- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (66 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (178 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (73 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (254 opinie)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (34 opinie)
Wakacje na A1. Mniej wypadków i kolizji, rośnie "mobilność" kierowców
To były spokojniejsze i bezpieczniejsze wakacje na autostradzie A1 od poprzednich. Było o połowę mniej wypadków, trzykrotnie mniej osób zostało rannych, zdecydowanie rzadziej dochodziło też do mniej groźnych kolizji. W lipcu i sierpniu 2019 r. z A1 skorzystało 4,6 mln pojazdów, podczas gdy, w tym samym okresie w 2018 r. było ich 4,8 mln.
W wakacyjne miesiące z autostrady skorzystało też mniej osób, niż przed rokiem. W lipcu i sierpniu 2019 r. liczniki na bramkach zliczyły 4 622 221 pojazdów (w tym samym okresie w 2018 r. z A1 skorzystało 4 816 127 kierowców).
Średnio w ciągu doby natężenie ruchu w lipcu wyniosło ponad 74 tys. pojazdów, a w sierpniu ponad 75,7 tys. aut.
- W okresie wakacyjnym, zwłaszcza przy zmianach turnusów i w okolicy długiego weekendu, obserwowaliśmy zwiększone natężenie ruchu. Największe natężenie w lipcu wyniosło 88,1 tys. pojazdów i miało miejsce w sobotę 27 lipca. W sierpniu największy ruch dobowy przypadł w niedzielę 18 sierpnia i wyniósł ponad 89 tys. pojazdów - wyjaśnia Kordecka.
Rekordowy ruch tego dnia spowodowany był prawdopodobnie dwoma czynnikami: końcem długiego weekendu i zakończeniem Jarmarku św. Dominika.
Rośnie przepustowość bramek
Jak dodaje rzecznik prasowy A1, w stosunku do 2018 r. operator zaobserwował nieznaczny wzrost poziomu przepustowości bramek, na co wpływ miało mieć korzystanie z nowoczesnych terminali płatniczych oraz zmieniający się trend w sposobie płatności, w szczególności wzrost użytkowników AmberGO, których w lipcu było 7 proc., a w sierpniu już 10 proc.
- Obecnie około 25 proc. transakcji odbywa się przy użyciu karty płatniczej, a około 15 proc. transakcji odbywa się przy użyciu karty flotowej. Wykorzystywaliśmy również skrajne pasy XL jako dodatkowe pasy wjazdowe w Nowej Wsi oraz Rusocinie - dodaje Kordecka.
Przypomnijmy, że nowa metoda automatycznych płatności AmberGO została uruchomiona w czerwcu. Z każdym miesiącem popularność systemu rośnie. Obecnie ponad 10 proc. transakcji dziennych odbywa się właśnie w tym systemie.
- Aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest 130 tys. pojazdów. Niektóre z SPO cieszą się większym zainteresowaniem płatnościami automatycznymi, liderem w płatnościach w systemie AmberGO jest SPO Stanisławie, gdzie transakcje w systemie AmberGO sięgają 27 proc. Place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w systemie AmberGO 16 proc. i 17 proc. transakcji - wylicza rzecznik A1.
System jest stale rozbudowywany i już wkrótce dostępni będą inni dostawcy płatności elektronicznych - na ten moment płatność obsługuje aplikacja Autopay.
W rozładowywaniu korków na bramkach pomaga też rozwiązanie najbardziej radykalne, a więc otwarcie bramek zjazdowych. W wakacyjne weekendy szlabany na bramkach wyjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie były otwierane łącznie 62 razy (w 2018 r. takich sytuacji było 71). Zgodnie z poleceniem Ministerstwa Infrastruktury czasowe otwarcie bramek mogło mieć miejsce tylko w wyjątkowych okolicznościach, kiedy występowały nadmierne utrudnienia dla podróżujących.
- Mamy nadzieję, że dzięki połączeniu nowoczesnego rozwiązania w postaci automatycznej płatności AmberGO oraz zaangażowaniu użytkowników, już wkrótce uda nam się rozładować zatory na bramkach - kończy Kordecka.
Opinie (111) 3 zablokowane
-
2019-09-03 17:03
szkoda, że tak mało osób korzysta z aplikacji (1)
AmberGo, zatory na bramkach byłyby mniejsze. W zeszłą sobotę na zjeździe w Swarorzynie minąłem z 50 aut w korku na bramkach i śmignąłem skrajną tylko dla posiadaczy aplikacji
- 4 3
-
2019-09-03 19:57
W rusocinie i nowej wsi tez bramki no pay poeinny byc na skrajach zeby sieroty z biletami mogly zjechac na bok a nie wycofywac sie
- 2 0
-
2019-09-03 17:07
tu należy podziękować poprzedniemu rządowi zs najdroższe autostrady w Europie. (2)
- 10 4
-
2019-09-03 18:26
Rudy latał samolotem do Gdańska.
- 0 3
-
2019-09-03 19:51
masz swój rozum, czy tylko powtarzasz za TVPiS te bzdury?
jak byś wyjechał z Polski lub nawet sprawdził w internecie to byś wiedział że kłamiesz
- 2 1
-
2019-09-03 17:11
mobilnosc kierowcow?!?!
- 5 0
-
2019-09-03 17:12
Opinia wyróżniona
AmberGO (6)
Pomysł ciekawy, ale w obecnej formie często wydłuża czas płatności zamiast go skracać. Wina niby użytkowników, gdyż podjeżdżają pod bramki oznaczona AmberGO z "biletem" i potem cofają albo czekają aż ktoś od nich pobierze opłatę. W tym czasie już dawno dałoby się zapłacić przy "normalnym" okienku. Może należy lepiej takie bramki oznaczyć, żeby się nie myliły, a na cwaniaków zrobić przymusowy 15 minutowy postój albo ekstra opłatę.
- 43 4
-
2019-09-03 18:36
no przecież są oznakowane (3)
jest napis ambergo i przekreślony kasjer
- 6 3
-
2019-09-03 19:58
Widać dla niektórych gorzej myślących to za mało. (2)
Na drogach też są znaki z ograniczeniem prędkości i jakoś mało kto się do nich stosuje...
- 14 0
-
2019-09-03 23:46
(1)
No tak na 70 jada po 55
- 2 4
-
2019-09-04 09:23
Podpowiem, że jak masz 70 na znaku
to jest maksymalna dopuszczalna prędkość, a nie minimalna...
- 3 0
-
2019-09-03 19:52
Wina operatora
W mnirjszym stopniu kierowcow a w wiekszym operatora co tak d**ilnie oznaczyl. Skad taki mieszkaniec pcimia jadacy raz w roku nad morze ma wiedziec co to amber go??? Poza tym bramki amber go only powinny byc na skrajach placow zeby w razie czego sierotki z biletem zjezdzaly na bok i puszczaly uzytkownikow aplikacji a nie byly zmuszone do wycofywania! Zreszta brak konsekwencji operatora tez nie uczy- jednego dnia w bramce ambergo only jest inkasent innego dnia nie ma !
- 14 1
-
2019-09-04 15:44
Ciągle na takich ślepaków trafiam
Za każdym razem, zamiast szybko i sprawnie przejechać, to muszę czekać albo nawet cofać żeby klienta wypuścić. Jak oni prawko zdali kiedy tak dużej tablicy świetlnej nie widzą. Pełen podziw.
- 1 0
-
2019-09-03 17:33
Co z odcinkowym pomiarem prędkości??? (1)
Niech ten durny system bramek w końcu się na coś przyda! Każdy, kto przejechał szybciej niż wychodziłoby to z prędkości 140 km/h, powinien wraz z opłatą za przejazd dostawać mandacik.
- 12 10
-
2019-09-03 19:55
Gorsze niz predkosc jest nietrzymanie odlrglosci
- 3 0
-
2019-09-03 17:43
Nieczytelne oznakowanie bramek AmberGO (1)
Powinno być wyraźnie napisane "AutoPay Only!", bo się wielu kierowców gubi i korkują.
Poza tym na A1 jeździ się spoko, ciężarówki nie wyprzedzają się tak, jak na innych autostradach. Im bardziej na południe tym większa dzicz :]- 16 1
-
2019-09-03 20:01
To tez może być mylące
niektórzy mają automatyczne opłaty w aplikacjach banków a nie w autopay.
Poza tym (przynajmniej) połowie społeczeństwa trzeba by wyjaśnić co oznacza "AutoPay" oraz "only".- 2 1
-
2019-09-03 18:28
Podjeżdża taki z rejestracją WI do bramek, daje bilet a później 5 minut szuka 30 zł.
Jak ma nie być korków?
- 10 0
-
2019-09-03 18:49
Rzeczywiście całe wakacje na A1!
Kilometrowe kolejki do każdej bramki to standard! Można tam spędzić całe wakacje!
- 3 0
-
2019-09-03 19:18
To zasługa dobrej i mądrej polityki rządu. Brawo!
- 1 8
-
2019-09-03 19:39
Pomylenie pojec
Chore jest to, ze jak operator podniesie bramki do panstwo musi placic rekomprnsaty. Kto taka umowe podpisywal ??? Powinien byc warunek: pobieracie oplaty pod warunkiem ze czas oczekiwania nie przekracza 15 min. Jak wiecej - podnosicie szlabany i nie pobieracie oplat. Koniec. To operator ma byc zmotywowany do tego zeby wdrazac metody ktore zwieksza przepustowosc i zatrudniac jak najwiecej osob !!!
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.