• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakoz wycofuje się z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Bilfinger: damy radę sami

Maciej Naskręt
14 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy.

Firma Wakoz schodzi z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycja będzie prowadzona dalej przez firmę Bilifinger Berger - lidera konsorcjum. Władze gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że termin - 30 maja - zapewnienia przejezdności ekspresówką nie jest zagrożony.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Ciemne chmury zbierają się nad budową Południowej Obwodnicy Gdańska. Konsorcjum firm Bilifinger Berger i Wakoz z Luzina, budujące drogę z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta, rozpada się z powodu finansowych kłopotów firmy spod Wejherowa.

- Potwierdzam, że nasz partner ma problemy finansowe i z tego powodu ma zamiar wycofać się z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilifinger Berger. - Jak to formalnie będzie wyglądać jeszcze nie wiemy - dodaje.

Od jakich robót odstąpiła spółka? - Według naszych szacunków Wakoz miał jeszcze wykonać do końca budowy prace w kwocie ok. 50 mln zł - mówi Mateusz Gdowski.

Czy drogowcy zdążą z budową POG w zapowiadanym terminie?

Czy zaistniała sytuacja grozi niedotrzymaniem terminu (30 maja) zapewnienia przejezdności przez Południową Obwodnicę Gdańska? - Zmiany w konsorcjum nie mają żadnego wpływy na postęp prac. Przejmiemy wszystkie zadania niedokończone przez Wakoz - zapewnia Mateusz Gdowski.

Również spokojne są władze gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestor. - O kłopotach finansowych spółki Wakoz było głośno już dawno. Niestety dotknęły one firmę realizującą nasz projekt. Nie zmienia to jednak faktu, że konsorcjum jest zobowiązane dalej budować drogę. Po dzisiejszej [środowej - przyp. red] radzie budowy Południowej Obwodnicy Gdańska z optymizmem patrzę na zapewnienie przejezdności do 30 maja. Możliwe, że do użytku wtedy nie zostaną udostępnione zjazdy z drogi ekspresowej do Traktu św. Wojciecha - mówi Szymon Gwazdacz, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Na ogólnopolskim forum kierowców pojazdów ciężarowych aż huczy na temat nieprawidłowości w Wakozie. Pracownicy skarżą się na brak wypłat i dalszych perspektyw pracy.

Z naszych informacji wynika, że kilka dni temu siedzibę firmy przy ul. Budowlanych odwiedził komornik, który zaczął zajmować mienie spółki. Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie firmy w pośpiechu ratowały mienie. Jeden z pracowników przekonywał nas, że przedstawiciele władz spółki uciekali swoimi autami, chroniąc je przed zajęciem komorniczym.

O problemach z firmy Wakoz pisaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy firma spod Wejherowa ociągała się z płatnościami wobec żwirowni pod Tczewem. Do sądu został złożony wniosek o upadłość. Jednak finansowy pożar firmy z Luzina został ugaszony. Wakoz zapłacił zobowiązanie.

Tym razem sytuacja wygląda podobnie. 20 lutego w Sądzie Okręgowym w Gdańsku został złożony wniosek o upadłość spółki przez firmę Profit-Q. Jej właściciel nie chciał z nami rozmawiać, zaznaczając, że to jest sprawa między nim, a spółką Wakoz. Zobowiązania finansowe firmy z Luzina wobec Profit-Q sięgają kilku lat wstecz.

Chcieliśmy skontaktować się z władzami Wakozu, by potwierdzić doniesienia. Niestety nie udało się nam porozmawiać z prezesem Jackiem Wickim. Nie chciał na nasze pytania odpowiadać też Andrzej Mastalerz - dyrektor.

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • z tym wakozem to zawsze coś

    • 8 2

  • Prace przygotowawcze pod budowę energetycznej areny,to z całym szacunkiem, nie jest budowa jednej z największych tego typu inwestycji drogowych w Polsce i Europie, czyli obwodnicy południowej "S7".
    A że Bilfinger-Berger jest w stanie samemu podołać temu wyzwaniu,
    nie mam obaw, i nie jestem budowlańcem.
    Natomiast to, że "S7" jest niezbędna!, w perspektywie rozwoju P.C.L.,
    przy i samego DCT Gdańsk, i, co z tym się wiąże, zwiększonego ruchu
    liniowych TIRów, to rzecz oczywista!

    • 9 3

  • SZCZUREK PSEUDOPREZYDENT ZAMYKA MAŁOKACKĄ W GDYNI W GODZINACH SZCZYTU ZE WZGLĘDU NA MECZ (1)

    Chory kraj, chore władze, chory prezydent Gdyni - Wojciech Szczurek. Trzeba być mega imbecylem, żeby w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego zamknąć drogę międzyosiedlową, jedną z wylotówek na obwodnicę trójmiasta. I to ze względu na mecz jakiegoś podrzędnego klubu - arka gdynia, którego to, kolega prezydenta Jacek M. swego czasu tak mocno wspomagał, że w aferze korupcyjnej został skazany na więzienie.
    Postawiło się stadion, a zapomniało o miejscach parkingowych, co? Matoł

    • 21 6

    • Bo 4 tysiące luda

      musi obejrzeć mecz

      • 0 0

  • ale za to bezpiecznie na drogach się zrobiło

    To dlatego można jechać z Gda w stronę Weja przez np. Szemud i nie widać tych błękitnych wariatów za kierownicami. Bezpieczeństwo podróży wzrosło do prawie 100% chyba

    • 21 1

  • WAKOZ (1)

    czy ktoś sprawdza za ile wakoz wykonuje swoje prace to jest poniżej minimum opłacalności dlatego inne firmy nie wygrywają przetargów...to jest dążenie do upadłości firmy !! Tą firmą powinien zainteresować się PROKURATOR!!

    • 22 1

    • Nie tylko tą firmą...

      • 2 0

  • wojewoda dzielny chłop sam zrobi! 300% normy

    • 2 0

  • A chcemy budować elektrownię JĄDROWĄ (3)

    małpie nie można dać brzytwy

    • 18 0

    • czy COŚ wybudowaliśmy sprawnie?

      raczej NIE !!!!!!!! i BRONIĆ aby nie wybudowali ŻARNOWCA bo to będzie "skażać" zanim wybudują

      • 5 1

    • A chcemy budować elektrownię JĄDROWĄ

      Jądrowa ...bo jaja z nią będą.

      • 1 1

    • Też tak się zastanawiam....

      Nasze polskie "jakoś to będzie" w przypadku elektrowni jądrowej nie może mieć miejsca... Myślę że dobrym posunięciem byłoby oddać jej budowę jakiejś bardziej doświadczonej i zorganizowanej nacji....

      • 0 0

  • Aby jak najtaniej!!!! Przypomnij redakcjo .... (1)

    wyniki przetargów?! Śmiechu warte :))). Gdyby najniższa cena nie decydowała, to każdy wykonawca żył by lepiej i tysiące ludzi pracujących u Nich także. Upadłości by nie było, może głód pracy by zmalał no i żyć przyzwoicie by można. A tak to wszyscy się wyjadają!! Aby najtaniej. Zresztą powinny budować polskie firmy i podatek by wrócił. A nie firmy złożone z kadry bez sprzętu i pracowników bezpośrednio produkcyjnych. I potem jest jak jest! Firmy upadają, terminy razem z nimi a najbardziej poszkodowany to biedny podatnik. Przecież każdy z nas już wkład w tą drogę poniósł! KARY, KARY I KARY za opóźnienia.
    Niech uciekają Bilfingery do siebie.

    • 15 1

    • wakoz

      zgadzam się . takich firm jak wakoz w najbliższym czasie moze być więcej . żal tych wszystkich ludzi.

      • 0 0

  • (1)

    obwodnica będzie przejezdna, tylko wjazdy i zjazdy z niej nie będą czynne....
    normalnie czad

    • 16 0

    • .. bedzie czad świetlika

      xxx

      • 1 0

  • Jeszcze tylko do czerwca.

    Potem już jedynie równia pochyła ...

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane