- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (51 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Patrolowiec za 100 mln zł prawdopodobnie zbudują Francuzi
Wszystko wskazuje na to, że warty ponad 100 mln złotych patrolowiec dla pograniczników z Gdańska powstanie we Francji. W przetargu najkorzystniejszą ofertę złożyli przedstawiciele stoczni z Boulogne sur Mer, która przebiła propozycję złożoną przez PGZ Stocznię Wojenną w Gdyni.
Po raz pierwszy w 28-letniej historii Morskiego Oddziału Straży Granicznej pojawiła się tym samym realna szansa finansowa na realizację tego projektu - dotąd za każdym razem przeszkodą był brak pieniędzy w budżecie państwa.
Jak poinformował branżowy portal Zespół Badań i Analiz Militarnych - francuska stocznia Socarenam z Boulogne sur Mer złożyła w przetargu korzystniejszą ofertę od tej zaproponowanej przez PGZ Stocznię Wojenna Sp. z o.o.
- W każdym z trzech kryteriów oferta francuska była lepsza (uzyskała łącznie 100 proc. punktów możliwych do zdobycia) - wskazują autorzy publikacji, którzy przewidują, że podpisanie umowy może nastąpić jeszcze w maju.
Nawet dwa tygodnie na pełnym morzu
Zgodnie z informacjami zawartymi w przetargu zamówiona jednostka będzie długa na 60-66 m i szeroka na 9,5-10,5 m. Jej wyporność określono na 900-1000 t, a zanurzenie na ok. 3,5 m. Będzie także szybka. Konstrukcja napędu pozwoli rozwinąć jej prędkość na poziomie minimum 21 węzłów. Z kolei ekonomiczna prędkość patrolowa określona została na 7-11 węzłów.
Z dwudziestoosobową załogą oraz możliwością zaokrętowania 14 dodatkowych osób (10 osób grupy operacyjnej i czterech inspektorów) na pełnym morzu będzie mogła przebywać nawet 14 dni.
- Po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego lub upływie terminu do jego wniesienia zamówienie zostanie poddane obligatoryjnej kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - mówi Andrzej Juźwiak z MOSG w Gdańsku. - Projekt został dofinansowany z Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego 2014-2020.
Dwie jednostki starsze niż Straż Graniczna
W tej chwili Morski Oddział SG dysponuje dwiema pełnomorskimi jednostkami pływającymi SG-311 i SG-312. Jedna z nich pełni służbę w Kaszubskim Dywizjonie SG w Gdańsku Westerplatte, druga w Pomorskim Dywizjonie SG w Świnoujściu. Choć obie jednostki przechodziły kapitalny remont połączony z ich modernizacją, to jednak ich historia jest dłuższa niż MOSG.
Tak prezentuje się zmodernizowany patrolowiec na służbie w MOSG.
Wielkość jednostek pełnomorskich obecnie wykorzystywanych przez pograniczników oraz ich założenia konstrukcyjne pozwalają im operować tylko na Bałtyku. Nowy patrolowiec został zaprojektowany tak, by mógł wspierać działania w ochronie zewnętrznej granicy Unii Europejskiej także na Morzu Śródziemnym.
Miejsca
Opinie (269) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-08 18:21
Francuzi zarobia
A my i tak to sami zbudujemy bo tam pracuja polacy.
- 7 1
-
2020-05-08 19:24
Zamiast dac zarobic polskiemu przemyslowi to..... Zenujace!!
Swoja droga SG bedzie lepsza na Bałtyku niz MarWoj :))))))))
- 6 3
-
2020-05-08 19:42
Tylko nie francuskie!!! (2)
- 6 4
-
2020-05-09 12:32
To jak z samochodami (1)
Nie kupuje się tych na 'F'
- 0 0
-
2020-09-02 19:54
Tego włoskiego na F
Też nie?
- 0 0
-
2020-05-08 19:51
Wiemy kto wybuduje okręt patrolowy we Francji
Otóż będzie to stocznia która wcześniej zbudowała Małego Pływaka.
statek projektuje Louis-Philippe Fourchaume - wodowanie będzie jak na filmie...- 4 0
-
2020-05-08 20:24
Za Polskie pieniądze (5)
Mówi się dużo o wspieraniu Polskiej Gospodarki, Polskich Pracodawców gwarantujących miejsca pracy dla polskich pracowników a tu masz babo placek do budowy jednostki za pieniądze polskiego podatnika wybrano stocznię Francuska socarenam. pozostaje pytanie, dlaczego warunki do przetarg były tak ułożone, tj. pełne kredytowanie na warunkach komercyjnych ? Czy to nie było założone z góry, gdyż wszem i wobec wiadomo, że Polskie Stocznie tego kontraktu nie otrzymają bo nikt nie dostanie komercyjnego kredytu na budowę tej jednostki. A jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o jedno kasiorę. A może ktoś wpuszcza Ministra Kamińskiego na minę, ma służby, które tak istotnej sprawy nie zbadały.
- 5 7
-
2020-05-08 21:08
Przymiotniki piszemy mala litera, slowa takie jak gospodarka i pracodawca tez, dopoki nie sa uzyte w nazwie wlasnej.. (2)
Wspieraj Polske poprzez pielegnowanie jezyka polskiego, bo zadna stocznia, ani gospodarka nie sprawila, ze przetrwalismy jako narod zabory, sprawil to wspolny jezyk.
- 4 0
-
2020-05-09 13:26
Szkoła pod górkę (1)
PUKI co w języku polskim rządzą pewne zasady; zwracasz uwagę komuś sam nie będąc pewnym tego o czym chcesz powiedzieć. Jakie to pissowskie.
- 0 1
-
2020-05-09 20:24
Owszem, rzadza. Ty ich najwyrazniej nie znasz.
- 0 0
-
2020-05-08 22:03
Poliglota nie zrozumiał (1)
Polskiej Gospodarki i Polskich Pracodawców specjalnie napisałem z dużej litery aby wskazać na ważność tych słów.
- 0 6
-
2020-05-09 20:21
To blad ortograficzny, niewazne co chciales, a teraz tylko sie pograzasz.
- 0 0
-
2020-05-08 20:26
Całe szczęście że nie w PGZ.
- 6 5
-
2020-05-08 21:19
Tak właśnie podnoszą polskę z kolan.
Tak to jest, jak stołki w spółkach skarbu państwa obsadza się partyjniakami bez pojęcia a nie fachowcami, którzy mają znajdywać kontrakty i przynosić zysk. Obecna władza chyba już osiągnęła szczyt wsadzania partyjnych miernot na stołki. A kto za to wszystko zapłaci? Suweren.
Swoją drogą jedynka polska stocznia, która mogłaby się tego podjąć to gdańska remontówka - polska ale prywatna.- 10 1
-
2020-05-08 21:21
Biznes
A Francuzi zleca budowe jakiejs spolce z trojmiasta za polowe ceny.
- 6 0
-
2020-05-08 21:38
Obiecanki cacanki a realia w działaniu
Czy kontrakt przewiduje również najniższe koszty eksploatacji oraz remontów przez 30 lat? Słyszeliśmy i czytaliśmy solenne zapewnienia Premiera, Prezydenta i innych Oficieli, że maksymalnie będziemy popierać utrzymanie polskich miejsc pracy w tym polskich stoczni, rozwój polskiej myśli technicznej i inne tego typu zapewnienia. W realu i obecnej sytuacji gospodarczej widzimy ,że zamówienia, których nie puścił by za granicę Prezydent czy Premier USA, Niemiec , Francuz , Anglik w Polsce rozdaje się na prawo i lewo tylko nie firmom w Polsce. Czy brano pod uwabę, że przeglądy, naprawy i każdą śrubkę trzeba będzie kupować za granicą zamiast w Polsce to co się u nas produkuje?
- 4 4
-
2020-05-08 22:48
A po co Straży taki krążownik? (2)
Tu spokojnie duże, szybkie pontony wystarczą, a za taką kasę byłoby ich kilkaset sztuk.
- 5 5
-
2020-05-09 01:32
nooo i kostki szczęścia
- 0 1
-
2020-05-09 12:15
Taka prawda. Zamiast jednego statku, wiele mniejszych.
Szybki, duży morski ponton dogoni każdy statek. I wystarczy jeden ckm + ewentualnie jakaś ręczna wyrzutnia rakiet, by ten statek w razie czego zatrzymać.
I takich pontonów za te 100 melonów mielibyśmy kilkadziesiąt co najmniej.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.