• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Sprawa jest prosta, ale w postsowieckim społeczeństwie jednak trudna

    Jesteś posiadaczem czegoś - np. jachtu, samolotu, konia czy właśnie samochodu, to trzymasz to sobie u siebie, na swoim terenie, bądź na terenie wynajętym do tego celu.
    Samochody nie są tu nic inne.
    Taki jacht który po sezonie trzeba wyciągnąć z wody, trzymać czy to w hangarze czy gdzieś na czyimś terenie, ale jednak nie na wspólnym terenie pod blokiem?

    I tak samo samochód - proszę bardzo, we własnym garażu, na wynajętym parkingu, w hali garażowej pod budynkiem, bądź nawet jeśli do budynku przynależna jest działka, to mieszkańcy budynku mogą wspólnie zdecydować o zbudowaniu parkingu na tej działce i tam trzymać swoje samochody.

    Zmotoryzowani oczywiście mają prawo oczekiwać że np. sklep w którym chcą zrobić zakupy zapewni im miejsce parkingowe dla samochodów i wiele sklepów tak właśnie robi (choćby galerie), gdzie często powstają pojemne i wielopoziome parkingi dla wygody zmotoryzowanych. Czy mniejsze parkingi przy dyskontach.

    Ale jeśli sklep czy firma nie zapewnia dla swoich klientów miejsc parkingowych to po prostu albo do takiej firmy nie jedziemy samochodem, bądź nie jedziemy wcale.

    Prosta sprawa - albo zmotoryzowani są na tyle ważnymi klientami że przedsiębiorca musi liczyć się z tym że musi im zapewnić miejsca parkingowe, albo nie są ważnymi klientami i nie opłaca się to.

    Natomiast w żadnym razie nie są uprawnione oczekiwania kierowców, że im ktoś ma dostarczyć miejsca do trzymania ich pojazdów. Czy to pod domem czy w mieście.

    W Tokyo żeby uzyskać prawo do zakupu samochodu, trzeba przedstawić tytuł własności bądź umowę wynajmu miejsca postojowego gdzie ten samochód będzie trzymany. Bez tego urząd nie wydaje zezwolenia na zakup pojazdu.

    • 5 1

  • Zerwany most na Kaczej (1)

    Kiedy władze miasta zamkną ulicę i zakażą jazdy przez most na ul.Nałkowskiej na Kaczej. Prezydent Szczurek walczy już o tą drogę 4 lata!!!!

    • 1 0

    • tylko ten most w tej szerokości nie jest tam nikomu potrzebny.
      Jeden pas który jest doskonale spełnia swoją funkcję.

      Natomiast owszem, warto byłoby teren zagospodarować, bo dzieci się huśtają i chodzą po zerwanej barierze.

      Natomiast jak najbardziej powinien tam zostać jeden pas dla samochodów.

      • 0 0

  • Uwielbiam takie działania... (2)

    Nie ma gdzie parkować, więc ludzie parkują nielegalnie (chore).
    Co na to władza - słupki...
    Nikt nie wpadł na to, że jest za mało miejsc parkingowych?
    Masakra.
    Ja rozumiem koszty, ale od czego niby oni siedzą w tym urzędzie -żeby zakazy wymyślać?

    • 1 1

    • Niejeden już na to wpadł, że jest zbyt mało miejsc parkingowych. A jeszcze mniej wpadło na to, że zawsze tak będzie i więcej sensu ma ograniczanie ilości samochodów niż poddawanie się nieskończonemu popytowi.

      • 2 0

    • w powietrzu chcesz te miejsca parkingowe zrobić?

      samochody zajmują zbyt dużo przestrzeni - tu jest problem

      • 1 0

  • Słaby pomysł na Korzennej

    Słupki przy bazarku na karwinach - absurd. Nikt tam nie zawracał a z parkowaniem ciężko jak diabli. Od aut zaparkowanych wzdłuż Korzennej chodnika nie ubywało istotnie, a przejazd nadal był. Nie odpowiada mi polityka władz mojego miasta utrudniająca na każdym kroku moje życie kierowcy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane