- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (114 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (105 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (105 opinii)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (158 opinii)
W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Drugie z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego zostanie w tym roku przebudowane. Chodzi o styk z ul. Łąkową , gdzie powstanie m.in. przejście naziemne i możliwość przejazdu w poprzek Podwala. Również w tym roku gotowy będzie projekt remontu brakującego odcinka ul. Łąkowej.
W kolejce do przebudowy wciąż czekają skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z:
Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł.
- Planowany termin zakończenia realizacji to grudzień 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Podobnie, jak w przypadku Chmielnej, na wysokości Łąkowej powstanie zupełnie nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną oraz naziemnymi przejściami dla pieszych. Jezdnia w kierunku Stogów zostanie zwężona do dwóch pasów, a jezdnia do centrum zyska buspas. W obu kierunkach powstaną też ścieżki rowerowe.
W tym miejscu warto wspomnieć, że miasto szykuje się do remontu fragmentu samej ul. Łąkowej , który położony jest na Długich Ogrodach. Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową.
Opinie (204) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-10 18:42
Opinia wyróżniona
(1)
Najgorsze jest to że takie rozwiązania sprawiają że i tramwaje i autobusy jadą dłużej, bo muszą się zatrzymywać na dodatkowych światłach. Ciekaw jestem też co za cep wymyślił drogę rowerową w świetle bus pasa. Dzięki czemu autobus zamiast mieć spokojny przejazd musi "bawić się" z rowerzystami ?
- 39 16
-
2019-03-11 16:54
Dla ciebie rzeczywiście ma znaczenie jak tramwaj pojedzie 3 minuty dłużej?
- 0 0
-
2019-03-10 18:30
Opinia wyróżniona
wow, super wiadomość:)
obecnie, żeby wyjechać z Łąkowej na Podwale, trzeba jechać do Skrzyżowania z Siennicką. Będzie wygodniej. No i ta nieszczęsna Łąkowa. Największe dziury w mieście.
- 35 15
-
2019-03-10 18:22
Opinia wyróżniona
Gdańsk pięknieje moi drodzy i kochani (5)
Czy tego chcemy czy nie ,idziemy do przodu nie patrzymy do tyłu szanujemy to co jest bo nic nie zmienimy marudzeniem i usmiechajmy się do siebie a remont będzie lżejszy dla nas.
- 53 54
-
2019-03-11 08:19
Forum
to szczyt (gdańskiej) urody
- 0 0
-
2019-03-10 23:01
...
Co pięknego w betonowych schodach zaslaniajacych zabytkową architekturę ? Usuwamy bilbordy, stawiamy betonowe przejścia gdy te pod ziemią już istnieją i wystarczy je odnowić. Gdańsk ma widocznie za dużo pieniędzy i brak poczucia estetyki
- 2 2
-
2019-03-10 22:03
Gdańsk staje się stolicą kiczu i tandety dla skandynawskich turystów. (1)
- 5 4
-
2019-03-11 00:43
Nie. Koszmar to bloki spółdzielcze Zaspy i Przymorza
jak w 3 świecie i krajach rozwijajacych się. Oglądałem ostatnio vloga z Kolumbii i Wenezueli - tam mają podobne.
- 1 0
-
2019-03-10 18:46
Wymądrzać się to każden jeden potrafi tylko robić to ni ma komu!
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2019-03-10 18:16
Gdzie bezpieczeństwo pieszych (11)
Każde przejście podziemne, nadziemne jest bezpieczniejsze od przejścia naziemnego.
- 99 96
-
2020-08-01 23:14
tak-zgoda, ale nikomu nie chce się zbiegać i wspinać po schodach,
- 0 0
-
2019-03-10 18:25
powiedz to ludziom poruszajacym sie : (3)
-o lasce
-o kulach
-na wozkach inwalidzkich
dziekuje i pozdrawiam tylko naziemne.- 34 24
-
2019-03-11 09:57
Zjazdy dla wózków
Zdajesz sobie sprawę, że są tam zjazdy dla wózków więc nie jest to problem akurat na tej kładce (przy Łąkowej).
- 0 2
-
2019-03-10 18:28
jakoś na klatce schodowej dają sobie rade... (1)
- 21 29
-
2019-03-10 20:38
w tym problem, że często nie
Gdyby Pan spróbował pomyśleć o innych i zrozumieć potrzeby każdego człowieka, któremu przyszło współdzielić z Panem przestrzeń, to może nie rzucałby Pan tak szybko niesprawdzonych informacji.
- 12 5
-
2019-03-11 08:38
najbezpieczniej byłoby gdyby tych pieszych w ogóle nie było... Prawda?
- 2 0
-
2019-03-11 06:46
każde przejście podziemne jest bezpieczniejsze dla pieszych. zwłaszcza po zmroku:))
- 5 1
-
2019-03-10 20:09
Nie wąchaj butaprenu !
- 6 1
-
2019-03-10 18:20
co ty bełkoczesz słoju?? (2)
"Każde przejście podziemne, nadziemne jest bezpieczniejsze od przejścia naziemnego."
- 8 27
-
2019-03-10 19:38
No to słojem to niestety jesteś TY
- 9 3
-
2019-03-10 18:46
A którego słowa niezrozumiałeś?
- 26 5
-
2019-09-14 04:29
Brawo Gdansk
Blagam dajcie naziemne na wysokosci ul. Zabi Kruk... chodze o kuli a do tego boje sie wieczorem isc tym okropnym przejsciem. Jednoczesnie autostrada "podwale" powinna byc odciazona poprzez budowe tunela na wys ul. Nowe Waly oraz drogi na poludnie od wyspy spichrzow w rejonie ROD Stefana Zeromskiego
- 0 0
-
2019-03-10 18:18
(12)
Popier...ło kogoś z tymi przejściami naziemnymi? Za mało korków w mieście?.... dzbany...
- 150 142
-
2019-03-10 18:24
Nie. Za dużo aut w mieście. (8)
Już było stwierdzane, że niezależnie od kilometrów całkowicie nowych dróg w mieście korki i tak zaraz będą.
- 45 13
-
2019-03-10 18:55
(4)
to po co dokładać do tego przejścia, ronda i buspasy?zwłaszcza ze są tam tunele
- 16 27
-
2019-03-22 22:33
tunel nie dla wszystkich...
Do przemieszczania się potrzebuje dodatkowo kółek spróbuj przedostać się w taki sposób przejściem podziemnym na zabim kruku. Bądź bardziej otwarty i pomyśl o osobach niepełnosprawnych lub matkach z wózkami, nie wszyscy maja możliwość korzystania ze schodów...
- 0 0
-
2019-03-11 15:05
Bo Dolne Miasto ma stać się częścią Centrum.
- 0 0
-
2019-03-11 09:31
Dzięki zwężeniu na dojeździe do centrum mniej aut się dostanie i mniejsze będą korki w samym centrum. Taka sytuacja jest lepsza niż wieczny korek gigant na Podwalu Grodzkim.
Następna w kolejności do dwóch pasów powinna być WZ na wjeździe/zjeździe przy 3 Maja. I teren odzyskany mógłby być sprzedany pod zabudowę biurową.- 0 1
-
2019-03-10 20:49
bo masz mniej jezdzić - po to z kartuskiej zrobiono 1 pas
tzw. zniechęcanie- 17 4
-
2019-03-11 08:40
Po co (2)
Miasto bez aut nie będzie się rozwijać, należy ograniczyć tylko ruch dużych ciężarówek. Nie każdy może poruszać się komunikacją miejską, bo ma utrudniony dostęp do niej. nie da się wieczorem, czy nocą jechać na SOR komunikacją miejską, z dziećmi i zakupami to też trudne itd. Wystarczyło tunele oświetlić i monitorować, byłoby bezpieczniej i taniej.
A swoją drogą należy zweryfikować odbiór śmieci, ( i smród i hałas) bo 2-3 razy dziennie przez cały tydzień to chyba zbyt często.- 0 5
-
2019-03-11 10:30
Bedzie, bedzie!
- 0 0
-
2019-03-11 09:27
Sorry, ale wieczorem czy nocą tam korków nie ma, można spokojnie przejechać. A jak dziecko jest w niebezpieczeństwie to się wzywa karetkę.
Miasto się rozwija, to nie znaczy że musi rosnąć ruch samochodowy. W takim NY czy Hong-Kongu auta prywatne to margines. Jeśli wprowadzi się odpowiednio dużą strefę płatnego parkowania, zwiększy opłatę za parkowanie w Śródmieściu/Wrzeszczu/OBC do powiedzmy 9zł/h, to ludzie się zaczną przesiadać do tramwajów i SKM. Miasto kasę z parkometrów powinno ładować w komunikację i punkty przesiadkowe P&R- 3 0
-
2019-03-10 20:53
Miasto dla mieszkańców. (1)
Słoiki niech jeżdżą PKSem.
- 11 5
-
2019-03-10 21:26
pisiory uruchomiły nowe połączenia dla słoików Januszka i Grażynki z Kaszub
- 3 1
-
2019-03-10 19:31
Powodem korków są auta a nie przejścia naziemne. Na obwodnicy przejść nie ma a ruch stoi co chwilę.
- 30 10
-
2019-03-12 22:54
chmielna
rozebrac za wszelka cene stary spichlerz na ul chmielnej 76 grozi zawaleniem sciany budynku dojdzie do tragedi widac duze pekniecie
- 0 0
-
2019-03-12 17:44
Maść na ból
Jako kierowca jestem także pieszym i mam nadzieję że zlikwidują śmierdzące tunele. Naprawdę nie rozumiem jak d*pa musi boleć żeby tak narzekać na światła w centrum. Żeby uświadomić większości kierowców problem trzeba by zlikwidować połowę skrzyżowań w mieście i jakby musiał któryś zawrócić musiałby stać 2h w 6km korku to może pojął by potrzebę zmian w infrastrukturze. Poza tym dobre ustawienie sygnalizacji świetlnej wręcz niweluje korki ale jak większość społeczeństwa to niemyślące tłuki to nie ma się co dziwić że mamy take korki wszak każdy myśli wyłącznie o swojej śmierdzącej pupie.
- 2 0
-
2019-03-10 18:12
Dlaczego nie zapytacie w ankiecie jak się chodzi po przebudowie skrzyzowania? (9)
Jeździ się gorzej, jak ktoś jeździ tylko wzdłuż podwala, ale otwarcie tych skrzyżowań to konieczność.
Odkąd jest tam przejście w poziomie jezdni nie korzystam z przejść podziemnych, zwłaszcza na spacerze z wózkiem.- 134 64
-
2019-03-10 18:25
a ja korzystam, bo w taką piękną aurę nie moknę jak gupi czekając na światło, tylko idę przed siebie i wychodzę przed Tobą (1)
- 9 6
-
2019-03-12 17:41
Za to z mokrymi po kostki nogami, gratuluję. Jako kierowca jestem także pieszym i mam nadzieję że zlikwidują śmierdzące tunele.
- 0 0
-
2019-03-11 10:29
Właśnie chciałem o to zapytać, dzięki. Tunelów pod podwalem szczerze nie cierpię, teraz będę chodzić na powierzchni.
- 0 0
-
2019-03-10 18:21
(1)
Nikt nie będzie pytać o zdanie tej biedniejszej części społeczeństwa. :D
- 7 6
-
2019-03-11 06:58
aha. Ty w drodze z samochodu do domu, pracy, sklepu nóg nie używasz i nie jesteś pieszym?
Teleportujesz się?
A nie, zapomniałam, że ty pewnie z tych, co stają przednimi kołami w drzwiach biedronki, przyspawany do auta.- 3 1
-
2019-03-10 18:21
Jeżdżę tamtędy z pól roku około 16 i 17 od żużla w kierunku (3)
centrum. Stoję na tych światłach z przejściem dla pieszych i nie widziałem żeby ktoś przechodził. Owszem wyjadą z bocznej 3 auta na krzyż ale to wszystko. I teraz pytanie czy warto było to budować za taką kasę i zatrzymywać ruch na głównej?
- 42 41
-
2019-03-10 21:03
To chyba jesteś ślepy...
Ja jeżdżę codziennie i jest sporo samochodów i pieszych na tym skrzyżowaniu.
- 8 8
-
2019-03-10 18:29
(1)
jaki cudem zatem zatrzymuje się ruch, skoro jak piszesz, nie ma pieszych (którzy wzbudzają zmianę świateł), raz na jakiś czas przejadą 3 auta, więc wedle Twojej opinii jadący podwalem powinni mieć wciąż zielone światło...
- 14 24
-
2019-03-10 19:36
Akurat pieszy tam do zmiany świateł nie jest potrzebny. Chyba że te 3 auta z bocznej muszą czekać aż im pieszy litościwie światło zmieni.
- 20 4
-
2019-03-11 18:54
Łąkowa jest na Łąkowej, a D. Ogrody na D. Ogrodach .
- 0 0
-
2019-03-11 17:23
hmm
napiszę krótko p o g i e ł o kogoś z tymi przebudowami i przejściami naziemnymi :(
te 8 mln można spożytkować o wiele lepiej :/- 0 4
-
2019-03-11 17:23
Strzał w stopę
- 0 2
-
2019-03-11 17:14
Nędza
Tunel bezpieczniejszy dla pieszego. Niż teraz blokowanie ruchu na rzecz pieszego.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.