• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana

Krzysztof Koprowski
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.
  • Tak obecnie wygląda ul. 3 Maja w Sopocie.

W najbliższych latach w Sopocie może rozpocząć się przebudowa jednej z najważniejszych dróg - ul. 3 MajaMapka, łączącej al. Niepodległości z ul. Grunwaldzką w Dolnym Sopocie. Urzędnicy poszukują obecnie wykonawcy dokumentacji projektowej, w ramach której oprócz remontu jezdni i chodników przewidziano pasy rowerowe oraz nową infrastrukturę podziemną.



Czy przebudowa ul. 3 Maja w Sopocie będzie dla ciebie dokuczliwa?

To już drugie podejście urzędników do wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Pierwszy przetarg został unieważniony, ponieważ nikt nie złożył oferty.

Bez zmian pozostaje wciąż główny zakres planowanych robót na całym ok. 920-metrowym odcinku ul. 3 Maja, obejmujący m.in.:
  • przebudowę układu drogowego wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi,
  • wykonanie nowego oświetlenia i sieci elektroenergetycznej,
  • przebudowę sieci kanalizacji deszczowej z uwzględnieniem układu oczyszczania wód z substancji ropopochodnych oraz z budową podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni.

Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni. Wzdłuż ul. 3 Maja przewidziano wyznaczenie pasów rowerowych w jezdni.

Pasy rowerowe w jezdni dla rowerzystów



Na ul. 3 Maja przewidziano ponadto wyznaczenie przestrzeni dla rowerzystów. Obecnie jedynym rozwiązaniem infrastrukturalnym w tym zakresie jest przejazd rowerowy na wysokości ul. Sobieskiego, który kończy się... chodnikiem.

- Założeniem do dokumentacji projektowej jest przeprowadzenie infrastruktury rowerowej w formie pasów wydzielonych na jezdni na całej długości ul. 3 Maja. Jednak to do zadań projektanta, wyłonionego w przetargu, należeć będzie przedstawienie szczegółowych rozwiązań w tej materii - wyjaśnia Izabela Heidrich, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Sopotu.

Czytaj też:

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Co ważne, dokumentacją nie jest objęta przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z ul. 3 Maja, która pozostanie w dotychczasowej formie.

Ulica 3 Maja w Sopocie widziana z motocykla

10 miesięcy na dokumentację, potem przetarg na roboty budowlane



Wykonawca dokumentacji będzie miał 10 miesięcy na jej przygotowanie od momentu podpisania umowy.

Termin rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znany. Urzędnicy tłumaczą, że wszystko będzie zależało od kosztów planowanego przedsięwzięcia, a te poznamy wraz z gotowym projektem.

Zapisy przetargu wiążą natomiast wykonawcę do pełnienia tzw. nadzoru autorskiego, czyli weryfikację poprawności wykonania robót budowlanych z projektem, przez okres pięciu lat od ukończenia dokumentacji. To oznacza, że prace budowlane powinny zakończyć się nie później niż w 2026 r. - o  ile nie dojdzie do podpisania aneksu do umowy lub całkowitej rezygnacji z inwestycji.

O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria:
  • najniższej ceny (60 proc.),
  • dostępności zespołu projektowego (20 proc.)
  • liczby rozwiązań projektowych zamiennych możliwych do wprowadzenia w przypadku takiej konieczności w trakcie trwania robót (20 proc.).

Czytaj też:

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodległości w Sopocie



Opinie (58) 2 zablokowane

  • marazm jak w Gdyni. nic się nie dzieje

    • 0 3

  • Mickiewicza czeka na remont ponad 50 lat...

    • 1 4

  • Proponuje zrobienie od razu buspasów.... bo wszędzie je robią nie ważne że są potrzebne.

    • 3 2

  • Drzewa (3)

    Mam nadzieję, że te nowe nasadzenia nie będą w zamian za wycięte drzewa!

    • 5 1

    • Zielony (2)

      bo co? Drzewa też tak jak ludzie żyją i umierają... Chcesz dużo starych drzew, to wyjedź do lasu. W mieście inne rzeczy są priorytetowe np. infrastruktura.
      Świat staje na głowie - mieszkasz w mieście, nie na wsi

      • 0 2

      • (1)

        Według ciebie miasto powinno mieć tylko beton i asfalt? Już sobie umyśliłeś, że postawisz blachosmroda w miejscu wyciętego drzewa.

        • 3 2

        • Nie twierdzę, że nie powinno być zieleni - to absurd, ale przesada, żeby zostawić wszystkie drzewa kosztem niezrobienia remontu/przebudowy to właśnie absurd. Przecież to jest miasto, a nie rezerwat przyrody, czy puszcza. W miejsce starego drzewa, można nasadzić nowe, urośnie. A o blachosmrodzie nic nie pisałem, więc po co ta złośliwość?!

          • 0 2

  • Sopot zawstydza Gdańsk (1)

    Można się nie zgadzać z Karnowskim, ale prawda jest taka, że czy to się komuś podoba czy nie, w mieście cały czas się coś dzieje. Można było się nie zgadzać z Adamowiczem, ale miasto się rozwijało (ocena kierunku rozwoju to już sprawa indywidualna). Podobnie jest też w Gdyni, bo poza tym, że panowie politykują/politykowali, są przede wszystkim samorządowcami. Nie da się tego powiedzieć niestety o pani Dulkiewicz. Odkąd objęła stery, miasto się zatrzymało. Marazm i stagnacja. Inwestycje oddawane obecnie to jeszcze zasługa jej poprzednika. Poza tym nie dzieje się za wiele. Mam nadzieję, że najbliższe wybory wyłonią prawdziwego gospodarza, który będzie miał wizję rozwoju miasta (nieważne, czy i po której stronie sceny politycznej będzie stał). Inaczej nic dobrego nie czeka miasta w nadchodzących latach. Tak to subiektywnie czuję i widzę.

    • 3 3

    • za adamowicza gdańsk się rozwijał ujemnie czyli do tyłu

      • 0 5

  • do redakcji

    Już nie można napisać '3 maja zostanie przebudowana' tylko trzeba 'ważna ulica w Sopocie'? Klikalność ponad wszystko

    • 0 2

  • O ktorej dzisiaj ruszamy z protestami ?

    Seba

    • 0 6

  • Zmienic organizacje ruchu (4)

    Sygnalizacja na krzyzowce z ul. Sobieskiego to koszmar. Dziala dzien i noc bez przerwy i czy trzeba, czy nie, zatrzymuje ruch na 3 Maja. Smrod spalin, halas pracujacych silnikow zatruwaja (doslownie, bez zadnej przenosni) mieszkancow okolicznych domow. Do tego umc-umc-umc z co ktorejs kolejki oczekujacej na zielone swiatlo. Otwarcie okna oznacza, ze za chwile na meblach pojawi sie warstwa czarnego pylu. Tak mieszka sie w uzdrowisku (!) w tym miejscu.
    Poza tym niby jest tam strefa ograniczenia 30 km/h, ale w tym miejscu to kompletna fikcja. Może jednak skoro jest ta strefa, wprowadzić zasady podobne do tych z centrum Poznania, gdzie wylaczono w ogole sygnalizacje swietlna, wprowadzono bezwzgledne pierwszenstwo pieszych, a ruch i kwestie pierwszenstwa reguluja znaki drogowe. Wszyscy jezdza tam rzeczywiscie wolno i ostroznie, bo inaczej sie nie da, a bezpieczenstwo i plynnosc ruchu jest lepsza.
    Na waskich i kameralnych uliczkach dolnego Sopotu takie rozwiazanie mogloby sie sprawdzic.

    • 2 5

    • (1)

      grunwaldzka jednokierunkowa - podobno sopociaki ta głosowali to tak mają

      • 2 2

      • Podobno...

        Dzieki temu jest wiecej platnych miejsc postojowych. Dalszy komentarz zbyteczny co do tego, czyja to byla inicjatywa. A kto ma z tego korzysc? Przyjezdni, bo maja gdzie zostawic auto w sercu kurortu, i budzet miasta.
        Mieszkancom okolicznych ulic to rozwiazanie nie ulatwia zycia.

        • 1 2

    • jednym się zgadzam z drugim nie
      nie dostaniesz ode mnie łapki w górę
      ale łapki w dół też nie

      • 1 2

    • Bez sygnalizacji tam nie dało się w ogóle przejść przez ulicę. Gdzie się tak śpieszysz?

      • 2 2

  • i jak ja teraz mam jezdzic do domu?

    skoro działkę gdzie miala byc alternatywna droga na osiedle Karnowski sprzedal Invest Komfortowi
    chyba po płytach pozostaje

    • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    czekam (1)

    Pasy rowerowe tam to mega dobry pomysł. Najwygodniejsze rozwiązenie w tym miejscu. Obecnie poruszanie się tam rowerem jest trudne

    • 8 3

    • Niewiarygodnie trudny przejazd rowerm ... !

      To chyba musi być to riksza nie rower !!!

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane