Fakty i opinie

W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową

W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.
W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową. fot. Mateusz Słodkowski/Trojmiasto.pl

Drugie z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego zostanie w tym roku przebudowane. Chodzi o styk z ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie m.in. przejście naziemne i możliwość przejazdu w poprzek Podwala. Również w tym roku gotowy będzie projekt remontu brakującego odcinka ul. Łąkowej.



Jak jeździ się po otwarciu skrzyżowania Podwala z Chmielną?

jest lepiej niż było 33%
jest tak samo, jak przed przebudową 14%
jest dużo gorzej 53%
zakończona Łącznie głosów: 1576
Po latach zapowiedzi, w kwietniu zeszłego roku rozpoczęła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego. Prace w rejonie ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska realizowała firma MTM z Gdyni, za co zainkasowała 16 mln zł. Skrzyżowanie w nowej odsłonie zostało oddane do użytku w listopadzie 2018 roku.

W kolejce do przebudowy wciąż czekają skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z:
  1. ul. Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska,
  2. ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska,
  3. ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska,
  4. ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

graf. trojmiasto.pl
Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł.

- Planowany termin zakończenia realizacji to grudzień 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Podobnie, jak w przypadku Chmielnej, na wysokości Łąkowej powstanie zupełnie nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną oraz naziemnymi przejściami dla pieszych. Jezdnia w kierunku Stogów zostanie zwężona do dwóch pasów, a jezdnia do centrum zyska buspas. W obu kierunkach powstaną też ścieżki rowerowe.

W tym miejscu warto wspomnieć, że miasto szykuje się do remontu fragmentu samej ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska, który położony jest na Długich Ogrodach. Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową.

Opinie (204) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    to i tak nic nie da.... wszystko jest do bani :) miłego popołudnia!

    • 34 71

    • Atliczna

      • 3 4

    • da bo deweloperom "trzea" wyjazd /wjazd na osiedle wybudowac. (3)

      aha jeszcze stadion zuzlowy do zamkniecia bo nowym mieszkanca halas z treningow bedzie przeszkadzal.

      • 17 10

      • (1)

        Przeczytaj kretynie cały tekst. Tą przebudowę finansuje deweloper. Swoją drogą kto ci wybudował mieszkanie? Tatuś, czy Marsjanie a może jednak deweloper?!

        • 13 11

        • "Przeczytaj kretynie cały tekst."

          imbecylu przeczytaj na glos:
          1."Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł." zrozumiales? nie to jeszcze raz przeczytaj.
          2."Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową." to tez przeczytaj na glos. zrozumiales?

          to tak dla:
          "cepa" przebudowa 8mln -zaplaci miasto czyli my wszyscy.dokumentacje przebudowy za +/_ 100k deweloper ...

          • 10 6

      • z wjazdu i wyjazdu na tereny położone obok wzmiankowanych ulic będą korzystali mieszkańcy i przyjezdni

        • 0 0

    • Ja mam miłe popołudnie, bo jestem na bani :-)

      • 6 0

    • 16mln plu 8 mln (2)

      Bogaty ten Gdańsk wydając lekka reka najpierw 16mln a teraz 8 mln na "przebudowe" czegos co nie potrzebuje przebudowy Jak można wciskać ciemnotę że przejscia dla pieszych naziemne sa bezpieczniejsze niz podziemne. W krajach cywilizowanych co 8 zabiry na drozdze to pieszy/rowerzysta a u nas co 3
      Zobaczymy ile wzrosna koszty z 8 mln
      Ciemny Lud To kupi

      • 11 10

      • Lepsze to niż darmowa działka dla Ojca albo

        kilka baniek na szukanie ropy w Toruniu czy tam ciepłych źródeł..

        • 6 2

      • Bicie piany

        W tym przypadku nie chodzi ani o pieszych, ani o zbyt dużą ilość samochodów. Nabudowano i dalej buduje się na Dolnym Mieście tyle budynków, że trzeba nowym mieszkańcom zrobić alternatywne drogi, bo jedyna Toruńska niej jest w stanie przejąć tak dużego ruchu.
        Reszta to bicie piany.

        • 0 1

    • Jak wszystko jest do bani to Ty również .

      • 2 0

    • a co byś zaproponował

      • 0 0

  • Tak nas atraszyli przed wyborami samorządowymi - a tu proszę Gdańsk pięknie się rozwija bez pomocy PiSuaru. (20)

    Gdańsk to już metropolia na Europejską skalę! Łąkowa,Chmielna to już nie jest miejsce wstydu!

    • 136 153

    • ile trolu dostajesz z Moskwy rubli za 24godzinny dyzur na portalu. (3)

      • 18 26

      • Nowogrodzka płaci 5 groszy za POst.Kaczyniak powiedział że więcej nie da bo musi wybudować 2 wieże. (2)

        • 24 18

        • leming dla putina niebedzie pracował za 5 groszy :)Ale niema sie co dziwic ze pis tak mało płaci (1)

          Nie maja potrzeby płacić więcej ,tyle kasy rozdają dzieciorobom i innym ze nie potrzebują trolli.Z PO nikt nie bedzie pracował za mniej niż 6 tys zł Bieńkowska już nie raz to mówiła.

          • 2 8

          • Leming z PiSuaru nie będzie pracował za mniej niż 70 tysi u glapińskiego?

            Durny elektorat PiSuaru łyka wszystko bo to potomkowie niepiśmiennych chłopów pańszczyźnianych którzy nic nie kumają poza 500+ oraz tym co powiedzą pedofile z Kleru.

            • 8 5

    • Łąkowa od Długich Ogrodów do Podwala... (1)

      to miejsce wielkiego wstydu

      • 26 7

      • dlatego rewitalizują ten obszar

        • 2 0

    • Ale troll. wszyscy od schetyny są tacy?

      • 11 12

    • Technik Maliniak (6)

      byles tam kiedys ,czy tylko z "prospektow" deweloperow okolice znasz?

      • 9 11

      • Ja znam z prospektu developera kaczyniaka!

        • 8 13

      • (2)

        Pajace jak nie wiedzą w kogo uderzyć to w deweloperów, albo w Tuska. Ten chory typ propisowski tak ma.

        • 15 17

        • Chyba w Tuska bo karakan z żoliborza to też deweloper (1)

          • 11 5

          • Michnik na slupa kupił trzy

            • 3 4

      • Budujemy hostele dla LGBT (1)

        I pokoiki dla matek z 8 letnimi córkami do zabawy w lekarza

        • 5 9

        • Chronimy pedofili z kleru - kler zawsze nas popiera bo wie że nie damy im zrobić krzywdy!

          • 3 0

    • Durniu Maliniaku z jednej z glownych arteri miasta urzedasy stworzyly jeden wielki korek (2)

      Proponuje w calym miescie na ulicach przejscie naziemne co 200 metrow.

      • 11 14

      • Ta droga nie służy mieszkańcom miasta, a tranzytowi

        Po to powstał Tunel pod M. Wisła, Sucharskiego i POG, aby W-Z mogła przestać służyć do tranzytu.

        • 12 6

      • ból d*py kierowczyków najlepszy

        • 5 0

    • Odrazu widać, że nie byłeś dalej niż w Kartuzach lub Gdyni, nie mówiąc o metropolii. (1)

      • 5 4

      • Nie byłem w żadnej metropolii europejskiej bo nie znam żadnego obcego języka i Świat mnie przeraża!

        A i w języku polskim ledwo dukam! Konta w banku również nie mam.Szofer przywozi mi pensję w kopercie.

        • 7 3

    • Ale pisuary tu ujadają. Wawa nam nie odpuści przegranej;(

      • 0 0

  • Znów paraliż podawala... (15)

    Jakby codzienne korki od stadionu zuzlowego do węzła Unii to było mało...

    • 148 106

    • (8)

      Już tyle razy miał być sparaliżowany, że teraz to chyba się zawali wszystko?

      • 20 16

      • Jeździsz czasami tamtędy w szczycie? Czasami (7)

        korek w stronę centrum zaczyna się już na moście.

        • 40 13

        • A wcześniej to nie było. Niczego nie było.

          • 23 5

        • (2)

          jak nie było buspasa, nie było skrzyżowań, nie było ruchu przy forum, korki sięgały zawsze za wiadukt. Także nie wiem jak mają się robić większe korki, skoro nic się nie zmieniło przy tylu, niby ingerujących w ruch, inwestycjach.

          • 28 9

          • (1)

            nie prawda.
            Odkąd wybudowali tunel i obwodice południową, to praktycznie nie było tam korków w południe. Za to dzięki nowemu skrzyżowaniu z Chmielną sa teraz codziennie. ci ciekawe korek nie kończy sie przy forum, tylko własnie na tym skrzyżowaniu.

            • 6 3

            • Bzdura

              Korki wróciły, bo aut przybyło.

              • 1 1

        • naczynia połączone

          Choćby nie wiem ile było pasów, to i tak się zakorkuje dalej przed Okopową. Pasów nie potrzeba dużo, tylko mniej wożących d.pę samochodem.

          • 15 12

        • ale jak to korek? tunel za 1.3mld zł miał przecież odkorkować centrum :D (1)

          • 4 3

          • no i odkorkował! Jeden dzień przerwy technicznej i w centrum było piekło.

            Ale pewnie jesteś pisowcem i nie kleisz podstawowych ciągów przyczynowo-skutkowych

            • 3 1

    • (2)

      Lepiej nic nie robić? Włącz myślenie malkontencie.

      • 8 7

      • Dokładnie tak - jeśli mają psuć, to lepiej nic nie robić.

        • 2 1

      • robić! ale przy tym myśleć!

        • 1 0

    • dziwne... jak jadę tramwajem, to nie stoi w korku ;)

      • 20 3

    • Tramwajem szybciej .

      • 4 0

    • Jeżdżę Podwalem przynajmniej 2 razy dziennie i jak nie trafię na zielone to rzeczywiscie stoję przy Chmielnej jedną no może w godzinach szczytu 2 zmiany świateł , stracę na tym 3 może 5 minut. To taka tragedia? Ci z prostopadłych ulic tez muszą przejechać , jutro ty będziesz chciał wyjechać z Chmielnej. Ludzie dokąd pędzicie ?!

      • 4 2

  • Dlaczego nie zapytacie w ankiecie jak się chodzi po przebudowie skrzyzowania? (9)

    Jeździ się gorzej, jak ktoś jeździ tylko wzdłuż podwala, ale otwarcie tych skrzyżowań to konieczność.
    Odkąd jest tam przejście w poziomie jezdni nie korzystam z przejść podziemnych, zwłaszcza na spacerze z wózkiem.

    • 134 64

    • Jeżdżę tamtędy z pól roku około 16 i 17 od żużla w kierunku (3)

      centrum. Stoję na tych światłach z przejściem dla pieszych i nie widziałem żeby ktoś przechodził. Owszem wyjadą z bocznej 3 auta na krzyż ale to wszystko. I teraz pytanie czy warto było to budować za taką kasę i zatrzymywać ruch na głównej?

      • 42 41

      • (1)

        jaki cudem zatem zatrzymuje się ruch, skoro jak piszesz, nie ma pieszych (którzy wzbudzają zmianę świateł), raz na jakiś czas przejadą 3 auta, więc wedle Twojej opinii jadący podwalem powinni mieć wciąż zielone światło...

        • 14 24

        • Akurat pieszy tam do zmiany świateł nie jest potrzebny. Chyba że te 3 auta z bocznej muszą czekać aż im pieszy litościwie światło zmieni.

          • 20 4

      • To chyba jesteś ślepy...

        Ja jeżdżę codziennie i jest sporo samochodów i pieszych na tym skrzyżowaniu.

        • 8 8

    • (1)

      Nikt nie będzie pytać o zdanie tej biedniejszej części społeczeństwa. :D

      • 7 6

      • aha. Ty w drodze z samochodu do domu, pracy, sklepu nóg nie używasz i nie jesteś pieszym?

        Teleportujesz się?
        A nie, zapomniałam, że ty pewnie z tych, co stają przednimi kołami w drzwiach biedronki, przyspawany do auta.

        • 3 1

    • a ja korzystam, bo w taką piękną aurę nie moknę jak gupi czekając na światło, tylko idę przed siebie i wychodzę przed Tobą (1)

      • 9 6

      • Za to z mokrymi po kostki nogami, gratuluję. Jako kierowca jestem także pieszym i mam nadzieję że zlikwidują śmierdzące tunele.

        • 0 0

    • Właśnie chciałem o to zapytać, dzięki. Tunelów pod podwalem szczerze nie cierpię, teraz będę chodzić na powierzchni.

      • 0 0

  • (1)

    Skończcie remont niepolomickiej której remont został przesunięty na termin nie znany a później planujcie kolejne remonty ;)

    • 37 37

    • Weź doczytaj trollu ;)

      • 3 3

  • Gdzie bezpieczeństwo pieszych (11)

    Każde przejście podziemne, nadziemne jest bezpieczniejsze od przejścia naziemnego.

    • 99 96

    • co ty bełkoczesz słoju?? (2)

      "Każde przejście podziemne, nadziemne jest bezpieczniejsze od przejścia naziemnego."

      • 8 27

      • A którego słowa niezrozumiałeś?

        • 26 5

      • No to słojem to niestety jesteś TY

        • 9 3

    • powiedz to ludziom poruszajacym sie : (3)

      -o lasce
      -o kulach
      -na wozkach inwalidzkich
      dziekuje i pozdrawiam tylko naziemne.

      • 34 24

      • jakoś na klatce schodowej dają sobie rade... (1)

        • 21 29

        • w tym problem, że często nie

          Gdyby Pan spróbował pomyśleć o innych i zrozumieć potrzeby każdego człowieka, któremu przyszło współdzielić z Panem przestrzeń, to może nie rzucałby Pan tak szybko niesprawdzonych informacji.

          • 12 5

      • Zjazdy dla wózków

        Zdajesz sobie sprawę, że są tam zjazdy dla wózków więc nie jest to problem akurat na tej kładce (przy Łąkowej).

        • 0 2

    • Nie wąchaj butaprenu !

      • 6 1

    • każde przejście podziemne jest bezpieczniejsze dla pieszych. zwłaszcza po zmroku:))

      • 5 1

    • najbezpieczniej byłoby gdyby tych pieszych w ogóle nie było... Prawda?

      • 2 0

    • tak-zgoda, ale nikomu nie chce się zbiegać i wspinać po schodach,

      • 0 0

  • (12)

    Popier...ło kogoś z tymi przejściami naziemnymi? Za mało korków w mieście?.... dzbany...

    • 150 142

    • Nie. Za dużo aut w mieście. (8)

      Już było stwierdzane, że niezależnie od kilometrów całkowicie nowych dróg w mieście korki i tak zaraz będą.

      • 45 13

      • (4)

        to po co dokładać do tego przejścia, ronda i buspasy?zwłaszcza ze są tam tunele

        • 16 27

        • bo masz mniej jezdzić - po to z kartuskiej zrobiono 1 pas

          tzw. zniechęcanie

          • 17 4

        • Dzięki zwężeniu na dojeździe do centrum mniej aut się dostanie i mniejsze będą korki w samym centrum. Taka sytuacja jest lepsza niż wieczny korek gigant na Podwalu Grodzkim.
          Następna w kolejności do dwóch pasów powinna być WZ na wjeździe/zjeździe przy 3 Maja. I teren odzyskany mógłby być sprzedany pod zabudowę biurową.

          • 0 1

        • Bo Dolne Miasto ma stać się częścią Centrum.

          • 0 0

        • tunel nie dla wszystkich...

          Do przemieszczania się potrzebuje dodatkowo kółek spróbuj przedostać się w taki sposób przejściem podziemnym na zabim kruku. Bądź bardziej otwarty i pomyśl o osobach niepełnosprawnych lub matkach z wózkami, nie wszyscy maja możliwość korzystania ze schodów...

          • 0 0

      • Po co (2)

        Miasto bez aut nie będzie się rozwijać, należy ograniczyć tylko ruch dużych ciężarówek. Nie każdy może poruszać się komunikacją miejską, bo ma utrudniony dostęp do niej. nie da się wieczorem, czy nocą jechać na SOR komunikacją miejską, z dziećmi i zakupami to też trudne itd. Wystarczyło tunele oświetlić i monitorować, byłoby bezpieczniej i taniej.
        A swoją drogą należy zweryfikować odbiór śmieci, ( i smród i hałas) bo 2-3 razy dziennie przez cały tydzień to chyba zbyt często.

        • 0 5

        • Sorry, ale wieczorem czy nocą tam korków nie ma, można spokojnie przejechać. A jak dziecko jest w niebezpieczeństwie to się wzywa karetkę.
          Miasto się rozwija, to nie znaczy że musi rosnąć ruch samochodowy. W takim NY czy Hong-Kongu auta prywatne to margines. Jeśli wprowadzi się odpowiednio dużą strefę płatnego parkowania, zwiększy opłatę za parkowanie w Śródmieściu/Wrzeszczu/OBC do powiedzmy 9zł/h, to ludzie się zaczną przesiadać do tramwajów i SKM. Miasto kasę z parkometrów powinno ładować w komunikację i punkty przesiadkowe P&R

          • 3 0

        • Bedzie, bedzie!

          • 0 0

    • Powodem korków są auta a nie przejścia naziemne. Na obwodnicy przejść nie ma a ruch stoi co chwilę.

      • 30 10

    • Miasto dla mieszkańców. (1)

      Słoiki niech jeżdżą PKSem.

      • 11 5

      • pisiory uruchomiły nowe połączenia dla słoików Januszka i Grażynki z Kaszub

        • 3 1

  • Wszystkie inwestycje są w Gdańsku:( (1)

    • 45 10

    • W Gdyni natomiast

      kolejne już, chyba naste, konsultacje w sprawie Polanki Redłowskiej. I w ten właśnie sposób gdynianie mają wrażenie, że w ich mieście coś się "dzieje".

      • 6 2

  • Przebudowane skrzyżowanie z Chmielną się pięknie korkuje (7)

    Ja za takie przebudowy dziękuję bardzo... Za te pieniądze lepiej by było wyremontować ową Chmielną do Toruńskiej bo te pobojowisko to już ulicą się nie nazywa, a resztę pieniędzy przeznaczyć na straż miejską i lawety, bo ostatnio to już ludzkie pojęcie przechodzi parkowanie w tej okolicy... Takiej masakry już dawno nie było, że wszystko jest zajeżdżone do granic, chodniki zastawione, wjazdy na podwórka pozastawiane, a nikt nie potrafi wyciągnąć konsekwencji i po prostu wyciągnąć bloczek mandatowy! Każdy mandat wystawiony przez SM to jest przychód do kasy miejskiej, zobaczymy jak długo będzie stać kierowców na takie wybryki!

    • 116 46

    • no jasne, że lepiej;)

      po co robić coś dla pieszych, żeby mieli wygodniej? Przecież można za tą kasę wyremontować jezdnie dla aut, no nie? Przecież "nikt" nie przechodzi!

      Akurat ja codziennie wracam tamtędy z pracy na rowerze i używam tunelu tylko w drodze powrotnej, jak się naprawdę wyjątkowo spieszę i z daleka widzę, że światła mi nie przypasują. Ale wtedy mam okazję zauważyć, że w tunelu już prawie nigdy nikogo nie ma. Za to przechodzi dużo ludzi górą. Bardzo miło to widzieć.

      • 24 22

    • Zakładając, że jakość życia w mieście określamy tylko przez pryzmat szybkości przejazdu przez miasto samochodem (5)

      to tak, powinni byli zrobić to, co Pan sugeruje.

      Problem polega na tym, że miasto to coś więcej niż jazda samochodem. Gdyby jazda samochodem miała być najważniejsze, to należy przywrócić ruch kołowy na Długiej.

      • 14 5

      • Tramwaj też zwolnił, czy to też było zamierzone? (4)

        Pierwsze dajcie alternatywę dla samochodu. Komunikacja w Gdańsku praktycznie nie istnieje! Za mało kursów to raz, dwa brak dogodnych połączeń, np. jadąc z Oruni do Kokoszek muszę nadrabiać drogę przez Gdańsk, przez Dworzec, a po trzecie jest cholernie droga! Jak mam zaoszczędzić na jeździe komunikacją całe 20zł to ja to mam głęboko w tyle, bo stracony czas jest cenniejszy...

        • 7 3

        • Nie ma problemu (3)

          Ma Pan prawo wybrać:
          1. gdzie mieszka
          2. gdzie pracuje
          3. jak dojeżdża do pracy

          Tyle tylko, że to oznacza, że Pan ponosi konsekwencje swoich wyborów. Pewnym jest, że samochodem z roku na rok jeździ się wolniej. Nie dlatego, że ktoś jest złośliwy, ale dlatego, że samochodów jest coraz więcej.

          Zgadzam się, że w komunikacji jest wiele do zrobienia. Jednak nie cena jest problemem.

          • 3 5

          • głupszego komentarza już dawno nie czytałem... (2)

            A mieszkam obok tego cud skrzyżowania i jako mieszkaniec, pieszy i spacerowicz jestem bardzo niezadowolony i uważam, że środki został zmarnowane! Z dojazdem czegokolwiek na Chmielną był najmniejszy problem bo się objeżdżało bezkolizyjnie ul. Jaglaną i Pszenną, ale nie zawsze ktoś wymodzi.
            Do pracy też jeżdżę samochodem bo najzwyczajniej w świecie nie stać mnie na 3 przesiadki, tylko że ja mam o tyle dobrze że zawsze jeżdżę pod korki, z rana są korki do Gdańska, a ja jadę odwrotnie, a później są odwrotnie, ale na tym skrzyżowaniu dzięki przebudowie korki są zawsze i to z każdej strony! Z Chmielnej też gorzej się wyjeżdża bo trzeba czekać na zielone, komu by zaszkodziły zielone strzałki w prawo? Chyba rowerzystom, którzy nie szanują na drodze nikogo i łamią przepisy...

            • 3 2

            • hahaha (1)

              zielone strzałki się odezwały

              ciekawe, kiedy ostatnio zatrzymałeś się przed zieloną strzałką, jak to przepisy nakazują

              w samochodzie masz grzecznie czekać na swoją kolej a to niechronieni uczestnicy ruchu mają mieć pierwszeństwo, podobnie jak komunikacja zbiorowa. Kierowców aut powinno się zniechęcać do korzystania z aut, jednocześnie ułatwiając poruszanie się pozostałym uczestnikom ruchu. To jest jedyny sposób na odblokowanie miast. Bo nawet, jak do centrum wprowadzisz 10 dróg bezkolizyjnych to gdzie te auta później chcesz zostawić? A im lepsze drogi i więcej parkingów, tym więcej chętnych na korzystanie z aut i to się nigdy nie wyczerpie.

              • 0 2

              • patrz kilka komentarzy powyżej, aby zniechęcić trzeba mieć alternatywę, ja jej nie mam

                a po drugie nie ty jesteś od tego kto się zatrzymuje, a kto nie. Napisz do policji, niech ustawią patrol na wybranym skrzyżowaniu i inkasują za niestosowanie się do przepisów. Proste. Zmuszanie do przestrzegania przepisów nie jest kablowaniem, a normalną rzeczą, dlatego właśnie na zachodzie Europy jest porządek na drogach czy ze śmieceniem, bo tam było to konsekwentnie "nagradzane"! U nas trzeba robić tak samo.

                PS. A ty grzecznie masz czekać przed tym cholernym przejściem...

                • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.