa obwodnica. Wypadek na trasie nie jest dla mnie kryterium rostrzygającym, gdyż jest to zdarzenie losowe i mogą się zdarzyć takowe i tu i tam jednocześnie. Pomogłoby chociaż po jednym pasie na odcinku od Kiełpina do Osowy. Budowanie kolejnych obwodnic jest bez sensu - zarabiają i lobbują firmy liczące na kontrakt. Koszt jest ogromny - kolejne miliardy w czasie gdy rozwija się recesja a rozwiązanie właściwie tylko na kilka lat i znowu trzeba będzie budować obwodcę obwodnicy obwodnicy. Natomiast straty dla krajobrazu i przyrody szwajcarii kaszubskiej - niepowetowane. TIR-y na tory to po pierwsze a po drugie - rozwiązanie stosowane na autostradach zachodnich - monitoring i wyświetlacze dopuszczalnej aktualnie prędkości - genialne i dużo tańsze.

    • 4 4

    • A powiedz mi co ci pomoże dodatkowy pas

      Czy jeżeli jadą wszyscy z prędkością maksymalną, to jest różnica czy są dwa czy 3 pasy. To nie dodatkowa ilość pasów na obwodnicy jest potrzebna, a poprawa reszty węzłów.

      Obecnie obwodnica korkuje się w Gdańsku tylko na węźle w Osowie, który jest jednym z gorzej zrobionych węzłów. I czy będą 2 czy 3 pasy to i tak tam będzie korek. Potrzebny tam podobny lifting co zrobiono w karczemkach, choć może w skromniejszym wydaniu ;).

      W Gdyni jeżeli chodzi o węzły to mamy mogiłę, bo tam tylko jeden węzeł się nie korkuje, a pozostałe są do pełnego liftingu.

      • 1 1

    • Kolejny, który nie rozumie, że korkują się zjazdy, a nie pasy Obwodnicy

      Najgorsza Osowa ze spowolnionym ruchem i światłami

      • 1 0

  • Ludzie z Gdanska sa ma

    • 1 3

  • "Jednak największą zmianę mieszkańcy Gdańska odczują najszybciej za miesiąc lub dwa, gdy nowa droga pojawi się w samochodowych nawigacjach GPS." Czyżby? Moim zdaniem doświadczeni kierowcy obserwują drogowskazy a nie jadą ślepo jak im nawigacja podpowie. Na początku obwodnicy od strony Warszawy będzie drogowskaz kierujący na Gdańsk Centrum (stara droga) i na Gdynię/Szczecin itp nową obwodnicą. Kierowca cieżarówki zmierzającej do Gdynii napewno wybierze drugą opcję, tym bardziej, że zauważy że inne auta też tam jadą.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane