• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wartość rynkowa LPP wyższa niż Grupy Lotos

Robert Kiewlicz
17 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Czy spółka projektująca i sprzedająca popularne ubrania niedrogich marek, może być więcej warta... Czy spółka projektująca i sprzedająca popularne ubrania niedrogich marek, może być więcej warta...

W środę koło południa wartość giełdowa gdańskiej firmy LPP sprzedającej szyte w Azji ubrania popularnych marek Reserved, Cropp i House była wyższa, niż drugiego w Polsce przetwórcy ropy naftowej, czyli Grupy Lotos. Jak to możliwe?



Akcje gdańskiej spółki odzieżowej biją kolejne rekordy cenowe. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca akcje spółki wzrosły o 22,29 proc. W skali roku wzrost ten jest jeszcze bardziej imponujący - wynosi 109,42 proc. W chwili obecnej cena jednej akcji spółki notowanej na GPW wynosi 4019,50 zł.

Dzięki szybkiemu wzrostowi cen akcji rośnie też wartość rynkowa spółki. Obecnie jej kapitalizacja przekracza 7,3 mld zł.

Dla porównania akcje innej pomorskiej spółki, Grupy Lotos wyceniane są obecnie na 31,69 zł. Po przemnożeniu przez liczbę akcji spółki daje to wartość rynkową przekraczającą nieco 4,1 mld zł.

Czy to znaczy, że firma, która zajmuje się projektowaniem i sprzedażą ubrań jest warta więcej, niż spółka poszukująca ropy i posiadająca jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie? Oczywiście nie. Kurs akcji to bardziej kryterium oceny dokonań zarządów przedsiębiorstw i poparcie akcjonariuszy.

Trzeba zaznaczyć, że obie spółki znacznie różnią się pod względem liczby akcji znajdujących się w obrocie. Na rynku mamy ok 130 mln papierów Grupy Lotos i jedynie ponad 1,8 mln akcji LPP.

Czym kierujesz się przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych?


Co leży u podstaw sukcesu LPP? - Konsekwentny i przemyślany rozwój podstawowej działalności. Firma nie tylko zwiększa liczbę własnych sklepów w kraju i za granicą, ale również odbiera rynek swoim konkurentom - komentuje Jakub Krawczyk, analityk TFI Skarbiec. - Dynamika wzrostu przychodów spółki jest większa, niż dynamika wzrostu całego rynku odzieżowego. Natomiast z perspektywy samego inwestora, niezwykle kluczowe jest zaufanie do spółki i jej zarządu, na co LPP zapracował poprzez dobry kontakt z rynkiem oraz realizowanie własnych prognoz.

LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej liczącej ponad 600 sklepów czterech marek: Reserved, Croop, House i Mohito w Polsce. Siedziba spółki mieści się w Gdańsku, gdzie znajduje się również całe zaplecze projektowe dla Reserved i Croop. Działy tworzące marki House i Mohito mieszczą są w Krakowie. Spółka sprzedaje swoje produkty głównie w rejonie środkowej i wschodniej Europy, oprócz Polski w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, Estonii, Ukrainie, Rosji, Rumunii oraz Bułgarii Odzież jest produkowana przede wszystkim w Chinach oraz w mniejszym stopniu w Indiach i Polsce.

15 listopada 2000 r. akcje LPP zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W lutym 2001 odbyła się publiczna subskrypcja akcji serii G. Nowi inwestorzy objęli 300 tys. akcji, płacąc 48 zł za sztukę. Akcje LPP SA zadebiutowały na rynku równoległym GPW 16 maja 2001 roku z ceną 48,40 zł. Od roku 2000 prezesem zarządu LPP jest Marek Piechocki.

Miejsca

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • wartosć LPP to 1/10 Lotosu tak mniej więcej.

    spółka Lotos LPP
    aktywa 20 mld 1,7 mld
    kapitał własny 9 mld 1 mld

    i tyle w temacie.
    Zyski Lotosu tez sa kilkukrotnie wyższe , tyle że czasem potrafią dużo w inwestycje władować i wtedy zysk wiadomo nie jest już taki duży, co pewnie martwi Ministersto Finasów bo by chcieli wydoić dywidendą.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane