- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (159 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (229 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (171 opinii)
Wakacje bez tramwaju na al. Havla
Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska w wakacje będą musieli radzić sobie bez tramwaju na al. Havla. Ruch tramwajów zostanie tam wstrzymany ze względu na konieczność połączenia al. Havla z nowym torowiskiem na Nowej Warszawskiej. Między 25 czerwca a 31 sierpnia będzie tam funkcjonować autobusowa komunikacja zastępcza, za którą zapłaci wykonawca robót.
Ostatni tramwaj na pętlę Łostowice-Świętokrzyska wjedzie 24 czerwca. Dzień później zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza i tak będzie aż do końca wakacji.
ZTM: to można zrobić tylko w wakacje
Jak tłumaczy Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, tego typu prace mogą być przeprowadzone wyłącznie w czasie wakacji, gdy ruch na wielu liniach wyraźnie spada.
- Wiele osób ma w tym czasie urlopy, a w szkołach jest wakacyjna przerwa - podkreśla Zomkowski. - To jedyny moment, gdy można przeprowadzić tego typu prace. To nie jest zwykły remont weekendowy, jak choćby ostatnie prace na al. Zwycięstwa, gdzie budowane jest naziemne przejście dla pieszych. Na al. Havla trzeba przebudować całe skrzyżowanie, zmieni się jego geometria, dlatego został wybrany okres najmniejszego ruchu.
W czasie 10 tygodni prac pasażerowie będą korzystać w tym miejscu z autobusów. Co ciekawe, za funkcjonowanie komunikacji zastępczej zapłaci wykonawca robót.
- Z perspektywy wykonawcy oczywistym więc jest, by taka organizacja ruchu trwała jak najkrócej. Ale ze względów technologicznych pewnych rzeczy przeskoczyć się po prostu nie da - tłumaczy Zomkowski.
Szczegóły wakacyjnej organizacji ruchu na Havla miasto ma ogłosić w najbliższym czasie. Wiadomo, że przy przystanku Wilanowska planowany jest rozjazd nakładkowy umożliwiający kursowanie dwukierunkowych tramwajów. Linie 2 i 6 będą tam kończyć i rozpoczynać swój bieg. Z kolei większość linii autobusowych zamiast kończyć swoją trasę na pętli Łostowice-Świętokrzyska, zostanie skierowana do pętli Chełm Witosa.
Takiego skrzyżowania nie ma w całym Gdańsku
A samo skrzyżowanie - o czym pisaliśmy w styczniu - będzie unikalne w skali całego Gdańska.
Torowisko na al. Havla zostanie rozbudowane do trzech torów. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską.
Z kolei tramwaj kursujący na wprost w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska nie pojedzie po śladzie dzisiejszego toru, gdyż torowisko odbije delikatnie w prawą stronę, by zmieścić tam dodatkowy tor (tzw. sortujący) dla tramwajów jadących od Świętokrzyskiej i skręcających w Nową Warszawską.
Dzięki temu tramwaj jadący na wprost nie będzie musiał się zatrzymywać i czekać, aż ten skręcający opuści skrzyżowanie.
Mieszkańcy: to nieśmieszny żart
Zapowiedź wycofania tramwajów z al. Havla - jak łatwo przewidzieć - nie spotkała się z entuzjazmem mieszkańców Południa i pasażerów na co dzień korzystających z transportu zbiorowego na al. Havla.
- Włączenie torów będzie trwało ponad dqa miesiące? I miasto na to pozwala? Wow - napisał pod postem zapowiadającym zmiany pan Bartosz.
- W średniowieczu szybciej zamki budowali - ocenił pan Kuba.
- No tak, doktorat z budownictwa trzeba mieć, żeby zrozumieć, że takie prace w innych branżach (choćby na kolei) robi się nocami. 4 rozjazdy i 2 skrzyżowania to łącznie 12 nocy, przesekcjonowanie sieci trakcyjnej - kolejne 4. A Wy potrzebujecie dwóch miesięcy całkowitego zamknięcia. Żart i to nieśmieszny - dodał pan Wojciech.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-02 12:18
Ściema (6)
Nie wykonawca tylko My mieszkańcy za to płacimy. Poza tym powinno się budować zwykłe skrzyżowanie, wcinkę zrobić w nocy i było by taniej i szybciej . A za brak jezdni przy nowej warszawskiej to ktoś powinien beknąć i wylecieć z roboty na zbity pysk. Jak zwykle byle jaka inwestycja.
- 165 34
-
2022-05-03 17:45
W nocy? Taniej? Sprawdź dniówkę za roboty nocne.
Roboty nocne są uciążliwe, ludzie chcą też odpocząć porą nocną.
- 1 0
-
2022-05-03 00:23
Zgoda (1)
Tak wlokąca się i dezorganizująca inwestycja bez jezdni??? Na Południu?? Przy braku planów na Nową Świętokrzyską?? Czas kogoś pognać ze stołka...Co za geniusz planista...Ale pewnie dobrze wziął w kieszeń...
- 6 1
-
2022-05-03 10:22
Nie ma żadnej Nowej Warszawskiej, trasy tramwajowe nie mają nazw!
Niekompetentna zgraja urzędników postanowiła oszczędzić kosztem mieszkańców i zlikwidowała drogę, za to wciąż daje zarobić deweloperom na wszystkich terenach wokół. Południe to najszybciej rozwijający się obszar miasta, ale kto by się tam przejmował drogami z czasów jak tu jeszcze była wieś. Niech stoją w korkach.
- 2 2
-
2022-05-02 15:57
Wszystko pozamykać i do lasu
- 6 0
-
2022-05-02 14:46
Na pysk to powin ien wyleciec kazdy kto marnuje kolejne miliony z kasy miasta na szkodliwe tramwaje (1)
zamiast zastępować je autobusami z buspasami.
- 2 35
-
2022-05-02 18:04
a te buspasy to pewnie po niebie puszcza??
- 15 2
-
2022-05-03 00:04
Tak to jest jak wybiera się najtańszą firmę w przetargu. O której godzinie bym tam nie jeździła czy rano czy popołudniu to 3 osoby na krzyż pracują na budowie. Może niech miasto bardziej nadzoruje firmy które wybiera w przetargach. Nie zdziwie się jak będzie opóźnienie.
- 5 1
-
2022-05-02 13:51
Praca od 8-15 i tylko wtedy, gdy nie będzie upału lub opadów deszczu. (1)
czego nie rozumiecie? Panowie budowniczowie też muszą mieć wakacje.
- 92 17
-
2022-05-03 10:33
zapraszam z korpobiura
na budowę
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.