• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważna ulica Oliwy przejdzie gruntowny remont

Maciej Naskręt
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.
  • Miejsce planowanych prac w Oliwie.

Ulicę Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska czeka poważny remont. Ok. 350-metrowy fragment drogi łączącej Osowę z Oliwą ma być wyremontowany do wakacji.



Jak oceniasz zakres prowadzonych remontów dróg w Gdańsku?

Przed gdańskimi urzędnikami spore wyzwanie - remont ul. Stary Rynek Oliwski. To uczęszczany fragment drogi, która łączy Oliwę z Osową. Każdego dnia przejeżdżają tam tysiące samochodów. Inwestorem przedsięwzięcia z ramienia miasta będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja będzie obejmowała poprawę stanu technicznego istniejącej nawierzchni ulicy Stary Rynek Oliwski oraz fragmentów ulic: Spacerowej i Opata Jacka Rybińskiego na łącznej długości ok. 350 metrów.

Przedsięwzięcie obejmuje:
  • sfrezowanie istniejącej nawierzchni
  • wykonanie nowej nawierzchni jezdni
  • wykonanie nowego oznakowania poziomego
  • odtworzenie pętli indukcyjnych


Natomiast w samej ul. Stary Rynek Oliwski przewidziana jest też wymiana podziemnej sieci wodociągowej, co wiąże się z dużymi wykopami.

Miejsce planowanych prac w Oliwie. Miejsce planowanych prac w Oliwie.
Planowany termin zakończenia robót na wspomnianych ulicach to koniec wakacji przyszłego roku. Niebawem DRMG ogłosi przetarg na te inwestycje.

Największe obawy kierowców może wywoływać organizacja ruchu w czasie trwania planowanych prac.

- Opracowanie tymczasowej organizacji ruchu dla realizacji na ul. Stary Rynek Oliwski leży po stronie wykonawcy robót. Zamienna organizacja ruchu zostanie uzgodniona z komisją ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu dopiero po jego wyłonieniu w przetargu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Czytaj też: planu remontów dróg w 2018 r.

Miejsca

Opinie (183) 5 zablokowanych

  • Wow całe 350 metrow (18)

    I od razu artykul.

    Ile mln zł wykonawca dostanie?

    • 92 58

    • (10)

      To jest 350 m w BARDZO obciążonym miejscu. Zrobią w ciągu 6 m-cy... naprawdę nie warto tego docenić?

      • 46 7

      • Piszesz zrobią i to w 6 mcy ??? przetarg dopiero planują... Pogadamy gdy zrobią...

        Jak w Gdyni ważną Rdestowa remontowali 2 miesiace to byly joby ze dlugo.
        A tu az 6??? No tak... Gdansk...

        No i nie wiemy ile mln to pochłonie. Ile za dużo.

        • 16 21

      • Mając w pamięci fuszerkę. (3)

        Mając w pamięci fuszerkę z przygotowaniem remontu "na oko" bez koniecznych badań, remontu ul. Jana Pawła 2 na Zaspie i ostatnio Chłopskiej na Żabiance to strach pomyśleć co tu się będzie działo.
        W obu wyżej wymienionych przypadkach wysoko opłacani "specjaliści" najpierw na oko zbadali zakres remontu a gdy inwestycja była w toku po zdjęciu tego ca na górze okazało się że pod spodem jest dramat nie spełniający żadnych norm i gwarantujący że remontowane odcinki za 2 -3 lata rozpadną się znowu. Efekt oba remonty znacznie się przedłużyły jeżeli chodzi o utrudnienia dla użytkowników. Oba kosztowały znacznie więcej niż pierwotnie zakładano.
        A teraz najgorsze. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA TE SYTUACJE MAJĄ SIĘ DOBRZE pracują nadal ich przełożeni też. Na koniec roku dostaną wysokie nagrody a w nowym roku nadal będą kontynuować swoje działa na metoda "na oko" (bo to przecież znacznie taniej i szybciej niż przeprowadzić gruntowne badania) i jeszcze nie jedna rzecz nie zbadana na etapie przygotowań zaskoczy ich w trakcie.
        CIERPLIWOŚCI W NOWYM ROKU DLA MIESZKAŃCÓW OLIWY życzę.

        • 19 18

        • Albi geolog, geodeta ? (2)

          • 7 5

          • Niestety.

            Wyłącznie zwykły mieszkaniec mający świadomość jak UKLAD GDAŃSKI zarabia na siebie robiąc wszystkich w trą.... ę.
            Bo każdy inżynier od budownictwa kończący Politechnikę wie co na którym etapie należy zrobić by można było powiedzieć że remont był przeprowadzony zgodnie z technologią. Zapewniam cię że na żadnej Politechnice nie uczą metody badań "na oko" albo na "wydaje mi się"
            Każdy kto choć trochę się na tym zna to wie. Dlaczego w Gdańsku przy remontach dróg stosuje się tą metodę która potem przekłada się na dłuższe uciążliwości i wyższą cenę ???? No to niech każdy myślący sam sobie odpowie.
            Ja pisze tylko zdarzeniach z ostatnich miesięcy.

            • 10 14

          • Nie myl geologa z geodetą

            W tym miejscu pierwszy poziom wodonośny zalega b. płytko, dodatkowo mamy deluwia; wypadało by zrobić dokumentacje geologiczno-inżynierską przez geologa kat. VI lub kat. VII, np. z PIG-PIB, który jest nieopodal.

            • 2 2

      • 350 m robi się w cywilizowanych krajach w jeden weekend ! (2)

        • 19 11

        • Ale

          Ale wówczas zaprzyjaźnione firmy które "zainwestowały" w wygranie przetargu niewiele zarobią i z czego "zainwestują" w następny??
          UKŁAD GDAŃSKI musi z czegoś żyć. Miś na miarę naszych możliwości się liczy a nie szybkie rozwiązanie problemu.

          • 14 12

        • W jeden weekend był robiony twój idol jarek `kartofel` kaczyniak.

          • 17 8

      • deptak tam zrobić

        Ostatnie takie miejsce

        • 8 8

      • 6 m-cy na 350m drogi to jest szybko???

        • 10 2

    • (1)

      Przestań sapać! Remontują źle, nie remontują jeszcze gorzej...

      • 23 9

      • wszystko zlikwidować

        żeby nic nie było

        • 7 1

    • A kiedy tunel pod pachołkiem za jedyne 2mld (1)

      • 9 10

      • No własnie

        Tyle pieniedzy wzięli za projekty gdańscy urzędnicy. Minimum dwa razy obwieszczano triumfalnie o zakończeniu projektowania tego tunelu. Projekty bardzo duzo kosztowały i po co wydawano pieniądze? Chyba tylko po to, by projektanci z Biura Rozwoju Miasta mogli kasować i żyć dostatnio.

        • 6 10

    • (1)

      tak około 1.7 mln złotych,

      • 4 3

      • hehe

        zdziwisz się po wybraniu wykonawcy

        • 7 4

    • Rrrrrrr

      Dokladnie cala droga do grunwaldzkiej do wymiany a oni 350 m zal

      • 4 0

  • (16)

    Transport zbiorowy i zero korkőw

    • 53 48

    • W Gdyni to takie bzdety farbą malują i jak nowe. Potem nazywają to strefą zrównoważonego transportu.

      • 7 5

    • Tak w Północnej Korei. (14)

      To się udaje w Północnej Korei. U nas każdy chce mieś swój prywatny samochód i nim się poruszać. Dodatkowo polityka BRAKU ZACHĘT do korzystania z transportu publicznego prowadzona przez Gdański Samorząd jednoznacznie wskazuje jaki miasto promuje rodzaj transportu. Dodatkowo PRZYKŁAD Z GÓRY!!!!!!!
      Czy władze samorządu Gdańskiego korzystają z darmowych przejazdów komunikacją którą nadzorują której szefostwo przez samorząd zostało wybrane??? No nie, żadna z ważnych postaci Gdańskiego samorządu z komunikacji publicznej (w ich wypadku darmowej, bez możliwości spóźnienia się bo automat biletowy się zaciął, albo była do niego kolejka) nie korzysta każdy jeździ samochodem jak nie prywatnym to najlepiej służbowym (pan Kowalczuk to nawet wokół ECS-u po chodnikach (oczywiście bez karnie bo władza może) służbowym samochodem jeździ.
      WOBEC TAKIEGO PRZYKŁADU ja z transportu zbiorowego korzystać nie będę. A takie odezwy jak wyżej możecie sobie schować.

      • 10 7

      • (10)

        As, tak się dzieje też w bogatym Londynie, bogatej i wolnej Szwajcarii i większości miast w Europie zachodniej w ogóle. Wszyscy się do miasta samochodami nie zmieszczą, jak tylko zrobi się więcej miejsca, przyjeżdzają autami posiadacze domków z Kaszub

        • 7 8

        • Tak (5)

          W niektórych miastach w Szwajcarii czy Niemczech władze samorządowe korzystają z podlegającemu sobie transportu publicznego, dając w ten sposób przykład mieszkańcom. W niektórych miastach transport publiczny jest niemal darmowy by zachęcić ludzi do korzystania z niego. Tworzy się centra przesiadkowe na obrzeżach i wiele innych zachęt. Mnie władze mojego miasta zachęcają jak tylko mogą do NIE KORZYSTANIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO.
          Może w 2018 roku coś się zmieni ale pewnie już rękami innych samorządowców bo ci obecni gwarantują że będzie tak jak było.

          • 9 6

          • (4)

            Darmowy transport publiczny to wyzsze podatki. Ktos to musi finansowac.

            • 6 3

            • Tak (3)

              Nie ma nic za darmo. Jeżeli zależy nam na promowaniu transportu publicznego trzeba na to przeznaczyć środki jeżeli wolimy by było jak jest nie zmieniajmy nic. Jeżeli wolimy by wszędzie jeździły samochody prywatne za wyższe podatki budujmy drogi i wielkie parkingi. Warto policzyć co się bardziej opłaca i na coś się zdecydować. Mam wrażenie że w niektórych krajach już to policzyli i wyszło im że mimo wszystko publiczny jest tańszy. To może teraz zamiast agit haseł jakieś konkretne działania i PRZYKŁAD Z GÓRY.
              Życzył bym sobie by całe władze samorządowe po przyszłorocznych wyborach do pracy jeździły wyłącznie transportem publicznym kto nie chce niech nie ubiega się o te stanowiska nie musi przecież.
              Z jednej strony na własnej d... przekonają się jak to działa i będą też mieli okazję porozmawiać z mieszkańcami same plusy. A służbowe pojazdy wyłącznie do służbowych przejazdów w czasie pracy. W weekendy do dyspozycji domów dziecka bo samorząd ma wolne a szkoda by pojazdy samorządowe stały 2 dni nie używane.

              • 4 3

              • Bardziej opłaca się samochód (2)

                Transport publiczny pożera ogromne pieniądze jednocześnie służąc biedniejszym grupom społeczeństwa: emerytom ("za darmo"), uczniom i studentom (zniżki), menelkom i na gapę ;)

                • 4 3

              • Bez tronsportu publicznego. (1)

                Potrzeba natychmiast poszerzyć wszystkie drogi bo ilość samochodów szybko będzie rosła głównie starych i tanich.
                No i wszędzie potrzebne będzie każdy park czy placyk zamienić na parking przecież każdy musi gdzieś swój pojazd postawić.
                Ja nie wiem czy to dobry pomysł dlaczego nikt na świecie w tą stronę nie idzie ???? (spisek cyklistów czy co ???)

                • 4 0

              • Dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

                • 2 0

        • Nauczcie się czytać, dzieci (3)

          W takim Londynie wciąż prawie 40% podróży odbywa się prywatnymi samochodami. Takie dane naprawdę można znaleźć.

          • 6 6

          • średnia prędkość samochodu w Londynie przed wprowadzeniem opłat kongestyjnych

            wynosiła 11,4 km/h, czyli odbywała się w tempie wolniejszym niż jazda dorożkami w początkach XIX wieku.

            Jeśli 40% podróży odbywa się w takim tempie, to znaczy, że warto się zastanowić nad zmianą opcji.

            Proponuję jednak rower wspomagany elektrycznie - ma większą praktycznie przyszłość niż nasza elektromobilność samochodowa.

            • 3 5

          • przyganiał kocioł garnkowi

            będziesz cudze dzieci uczył czytać?

            Kup sobie lustro i przestań pisać dyrdymały antyrowerowe.

            Sam przypuszczalnie korzystasz z pojazdów trzypedałowych, więc nie strzelaj sobie w kolano ani w stopę.

            • 4 3

          • W Londynie zaraz będą autonomiczne, samojezdne pojazdy współdzielone

            właśnie pracują nad wprowadzeniem przepisów,
            auta testowe już są na drogach,

            przewidywane odciążenie Londynu to 25%

            • 2 2

      • Mam wrażenie, że źółć zalewa ci wzrok i piszesz teksty niespójne i nieprawdziwe (2)

        Znam wielu radnych, którzy jeżdżą po mieście transportem publicznym (nie wiem czy za darmo, czy za to płacą) niekiedy także jeżdżą rowerem i na pewno też dużo chodzą pieszo.

        Mam wrażenie, że wzorem niektórych postaci kontrolujących publiczne środki informacji stosujesz zasadę: daj człowieka, a paragraf na niego się znajdzie.

        Komunikacja publiczna w Gdańsku ma się nieźle, rowerowa się rozwija w tempie wolniejszym niż mogłaby, remontuje się chodniki (niestety często zawłaszczane przez parkujących kierowców); jedynym wskaźnikiem braku odwagi w stawianiu na komunikację zbiorową w Gdańsku jest nieszczelny system egzekwowania opłat za legalne lub nielegalne parkowanie samochodów i dążenie do budowy kolejnych wielopoziomowych parkingów za publiczne pieniądze - brak wyraźnego powiedzenia, że za korzystanie z tych konstrukcji trzeba będzie pobierać opłaty, by zwróciły się koszty inwestycji i koszty utrzymania tych szkieletorów szpecących miasto.

        • 5 4

        • Ale bzdury... (1)

          Brak chęci korzystna a z komunikacji miejskiej jest brak do niej zaufania. Ciągle awarie, codzienne spóźnienia, często brud, tłok. Ach no i mówię to korzystając z niej.

          • 2 5

          • kwik zazdrości, skowyt i jazgot PiSu

            • 4 0

  • Do grunwaldzkiej nie można wyremontować !? (18)

    • 138 10

    • (13)

      No nie. Spójrz na układ drogowy. Remont o większym zakresie spowoduje armagedon.

      • 7 6

      • Nie da się (12)

        Gdansk, welcome to

        • 5 11

        • NIE DA SIĘ. (11)

          Naczelna HASŁO RZĄDÓW Platformy Obywatelskiej.
          Nie zależnie czy w całym kraju czy w samorządzie NIE DA SIĘ wszędzie to można usłyszeć od zasłużonych działaczy PO. A potem przyjdą inni (wcale nie musi to być PIS) i okaże się że wszystko się da. Ile to już rzeczy miało się nie dać a dało się.

          • 8 15

          • jasne jasne (7)

            nic się w Gdańsku nie dało w ostatnich latach. Zupełnie żadnych inwestycji. No dobra, jakiś tam tunel pod martwą Wisłą, W-Z, port lotniczy z najnowocześniejszym ils w kraju, słowackiego, piękny stadion, Ergo Arena, Havla, nowe trasy tramwajowe, zakup nowych autobusów i tramwajów niskopodłogowych, remonty torów, mostu i ulic na Przeróbce, drogi na Stogach, obwodnica południowa, węzeł karczemki, przebudowa ukłądu drogowego na morenie, PKM, trasa tramwajowa na morenę i Orunię.. Uff - ktoś jeszcze ma jakieś przykłady nieudolności PO?

            • 12 2

            • A inwestycje? (6)

              Zamiast inwestycji wypisałeś MISIE na miarę naszych możliwości.
              Piękny PRZEPŁACONY, WIELKI STADION NA 45 tyś miejsc przez cały rok wykorzystywany najwyżej w 40% Bo na Lechię przychodzi góra 15 tyś.
              Podobnie jest z każdym MISIEM który wypisałeś za drogi nie potrzebny itp., itd.
              PKM zbudowano za 2,5mld zł w pierwszym roku po otwarciu postanowiono że lepiej było by gdyby to były kolejki elektryczne a elektryfikacja to następne 0,7mld zł (MIŚ na miarę możliwości drogi dosyć)
              A remont 350m ulicy będzie trwał pół roku jak wszystko będzie dobrze szło a nie będzie.

              • 4 8

              • (4)

                Lotnisko - Miś?
                Tunel pod martwą Wisłą - Miś?
                "słowackiego, Ergo Arena, Havla, nowe trasy tramwajowe, zakup nowych autobusów i tramwajów niskopodłogowych, remonty torów, mostu i ulic na Przeróbce, drogi na Stogach, obwodnica południowa, węzeł karczemki, przebudowa ukłądu drogowego na morenie, trasa tramwajowa na morenę i Orunię" - to wszystko Misie?

                • 11 2

              • dla pisowskiego (1)

                Mis(iewicza) nie ważne co by się zbudowało - i tak będzie źle. Skoro jego koleżkowie nie potrafią zbudować absolutnie NIC, to trzeba nawalać w innych.

                • 10 0

              • Ale to jest mało

                Ta ekipa rządząca Gdańskiem jest tu niezmiennie od ponad 20 lat. A jak na ponad 20 lat dla dużego miasta to tych przepłaconych inwestycji nie jest za dużo. Może było by więcej gdyby UKŁAD GDAŃSKI miał mniejsze koszty utrzymania. Ale puki co tylu kolegów nadstawia kieszeń że wszystko musi być duże i drogie. A za dużo tego co duże i drogie zbudować się nie da. Swoją drogą operacja MISIEWICZ to mistrzostwo świata. Czapki z głów przed PIS-em. 1 miesiąc media grzały temat na 110% a w tym czasie po cichu posprzątano 2 bardzo kłopotliwe tematy ale o nich w TVN-ie ani w GW ci nie napiszą bo też wiedzą że zostali ograni i nie przyznają się do tego.

                • 3 2

              • he-he-he (1)

                Lotnisko - MIŚ ( jak każda porządnie przepłacona inwestycja którą wymieniłeś) Nie chodzi o to by nie było Lotniska czy tunelu. Chodzi o to że to co na świecie kosztuje milion i budowane jest jak w Niemczech przez etetowych pracowników opłacanych w Euro. W Gdańsku buduje tania siła roboczą w 50% z poza UE a koszt inwestycji i tak 2 razy droższy niż za Odrą to są właśnie MISIE Platformy Obywatelskiej. Bo trzeba z tego nakarmić cały UKŁAD GDAŃSKI.
                A jak na ponad 20lat bo tyle w Gdańskim samorządzie działa ten UKŁAD GDAŃSKI to tych inwestycji za dużo to nie ma. To co wymieniasz to inwestycje zrobione nie przez ostatnią kadencję ale od początku gdy ta ekipa zaczęła w Gdańsku rządzić czyli ponad 20 lat.

                • 1 4

              • fcbdf

                PiS w tym roku odda 37 km autostrad :)) hahahah tyle zbudowali

                • 2 1

              • Albi czy ty sie dobrze czujesz ??? Weź tabletki malkontencie

                • 3 0

          • jak na razie to PiS niczego nie zbudowało (2)

            kończą to co PO zaczęła, a najbardziej widocznym efektem nowych rządów są podwyżki cen.

            • 17 2

            • proponuję nie karmić trolla (1)

              • 4 2

              • Troll ma rację. Nie widać sensownych nowych inwestycji. Większość pomysłów to zwykła megalomania i utopia, którą będziemy finansować my z naszych podatków.

                Nie jestem jakimś specjalnym przeciwnikiem Jarka ale niestety za jego panowania stałem się biedniejszy.

                • 7 2

    • Do grunwaldzkiej jest następne kilkaset metrów. Robienie tego jednym ciągiem mogłoby jeszcze bardziej zamieszać.

      • 6 2

    • gttf

      nie! bo ulica Stary Rynek Oliwski nie łączy się z Grunwaldzką wiem o tym nawet ja nie mieszkający w Gdańsku!

      • 5 2

    • Nie, bo lepiej zamknąć ten sam korytarz dwa razy i robić dwa razy przetarg i dwa razy całość wydłużyć. Ta logika...

      • 1 1

    • Nie

      Bo tunel ma powstac, wiec wtedy remont byl by psu w... A czy tunel powstanie to inna para kaloszy :)

      • 1 1

  • (4)

    O panie, ale będzie stane....

    • 108 5

    • dla mieszkańców Osowej pozostanie przestawienie się na SKM lub wjazd do Gdańska innymi korytarzami ruchu (3)

      • 8 1

      • Mam w planach skrzyknąć wszystkich z Osowej żeby jeździli przez Słowaka. To dopiero będzie stanie!

        • 7 1

      • Mądralo, spróbuj dojechać SKM z Osowej do Wrzeszcza. Najpierw się dowiedz, a potem pisz, (1)

        ćwoku pisowski.

        • 1 4

        • SKM to PKM tylko jedna litera się różni

          po co się pultasz, żuczku?

          • 3 1

  • Nową Opacką (11)

    Niech w końcu wybudują. Włączyć ją do Spacerowej przy Pachołku (można w tym celu trochę podciąć skarpę wzgórza) i będzie git. A Opata Rybińskiego wyłączyć z ruchu i przerobić na deptak.

    • 98 16

    • (10)

      Fajny pomysł ale pewnie sam tunel pod pacholkiem powstanie dopiero za ładnych parę, parenascie lat. W tym kraju wszytko odbywa się w trybie - najpierw budujemy budynki później jak już dojdzie do paraliżu budujemy ewentualne drogi

      • 15 6

      • oby nigdy nie powstał (5)

        Kosztowny i niepotrzebny pomysł

        • 20 20

        • A czemu niepotrzebny? (4)

          Może jakieś argumenty..? Tunel pod Pachołkiem wraz z nową spacerową, jest koncepcją wpisującą się w całościowy planowany układ drogowy. Te koncepcje i projekty sięgają jeszcze lat '70 poprzedniego wieku. Po to wybudowano dwupasmowy odcinek na granicy żabianki i sopotu od Grunwaldzkiej do Ergo areny, po to są rezerwy terenu na zieloną drogę, po to wybudowano tunel pod Martwą Wisłą i most wantowy. Te dwie ostatnie inwestycje też jak pamiętam były bardzo krytykowana przez wszystkich takich "znawców" i malkontentów jak Ty.

          • 11 10

          • Właśnie sobie odpowiedziałeś.. (3)

            "Te koncepcje i projekty sięgają jeszcze lat '70 poprzedniego wieku."

            Troche się zmieniło od tego czasu. Jakby nie było to prawie 50 lat :D Cały cywilizowany świat odchodzi od przelotówek w mieście, bo jedyne co robią to degradują okolicę. U nas wystarczy spojrzeć na wspomniany przez Ciebie odcinek od Ergo do Grunwaldzkiej, który przypomina okopy z 'pięknym' ekranem..

            • 7 8

            • (1)

              to nie znaczy ze są złe i do kosza z nimi

              • 3 4

              • Chcialbys byc np. leczony metodami z lat '70?

                Może w ogóle tez wyrzucimy komputery i odetniemy internet, bo przecież wtedy tez można było zyc..

                • 5 1

            • No właśnie!

              Trochę się zmieniło i planowane drogi należałoby wreszcie zbudować.

              • 4 2

      • nie chodziło mi o tunel pod Pachołkiem (za drogi) (3)

        Tylko właczenie Nowej Opackiej do Spacerowej po śladzie Czyżewskiego, z wyburzeniem tych bud na rogu i ew. podcięciem skarpy wzgórza Pachołek.
        Wtedy ruch od tego miejsca (obecnego skrzyżowania Spacerowej z Czyżewskiego) przejęłaby Nowa Opacka a na Opata Rybińskiego mógłby powstać deptak...

        • 8 3

        • A jakie budy masz na myśli? (2)

          Kościół Jakubka, czy szkołę? A nową Opacką wybudujesz zajmując część cmentarza czy parku? A połączenie planowanej zielonej drogi z obwodnicą będzie odbywało się Grunwaldzką. Gratuluję! Może zgłosisz się na urbanistę miejskiego? Jakakolwiek inwestycja drogowa ma sens jeśli wpisuje sie w całość projektu i jest konsekwentnie realizowana. Pamiętam jak psy wieszano na Budyniu za most wantowy, że jest bez sensy, że za drogi itd, a dziś wszyscy chhętnie korzystacie z niego jak i z tunelu pod Martwą Wisłą.

          • 14 4

          • To da się zrobić (1)

            Nowa Opacka włącza się do Czyżewskiego (w formie ronda) przy Telewizji, potem lekkie poszerzenie Opackiej i włączenie do Spacerowej też w formie ronda (zajmującego teren obecnych "bud" pod skarpą Pachołka). I już.
            Można wyłączać ruch na Opata Rybinskiego - czy całkowicie to już jest do przeanalizowania

            • 5 2

            • Tylko tunel

              Pozostale rozwiazania to tylko posrodki I kompletnie rozpieprza dzielnice. Problem z tunelem jest tylko taki ze teraz beda pewnie korki w tunelu, a to jest srednio bezpieczne (plus wentylacja)

              • 1 1

  • Szkoda inwestycji (2)

    Nawierzchnia została zniszczona przez ciężki transport. Jest tam ograniczenie ale proszę mi wierzyć dostawy do tych punktów sprzedaży zawsze był przeładowany. Na całej długości musi być zakaz parkowania.

    • 46 10

    • dostawy do sklepów to mały pikuś

      pomyśl jak całe to OBC postawiono i którędy te tony materiałów wożono

      • 15 0

    • Ale po co to zmieniać.

      Samorząd mógłby usunąć te przeładowane samochody gdyby tylko chciał.
      Ale w ostatnich wyborach wybrano taki który ma takie sprawy głęboko ukryte więc jest jak jest. W przyszłym roku będzie okazja to zmienić albo zostawić wszystko tak było dotychczas.

      • 8 2

  • Tyle lat czekałem aż to zrobią, ta ulica się rozsypuje

    • 40 1

  • Będzie rzeź

    • 67 9

  • W końcu (8)

    Ile można było czekać? To wstyd, że taka ulica tak wyglądała.

    • 59 3

    • wierzchołek góry lodowej (5)

      w Gdańsku jest jeszcze min. kilkanaście ulic takiego i większego "kalibru", które nadają się do remontu. Zanim się doczekamy, to minie kolejnych 10 lat...

      • 3 1

      • Ale nie musi (4)

        Wystarczy zmienić samorząd na taki który zacznie realizować oczekiwania mieszkańców a nie swoje własne. Niebawem będzie można wszystko zmienić. Obecna ekipa przez wiele lat zrobiła co zrobiła ale też wiele nie zrobiła. Może przewietrzenie samorządu przez nowych ludzi spowoduje że nie będzie już tak jak było tylko zacznie być tak jak chcą mieszkańcy. Po to jest samorząd.

        • 8 3

        • (3)

          Kto się BOI zmian łapka w dół. Kto się NIE BOI zmian łapka w górę.

          • 4 2

          • Ja się boję wymiany na tzw. społeczników (2)

            Typu pan Janusz z Jasienia

            • 2 1

            • (1)

              No to zostanie pan Paweł ze śródmieścia z 36 -cioma kontami bankowymi i kilkoma mieszkaniami. Którego źródeł pochodzenia majątku WOLNE SĄDY szukają już chyba 5 rok i nie są w stanie wiarygodnie ustalić skąd pan Paweł ma to wszystko ???

              • 1 1

              • fccg

                lepszy sprawdzony syty złodziej niż spragniony nowy zmiana władzy to czystki i bałagan przez co najmniej 2 lata, potem zaczną coś może robić lub udawać że robią a jak nic nie zrob ią to zgonią że poprzednicy rządzili 20 lat i tez nic nie zrobili ich działania doprowadziły że i oni nie mogą, poczynania Jarka sprawią że wykopią nas z unii i brak dopłat do inwestycji sprawi że nawet na remont metra jezdni nie będzie nas stać.....

                • 1 1

    • (1)

      Roku wyborczy się zbliża...

      • 3 4

      • a co proponujesz?

        • 0 1

  • (5)

    Wow mega wyzwanie przed darmozjadami z urzędu

    • 40 14

    • Takich wybrałeś. (4)

      Takich wybrałeś to o co masz pretensje. W 2018 roku będzie okazja do zmian albo do tego by wszystko zostało tak jak było. Chcesz zmian zagłosuj na nowych ludzi to bardzo proste.

      • 4 5

      • (3)

        Chcesz zmian zagłosuj na nowych ludzi to bardzo proste - wcale nie.
        To jest dopiero wyzwanie dla niektórych

        • 2 2

        • sama zmiana personalna nie musi prowadzić do dobrej zmiany sytuacji (2)

          proste jak cep

          • 2 0

          • Więc. (1)

            Więc lepiej żeby UKŁAD GDAŃSKI pozostał na Kolejne 2 5-cio letnie kadencje.
            Też proste jak cep.

            • 1 1

            • Mark, współczuję ci braku wyobraźni

              chyba że próbujesz ironizować

              • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane