• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wrześniu warianty przebudowy ul. Dąbka

Michał Sielski
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi. W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi.

Mimo że najtańsza oferta przekroczyła o 150 tys. zł zakładany budżet, gdyńskie władze zdecydowały się na podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy ul. płk. Dąbka pomiędzy skrzyżowaniami z ul. DerdowskiegoMapkaAndersaMapka. Inwestycja nie opóźni się więc już na starcie.



Kto powinien finansować przebudowę tej drogi?

Na ogłoszony przed kilkoma miesiącami przetarg odpowiedziały trzy firmy, ale wszystkie zażądały za pracę więcej pieniędzy, niż planowali na nie wydać urzędnicy.

Najniższa oferta firmy Europrojekt Gdańsk opiewała dokładnie na 826 652 tys. zł brutto, a miasto zarezerwowało na to 670 tys. zł. Ostatecznie - po analizach - zdecydowano się podpisać umowę z tym wykonawcą.

- Kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna dla północnych dzielnic Gdyni. To intensywnie rozwijający się kierunek miasta. Komunikacja na tym obszarze wymaga rozwiązań, które zmniejszą narastające natężenie ruchu w tym rejonie - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Powstający układ drogowy spowoduje swobodniejszy codzienny dojazd mieszkańców na drodze do i z pracy czy szkoły, swoją przestrzeń na nowej trasie znajdą również rowerzyści.
Ten obszar zostanie przebudowany. Ten obszar zostanie przebudowany.
Wykonawca stworzy projekt budowlany (w 60 tygodni) oraz wykonawczy (w 68 tygodni). Najpierw jednak w ciągu 10 tygodni musi opracować trzy warianty koncepcji, z których urzędnicy wybiorą najlepszą do realizacji.

Co się zmieni po przebudowie?



Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem" dla dojeżdżających stamtąd w stronę centrum Gdyni oraz obwodnicy mieszkańców miasta oraz gminy Kosakowo. Dlatego inwestycja jest przez gminę współfinansowana.

W ramach prac powstanie przede wszystkim nowy wiadukt nad torami kolejowymi, przebudowane zostaną także oba skrzyżowania na jego krańcach. Zbudowana zostanie też część drogi rowerowej, która będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R-10, wiodącej m.in. wzdłuż ul. płk. Dąbka i dalej Kwiatkowskiego.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • Kiedy wreszcie w Gdyni rozpoczną się poważne rozmowy (3)

    na temat budowy estakady i zwodzonej kładki pieszo rowerowej łączącej Oksywie/ Obłuże z centrum Gdyni od ulicy Admirała Wagi do Placu Gombrowicza prz Muzeum Emigracji? W Krakowie w ciągu jednego roku za 21 milionów złotych zbudowano pół kilometra takiej estakady nad torowiskiem kolei oraz dwujezdniowymi drogami szybkiego ruchu. To zmieniło całkowicie możliwości poruszania się bez korków z południowych dzielnic Krakowa do jego centrum. Dlaczego takie rozwiązanie nie miałoby powstać w celu połączenia północnych dzielnic Gdyni z centrum tego potencjalnie pięknego miasta? 21 milionów to przypuszczalnie ułamek kosztów utrzymania czy remontu estakady Kwiatkowskiego. Tylko śmiałe stawianie na rozwój infrastruktury rowerowej może uratować mieszkańców od stania w korkach w czasie budów i remontów dróg.

    • 5 1

    • Tunel

      Może lepiej tunel jak w Gdańsku pod Wisłą.

      • 0 0

    • Nigdy, jak Ty sobie wyobrażasz malować farbą po wodzie?

      • 0 0

    • O czym Ty mówisz?? Koszt remontu kilku dylatacji, a odbywa się średnio raz w roku to 170 tysięcy.

      • 0 0

  • wąskie gardło (2)

    to jest ten koszmarek drogowy zbudowany przez kucyka (skrzyżowanie Dąbka z Kwiatkowskiego) Jeśli ci nieudacznicy znowu coś w tym stylu zrealizują to lepiej już niech nic nie robią

    • 2 1

    • (1)

      Teraz to koszmarek, ale jak zrobią to przy Szperku i Kwiatkowskiego, to już nie będzie koszmarek tylko skończona inwestycja

      • 0 1

      • skrzyżowania nie zmienią

        • 0 0

  • Super (4)

    A co z ul. Kwiatkowskiego? Dalej jazda jak po wertepach? Jakoś na PŁK. Dąbka przy biedronce można było w dwa dni zdjąć i położyć nowy asfalt a tu wieczna niemoc.

    • 68 0

    • (1)

      Po co ściągać? Po co dodatkowe koszty? Ta droga jest do całkowitej przebudowy, podejrzewam że przetarg już jest rozpoczęty na budowę nowej Kwiatkowskiego.

      • 0 0

      • Drogi @Szczojciech Wurek my mieszkańcy północnych dzielnic czekamy na tą budowe od roku 1980 . Czyli czekamy już dobre 40 lat i poczekamy kolejne 80 lat na przebudowe

        • 1 0

    • no jasne, ja już chyba do śmierci nie doczekam się tam asfaltu....

      Poza tym miała tam być dwupasmówka, jest szeroko aż się prosi. dziwić się że wszędzie są korki a jak ma ich nie być jak nie ma po czym jeździć...

      • 4 0

    • Wymiana asfaltu, a przebudowa drogi to dwie różne rzeczy.

      • 1 4

  • czy ktoś jechał ostatnio ul. Zieloną? To jest dopiero przygoda. Szok.

    i to jest to nowoczesne miasto Gdynia. Zaścianek

    • 1 0

  • Słowo-klucz: (4)

    Projekt :D

    • 40 1

    • tjaaaa... ty ze szwagrem byście za pół ceny bez planów rysunków i projektów... (3)

      • 0 6

      • (1)

        Nikt nie mówi że za flaszkę, tylko nie uważasz że projektowanie inwestycji za 700 trwa około 70 tygodni????? Trochę za długo

        • 0 0

        • @Szczojciech Wurek słuchaj nawet uczeń pierwszej klasy podstawówki może ci zaprojektować w przeciągu 45 minut lekcji plastyki. Ale już uzgodnienia ze wszystkimi stronami , czyli energetyka , opec , przeciebiorstwo wodno kanalizacyjne , wojsko które odpowiada za tory troche trwa , bo każda ze stron musi się wypowiedzieć.

          • 0 0

      • Pewnie @Janusz Ch. za butelke najtańszego wina by to wybudowali

        • 1 0

  • We wrześniu brawo (2)

    Dlaczego nie teraz kiedy jest sezon urlopowy i mniejszy ruch? Dlaczego nie wykorzystano faktu ze nie ma Openera? Jak zwykle byle utrudnić ludziom życie

    • 8 10

    • Porażka to czytanie i zrozumienie tekstu.

      • 0 0

    • A doczytałes że to projekt , a nie budowa. Bo sama budowa potrwa dłuzej przez most który trzeba nad bocznicą kolejową przerzucić

      • 2 0

  • Będzie jazda bez trzymanki (12)

    Korki w czasie prac sięgną zenitu...
    Mieszkańcy Pogórza i osiedli za Szperkiem postoją sobie w korkach...

    • 38 8

    • Bo teraz nie ma korków.. (4)

      Podpowiedz geniuszu jak wykonać taką inwestycję bez ingerencji w ruch pojazdów. Może zbudują wiadukt na polu, a potem w jedną noc go po prostu wstawią na miejsce? Jak klocki LEGO.

      • 7 0

      • (3)

        @Marky Mark a myślisz ,że tak mostów niebudują. Za granicą tak właśnie budują , sam most osobno budowany , a tak zwane przyczółki i filary w tym samym czasie na miejscu mostu . Zobacz sobie jak mosty na ulicy wisniewskiego były budowane .Były budowane jak klocki lego. Tutaj wystarczy wyburzyć ten domek i wykorzystać teren pusty zanim póki niezostał tam wybudowany sklep

        • 1 0

        • Który chcesz burzyć domek? Ten przy moście? Przeciez to jest OPEC, wiesz jaki byłby koszt przeniesienia? Kilkanascie milionów włącznie ze zmianą infrastruktury rurowej pod ziemią. Zanim coś napiszesz, dowiedz się czy to nie bzdura.

          • 0 0

        • OK w japoni remont asfaltówki w mieście odcinkami po 100m w nocy od 22-5 robią! (1)

          tak by rano nie tworzyć najmniejszych korków
          ale my nie mamy drugiej Japonii ... prędzej jakąś drugą Białoruś albo inny Mozambik

          • 0 1

          • To się zgadza. Tylko unas zaraz wrzask się podnosi , że w nocy hałasują i niemożna spać w domu. Właśnie o tym dziś będzie w telewizji że budowlańcy za oknem niedają im spać.

            • 1 0

    • może rozważą przeprowadzkę do miasta (3)

      • 7 8

      • Pogorze gorne to dzielnica Gdyni (2)

        Doucz się potem komentuj

        • 10 2

        • może i gdyni, a może i nie gdyni (1)

          bo najbardziej PiSzczą na Gdynię ci - co mieszkają w Kosakowie czy Suchym Dworze ;)))

          • 4 4

          • No ale Pogórze za komuny zostało na 3 części podzielone. Dwie części należą do Gdyni czyli pogórze dolne i górne . A trzecia część pogórza leży w gminie Kosakowo . I tego fakty niezmienia obojętne co jest pisane.

            • 2 0

    • najprościej w siwzie - czyli szczególowe warunki zamówenia wspiać prace tylko nocą! I się da!

      wszyscy tylko zyskają - szybsze prace, a w ciągu dnia mniej uciążliwego ruchu

      • 2 1

    • Musi być chwilę gorzej, żeby mogło być lepiej. Trochę pozytywnego myślenia życzę ;-)

      • 4 0

    • tjaaa nic nie róbmy...

      żeby było tak jak jest

      • 1 1

  • A co z Wiśniewskiego koło terminala promowego? (1)

    W czerwcu minął rok

    • 2 0

    • Teren należy do Portu Gdynia, do Gdyni, kanalizacja do Pewiku i chyba jeszcze Energa ma swoje studzienki. I tak od roku krążą dokumenty z biurka na biurko, po prostu urzędnicza spychologia.

      • 0 0

  • Znowu projekt od tych projektów to pękają szafy w UM Gdynia (1)

    Projekt na tunel na ul Puckiej ,Projekt na wiadukt na ul Puckiej ,projekt drogę OPAT,, projekt połączenia obwodnicy z ul.Hutniczą oczywiście z wiaduktem nad torami itd itd .
    Jak będą wybory samorządowe ,może wtedy otworzyć szeroko drzwi w ratuszu i wywietrzyć co nieco (30 lat odpoczynku to chwatit)

    • 3 0

    • Przecież wiadukt na puckiej właśnie rozpoczęli budować, zaczęły się prace ziemne.

      • 0 0

  • Otóż NIE

    Cytat z artykułu: "Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem"". otóż nie. wiadukt na ul. Dąbka jest jedynie wąskim gardłem tylko po 15:00 dla jadących od Estakady w kierunku Pogórza. Projekt przebudowy Dąbka i Derdowskiego nie zlikwiduje porannych korków, ponieważ rano mamy do czynienia z innymi - prawdziwymi wąskimi gardłami. Pierwszy to przejście dla pieszych przy kościele Boboli - przed wjazdem na Estakadę. Tam zaczynają się korki, które odbijają się na drugim wąskim gardle, czyli niedawno (nieudanie) przebudowanym skrzyżowaniu Dąbka-Kwiatkowskiego. To drugi punkt pojawiania się korków. Korki na wiadukcie nad torami na ul. Dąbka nie stanowią wąskiego gardła dla porannych korków, a jedynie są następstwem dwóch wymienionych przeze mnie wąskich gardeł. Więc, jeżeli powstanie na inwestycja, bez przebudowania np. ul. Kwiatkowskiego, to dalej czekać nas będą korki, ale na "piękniejszym", nowym wiadukcie, a przepustowość tamtych prawdziwych wąskich gardeł się nie zwiększy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane