- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Wakacyjny pociąg do Helu w nietypowym zestawieniu z "bonanzą"
Przez Trójmiasto porusza się pociąg osobowy pn. Tur, który często jest w nietypowym zestawieniu - dwa szynobusy, a między nimi wagon z lat 70. ubiegłego wieku, albo po prostu jako "piętrus". Dlaczego kolejarze zdecydowali się zaprezentować podróżnym tak nietypowe składy? Wyjaśniamy.
To jedyny pociąg kolei regionalnych, który przejeżdża przez całe Trójmiasto, a potem dociera na Półwysep Helski. Warto o tym pamiętać, jeśli planujemy z Trójmiasta dostać się nad otwarte morze.
Warto zwrócić też uwagę na skład tego pociągu. Kolejarze połączyli w nim bowiem dwa szynobusy, a między nimi ustawili jeszcze wagon z lat 70 XX w., określany przez miłośników kolejnictwa jako "bonanza". Tę nazwę zawdzięcza układowi siedzeń znanemu z pociągów pojawiających się w westernach.
Takie połączenie, czyli szynobus - wagon - szynobus, ma swoje uzasadnienie.
- Pociąg w Tczewie zmienia kierunek jazdy. Takie, mogłoby się wydawać, niecodziennie ustawienie umożliwia sprawną zmianę kierunku jazdy. Przejście maszynisty z jednej do drugiej kabiny trwa krócej niż manewry szynobusu przy innym zestawieniu wagonów - mówi Michał Stilger ze spółki PolRegio (dawne Przewozy Regionalne).
Ponadto, po dotarciu do Helu skład jest rozłączany i osobno obsługuje ruch z Helu do Gdyni. Po południu znowu pociąg jest ustawiany: szynobus - wagon - szynobus i wraca przez Trójmiasto do Chojnic.
Taki niecodzienny skład wyrusza w trasę, gdy spodziewane jest mniejsze obłożenie pasażerów. Gdy natomiast przewidywana jest duża liczba pasażerów, na tory rusza lokomotywa manewrowa z doczepionymi legendarnymi wagonami piętrowymi, co stanowi równie atrakcyjny widok. Taki skład jest wspomnieniem "piętrusów" poruszających się po torach Kaszub.
Dodajmy, że pociąg Tur do Helu dojeżdża wyłącznie latem. Poza sezonem skład kończy bieg w Gdyni.
Miejsca
Opinie (229) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-27 07:34
(5)
Kiedy dokładnie jeżdżą te "piętrusy"? Chciałbym się tym znowu przejechać, przypomnieć sobie jak to wszystko wyglądało :)
- 16 0
-
2017-06-27 07:37
(2)
Trzeba iść do przodu a nie cofać się wspomnieniami do tyłu.
Nie ma co reanimowac trupa- 1 12
-
2017-06-27 08:41
(1)
Cofnij się proszę wspomnieniami do przodu...
- 8 0
-
2017-06-27 11:08
W nasyzm UM wszytsko mozliwe:)
- 3 0
-
2017-06-27 15:43
(1)
W każdy weekend do końca sierpnia jeździ "pietrus" o 10:00 z Gd Wrzeszcza
- 2 0
-
2017-06-27 18:49
Dziękuję :)
- 1 0
-
2017-06-27 07:37
Ten pociąg wcale nie jest jedyny (5)
Ten pociąg wcale nie jest jedyny jaki jedzie bezpośrednio z Gdańska w stronę półwyspu.
Jeździ jeszcze Arriva i to kilka razy. Z Gdańska Głównego 8:29, 11:33, 14:35, 15:50.- 12 0
-
2017-06-27 07:39
(2)
A naszemu przewoźnikowi marszałkowskiemu (Polregio/PR) się nie opłacało.
A Niemiec uruchamia kilka połączeń...ciekawe.- 8 0
-
2017-06-27 11:09
(1)
Bo nasz przewoznik jest biedny.... UM o niego nie dba... bieda az piszczy
- 2 0
-
2017-06-27 19:57
Może warto poprosić o pomoc urząd marszałkowski woj Wielkopolskiego.
Oni podniosą z kolan przewozy w woj.pomorskim- 0 0
-
2017-06-27 12:51
rozklad-pkp.pl tego nie ma na liscie
a arriva.pl sie rozkracza na tym pytaniu
co jest nie teges?- 0 1
-
2017-07-01 16:44
Lot Niemcom Donek chcial tez oddać.
- 0 0
-
2017-06-27 07:49
Ankieta...
Bonanza to jest z tą ankietą :)
- 7 0
-
2017-06-27 07:51
Może ktoś z UM woj wielkopolskiego by pomógł naszym urzędnikom.
Tam już kupuja składy kolejnej generacji. Reanimuja linie. Mają swoją spółkę kolejową. Już dawno zrozumieli że należy odciążyć transport samochodowy.- 8 1
-
2017-06-27 07:55
Panie u nas cuda (1)
koleje na szynach się poruszają
- 3 0
-
2017-06-27 08:03
Śmiej się śmiej. Ale faktycznie kolej przerasta nasz Urząd Marszałkowski. I nie chodzi już o politykę. Wystarczy spojrzeć obiektywnie.
- 4 0
-
2017-06-27 07:59
Przez 4 lata jeździłem codziennie tym złomem piętrowym z Pruszcza do Gdyni (3)
Przejazd takim czymś jest może ciekawy ale dla pasjonata kolejnictwa albo dzieciaka, ale nie dla ludzi codziennie dojeżdżających tym wehikułem. Po jeździe takim czymś już mi się odechciewało pracy. To jakaś masakra. A potem powrót bo naprawdę ciężkim dniu pracy jeszcze prawie godzina jazdy ( bo tyle trwała podróż z Pruszcza do Gdyni).
- 10 7
-
2017-06-27 08:05
Weź pod uwagę że u nas są trasy na v160km/h z perspektywa 200km/h a nasze pociąg i już przy 90km/h strasznie wezykuja.
- 3 1
-
2017-06-27 11:36
Co ty bredzisz ? (1)
Te piętrowe wagony to jedne z bardziej komfortowych i wygodnych wagonów na krótkie trasy.
Są stare i tyle ale poziom wygody znacznie większy niż w tzw szynobusach.- 3 4
-
2017-06-27 20:00
Tak jeśli byłyby wyremontowane.
Obecne są w fatalnym stanie.
Na granicy dopuszczenia do ruchu.
Tutaj oko przemyka UTK Gdańsk aż do pierwszej tragedii- 1 0
-
2017-06-27 08:03
Kiedy miejsca na rowery?? (3)
Kiedy miejsca na rowery?? W pkm jest tylko 6 i więcej nie chcą wpuszczać.
Na Kaszuby z rowerem tylko samochodem?
Tracicie klientów, wasza kolejka nie spełnia podstawowych funkcji!!!!!- 15 4
-
2017-06-27 08:07
(1)
Masz stojak na narty. Tylko u nas gor nie ma.
- 4 0
-
2017-06-27 13:37
ani igielitu
- 1 0
-
2017-06-27 13:55
i przedział dla konia
- 1 0
-
2017-06-27 08:10
(1)
Urząd Transportu Kolejowego odział w Gdańsku weźmie się do roboty czy nadal będzie udawał że w tym wojewodztwie wszystko jest ok?
- 8 1
-
2017-06-27 20:01
Zapomnij
- 1 0
-
2017-06-27 08:13
(2)
Polregio jest z Gdyni więc zamiast nowych pociągów woleli kupić kontener śledzi.
- 4 5
-
2017-06-27 20:01
Ahhh ta niechęć do Gdynii xd
- 1 1
-
2017-06-29 17:53
w twoim pustym ł...
zmieszczą się nawet trzy kontenery śledzi i półtora tony budyniu.
- 0 1
-
2017-06-27 08:17
A to w podróż nie można wyruszyć trajtkiem autobusem lub tramwajem? Ankieta.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.