• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Michał Brancewicz
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku. Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku.

W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.



Którymi środkami komunikacji podróżujesz najczęściej w ramach jednego miasta?

Wykonawcę linii tramwajowej, która połączy al. Havla z al. Adamowicza, udało się wyłonić dopiero przy czwartym podejściu. Zostało nim konsorcjum firm MTM i Rajbud, które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:

  1. rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
  2. budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
  3. przebudowa ul. Piotrkowskiej,
  4. budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.

Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.

Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.

Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.

Opinie (200) 4 zablokowane

  • Jak zwykle (5)

    A co z Nową Swietokrzyską poza tym, że została olana ciepłym, porannym. Ujescisko ma już chyba że cztery linie autobusowe, tramwaj, a Orunia Górna i ostatnio coraz gęściej zabudowywana Niepołomicka i Hokejowa mają aż 1 autobus. Żenada.

    • 33 6

    • Autobusy (3)

      Niepołomicka: 113, 175, 213, N2, N13.
      Hokejowa: 113, 213, N13.
      Orunia Górna: 154, 162, N1.
      W każdym przypadku jest więcej jak jedna linia.

      • 3 7

      • Przecież on nie ma pojęcia jakie tam autobusy jeżdżą (1)

        Jest przyspawany do fury i chce żeby mu wszędzie wylali 10 pasów asfaltu...

        • 4 4

        • ci przyspawani do fury tez się dokładają do twoich autobusów.

          żeby nie dopłaty to miesięczny by kosztował 400 zł. Taka to ekonomiczna komunikacja.

          • 3 1

      • Ta i wszystkie linie do pętli max :D

        • 2 1

    • Nie cztery a sześć

      210 oraz nocny jeszcze

      • 0 3

  • Nowa Świętokrzyska (4)

    Tylko ta droga jest w stanie odblokować ta dzielnicę. A tu kolejny raz spada z planu.
    A pisarze którzy piszą , że to droga tylko do Kolbud ,chyba nie zna topografii Gdańska.
    Pozdrawiam

    • 24 6

    • Niczego nie odblokuje (3)

      Będzie stała tak samo jak Hokejowa czy Swietokrzyska. Pierwszy korek do pętli z Havla a kolejny na Trakcie z Malomiejska lub Havla z Armii Krajkwej. Szybciej sprawna komunikacja miejska z dedykowanym bus pasem lub skm albo tramwaj spowoduje mniej aut czyli mniejsze korki

      • 7 5

      • Racja! (1)

        Tylko SKM Południe!!

        • 6 1

        • tylko na to juz za późno

          za dużo nabudowano w pasie rezerwy - pociąg jeździłby niemal pod oknami

          • 0 0

      • Zmieni bardzo dużo

        Przede wszystkim będzie dwupasmowa (z rezerwą na tramwaj), czyli jeden może być buspasem, a to znacząco usprawni dojazd autobusowy z osiedli do pętli tramwajowej. Docelowo ma też przecież powstać przedłużenie NŚ jako Nowa Małomiejska. Oczywiście idealnie byłoby, gdyby powstało także przedłużenie SKM na Południe.

        • 4 1

  • Alternatywa dla samochodu ?

    Super! Problem z ta inwestycja jest taki, że przejazd tramwaju z havla do pkmki na morenie zajmie pewnie z 40 minut :D Czy to jest alternatywa dla samochodu ? Nie sądze.

    • 17 7

  • (1)

    Nowa świętokrzyska zdecydowanie ważniejsza. To co dzieje się na tej drodze to dramat. Do tego zła synchronizacja świateł i próg zwalniający zaraz za skrzyżowaniem i masz epopeje na drodze.
    Po drugie znowu ci partacze z mtm?

    • 22 6

    • SKM Południe...

      ...ważniejsze od Nowej Świętokrzyskiej. Tylko to da gwarancję szybkiego dojazdu do biurowców w Oliwie.

      • 6 3

  • nowa świętokrzyska potrzebna jak rybie woda (5)

    dusimy się

    • 26 7

    • Gdańszczanin... he he, tak, chwilowo, od 30 lat w domku w Kolbudach. (2)

      o jak mi przykro, że nie będzie dojazdu

      • 1 6

      • Czy ty wiesz co piszesz? (1)

        Na tę drogę, zapowiadaną od wielu lat, czekają mieszkańcy kilkunastu dużych osiedli - w Gdańsku a nie w Kolbudach.

        • 11 1

        • Kolbudy też czekają

          i Bąkowo, Lublewo, Kowale, Jankowo...

          • 0 0

    • Gmina Kolbudy

      Ile Twój wójt dołoży do tej drogi?

      • 2 7

    • Dla ciebie - dla innych Nie

      • 0 6

  • NP

    A o Nowej Wyzwolenia ,mającej wyprowadzić ciężki transport z osiedlowej Wyzwolenia,dalej cicho........sza.Nowy Port czeka.

    • 3 6

  • Lokalne inwestycje są bardziej potrzebne i o wiele sensowniejsze niż megalomańskie inwestycje planowane prze państwo, np. centralne lotnisko.

    • 4 8

  • Po co Nowa Unruga? Przystanek zaraz obok. pętli (1)

    Przystanek zaraz obok pętli... Bez sensu, a potem tramwaj do Havla będzie 20 minut jechał zamiast 5. I pewnie co najmniej 5 mln będzie kosztować.

    • 5 5

    • Music być bo w okolicy są TBSy

      Zgodnie z ustawą miasto może żądać większego czynszu jeśli jest komunikacja miejsca w pobliżu budynku TBS. Dla miasta zysk - dla ludzi strata. Zapłacą w biletach za bezsensowne martnotrastwo energi el. oraz czasem. Ale Dulkiewicz ma to w d*

      • 1 0

  • 2km w dwa lata (1)

    Jeśli tyle czasu zajmuje budowa odcinka to strach pomyśleć ile czasu zajmie linia do Wrzeszcza - o ile powstanie

    • 11 2

    • Nie za naszego życia

      • 1 0

  • Ile kosztuje wybudowanie kilometra autostrady? (2)

    Może wyjdzie taniej zamiast linii tramwajowej ;)

    • 6 2

    • ok 150mln zł (1)

      • 1 0

      • chyba bangladeszodolarów

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane