- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (394 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 19:56
(1)
Pislam wy_____lyc z gdanska,miasto gdansk wolne od pislamuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!.
- 4 9
-
2017-09-23 19:04
W Gdańsku siedzi PO
Troszkę b8 nie wyszedł...
- 0 0
-
2017-09-21 13:41
Efekt PiSzewickiej " ... zmiany| (2)
Jak się Unię traktuje idiotycznie i jak głupoli to ci nie mają zamiaru dalej pozwalać na taką chamówę , a to dopiero początek PiSiego "raju" !!!!! Nowe tramwaje , drogi , mosty , dopłaty itp ....PA PA "durna zmiano" :))
- 7 11
-
2017-09-23 19:02
Nie trafiliście obywatelu!
Przykro mi ale ten argument nie ma najmniejszego sensu.
Co jak co, ale Trójmiasto, a już szczególnie Gdańsk, jest bastionem "starej zmiany".- 0 0
-
2017-09-21 16:58
efektem twojej głupoty jest własnie zacofanie kraju ,z którego sobie zachód zrobił smietnisko.!
- 0 5
-
2017-09-22 14:45
Mam nadzieje, że uda się zdobyć kasę i kupić kolejne Pesy.
- 1 0
-
2017-09-21 08:14
Nowe Jazz Duo? (1)
To jakiś koszmarny żart!
Szeroki na zewnątrz wąski w środku.
W tym tramwaju nie ma miejsca dla pasażerów. Razem chyba 20 miejsc siedzących z czego połowa dla osób o gabarytach przedszkolaka.
Miejsca stojące też dziwne jakieś.
Wolę jeździć starymi szrotami niż tym "nowoczesnym" badziewiem.- 16 13
-
2017-09-22 14:41
Liczba miejsc siedzących w tramwaju jest taka, jaką sobie zamawiający zażyczy. Miasto chciało tyle miejsc, aby więcej osób się mieściło w tramwaju.
- 1 0
-
2017-09-21 13:18
Anonimowi MĄDRALIŃSCY (2)
Tym co tak głupio się wypowiadają i cwaniaczą proponuje niech miast podniesie o 100 % ceny biletów i kupi nowe tramwaje nie remontując starych, zobaczymy czy nadal będą tak cwaniaczyć na forum
- 8 5
-
2017-09-21 16:57
cymbale na tramwaje i elektryczne autobusy nowe sa dotacje z UE!! (1)
I jeszce jedno cymbale zdrowie jest bezcenne i trujace gruchoty dieskla zatruwaja spalinami jak kiedys zachorujesz to sobie przypomnij dlaczego.
- 1 3
-
2017-09-22 11:02
Tramwaje jeżdżą na prąd...
- 0 0
-
2017-09-22 10:58
Czyli wybory niedługo
Ludzie musieliby być idiotami, żeby tramwaje przykryły Amber Gold, mieszkania na zaspie, czy chociażby sprzedaż EPEC.
- 0 1
-
2017-09-22 10:04
jakie tramwaje wybijcie to sobie z głowy nowe muzeum trzeba budować bo ciepłe posadki potrzebne budyniowi do tego przy okazji kilka apartamentów się w takim muzeum wydzieli jak przy okazji muzeum II wojny
- 1 0
-
2017-09-22 08:35
Tramwaje
Ukraina chce sprzedać 30 letnie tramwaje.
- 1 2
-
2017-09-22 06:31
Mnie dziwi ze coraz nowsze tramwaje a miejsc siedzących w nich coraz mniej.
Ten kto je projektuje nigdy chyba tramwajem nie jeździł.
Podłogi krzywe, pod kątem... Źle się stoi tak strasznie...- 3 1
-
2017-09-21 18:02
Gdańsk jest siłą w oku dla PiSlamu (1)
Podobnie jak cała Unia
Zrobią wszystko żeby wepchnąć kraj w łapy Putina- 6 8
-
2017-09-22 05:50
Ale ty jesteś głupi ,zindoktrynowany lewaku.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.