• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne skrzyżowania na Dąbrowie do przebudowy

Patryk Szczerba
11 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie Rdestowej i Nowowiczlińskiej będzie przebudowywane po raz drugi w ostatnich latach. Skrzyżowanie Rdestowej i Nowowiczlińskiej będzie przebudowywane po raz drugi w ostatnich latach.

Przebudowa skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma pomóc w zmniejszeniu uciążliwości związanych z budową Trasy Kaszubskiej. Projekty powinny być gotowe w tym roku.



Trasa, którą jeździsz codziennie do pracy:

Wraz z końcem czerwca minął termin składania ofert w przetargu na wykonanie projektów. Urzędnicy planowali wydać na dokumentację 170 tys. zł. brutto.

Do Urzędu Miasta wpłynęły trzy oferty:

  • Nevora Projekt - 174,6 tys. zł. brutto.
  • Jaros - Inżynieria Ruchu - 209,9 tys. zł. brutto
  • Trasko Pracownia Projektowa - 227,5 tys. zł. brutto

Obecnie trwa analiza ofert przetargowych.

Władze miasta opowiadają, jak ważna są to inwestycje, w perspektywie rozpoczęcia prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

- Docelowa przebudowa skrzyżowań ma przede wszystkim zmniejszyć uciążliwość ruchu pojazdów w ramach prac związanych z budową trasy S6. Rozpoczęcie prac spowoduje zwiększenie natężenia ruchu przez gdyńskie dzielnice. Musimy więc zastosować rozwiązania w celu usprawnienia przepustowości ruchu w naszym mieście - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Nowowiczlińska-Rdestowa w Gdyni: przebudowa dwa lata temu



Oksywie: skrzyżowanie Dąbka i Bosmańskiej zmieni się w rondo


Część mieszkańców zwraca uwagę, że skrzyżowanie Nowowiczlińska-Rdestowa dwa lata temu było przebudowywane. W ramach wartej 350 tys. zł inwestycji na ul. Nowowiczlińskiej został dołożony pas do skrętu w lewo w ulicę Rdestową, przebudowana także została sieć trakcyjna oraz kanalizacja deszczowa.

Trasa Kaszubska: kiedy budowa?


Urzędnicy przyznają, że wtedy zabrakło na większą przebudowę środków finansowych. Wśród powodów wymieniają też fakt, że przybywa samochodów, zbliża się również początek budowy Trasy Kaszubskiej, więc wielu kierowców będzie traktowało skrzyżowanie jako objazd.

Wiczlińska - Miętowa- Koperkowa. Skrzyżowanie tych ulic także będzie przebudowane. Wiczlińska - Miętowa- Koperkowa. Skrzyżowanie tych ulic także będzie przebudowane.
Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową.

- Wybrany wykonawca zaprojektuje przebudowę skrzyżowań tak, aby droga i infrastruktura z nią związana znajdowała się na terenie stanowiącym własność Gdyni. Przy opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej, ważnym aspektem będzie uwzględnienie prawidłowego odwodnienia obszaru planowanej inwestycji - podkreśla Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. Infrastruktury z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jeśli przetarg zostanie w najbliższych dniach rozstrzygnięty, dokumentacja projektowa powinna pojawić się na biurkach urzędników w listopadzie, a prace budowlane ruszyć w 2020 roku.

Miejsca

Opinie (75) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Weźcie firmę mtm (5)

    Na pewno zrobi wam tanio i w terminie.
    Krzyżówka na Oblużu modernizowana 10 miesięcy....
    Bezcenne

    • 71 3

    • kawalek sciezki rowerowej przy Hondzie w Gdyni tez dlubia chalupniczo (1)

      • 22 1

      • To sie mowi ze w Orlowie na Alei Zwyciestwa.

        A nie koło Hondy. Specjalnie napisaliście tak żeby promować salon hondy w Gdyni. Honda i tak ma słabe wozy.

        • 0 2

    • (1)

      Kolejny dzień z Mefedronem..Wojtek,Marek macie zdrowie chłopy.

      • 16 2

      • wykończy się chłopina. wątły jest przecież, ma 170 cm wzrostu a wciąz na gazie:)

        • 8 2

    • W Chyloni zatoczkę autobusową robili miesiąc czasu.

      • 12 0

  • (3)

    Dlaczego od razu nie można było zrobić skrzyżowania na Dąbrowie? Bo się nie dało a teraz się da.
    Jaka firma musi przyjąć dwa razy kasę za zrobienie skrzyżowania?
    Nie można było odpuścić wcześniej przebudowy a po roku uzbierać kasę i zrobić "raz a dobrze"?
    Kto ma w tym interes?

    • 84 1

    • nie wiesz kto?

      za kolejne dwa lata stwierdza, ze trzeba kolejny raz rozbudowywac

      • 14 1

    • bo 100 mln złotych utopiono w lotnisku!

      i nie ma na nic kasy, tylko spłacanie kredytów za fanaberie szczurka. Aż dziwne, że nikt jeszcze za to nie beknął...

      • 13 2

    • kto na tych @^#%@$ głosuje

      - należałoby raczej zapytać. I to od 20 lat...

      • 8 1

  • za 10 lat będziemy jeszcze dyskutować temat. (1)

    wielkie mi odkrycie że droga musi mieć odwodnienie. Uwaga ! krawężniki też panie Ryński

    • 45 0

    • To ma pomóc mieszkańcom w uciążliwości podczas budowy Trasy Kaszubskiej

      Przecież Trasę Kaszubską pewnie wybudują 3 lata szybciej zanim oni te skrzyżowania zrobią.

      • 18 0

  • Podobno jest taki pogląd że jak się chce żeby się coś spełniło

    To trzeba często o tym pisać, myśleć, wyobrażać to sobie itp. tak to chyba działa w Gdyni

    • 31 0

  • w Gdyni w dalszym ciągu fatalna władza pali pieniędzmi w piecu.

    • 50 3

  • Hej młody junaku smutek zwalcz i strach, przecież na tym piachu za 30 lat...

    • 28 3

  • 67 procent musi byc z siebie dumnych, bedziecie stali w korkach dwa razy.

    Dwa lata temu nie było pieniędzy na skrzyżowanie ale były miliony na pomniki i imprezki. Sam opener to dotacja 4 milionów złotych, muzeum emigracji 10 milionów złotych itd

    • 58 3

  • Juz widze te bus pasy, ciagi sygnalizacji, przecinanie dwoch pasow ruchu na odcinku 50m... (2)

    Gdynska przebudowa i optymalizacja.

    • 40 2

    • Ale nie będzie realizacji! (1)

      Hurra!

      • 4 1

      • niestety

        projekty, których założeniem jest utrudnienie życia mieszkańcom dzielnic, mają wysoki priorytet i zazwyczaj dochodzi do ich realizowania. Powolnego i kiepskiego jakościowo ale przecież tak nakazują nowoczesne teorie rozwoju infrastruktury miejskiej. A jak ktoś się z tym nie zgadza, to jest blachosmrodziarz i ignorant.

        • 3 0

  • przecież to skrzyżowanie

    już było robione. Oni sobie chyba jaja robią.

    • 70 0

  • o będą projekty hura!!! (1)

    • 33 0

    • nie, róbmy bez projektów co komu do głowy przyjdzie :-)

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane