Ważne skrzyżowania na Dąbrowie do przebudowy

Skrzyżowanie Rdestowej i Nowowiczlińskiej będzie przebudowywane po raz drugi w ostatnich latach.
Skrzyżowanie Rdestowej i Nowowiczlińskiej będzie przebudowywane po raz drugi w ostatnich latach. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Przebudowa skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma pomóc w zmniejszeniu uciążliwości związanych z budową Trasy Kaszubskiej. Projekty powinny być gotowe w tym roku.



Trasa, którą jeździsz codziennie do pracy:

jest prawie zawsze zakorkowana 62%
czasami się korkuje, ale nie ma reguły 30%
jest pusta, przejazd jest bezproblemowy 8%
zakończona Łącznie głosów: 455
Wraz z końcem czerwca minął termin składania ofert w przetargu na wykonanie projektów. Urzędnicy planowali wydać na dokumentację 170 tys. zł. brutto.

Do Urzędu Miasta wpłynęły trzy oferty:

  • Nevora Projekt - 174,6 tys. zł. brutto.
  • Jaros - Inżynieria Ruchu - 209,9 tys. zł. brutto
  • Trasko Pracownia Projektowa - 227,5 tys. zł. brutto

Obecnie trwa analiza ofert przetargowych.

Władze miasta opowiadają, jak ważna są to inwestycje, w perspektywie rozpoczęcia prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

- Docelowa przebudowa skrzyżowań ma przede wszystkim zmniejszyć uciążliwość ruchu pojazdów w ramach prac związanych z budową trasy S6. Rozpoczęcie prac spowoduje zwiększenie natężenia ruchu przez gdyńskie dzielnice. Musimy więc zastosować rozwiązania w celu usprawnienia przepustowości ruchu w naszym mieście - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Nowowiczlińska-Rdestowa w Gdyni: przebudowa dwa lata temu



Oksywie: skrzyżowanie Dąbka i Bosmańskiej zmieni się w rondo


Część mieszkańców zwraca uwagę, że skrzyżowanie Nowowiczlińska-Rdestowa dwa lata temu było przebudowywane. W ramach wartej 350 tys. zł inwestycji na ul. Nowowiczlińskiej został dołożony pas do skrętu w lewo w ulicę Rdestową, przebudowana także została sieć trakcyjna oraz kanalizacja deszczowa.

Trasa Kaszubska: kiedy budowa?


Urzędnicy przyznają, że wtedy zabrakło na większą przebudowę środków finansowych. Wśród powodów wymieniają też fakt, że przybywa samochodów, zbliża się również początek budowy Trasy Kaszubskiej, więc wielu kierowców będzie traktowało skrzyżowanie jako objazd.

Wiczlińska - Miętowa- Koperkowa. Skrzyżowanie tych ulic także będzie przebudowane.
Wiczlińska - Miętowa- Koperkowa. Skrzyżowanie tych ulic także będzie przebudowane. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową.

- Wybrany wykonawca zaprojektuje przebudowę skrzyżowań tak, aby droga i infrastruktura z nią związana znajdowała się na terenie stanowiącym własność Gdyni. Przy opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej, ważnym aspektem będzie uwzględnienie prawidłowego odwodnienia obszaru planowanej inwestycji - podkreśla Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. Infrastruktury z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jeśli przetarg zostanie w najbliższych dniach rozstrzygnięty, dokumentacja projektowa powinna pojawić się na biurkach urzędników w listopadzie, a prace budowlane ruszyć w 2020 roku.

Dąbrowa: mieszkania wynajem i sprzedaż

Opinie (75) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kasa kasa kasa tylko kasa, tej której chronicznie brak?

    No brawo gdyńscy planiści!!!!!!! A kiedy podobne rozwiązanie na Witominie?

    • 0 0

  • A Wielkopolska stoi

    Szkoda ze nikt nie potrafi ustawić świateł na Wielkopolskiej.

    • 1 0

  • Czemu całej Nowowiczlińskiej nie poszerzyć?

    Jest pas rezerwowy zieleni od Karwin III więc aż się prosi udrożnić ten przejazd.

    • 2 0

  • To nie tylko na objazd (2)

    Panie Patryku, zapomniał Pan o jednej bardzo ważnej sprawie.
    Ulice Anyżowa i Lubczykowa nie będą już miały wjazdu z Nowowiczlińskiej. Każdy kto mieszka w tych okolicach będzie musiał jechać na Dąbrowę centrum i tam: Ci co na lubczykowa i oklice to w lewo w Rdestową i koło szkoły w lewo. Ci co na Anyżowa i okolice to aż do Miętowa i tam w prawo. I tak już na zawsze. Dodatkowo nie będzie wjazdów na obwodnicę z ulicy Wielkopolskiej ( od strony Centrum) czyli wszyscy chcący wjechać na obowdnicę ( w obie strony) będą musieli wjechać w Nowowiczlińską i dopiero na wiadukcie (koło Dagrasso) będą wjazdy na obwodnicę.
    I to tak już na zawsze. Dąbrowa zostanie odcięta od świata!

    • 7 0

    • to ciekawe czemu nikt nie mówi o dwujezdniowej drodze na Dąbrowe pod obwodnicą i dalej ?! tylko jakieś śmieszne przebudowy skrzyżowań

      • 1 1

    • Bzdury gadasz, Wjazd i zjazd bedzie na obydwu wezlach.

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Myślę, że zabrakło wyobraźni, gdy dwa lata temu była przebudowa. Samochód przybywa, nie od 2 lat, ale od kilkunastu. Podwójna robota, podwójne pieniądze. Urzędnik ma zawsze rację.

    • 80 1

    • pytanie tylko nie robi się drogi dwujezdniowej pod obwodnicą to by dopiero pomogło

      • 0 0

    • ano zabrakło.

      pamiętam, że mówiono wówczas, że poszerzenie jest nieopłacalne, bo zaraz będzie budowa ulicy Nowaka-Jeziorańskiego. Pamięta ktoś jeszcze ten pomysł ?

      • 8 0

    • przecież za marnotrawienie pieniędzy powinien ktos odpowiedzieć.

      czy gdynianom nie przeszkadza, że ich podatki lądują w koszu?

      • 13 0

  • przebudowa

    kiedyś nie było miejsca, pieniędzy itd czy nie można by tak jak to kiedys ktoś zaplanował( budując pod obwodnicą odpowiedni most) pociągnąć od tesco dwupasmowej drogi w obu kierunkach miejsce jest

    • 3 0

  • póki nie będzie imiennej odpowiedzialności dalej będzie marnowanie pieniędzy

    może prokuratura powinna to zbadać?

    • 1 0

  • Narzekacie na urzędników a to są wasi bliscy, sąsiedzi, ludzie wywodzący się z naszego

    społeczeństwa. Jakim jesteśmy społeczeństwem takich mamy przedstawicieli. To nie są ludzie, którzy przyjechali z zagranicy. Popatrzcie kto z kierowców przestrzega 50 km/h w terenie zabudowanym? Kto parkuje na trawnikach, w poprzek i zajmuje miejsce innym, na chodnikach i nie ma przejścia itp itd. A piesi chodzą jak chcą i gdzie chcą. Wy nie przestrzegacie zasad i przepisów a teraz jesteście wielce oburzeni. Potem zajmujecie miejsca tych urzędników i robicie to samo.

    • 4 0

  • Remont objazdu w trakcie budowy trasy kaszubskiej to absurd (1)

    Firma pol aqua - wykonawca trasy kaszubskiej wystąpiła już o wydanie ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) i na jesieni mają ruszać z budową. A tymczasem nasze kochane władze myślą jak remontować objazd? Dla przypomnienia ruch z ul. Chwaszczyńskiej w trakcie budowy trasy kaszubskiej miał być poprowadzony objazdem ul. Rdestowa i Nowowiczlińska.

    • 10 1

    • Mylisz sie.
      Chwaszczynska bedzie otwarta w obie strony tylko bedzie po jednym pasie. Natomiast ruch do obwodnicy w strone Gdanska bedzie po CHwaszczyneskiej a ruch do obwodnicy w strone Gdyni Rdestowa i nowy wjazd na obwodnice na Dabrowie.

      • 0 0

  • niewolnicy

    Niewolnicy mają stać w korkach i basta ,tysiące nowych mieszkańców ,nowe osiedla a drogi pozostały z prl ,żadnych dróg alternatywnych -deweloper zarobiony,bank zarobiony,urzędnik zarobiony, a niewolnik ma spłacać kredyt i stać w korkach.Czas dojazdu i powrotu z roboty to już masakra.Ale w demokracji już tak jest.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane