- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (121 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (49 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (316 opinii)
- 4 Oszuści podszywają się pod system Fala (39 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (224 opinie)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (97 opinii)
Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku
Mieszkańcy Gdańska Południe w końcu doczekają się budowy ważnego dla nich łącznika między ul. Łuczniczą a Niepołomicką. Władze miasta zapowiadają, że droga powstanie w przyszłym roku. Jeszcze w tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na to zadanie.
Zobacz też: Gdańsk Południe - dzielnice młodych ludzi
W efekcie mieszkańcy nadal jeżdżą po polnej drodze, pełnej dziur i błota po opadach deszczu.
Łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką. Film archiwalny
Płyty mają być rozwiązaniem tymczasowym do czasu wybudowania Nowej Świętokrzyskiej. Ale mieszkańcy żalą się, że nadal nie ma konkretów w tej sprawie.
- Czy deklarowane prace projektowe i uzgodnienia nad tą inwestycją faktycznie mają miejsce, czy jest to tylko granie na zwłokę? - pyta Przemysław Haluk, przewodniczący Rady Dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe. - Mieszkańców przybywa, ruch samochodów systematycznie zwiększa się, a nowe ciągi komunikacyjne nie dochodzą. Tylko wybudowanie Nowej Świętokrzyskiej i towarzyszącej jej Nowej Niepołomickiej udrożni ruch drogowy w tym rejonie. Do czasu ich budowy konieczne są tymczasowe rozwiązania drogowe, żeby nie dopuścić do paraliżu tej części dzielnicy. Jedynym rozwiązaniem jest właśnie powstanie łącznika drogowego Łucznicza-Niepołomicka - zaznacza.
Szlaban zlikwidował skrót
Rok temu mieszkańcy południowej części dzielnicy mogli dostać się na Niepołomicką z Łuczniczej skrótem przez prywatny fragment ul. Hokejowej. Jednak mieszkańcy odgrodzili się w krótkim czasie szlabanem, ponieważ nie chcieli brać odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na ich drodze oraz ponosić kosztów eksploatacji i remontów w związku ze zwiększonym ruchem pojazdów.
Czytaj też: Będzie można ominąć szlaban na Hokejowej?
Jak wskazuje dzielnicowy radny, powstanie łącznika jest bardzo ważne dla mieszkańców osiedli zamieszkujących okolice ul. Wielkopolskiej i Ofiar Grudnia 70.
Korzyści z budowy łącznika
- Tą drogą będą mogli wcześniej skierować się w kierunku Świętokrzyskiej lub Starogardzkiej. Odciążą przez to wąską i zatłoczoną Przebiśniegową, która teraz jest jedyną drogą wyjazdową mieszkańców z osiedli wzdłuż Wielkopolskiej, Ofiar Grudnia '70 i Osiedla Cztery Pory Roku. Zmniejszy się tam ruch zwłaszcza ciężarówek. W okolicy Przebiśniegowej jest szkoła podstawowa. Na pewno zwiększy się przez to bezpieczeństwo dojścia dzieci do szkoły. Zmniejszą się też korki na Wielkopolskiej i Przebiśniegowej - podkreśla Haluk.
Drogi i mosty - budownictwo, remonty
Jak informuje miejska radna Kamila Błaszczyk, która składała interpelację ws. budowy łącznika, teoretycznie proste zadanie położenia płyt, okazało się kłopotliwe i czasochłonne w wykonaniu od strony formalnej.
- Niestety w drodze prac okazało się, że obecny wjazd w Niepołomicką nie jest w tym miejscu co działki drogowe i konieczne jest wykonanie przejazdu nad malutkim kanałem, który tam się znajduje. To rodzi konieczność uzyskania pozwolenia wodno-prawnego w Polskich Wodach. Temat ten jest priorytetowy dla mnie i będę wszelkimi możliwymi ścieżkami dążyła do jak najszybszej realizacji - deklaruje.
Droga łącząca Łuczniczą z Niepołomicką dla kierowców jest koszmarem. Film archiwalny
W tym roku przetarg, w przyszłym realizacja
Dobre wiadomości w tym temacie podczas czatu z mieszkańcami przekazały władze Gdańska. Prezydent Aleksandra Dulkiewicz zadeklarowała, że miasto jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na położenie planowanej drogi z płyt.
- To bardzo trudny temat, jeśli chodzi o uzgodnienia - zaznaczyła prezydent. - Robimy, co możemy.
Wiceprezydent Alan Aleksandrowicz dodał, że miasto godzi tę inwestycję z projektowaniem Nowej Świętokrzyskiej.
Czytaj też: Co z budową Nowej Świętokrzyskiej? Wywiad z prezydent Gdańska
- I musimy tak ułożyć te płyty, by nie nastąpiła kolizja z biegiem Nowej Świętokrzyskiej. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć realizację łącznika - zapowiedział.
Opinie (149) 4 zablokowane
-
2020-10-27 07:36
O fajnie, kroki na Niepołomickiej się zwiększą
- 16 6
-
2020-10-27 07:55
2 kwestie (1)
Nigdzie na świecie nie buduje się dróg dostosowanych do szczytu komunikacyjnego (każdy nowy mieszkaniec zdawał sobie z tego sprawę)
Nasze miasto cierpi z powodu centralizmu (lewicowego!) obecnego rządu odbierającego dochody samorządom (np. brak podatku dochodowego do 26rż ,w którym partycypują)- 7 18
-
2020-10-27 08:07
lubię te twoje opowieści dziwnej treści
Napisz jeszcze coś śmiesznego nt. Gdańska.
- 4 4
-
2020-10-27 07:55
Nie sądziłem (3)
Że uciesze się że będę miał drogę z płyt jak na wsi... a jednak
- 24 1
-
2020-10-27 08:18
Nie ma co się cieszyć, jeszcze nie wybudowali :/ Z tym tempem zajmie im to kolejne kilka lat.
- 8 0
-
2020-10-27 08:22
Chyba drogi na wsi nie widziałeś lepsze jak w mieście
- 7 0
-
2020-10-27 10:46
przecież to wieś
- 1 1
-
2020-10-27 07:55
I jeszcze odrazu (1)
Niepolomnicka ze Starogardzka
- 12 0
-
2020-10-27 08:25
To jest jakiś koszmar że od tylu lat nie można ogarnąć tego połączenia.
50 metrów drogi i korki mniejsze.
- 2 2
-
2020-10-27 07:59
Opinia wyróżniona
Nie ma co chwalić dnia przed zachodem słońca. Nie takie rzeczy już obiecywali. (9)
Nowa Świętokrzyska, SKM na Południe, rondo Starogardzka-Niepołomicka itd., itp. Jak zobaczę, to uwierzę.
- 94 1
-
2020-10-27 08:03
Szczyt możliwości w Gdańsku - droga z płyt jumbo. (1)
- 16 1
-
2020-10-27 16:05
no a jak. na peryferiach Zukowa takie klada szybciej sie doczekasz niz w Gdansku
- 0 0
-
2020-10-27 10:32
(5)
Nowa Świętokrzyska w takiej formie, w jakiej ją planują, powstać nie powinna. Chcą z niej zrobić kolejną drogę przelotową, która np. przetnie Kowale na pół (likwidując choćby część przejść dla pieszych), a także wprowadzi prosto do centrum kolejną falę samochodów, co jest sprzeczne z prawidłowym projektowaniem ruchu w miastach.
Brakuje za to bardzo połączeń dzielnic na południu, jak właśnie np. omawianej w artykule ulicy, czy połączenia ze sobą osiedli Ujeścisko, Zakoniczyn, Lawendowe Wzgórza oraz tych przy ul. Guderskiego. Na tę chwilę trzeba nadkładać sporo kilometrów, jeżdżąc na około ulicami Jabłoniową, Świętorzyską i Havla, a tak powstało by sporo dodatkowych połączeń odciążających główne szlaki.
Niestety Gdańsk nie narzuca deweloperom podstawowej siatki dróg do powstania, przez co mamy teraz mnóstwo osiedli z dziwnym układem tychże dróg, bez jakiejkolwiek komunikacji między nimi.- 6 9
-
2020-10-27 12:53
ale nowa swietokrzyska nawet nie bedzie w kowalach (1)
- 4 1
-
2020-10-27 16:14
Ale od niej będzie odchodzić dojazdówka do węzła obwodnicy w Kowalach - bez tego fragmentu Nowa Świętokrzyska traci sens, ponieważ wąskie gardło będzie wciąż tam, gdzie było.
- 0 1
-
2020-10-27 16:08
(1)
deweloperzy nie maja obowiazku i mozliwosci budowac ogolnodostepnych drog na terenach nalezacych do miasta. za to miasto ma taki obowiazek z ktorego sie slabo wywiazuje..
- 4 1
-
2020-10-27 16:12
Miasto może narzucić im układ, by nie bawili się w radosną twórczość, tworząc jakieś "esy-floresy" i tym podobne. Nie mówimy też o każdym, najmniejszym skrawku drogi, ale o głównych drogach osiedlowych. Wystarczy zobaczyć, jak wyglądają przecznice i kwartały w dużych miastach na świecie - wszystko stara się być zbliżonym do kwadratu.
- 1 0
-
2020-10-29 15:17
My to nawet byśmy chcieli żeby Nowa Świętokrzyska była chociaż samym chodnikiem. Czymkolwiek. Obecnie z Niepołomickiej ciężko nawet pieszo dostać się na pętlę.
- 1 0
-
2020-10-27 10:46
dokładnie, tym bardziej że skoro Dulkiewicz twierdzi że to skomplikowana sprawa
to znaczy że się z nią nie zapoznała, architekci z takimi sprawami jak uzgodnienia wodne zmagają się na codzień i nie jest to problem, tylko sprawa do załatwienia
- 4 0
-
2020-10-27 08:13
trzeci świat, pozwolić na budowę domów na terenach bez dróg
- 15 4
-
2020-10-27 08:17
Drogi widmo
Ooo tak, na prowizorkę czekamy już ponad rok. "Nową Świętokrzyską" obiecują już od 10-15 lat. Ja się pytam, po co były budowane kilka lat temu przystanki autobusowe z zatoczkami na Hokejowej? Aby służyły za parkingi dla aut? Obiecywali autobus. Tymczasem aby dziecko zawieźć do najbliższego publicznego przedszkola po drugiej stronie Niepołomickiej, trzeba jechać ZTM naokoło przez pętle Havla i Orunie, z przesiadką, albo iść pieszo 3 km.
- 18 3
-
2020-10-27 08:22
No to zrobi się tranzytowka i mieszkańcy pożałują
- 10 4
-
2020-10-27 08:24
(2)
Skąd dokąd i po co tędy jechać?
- 5 7
-
2020-10-27 09:12
Np. na Trakt św. Wojciecha i Straszyn (1)
- 2 1
-
2020-10-27 10:00
Ale po co tam? Jeździ się raczej do centrum, do Wrzeszcza...
- 0 3
-
2020-10-27 08:24
(1)
Kiedy w końcu będzie wybudowane rondo niepołomicka - Starogardzka. Przejazd przez to skrzyżowanie tragiczny.
Przy Hali w Gdańsku wybudowano rondo w oka mgnieniu / czyli można /, a tutaj latami czekamy i nic się nie dzieje.- 16 1
-
2020-10-27 10:00
Nawet przejścia dla pieszych nie ma jak ktoś idzie Niepołomnicką do Lidla. :(
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.