• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakoz wycofuje się z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Bilfinger: damy radę sami

Maciej Naskręt
14 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy.

Firma Wakoz schodzi z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycja będzie prowadzona dalej przez firmę Bilifinger Berger - lidera konsorcjum. Władze gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że termin - 30 maja - zapewnienia przejezdności ekspresówką nie jest zagrożony.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Ciemne chmury zbierają się nad budową Południowej Obwodnicy Gdańska. Konsorcjum firm Bilifinger Berger i Wakoz z Luzina, budujące drogę z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta, rozpada się z powodu finansowych kłopotów firmy spod Wejherowa.

- Potwierdzam, że nasz partner ma problemy finansowe i z tego powodu ma zamiar wycofać się z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilifinger Berger. - Jak to formalnie będzie wyglądać jeszcze nie wiemy - dodaje.

Od jakich robót odstąpiła spółka? - Według naszych szacunków Wakoz miał jeszcze wykonać do końca budowy prace w kwocie ok. 50 mln zł - mówi Mateusz Gdowski.

Czy drogowcy zdążą z budową POG w zapowiadanym terminie?

Czy zaistniała sytuacja grozi niedotrzymaniem terminu (30 maja) zapewnienia przejezdności przez Południową Obwodnicę Gdańska? - Zmiany w konsorcjum nie mają żadnego wpływy na postęp prac. Przejmiemy wszystkie zadania niedokończone przez Wakoz - zapewnia Mateusz Gdowski.

Również spokojne są władze gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestor. - O kłopotach finansowych spółki Wakoz było głośno już dawno. Niestety dotknęły one firmę realizującą nasz projekt. Nie zmienia to jednak faktu, że konsorcjum jest zobowiązane dalej budować drogę. Po dzisiejszej [środowej - przyp. red] radzie budowy Południowej Obwodnicy Gdańska z optymizmem patrzę na zapewnienie przejezdności do 30 maja. Możliwe, że do użytku wtedy nie zostaną udostępnione zjazdy z drogi ekspresowej do Traktu św. Wojciecha - mówi Szymon Gwazdacz, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Na ogólnopolskim forum kierowców pojazdów ciężarowych aż huczy na temat nieprawidłowości w Wakozie. Pracownicy skarżą się na brak wypłat i dalszych perspektyw pracy.

Z naszych informacji wynika, że kilka dni temu siedzibę firmy przy ul. Budowlanych odwiedził komornik, który zaczął zajmować mienie spółki. Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie firmy w pośpiechu ratowały mienie. Jeden z pracowników przekonywał nas, że przedstawiciele władz spółki uciekali swoimi autami, chroniąc je przed zajęciem komorniczym.

O problemach z firmy Wakoz pisaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy firma spod Wejherowa ociągała się z płatnościami wobec żwirowni pod Tczewem. Do sądu został złożony wniosek o upadłość. Jednak finansowy pożar firmy z Luzina został ugaszony. Wakoz zapłacił zobowiązanie.

Tym razem sytuacja wygląda podobnie. 20 lutego w Sądzie Okręgowym w Gdańsku został złożony wniosek o upadłość spółki przez firmę Profit-Q. Jej właściciel nie chciał z nami rozmawiać, zaznaczając, że to jest sprawa między nim, a spółką Wakoz. Zobowiązania finansowe firmy z Luzina wobec Profit-Q sięgają kilku lat wstecz.

Chcieliśmy skontaktować się z władzami Wakozu, by potwierdzić doniesienia. Niestety nie udało się nam porozmawiać z prezesem Jackiem Wickim. Nie chciał na nasze pytania odpowiadać też Andrzej Mastalerz - dyrektor.

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • jak nie wiadomo o co poszło to pewnie chodzi o pieniądze :-)

    • 9 0

  • kiedy w końcu zdejmą objazd z Bogatki?? przecież tam się nie da już jeździć...

    • 18 1

  • ot właśnie przetargi publiczne - cena najważniejsza - (1)

    takich kwaitków bedzie co raz wiecej..

    • 18 4

    • Problem w tym....

      ... że jeśli byłyby inne czynniki podlegające ocenie w przetargach np. doświadczenie, wiarygodność, termin wykonania, gwarancja itp. to nasi spece zaraz zaczęli by kombinować jak ocenić żeby wygrała zaprzyjaźniona firma....
      I tak źle, i tak niedobrze.... Musi się zmienić nasza mentalność, że okazja nie musi czynić złodzieja....

      • 0 0

  • bezpieczniej

    przynajmniej ma trasie na Koscierzyne bedzie bezpieczniej, bedzie troche mniej przeladowanych i pedzacych ciezarowek Wakozu, na ktore jakims dziwnym trafem inspekcja transportu nie reagowala

    • 29 0

  • bida (4)

    budyń chce zeby budowali za psie pieniadze to firmy powoli padają.... nie tylko Wakoz przy gdanskich inwestycjach...

    • 9 13

    • .. jakie psie pieniądze, drogi najdroższe na swiecie przy najgorszej jakości!!!

      .. jakie psie pieniądze, drogi najdroższe na swiecie przy najgorszej jakości!!!

      • 11 7

    • nic nie wiesz wolf (1)

      Przecież Budyń ma się nijak do tej inwestycji. To nie jest inwestycja Miasta Gdańska tylko państwowa! Zlecającym jest Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

      • 9 0

      • Ale wakoz

        robił też stadion.

        • 0 1

    • budyn chce... przeciez jest kosztorys inwestora, w tym wypadku generalnej... to firmy zaczely schodzic z cen, bo lepiej wygrac cos prawie po kosztach i miec chociaz na wyplaty :P niz nie robic nic...
      to wina zlego prawa zamowien publicznych, gdzie iczy sie tylko cena i nic poza tym...

      • 2 0

  • A teraz fala bankrutcw... (1)

    Przepłacone kontrakty na budowę dziurawych dróg i megalomańskich stadionów się kończą, teraz firmy nieefektywne czeka fala bankructw, a korporacje zaczną ze sobą naprawde walcvzyć o kontrakty: przykłądem kontrakt na remont ul.św.Wojciecha - władze nauczone poprzedniki kontraktami zapłanowały 7mln zł a tu Strabag zażadał niewiele ponad połowę 4mlnzł.

    • 21 3

    • ...Przepłacone kontrakty na budowę dziurawych dróg i megalomańskich stadionów... powiedziambym cos wprost przeciwnego, wykonawca daje nierelana cene (za niska) a wtedy kombinuje na robotach dodatkowych i "zmianie technologii"

      ....a korporacje zaczną ze sobą naprawde walczyć o kontrakty.... korporacje juz ze soba naprawde walcza i to jest wlasnie skutkiem:

      Trakt sw Wojciecha:
      STRABAG Sp. z o.o. 3.840.360,22 zł
      SKANSKA S.A. 4.733.638,27 zł

      miedzy ofertami bylo prawie 20% roznicy!!! nie wiem w jaki sposob strabag zamierza zrobic za takie pieniadze bo nie sadze ze skanska zakladal niewiadomo jaki zysk (pewnie 5-10% max), no chyba ze chodzi o przetrzymanie.
      a tak na marginiesie to nie porownujmy firm z polskim (np wakoz) i z obcym kapitalem.

      • 7 3

  • Dlaczego km autostrady w Polsce jest najdroższy w Europie? (4)

    Usługi, materiały, grunty - tańsze.... Skąd te ceny?

    • 34 4

    • bo dla popaprańców "polskość to nienormalność" i tym wszystko tłumaczą

      • 7 6

    • bo 40% trzeba ukraść

      • 18 1

    • Dochodzi POdatek na walkę z kaczystowskim faszyzmem (1)

      By Żyło Się Lepiej!

      • 9 6

      • głupek :)

        • 1 1

  • tak to jest jak się najtańszego wybiera (1)

    gratuluje uŻendnikom

    • 14 2

    • autostrady robili drodzy

      i się rozpadają

      • 4 0

  • Nowe pojęcie ??? - "przejezdnosć drogi" (2)

    to może powodować powstanie patologii, droga musi byc całkowicie zakończona do odbioru to co proponuje rząd ("przejezdnosć") to skandal i dopuszczenie bubli.

    • 19 0

    • (1)

      tak jak stadiony tak i drogi powinna odbierać policja

      • 3 0

      • .. stadion moze zawalić sie na łeb kibola, tuska , nowaka lub kopacz

        dlatego odbiera policja a na drodze zginie jakiś podatnik, to żadna strata

        • 2 0

  • ciekawe (1)

    A ciekawe jak to bylo z platnosciami dla Wakozu, ich problemy finansowe rozpoczely sie od wspolpracy z Bilifinger'em. Czy aby panowie dyrektorzy Wakozu dokladnie przeanalizowali umowe na wykonawstwo?

    • 12 7

    • wpierw musieliby sie nauczyc czytac :/

      jak wyzej

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane