- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (791 opinii)
- 2 Policjant strzelał w kierunku BMW (218 opinii)
- 3 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (169 opinii)
- 4 Pożar przepompowni nie wstrzyma inwestycji (41 opinii)
- 5 Od poniedziałku remont ul. Komandorskiej (25 opinii)
- 6 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BLIK-a (162 opinie)
Ważna droga na Południu wciąż w dwóch kawałkach. Projekt opóźniony o ponad 1,5 roku
Projekt połączenia ulic Turzycowej i Czermińskiego na Południu jest opóźniony już o ponad 1,5 roku. Urzędnicy tłumaczą, że podyktowane jest to licznymi inwestycjami prowadzonymi w sąsiedztwie. Najnowszy termin zakończenia prac projektowych to sierpień br.
Pozwoli na odciążenie układu drogowego Przywidzka - Jabłoniowa, a w szerszym ujęciu będzie stanowić nowe połączenie północ - południe od ul. Kartuskiej przez Leszczynową - Turzycową - Czermińskiego - Guderskiego do ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami.
O planach budowy drogi, a w pierwszej kolejności sporządzenia niezbędnej dokumentacji projektowej, pisaliśmy już w maju 2021 r.
Cztery aneksy do umowy na dokumentację projektową
Wykonawcą w przetargu Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska została Pracownia Projektowa Mid z Gdańska z ofertą cenową ok. 450 tys. zł.
Pierwotny termin realizacji określono na grudzień 2022 r. Nie został on jednak dotrzymany, podobnie jak kolejne terminy wskazywane aneksami do umowy:
- aneks 1 z terminem realizacji do 29 czerwca 2023 r.,
- aneks 2 z terminem realizacji do 22 grudnia 2023 r.
- aneks 3 z terminem realizacji do 4 kwietnia 2024 r.
Najnowszy, czwarty aneks, został podpisany 19 czerwca 2024 r. i ustala termin przygotowania dokumentacji projektowej do 25 sierpnia 2024 r.
Nie było podstaw do naliczenia kar dla projektanta
Pracowni projektowej nie naliczono żadnych kar umownych, ponieważ - jak przekonują urzędnicy - nie było ku temu żadnych podstaw.
- Przesunięcia terminów wynikały z przedłużających się uzgodnień, a nie z zaniechań biura projektowego - przekonuje Aneta Niezgoda, kierownik Biura Komunikacji Społecznej w DRMG. - Teren wokół inwestycji prężnie się rozwija. Projekt musi być skoordynowany z rozwiązaniami projektowymi z sąsiadującymi inwestycjami. Z uwagi na koordynację z innymi elementami projekt jest stale dostosowywany do wytycznych gestorów, a projektant wprowadza optymalne rozwiązania.
Termin realizacji robót budowlanych na podstawie wciąż nieukończonej dokumentacji projektowej nie jest jeszcze znany. Wszystko zależne jest od możliwości finansowych budżetu miasta. Przypuszczalnie inwestycja będzie realizowana w formie jednego zadania, na całej długości - bez podziału na odcinki, jak pierwotnie rozważano w 2021 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-03 12:29
Które budowy okoliczne (5)
Miasto ma na myśli, że przez nie opóźniono prace przy budowie tego łącznika?
Czemu dziennikarze nie dopytują, a jedynie zapisują wypowiedzi włodarzy?
Proszę sie dopytać, aby mieszkańcy wiedzieli jak idzie planowanie i priotytetyzowanie!- 150 7
-
2024-08-05 06:52
Bo to nie sa dziennikarze
Tutaj akurat propaganda na rzecz władz Gdańska.
- 4 0
-
2024-08-03 18:41
Dziennikarze
Dziennikarzy już nie ma, nikt nie potrafi zadawać pytań, przycisnąć do konkretnej odpowiedzi tylko piszą komunikaty lub jakieś wypowiedzi cytują.
- 20 0
-
2024-08-03 16:17
(2)
Ciekawe że gdzie indziej potrafią zrobić drogę nie czekając aż wszystkie działki zostaną zabudowane... Przecież wystarczy że przy budowie danego odcinka zrobi się od razu wjazdy do działek a nie czekać na niewiadomo na co! Albo developerowi coś nie pasuje albo miasto chce ugrać budowę części tej ulicy przez okolicznych developerów.
- 13 1
-
2024-08-03 17:00
Dziecko, jak jest budowa, to ciężkie pojazdy niszczą drogę. (1)
Mądrze miasto robi.
- 5 12
-
2024-08-04 09:56
To czemu tak nie zrobili na nowo wybudowanej i zaraz zniszczondj il lakowej przrz ciezarowki lpp
- 4 0
-
2024-08-04 12:43
Mieszkaniec (1)
Cały Gdańsk wszystko co potrzebne opóźnione o 10 Lat zamiast wybudować ulice lub zostawić teren pod nie to nastawiają bloków a potem tłumaczą że nie ma możliwości teraz to już nic nie da ten łącznik korki będę w innym miejscu a miliony idą na bezsensowne przejścia dla pieszych przy tunelach lub malowanie ścieżek rowerowych na ulicach kosztem zwężania drogi totalny chaos
- 35 1
-
2024-08-04 18:37
Nie ma sensu budować dobrej drogi przed koniec budowy bloków.
Ciężki sprzęt ją rozjeździ i będzie się nadawać tylko do remontu.
- 0 3
-
2024-08-03 20:37
Hmmm (5)
Droga i chodnik bardzo potrzebny, na końcu Lawendowego Wzgórza ludzie wydeptali drogę i zrobili prowizoryczna kładkę przez strumyk aby móc przejść na druga stronę i dostać się do komunikacji i szkoły. Czy tak to powinno wyglądać w XXI wieku ? Projekt opóźniony o 1,5 roku pytanie kiedy realizacja ? Lepiej zrobić przejście dla pieszych koło dworca za 12 milionów.
- 80 3
-
2024-08-04 08:59
Niech mieszkańcy lawendowego wzgórza zrzucą się na chodnik i kładkę. Przecież tam tyle osób mieszka (1)
- 0 14
-
2024-08-06 11:57
A dlaczego ta kutwa, co podpisała umowę z robygiem
nie wymusiła budowy dróg dojazdowych do osiedla z kilku ważnych kierunków?
- 1 0
-
2024-08-03 22:21
PR (2)
Turystów na Lawendowym Wzgórzu za wielu nie bywa, więc włodarze wolą miliony wydawać na przejścia naziemne obok podziemnych.
- 10 2
-
2024-08-03 23:39
Hmm (1)
Tylko mieszkańcy Gdańska płaca podatki w tym mieście i dopełni szczęścia nie jest im potrzebne przejście dla pieszych koło dworca, bo to niewiele zmieni w ich życiu. Zrobienie dróg, chodników, szkół na południu bardzo dużo zmieni w ich życiu.
- 19 1
-
2024-08-04 08:15
No to niestety nie chodzi o to żeby było dobrze tylko solidarnie mamy ciepiec i się uśmiechać i wtedy pani prez-dentka powie nam jacy jesteśmy wspaniali. Dość tych lewqckich bzdur konkrety tylko i wyłącznie!! Polityk nie jest od uśmiechania tylko od działania! Do roboty
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.