• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana

Krzysztof Koprowski
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.

W najbliższych latach w Sopocie może rozpocząć się przebudowa jednej z najważniejszych dróg - ul. 3 MajaMapka, łączącej al. Niepodległości z ul. Grunwaldzką w Dolnym Sopocie. Urzędnicy poszukują obecnie wykonawcy dokumentacji projektowej, w ramach której oprócz remontu jezdni i chodników przewidziano pasy rowerowe oraz nową infrastrukturę podziemną.



Czy przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie będzie dla ciebie dokuczliwa?

To już drugie podejście urzędników do wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ nikt nie złożył oferty.

Bez zmian pozostaje wciąż główny zakres planowanych robót na całym ok. 920-metrowym odcinku ul. 3 Maja, obejmujący m.in.:
  • przebudowę układu drogowego wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi,
  • wykonanie nowego oświetlenia i sieci elektroenergetycznej,
  • przebudowę sieci kanalizacji deszczowej z uwzględnieniem układu oczyszczania wód z substancji ropopochodnych oraz z budową podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni.

Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni. Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni.

Pasy rowerowe w jezdni dla rowerzystów



Na ul. 3 Maja przewidziano ponadto wyznaczenie przestrzeni dla rowerzystów. Obecnie jedynym rozwiązaniem infrastrukturalnym w tym zakresie jest przejazd rowerowy na wysokości ul. Sobieskiego, który kończy się... chodnikiem.

- Założeniem do dokumentacji projektowej jest przeprowadzenie infrastruktury rowerowej w formie pasów wydzielonych na jezdni na całej długości ul. 3 Maja. Jednak to do zadań projektanta, wyłonionego w przetargu, należeć będzie przedstawienie szczegółowych rozwiązań w tej materii - wyjaśnia Izabela Heidrich, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Sopotu.

Czytaj też:

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Co ważne, dokumentacją nie jest objęta przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z ul. 3 Maja, która pozostanie w dotychczasowej formie.

Ulica 3 Maja w Sopocie widziana z motocykla

10 miesięcy na dokumentację, potem przetarg na roboty budowlane



Wykonawca dokumentacji będzie miał 10 miesięcy na jej przygotowanie od momentu podpisania umowy.

Termin rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znany. Urzędnicy tłumaczą, że wszystko będzie zależało od kosztów planowanego przedsięwzięcia, a te poznamy wraz z gotowym projektem.

Zapisy przetargu wiążą natomiast wykonawcę do pełnienia tzw. nadzoru autorskiego, czyli weryfikację poprawności wykonania robót budowlanych z projektem, przez okres pięciu lat od ukończenia dokumentacji. To oznacza, że prace budowlane powinny zakończyć się nie później niż w 2026 r. - o  ile nie dojdzie do podpisania aneksu do umowy lub całkowitej rezygnacji z inwestycji.

O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria:
  • najniższej ceny (60 proc.),
  • dostępności zespołu projektowego (20 proc.)
  • liczby rozwiązań projektowych zamiennych możliwych do wprowadzenia w przypadku takiej konieczności w trakcie trwania robót (20 proc.).

Czytaj też:

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie



Opinie (58) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Denerwuję mnie... (8)

    Remont Malczewskiego - Niepodległości.Niedziele i soboty wolne,zero prac.W dzień powszedni kilku robotników.W tak ruchliwym miejscu jedno z podstawowych kryteriów wyłonienia wykonawcy powinien być szybki termin wykonania prac.

    • 28 5

    • w nocy się nie pracuje, bo cisza nocna! (2)

      okoliczni mieszkańcy mają prawo do wypoczynku w godz. 22-6

      • 2 2

      • ta , a protestować można? (1)

        • 0 1

        • można , niekiedy nawet trzeba

          • 0 0

    • (1)

      Na zachodzie jak zaczną robić to do końca - dniem i nocą.
      Widziałeś filmik , jak się zapadła jezdnia w jakimś mieście w Japonii a z remontem się spóźnili kilka godzin to szef firmy przed kamerami przepraszał z niskimi ukłonami.

      • 5 3

      • Ale dopiero przy końcu inwestycji, tak wygląda może ostatni tydzień lub dwa.

        Przecież praca w niedzielę jest droższa, czego tu nie rozumiecie.

        • 2 2

    • niedziela to dzień święty! nie pracuje się! (2)

      bronimy kościołów!

      • 9 3

      • a kościoły

        pracują

        • 2 1

      • Można robić i to i to.
        Pieca hutniczego też nie wygaszają na niedzielę.

        • 6 1

  • Potrzebne jest rondo

    Noże w końcu powinno rondo powstać na skrzyżowaniu 3 maja i niepodległości. Tam są rano olbrzymie korki. Podobnie na Jana z Kolna i Niepodległości, gdzie widziałam już kilka kolizji.

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    czekam (1)

    Pasy rowerowe tam to mega dobry pomysł. Najwygodniejsze rozwiązenie w tym miejscu. Obecnie poruszanie się tam rowerem jest trudne

    • 8 3

    • Niewiarygodnie trudny przejazd rowerm ... !

      To chyba musi być to riksza nie rower !!!

      • 0 2

  • Szczerze mówiąc to nie wiem czy tam jest aż tak źle

    w Gdańsku to chcieliby mieć takie ulice :)

    • 1 3

  • Jak robicie przebudowę podziemną to wywalcie studzienki pod ścieżkę rowerową !!! Albo pod chodnik (4)

    • 9 9

    • można zaklinać rzeczywistość

      ... ale grawitacji (dla wody deszczowej) nie oszukasz.

      • 2 0

    • Ok, tylko znajdź tam miejsce, jak jest pełno sieci teletechnicznych(kilku operatorów), energetycznych, kanalizacja sanitarna, wodociąg, ciepłociąg, gazociąg.... Marzenia ściętej głowy. Chyba, że przebudujesz wszystko, ale to będzie niezły majdan na czas budowy, nie wspominając o czasie trwania budowy

      • 4 0

    • Nigdy nie rozumiałem pomysłu na studzienki w jezdni, podobno w Czechach są w chodnikach i to równe bez wybojów. A u nas studzienka na studzience, nie ma 100 m bez studzienki.
      Kudłaty na Twoją propozycję się nie zgodzi, on woli popierać sr*jk urządzeń kuchennych

      • 4 7

    • Przenieść kanalizację?

      • 5 0

  • Nie rujnujemy miasta,które musi mieć swój klimat dawności to jest urok (1)

    Można odnowić,remontować jezdnię odnośniki poprawić oświetlenie,ale nie rozkopywać ulic,aby nazywało się że Sopot jest nowoczesnym miastem .Komu to potrzebne?My sopocianie nie zgadzamy się na żadne " szklane" domy podziemne przejścia potem tonące w brudzie wykazanych ścian różnymi hasłami szkoda przytaczać ich treści. Dajcie spokój miastsu i ludziom tam mieszkającym.

    • 2 2

    • Zrobić remont/odnowić i nie rozkopywać - to jak zrobić remont?! Siłą umysłu? A może siecią 5g?

      • 1 1

  • (2)

    Powodzenia ... w Sopocie wykonać taką rzecz, to min. 2 lata. Patrząc jak działa ZDiZ i jak szybko odpowiadają na jakiekolwiek pisma... + konserwator i mania zachowywania drzewek i krzewów traktowanych w ostatnim czasie jak dziedzictwo narodowe
    Wykonawco - to co Ci wyszło z wyceny pomnóż razy dwa!

    • 2 3

    • (1)

      Dobre i niestety prawdziwe podsumowanie obrotu spraw w ZDIZ i u Konserwatora Miejskiego.

      ###Panie Prezydencie### może trzeba się sprawie wnikliwie przyjżeć bo to nie pierwszy głos tego typu.. i skutecznie wyciągnąć wnioski? Zwracamy się z uprzejmą prośbą o pojęcie działań w tym zakresie.

      • 1 1

      • Prezydent palcem nie ruszy, bo to byłoby niepolityczne...

        • 0 2

  • Drzewa (3)

    Mam nadzieję, że te nowe nasadzenia nie będą w zamian za wycięte drzewa!

    • 5 1

    • Zielony (2)

      bo co? Drzewa też tak jak ludzie żyją i umierają... Chcesz dużo starych drzew, to wyjedź do lasu. W mieście inne rzeczy są priorytetowe np. infrastruktura.
      Świat staje na głowie - mieszkasz w mieście, nie na wsi

      • 0 2

      • (1)

        Według ciebie miasto powinno mieć tylko beton i asfalt? Już sobie umyśliłeś, że postawisz blachosmroda w miejscu wyciętego drzewa.

        • 3 2

        • Nie twierdzę, że nie powinno być zieleni - to absurd, ale przesada, żeby zostawić wszystkie drzewa kosztem niezrobienia remontu/przebudowy to właśnie absurd. Przecież to jest miasto, a nie rezerwat przyrody, czy puszcza. W miejsce starego drzewa, można nasadzić nowe, urośnie. A o blachosmrodzie nic nie pisałem, więc po co ta złośliwość?!

          • 0 2

  • Mieszkam niedaleko tej ulicy , ale mi sie tam nie podoba (2)

    Gdyby nie moj chlopak dawno wyprowadzilabym sie do Gdyni

    • 3 5

    • moje ulubione imię, Cynthia.

      łapka w górę. może wyprowadzimy się razem?!

      • 0 1

    • twój chłopak

      a Ja do Hrubieszowa

      • 1 0

  • Zmienic organizacje ruchu (4)

    Sygnalizacja na krzyzowce z ul. Sobieskiego to koszmar. Dziala dzien i noc bez przerwy i czy trzeba, czy nie, zatrzymuje ruch na 3 Maja. Smrod spalin, halas pracujacych silnikow zatruwaja (doslownie, bez zadnej przenosni) mieszkancow okolicznych domow. Do tego umc-umc-umc z co ktorejs kolejki oczekujacej na zielone swiatlo. Otwarcie okna oznacza, ze za chwile na meblach pojawi sie warstwa czarnego pylu. Tak mieszka sie w uzdrowisku (!) w tym miejscu.
    Poza tym niby jest tam strefa ograniczenia 30 km/h, ale w tym miejscu to kompletna fikcja. Może jednak skoro jest ta strefa, wprowadzić zasady podobne do tych z centrum Poznania, gdzie wylaczono w ogole sygnalizacje swietlna, wprowadzono bezwzgledne pierwszenstwo pieszych, a ruch i kwestie pierwszenstwa reguluja znaki drogowe. Wszyscy jezdza tam rzeczywiscie wolno i ostroznie, bo inaczej sie nie da, a bezpieczenstwo i plynnosc ruchu jest lepsza.
    Na waskich i kameralnych uliczkach dolnego Sopotu takie rozwiazanie mogloby sie sprawdzic.

    • 2 5

    • Bez sygnalizacji tam nie dało się w ogóle przejść przez ulicę. Gdzie się tak śpieszysz?

      • 2 2

    • (1)

      grunwaldzka jednokierunkowa - podobno sopociaki ta głosowali to tak mają

      • 2 2

      • Podobno...

        Dzieki temu jest wiecej platnych miejsc postojowych. Dalszy komentarz zbyteczny co do tego, czyja to byla inicjatywa. A kto ma z tego korzysc? Przyjezdni, bo maja gdzie zostawic auto w sercu kurortu, i budzet miasta.
        Mieszkancom okolicznych ulic to rozwiazanie nie ulatwia zycia.

        • 1 2

    • jednym się zgadzam z drugim nie
      nie dostaniesz ode mnie łapki w górę
      ale łapki w dół też nie

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane