• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Michał Brancewicz
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku. Budowa Nowej Warszawskiej potrwa do listopada 2022 roku.

W środę podpisana zostanie umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Prace ruszą w marcu i potrwają do końca listopada 2022 roku. Budowa 2-kilometrowej trasy kosztować będzie 59,8 mln zł.



Którymi środkami komunikacji podróżujesz najczęściej w ramach jednego miasta?

Wykonawcę linii tramwajowej, która połączy al. Havla z al. Adamowicza, udało się wyłonić dopiero przy czwartym podejściu. Zostało nim konsorcjum firm MTM i Rajbud, które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

- Nie było żadnych odwołań od wyboru komisji przetargowej, więc w środę podpisujemy umowę - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Myślę, że prace wystartują najwcześniej w połowie marca.
Budowa trasy tramwajowej od pętli, która powstała w ramach budowy al. Adamowicza do al. Havla, została podzielona na cztery zadania:

  1. rozbudowa skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej, ul. Łódzkiej i al. V. Havla,
  2. budowa linii tramwajowej od ul. Piotrkowskiej do ul. Łódzkiej,
  3. przebudowa ul. Piotrkowskiej,
  4. budowa trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania Jabłoniowa/Warszawska do ul. Piotrkowskiej.

Największym wyzwaniem dla budowniczych będzie włączenie nowej linii do istniejącej trasy w ciągu al. Havla. Prace odbywać się będą "pod ruchem" tramwajowym. Czy te część zadania zostanie wykonana w pierwszej kolejności czy na sam koniec, wyjaśni się po konsultacjach z wykonawcami.

Termin zakończenia robót został wyznaczony na 30 listopada 2022 r. Natomiast pierwsze tramwaje pojadą po nowym torowisku w pierwszym kwartale 2023 r.

Warto dodać, że MTM ma na koncie budowę kilku linii tramwajowych w Gdańsk, m.in. z Siedlec na Morenę, z Chełmu do pętli Łostowice-Świętokrzyska. Firma odpowiadała także za część prac związanych z budową trasy z centrum na Chełm.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (200)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane