• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

We wrześniu warianty przebudowy ul. Dąbka

Michał Sielski
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi. W ramach inwestycji obok istniejącego wiaduktu powstanie drugi.

Mimo że najtańsza oferta przekroczyła o 150 tys. zł zakładany budżet, gdyńskie władze zdecydowały się na podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy ul. płk. Dąbka pomiędzy skrzyżowaniami z ul. DerdowskiegoMapkaAndersaMapka. Inwestycja nie opóźni się więc już na starcie.



Kto powinien finansować przebudowę tej drogi?

Na ogłoszony przed kilkoma miesiącami przetarg odpowiedziały trzy firmy, ale wszystkie zażądały za pracę więcej pieniędzy, niż planowali na nie wydać urzędnicy.

Najniższa oferta firmy Europrojekt Gdańsk opiewała dokładnie na 826 652 tys. zł brutto, a miasto zarezerwowało na to 670 tys. zł. Ostatecznie - po analizach - zdecydowano się podpisać umowę z tym wykonawcą.

- Kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna dla północnych dzielnic Gdyni. To intensywnie rozwijający się kierunek miasta. Komunikacja na tym obszarze wymaga rozwiązań, które zmniejszą narastające natężenie ruchu w tym rejonie - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Powstający układ drogowy spowoduje swobodniejszy codzienny dojazd mieszkańców na drodze do i z pracy czy szkoły, swoją przestrzeń na nowej trasie znajdą również rowerzyści.
Ten obszar zostanie przebudowany. Ten obszar zostanie przebudowany.
Wykonawca stworzy projekt budowlany (w 60 tygodni) oraz wykonawczy (w 68 tygodni). Najpierw jednak w ciągu 10 tygodni musi opracować trzy warianty koncepcji, z których urzędnicy wybiorą najlepszą do realizacji.

Co się zmieni po przebudowie?



Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem" dla dojeżdżających stamtąd w stronę centrum Gdyni oraz obwodnicy mieszkańców miasta oraz gminy Kosakowo. Dlatego inwestycja jest przez gminę współfinansowana.

W ramach prac powstanie przede wszystkim nowy wiadukt nad torami kolejowymi, przebudowane zostaną także oba skrzyżowania na jego krańcach. Zbudowana zostanie też część drogi rowerowej, która będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R-10, wiodącej m.in. wzdłuż ul. płk. Dąbka i dalej Kwiatkowskiego.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • A co z Wiśniewskiego koło terminala promowego? (1)

    W czerwcu minął rok

    • 2 0

    • Teren należy do Portu Gdynia, do Gdyni, kanalizacja do Pewiku i chyba jeszcze Energa ma swoje studzienki. I tak od roku krążą dokumenty z biurka na biurko, po prostu urzędnicza spychologia.

      • 0 0

  • Znowu projekt od tych projektów to pękają szafy w UM Gdynia (1)

    Projekt na tunel na ul Puckiej ,Projekt na wiadukt na ul Puckiej ,projekt drogę OPAT,, projekt połączenia obwodnicy z ul.Hutniczą oczywiście z wiaduktem nad torami itd itd .
    Jak będą wybory samorządowe ,może wtedy otworzyć szeroko drzwi w ratuszu i wywietrzyć co nieco (30 lat odpoczynku to chwatit)

    • 3 0

    • Przecież wiadukt na puckiej właśnie rozpoczęli budować, zaczęły się prace ziemne.

      • 0 0

  • Obiecanki cacanki

    Warianty we wrześniu, przebudowa w 2222 roku i będzie trwała 4 lata. Wykonawca MTM. Czyli jak zwykle!!!!

    • 0 0

  • sama farba nie wystarczy

    • 1 0

  • swoja droga co to da? (1)

    Korki beda i tak....plan od szperka w lewo owszem wiadukto-estakada za skrzyzowanie za stawkiem dolem ruch lokalny tak jak teraz gora tranzyt...w dol i w gore dwa pasy do estakady wtedy to ma sens...lub opcja dwa wiadukt przebudowa skrzyzowania kolejna juz ale ta obecna nic nie dala...na rondo turbinowe kto na dol to bokiem kto prosto na oksywie to rondem kto z dolu rondem kto w prawo bokiem ronda proste a dalej omijajace kosakowo ...obwodnica bokiem tranzyt a obecny ruch tak jak jest w strone cmentarza i/lub Pierwoszyna i dalej Rumi Mrzezina Pucka....

    • 1 0

    • co za bełkot...

      • 0 0

  • 68 + 10 czyli 78 tygodni na projektowanie , czyli prace budowlane rozpoczna sie najszybciej w drugiej połowie 2021 lub w 2022 (1)

    A co z tzw ulica Kwiatkowskiego? miasto powinno płacic kierowcom za kazdy przejazd tym czymś .

    • 1 0

    • Dokladnie

      Mozna opony podziurawic albo kola pogubic.tor przeszkod. Tam zal traktor puscic zeby sie nie rozklekotal a co dopiero samochod

      • 1 0

  • Gdynia

    biadolicie,biadolicie a na wyborach jak zwykle wygrywa tylko 1. Mniej mówić,więcej robic,albo tylko głosować.Nasz prezydent zaczął bawić się w politykę panstwowa,a ty chyba już trochę niebezpieczne

    • 0 0

  • A Kwiatkowskiego już jest tarka nie da się jechać. Co chwile wymiana sworzenia w aucie.

    • 1 0

  • Otóż NIE

    Cytat z artykułu: "Obecnie wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ul. płk. Dąbka jest "wąskim gardłem"". otóż nie. wiadukt na ul. Dąbka jest jedynie wąskim gardłem tylko po 15:00 dla jadących od Estakady w kierunku Pogórza. Projekt przebudowy Dąbka i Derdowskiego nie zlikwiduje porannych korków, ponieważ rano mamy do czynienia z innymi - prawdziwymi wąskimi gardłami. Pierwszy to przejście dla pieszych przy kościele Boboli - przed wjazdem na Estakadę. Tam zaczynają się korki, które odbijają się na drugim wąskim gardle, czyli niedawno (nieudanie) przebudowanym skrzyżowaniu Dąbka-Kwiatkowskiego. To drugi punkt pojawiania się korków. Korki na wiadukcie nad torami na ul. Dąbka nie stanowią wąskiego gardła dla porannych korków, a jedynie są następstwem dwóch wymienionych przeze mnie wąskich gardeł. Więc, jeżeli powstanie na inwestycja, bez przebudowania np. ul. Kwiatkowskiego, to dalej czekać nas będą korki, ale na "piękniejszym", nowym wiadukcie, a przepustowość tamtych prawdziwych wąskich gardeł się nie zwiększy.

    • 2 0

  • czy ktoś jechał ostatnio ul. Zieloną? To jest dopiero przygoda. Szok.

    i to jest to nowoczesne miasto Gdynia. Zaścianek

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane