• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weekendowy absurd w SKM. "Pociągi odjeżdżają na oczach pasażerów"

Adam
19 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Opisany przez czytelnika problem dotyczy weekendowych przesiadek między SKM a PKM na dworcu we Wrzeszczu. Opisany przez czytelnika problem dotyczy weekendowych przesiadek między SKM a PKM na dworcu we Wrzeszczu.

Pan Adam, czytelnik Trojmiasto.pl i pasażer Szybkiej Kolei Miejskiej, zwrócił uwagę na absurdalny - jego zdaniem - weekendowy rozkład jazdy między Gdańskiem a Gdynią. Pociągi kursują wówczas co 30 minut, dokładnie tak jak składy kursujące po linii PKM, co uniemożliwia przesiadkę na dworcu we Wrzeszczu. Pociągi odjeżdżają tam na oczach zdezorientowanych pasażerów.



Jak oceniasz skomunikowanie pociągów na linii SKM ze składami jeżdżącymi po torach PKM?

Oto list pana Adama:

Zdarza się, że w weekendy przeprowadzane są na trasie SKM z Gdańska przez Sopot w kierunku Gdyni roboty torowe. Obowiązuje wtedy na tej trasie zmieniony, tzw. zamknięciowy, rozkład jazdy pociągów. Pociągi kursują wtedy zwykle w takcie co 30 minut - przez prawie cały dzień.

Co pół godziny zwyczajowo kursują także po trasie PKM szynobusy ze stacji Gdańsk Wrzeszcz przez lotnisko do Gdyni i w kierunku Kaszub. Stacja Gdańsk Wrzeszcz nie od dziś pełni ważną rolę stacji przesiadkowej pomiędzy SKM elektryczną a spalinową PKM.

Rozkład jazdy pociągów SKM i PKM



Pociągi wjeżdżają i ruszają o tej samej porze



Niestety, któryś już raz z kolei, rozkład zamknięciowy dla trasy elektrycznej z Gdańska przez Sopot do Gdyni został ułożony w taki sposób, że każdy pociąg SKM ze stacji Gdańsk Śródmieście przez cały dzień ma tę samą godzinę przyjazdu do stacji Gdańsk Wrzeszcz, co odjazd pociągu po trasie PKM przez lotnisko do Gdyni lub w kierunku Kaszub.

Bardziej obrazowo: pasażer wysiadający z kolejki SKM jadącej z Gdańska w kierunku Gdyni opuszcza pociąg na peronie trzecim wrzeszczańskiego dworca i widzi, jak z peronu pierwszego, rzadziej drugiego, w tym samym momencie odjeżdża szynobus na trasę PKM. Dzieje się tak przez cały dzień, co równe pół godziny - w tym samym czasie kursują obie grupy pociągów i za każdym razem na przesiadkę trzeba czekać we Wrzeszczu 30 minut! Od strony Gdyni jest tylko troszkę lepiej, bo podczas obowiązywania rozkładu zamknięciowego czas oczekiwania na przesiadkę we Wrzeszczu to ok. 20 minut.

Uważam tę sytuację za patologię i nie może mieć ona absolutnie miejsca w ruchu miejskim pociągów w blisko półmilionowym Gdańsku. Lotnisko oddziałuje na ponad drugie tyle mieszkańców całego dużego i małego Trójmiasta.

Pasażerowie liczą na dopasowanie rozkładów jazdy pociągów na linii PKM do innych środków transportu publicznego w Trójmieście. Pasażerowie liczą na dopasowanie rozkładów jazdy pociągów na linii PKM do innych środków transportu publicznego w Trójmieście.

Skąd pan ma ten numer telefonu?



Kiedy swoimi kanałami zdobyłem kontakt do służbowego numeru telefonu w SKM, żeby powiedzieć o tej sprawie, to pierwszą odpowiedzią nie było potwierdzenie czy przyznanie się, że to faktycznie nie jest normalna sytuacja, tylko pytanie: "A skąd pan ma ten numer telefonu?". Już to daje mi do myślenia, jak bardzo w SKM ważny jest pasażer skazany na SKM i PKM.

Oczywiście kolejarze zawsze powiedzą, że jeżdżą tak, jak ktoś ułoży im rozkład, urzędnicy (finansujący kolej regionalną i kompletnie niemający o niej pojęcia), że nikt im uchybień nie zgłaszał (bo sami najczęściej poruszają się nie transportem publicznym, a prywatnym czy służbowym autem, więc jazda kolejką jest dla nich science-fiction), a ci, którzy rozkład układają, siedzą w Warszawie i myślą, że przecież to Trójmiasto i jeździ tu pełno pociągów, więc zawsze przecież przesiąść się jakoś da.

Kropla drąży skałę



Trudno jest więc naprawić coś, co jednocześnie zależy aż od trzech podmiotów, a mój przykład pokazuje, jak strasznie może być im do siebie daleko. Kropla jednak drąży skałę, więc wierzę że artykułem na Trojmiasto.pl jesteśmy w stanie ruszyć machinę naprawczą, która może przysłużyć się nawet tysiącom osób pragnących w remontowy weekend sprawnie przesiąść się we Wrzeszczu z jednego do drugiego pociągu.

Przy okazji warto zapytać w SKM, kiedy pociągi do Kartuz znów będą odjeżdżać z Gdańska Głównego, jak było to kiedyś. Oficjalnym powodem tego, że dzieje się inaczej, jest - według kolejarzy - trwający remont stacji Gdańsk Główny. To wierutne kłamstwo, bo pociągi do Kartuz mogą na stacji Gdańsk Główny wjeżdżać na peron numer cztery i pięć, gdzie nie ma żadnego remontu (razem są tam aż cztery tory!), ponieważ nie korzystają z przebudowywanych peronów pierwszego i drugiego. Proszę przejść się na gdański Dworzec Główny i zobaczyć, jak po czwartym i piątym peronie hula wiatr.

Odpowiedź Urzędu Marszałkowskiego, organizatora przewozów kolejowych.

Wprowadzony "zamknięciowy" cykl został wprowadzony przez PKP SKM w Trójmieście na czas remontu infrastruktury kolejowej. Sytuacja jest związana z modernizacją stacji pasażerskiej Gdynia Redłowo i koniecznością zamknięcia jednej z krawędzi peronowych. Zgadzamy się, że powoduje to utrudnienia dla osób przesiadających się na stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Warto jednak wspomnieć, że w okresie od 20 października do 14 grudnia (56 dni) utrudnienia w przesiadaniu na ww. stacji będą przez trzy soboty i cztery niedziele.

Ze swej strony współpracujemy z przewoźnikiem celem przywrócenia dogodnych skomunikowań oczywiście w miarę możliwości technicznych. Przypominamy, że 10 grudnia 2017 r. dla pasażerów zmieniliśmy układ połączeń na linii komunikacyjnej Gdańsk - Wejherowo. Pociągi jeżdżą częściej także w soboty i niedziele i są skomunikowane z pociągami rozpoczynającymi bieg we Wrzeszczu w kierunku Gdańsk Port Lotniczy.

Stanowisko SKM:
W weekendy prowadzimy intensywne prace torowe, których nie można wykonać w nocy lub w dni powszednie, kiedy nasze pociągi kursują po Trójmieście co 7-10 minut. Przykładowo - w najbliższy weekend, z powodu remontu wiaduktu drogowego nad torami, na wniosek ZDiZ w Sopocie zamykamy tor 502 na odcinku Sopot - Oliwa.

W Gdyni zamykamy tor 501 na odcinku Gdynia Orłowo -Gdynia Główna. Powód - modernizacja przystanku Gdynia Redłowo. Przy okazji PKP Energetyka będzie modernizować sieć trakcyjną. Zamknięty będzie też tor 502 na odcinku Rumia - Gdynia Cisowa. Tu wymieniana będzie nawierzchnia torowa. Dodatkowo zamykamy dwa tory odstawcze w Gdańsku Śródmieściu (budowa wiaduktu Biskupia Górka).

W tym roku tzw. rozkłady zamknięciowe obowiązywały podczas 17 weekendów i do tej pory żaden pasażer nie skarżył się nam na brak skomunikowania pociągów elektrycznych w stronę Wejherowa z pociągami spalinowymi odjeżdżającymi z Gdańska Wrzeszcza w stronę Kaszub.

Niemniej, sygnał pana Adama traktujemy bardzo poważnie. Zdajemy sobie sprawę, że niewiele rzeczy może bardziej zdenerwować pasażera od widoku tylnych świateł pociągu, do którego zamierzał wsiąść. Trzeba jednak pamiętać, że pociągi w obu kierunkach na kilku odcinkach jeżdżą tylko po jednym torze co bardzo utrudnia ewentualne większe korekty rozkładu jazdy. Istnieje jednak możliwość przyspieszenia o ok. 4 minuty pociągów elektrycznych, wyjeżdżających z Gdańska Śródmieścia w stronę Wejherowa.

Wzbranialiśmy się przed tym rozwiązaniem, ponieważ te pociągi będą musiały czekać we Wrzeszczu właśnie ok. 4 minut na możliwość kontynuowania jazdy. Podczas prac torowych w poprzednich latach, testowaliśmy już podobne rozwiązanie i nie spotkało się ono z aprobatą niektórych pasażerów.

Skoro jednak obecnie jest taka wola podróżnych, zawnioskujemy do Organizatora Przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, o przyspieszenie o 4 minuty weekendowych pociągów jadących z Gdańska w stronę Wejherowa. Tych, które powinny być skomunikowane z pociągami spalinowymi odjeżdżającymi z Gdańska Wrzeszcza w stronę Kaszub. Pozwoli to wyeliminować niedogodności, o których pisał czytelnik.

Pan Adam pytał też to, kiedy pociągi spalinowe będą mogły znowu dojeżdżać do stacji Gdańsk Główny i o ewentualne wykorzystanie w tym celu torów nr 4 i 5.

Pociągi spalinowe SKM, aby wjechać z torów dalekobieżnych linii 202 na tory przy peronie 4 i 5 stacji Gdańsku Główny, muszą przecinać całą głowicę rozjazdową torów linii 250 (SKM). W godzinach szczytu, przy ruchu siedmiominutowym, powodowałoby to opóźnienia pociągów trakcji elektrycznej, które musiałyby czekać na wjazd pociągu spalinowego, aż ten "przetnie" wszystkie tory. Sądzimy, że pociągi spalinowe będą mogły zaczynać i kończyć bieg na dworcu Gdańsk Główny, po ponownym oddaniu do eksploatacji obu peronów dalekobieżnych (nr 1 i 2). Wtedy ich trasy przejazdu nie będą kolidowały z ruchem pociągów elektrycznych.
Adam

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (440) ponad 20 zablokowanych

  • Zabrać skm marszałkowi skoro po tylu latach nie umie tego zorganizować (75)

    Nie nadają się do organizacji przewozów.

    • 344 39

    • Marszałek kiedyś chyba w PZPR był i w jakiejś wiosce zarządzał? (41)

      Tylko tak pytam

      • 36 13

      • puck? (20)

        ale tez slabo mu szlo. - typowy karierowicz bez zdolnosci. Jak
        Borusewicz i reszta. Nie dawac im odpowiedzialnych stanowisk po prostu.

        • 36 13

        • W PO to norma (14)

          Dlatego cztery razy z rzędu przegrało wybory

          • 30 21

          • PIS (12)

            do rekordu kaczorka daleko

            • 19 19

            • i to cie zachwyca? (5)

              ze twoje miasto staje bo pis nie wygralo. to mentalnosc i**oty. mowi o tobie wszystko

              • 20 13

              • Odebrać im służbowe auta. (3)

                Tekst dziennikarza jest bardzo dobry. Jestem jak najbardziej za tym aby osobom odpowiedzialnym za komunikację odebrac służbowe auta i tak gość od koleji niech jeździ koleją a od tramwajów tramwajem i autobusem. Zareczam że nie milibysmy takich problemów jak teraz. Pora juz przestać zgadzać się na wszystko bo nasi rzadzą albo tu albo tam i nie wypada narzekać i oczekiwać zmian. Podam tylko przykład przebudowania dużego przejazdu rowerowego koło Galerii Bałtyckiej. Po kilku latach pisania także na forum Trójmiasto miasto przebudowało i przemalowało przejazd rowerowy pod estakadą. Jednak można. Tak samo można zsynchronizować kolej. Jedni sa od zapierniczania fizycznie a drudzy w białych kołnierzykach i garniturach od organizacji.

                • 39 1

              • ...koleji...

                .....

                • 0 0

              • w Niemczech pani minister straciła stanowisko. (1)

                po tym jak służbowym samochodem raz pojechała na wakacje.
                mało który dyrektor państwowej placówki ma w Niemczech służbowy samochód. a w Polsce dyrektorek muzeum pcimia z trzema pracownikami na krzyż już musi koniecznie zawsze służbowe autko mieć!!!

                • 2 0

              • Ale tu jest Polska i ma się nie służbowe samochody a służbowe samoloty i nikomu to z wyborców nie przeszkadza..., więc w czym problem?

                • 1 0

              • Gdańsk pleśnieje

                • 11 4

            • Rekord Kaczorka to cztery razy z rzędu wygrana (5)

              Ktoś ma lepszy wynik?

              • 9 8

              • co to ma do Gdanska i jego marnej sytuacji teraz? (4)

                • 11 5

              • Gdańsk gnije (3)

                • 10 4

              • tak spiewal big cyc o naszej wladzy (2)

                i widac skiba przewidzial. szkoda, ze teraz o tym zapomnial.

                • 4 1

              • Skiba jest chyba za PO (1)

                Może maja coś na niego ?

                • 7 2

              • wystarczy sprawdzic co zlatwil mu jego ojciec jak go sb zlapało

                • 6 3

          • I kolejne cztery przegra

            Chyba że Tusk wróci i zniewoli znów Polaków , ale kto by tu chciał

            • 6 5

        • Sam jesteś karierowicz (1)

          Jak w PKP psidu ma ludzi Po kulu i innnych bankomatów , nie majacych pojecia o logistyce kolejowej. I co ma do tego Borusewicz. Nie lata na Headzie rządowymi samolotami, nie ma agenjci towarzyskich. Zobaczymy sie skończy koniunktura na świecie. Co wasz pis du pokaże - rozsawać i psuc jest łatwo. Co takiego pis zbudował co? wszystko rozawlił? Droga powstała tylko do szydło , najlepszy państwowy zakład Pesa i autosa a i stocznia wojskowa i gdańska haha - wiecznie na pańtwowoym wikcie

          • 4 3

          • Wolny "g"dańsk szklankę zimnej wody i zwolnij z tym pluciem bo sens zaplułeś.

            A podpis zdradza brak szacunku dla polskiego Gdańska lub/i fascynację faszystowską przeszłością.

            • 0 1

        • Wałęsa mówił że Borusewicz donosił (2)

          Czy to prawda?

          • 9 1

          • donosili wspolnie (1)

            • 10 1

            • To dlaczego on był Marszałkiem?

              Kablowal i jeszcze nie siedzi? O co chodzi w Polsce

              • 5 0

      • Pewnie

        pomyliłeś ze swoim starym!

        • 0 0

      • Oni w PO KO wszyscy z pzpr albo z sb (16)

        • 26 20

        • Z PZPR to chyba był tow. Piotrowicz (4)

          którego wyborczą porażkę teraz opłakujecie

          • 7 7

          • W 14 z 16 wojewodztw wygralo PiS (2)

            Macie co siwetowac wyznawcy niemieckiego złodziejstwa

            • 8 1

            • przy prawdziwych jednomandatowych okręgach PiS by przerypał w 10województwach (1)

              dlatego PiS nie chce takich wyborów ... podobnie jak likwidacji subwencji państwowych dla partii politycznych - oni do władzy idą kraść, a nie płacić składki na PiS

              • 0 1

              • Tak a gdyby głosy rozdzielano na zasadzie gry w 3kubeczki to 100% dla PO.

                Jak wygrywaliście to ordynacja była dobra i JOW-y nie pasowały, ale przegrywać nie potraficie. Zero godności i honoru

                • 0 0

          • Dobrze że komuch nie wszedł

            Za to PO do europarlamentu wprowadziło ze swoich list komunistów , nie zapomnimy wam tego

            • 5 2

        • I jeszcze maja rosyjski TVN od 2016 roku (9)

          • 19 13

          • I po co kłamiesz, myślisz że ciemny lud to kupi? (6)

            Właścicielem TVN jest Discovery Communications z siedzibą w Silver Springs w amerykańskim stanie Maryland, co można sobie samemu sprawdzić w internecie. Jedyna polska stacja telewizyjna nadająca z terenów Federacji Rosyjskiej to TV Trwam, z nadajnikami na Uralu.

            • 24 11

            • Kłamiesz (3)

              W 2016 roku , rosyjski fundusz zarejestrowany w USA nabył od amerykanskiej Discovery 80 % udziałów w TVN. Stał się większościowym udziałowcem i ma wpływ na treść i obsadę TVNu . Miało się nie wydać .

              • 12 14

              • nieważne - tvn jest od Trumpa

                a więc waszego frienda - wiec po co dyskutować . Po to usa płacimy za złom żeby byli naszymi przyjaciółmi a d**il dud..a sie cieszy

                • 0 2

              • Sprawdz dokładnie

                Rzekomo fundusz który był wcześniej właścicielem tvn miał rosyjskich udziałowców Ale od 2018 właścicielem jest Discovery . Kłamać trzeba umieć ;)

                • 3 4

              • To teraz zrozumiałam przekaz TVNu

                I kto faktycznke tam pracuje

                • 8 8

            • Nadawać, jeżeli faktycznie tak jest a być właścicielem to jest różnica (1)

              • 2 7

              • wlasciciel okresla linie programowa i polityke stacji.

                popracuj kiedys chocby we Francji w mediach to sie dowiesz.

                • 9 3

          • ruski trol z przekazem z Moskwy, żeby odwrócić uwagę od TVPutin (1)

            kłam dalej że Rosja to USA a białe jest czarne

            • 7 5

            • Jestem w szoku że TVN jest pod kontrolą rosyjska

              Szok

              • 6 4

        • A w PiS ani jeden prawda?

          Sami wyklęci i niezłomni.

          W TVP tak mówili!!!

          • 2 4

      • ze szwagrem dalbyś sobie radę z zarządzaniem całej PKP (1)

        jestem pod wrażeniem twojego geniuszu. Tylko zazdrościć.

        • 0 3

        • Jakbym sie zglosil to moglbys krytykowac. Robie to co robie dobrze

          w przeciwienstwie od nieudacznika struka. Ktory kopie cos od kilkunastu lat i nie wyciagnal wniosków.

          • 3 0

    • Cała ta zgraja od marszałka niczego przez tyle lat nie potrafiła zrobić ani się nauczyć, ale bronią demokracji jak swej grzędy.

      • 0 0

    • aleś wymyślił!

      I komu dać? Wojewodzie od grabienia ...gałęzi?! Czy sama ma się utrzymać? A może kupisz bileciki za 50 zeta? Patrioci muszą wszystko sami wymyślić od nowa... szkoda, że zamiast od koła zaczynają od krzyża...

      • 0 0

    • (11)

      marszalek gluptasy nie zarzadza SKM. Ta spolka jest wlasnoscia pissuarowego PKP

      • 21 17

      • chyba ty nie masz pojecia czym byla "reforma" buzkowego rzadu od 1999 do 2003 za SLD (3)

        zmiana calkowita struktury wlasnosciowo-zarzadczej kolei. A wszystko na zyczenie UE. Bo wtedy was przyjmiemy. I co medrku?

        Centralnie zarzadzana PKP byla do 1998 roku. Akurat to sie lepiej sprawdzało. Kazdy kto pamieta ci to powie.

        • 14 7

        • Pamiętam, i nie było lepiej. (2)

          Było tak samo, albo i gorzej. To się nie sprawdzało, opóźnienia pociągów były większe. W trakcie robót SKM jeździły autobusy zastępcze, to dopiero była masakra.
          Teraz jest mimo wszystko lepiej, choć wracają problemy typu co drugi pociąg wypada z rozkładu.

          • 6 8

          • a teraz? wywalono tyle polaczen i jezdzi dobrze tylko klasa biznesowa. zaledwie na kilku liniach. (1)

            I to uwazasz za sukces? Bo w sumie to nawet tusk i inni politycy zamiast jezdzic rządowa salonką to wybierali LOT. Ten sam, ktory chcieli zlikwidowac.

            Poki co zarabia sie na towarach. Wiec gdyby nie wyprzedawac majatku komunalmych spolek byloby o niebo lepiej.

            p.s. Co z tego ma teraz obywatel Kowalski?

            • 8 5

            • Lot jest trupem utrzymywanym sztucznie z nielegalnych subwencji

              niech tylko komisarz UE wkroczy - i Lot skończy jak te stoczniowe nieroby.

              • 0 1

      • Marszałek zarządza SKM!!! (1)

        • 3 3

        • Zarząda prezes i jego szef - prezes PKP

          Marszałek płaci za przewozy

          • 3 2

      • Doucz się. SKM zyje z jego dotacji i wystarczy zeby umial negocjowac. a widac nic nie umie tylko osiadać (4)

        • 13 6

        • (3)

          SKM ktore jest spolka zlezna pissuarowego PKP jest wlascicielem torow po ktorych jezdza SKMki.doucz sie gluptasie

          • 8 8

          • A pociągi te dobite

            To niby czyje są?

            • 0 2

          • zlezny to jest twoj umysl dzieciaku. (1)

            • 4 6

            • albo i zjełczały

              • 4 1

    • albo odwolac marszałka w trybie now. (3)

      • 36 22

      • I zabrać z TVP te smarkule od klimatu, tu się nie da dojeżdżać inaczej tylko samochodem (2)

        • 4 2

        • (1)

          Jedyna rada, słać pisma, jak najwięcej, nękać ich literaturą. Druga droga, to posłowie. Oni są od tego, by żyło nam się lepiej. Po to mają biura i będą się starać, by wybrano ich w następnej kadencji.

          • 3 0

          • tak by było jakby zniesiono listy partyjne i wprowadzono ordynacje jednomandatowa

            wtedy nie ważne czy poseł byłby z PO PiS czy SLD ... musiałby się starać załatwić sprawę DLA Wyborców ... a jak nie to won z sejmu i żadnych szans na kolejną wygraną...
            tak było z Margareth - Ona Prawicowa - wygrywała raz za razem z okręgu robotniczego, tam gdzie od 100lat wygrywał zawsze lewak-socjalista.
            bo nawet jako Premier spotykała się raz w miesiącu z wyborcami i załatwiała też lokalne sprawy i problemy. a jej lewacka konkurencja tego nie robiła !!!

            • 1 0

    • a wojewoda jeszcze gorszy,on tylko konusowi cały dzień hołd składa i nic nie robi,choć jest drelich

      • 0 0

    • sami od tylu lat głosujecie na te same twarze z tej samej najlepszej partyji więc macie to co chcecie :)).

      • 4 1

    • nie można zabrać czegoś, co do marszałka nie należy (2)

      SKM to podmiot należący do wielu włascicieli, marszałek ma w nim niewielki procent, podobnie jak prezydenci miast. Więc najwyżej moze oddać udziały, co i tak niewiele zmieni
      Jest natomiast jedynym klientem SKM, więc tu mozliwości oddziaływania sa znacznie większe...

      • 6 2

      • SKM jest Urzędu Marszalkowskiego!!!! (1)

        To POwiacy chcą już oddać SKNPiSowi? Super!!

        • 1 5

        • Bzdury gadasz

          SKM to spółka zależna PKP

          • 4 2

    • Sęk w tym że SKM nie jest marszałka

      Samorząd tylko płaci za przewozy. Natomiast spółka jest własnością PKP. Gdyby można ją było usamorządowić to pewnie by się rozwinęła jak koleje dolnośląskie albo mazowieckie. Ale prośby i sugestie samorządowców szefostwo PKP zwyczajnie olewa...

      • 5 3

    • (2)

      Ale marszałek ma zerowy wpływ na SKM. W tym właśnie problem, kolej robi co chce, a że najtaniej jest nie robić nic, to właśnie tak to wygląda.

      • 4 15

      • Marszałek jest organizatorem przewozów... (1)

        i ma decydujący wpływ na to co robią przewoźnicy.

        • 10 4

        • tak jak ty miałes

          decydujący wpływ na TPSA, gdy była monopolistą.

          • 4 6

    • Adasiu kup se biedaku samochód a jak cie nie stać (1)

      To wez kredyt i zmien pracę kaszubski cwoku ;)

      • 4 12

      • i tak dowalimy szrotow w miescie... normalny ty jestes?

        pamietam jak w lat\ach 90-tych w połowie, miałem w klasie osobe dojezdzajaca z Pelplina do politechniki. Czyli dało sie?

        Marszalek sam jest ze wsi i powien sobie przypomniec jak ongis to bywalo.

        • 5 1

    • Nie dość, że co pół godziny, to jeszcze zdecydowanie za krótkie te składy (2)

      • 23 6

      • robia z naszego niegdys miasta, wioske (1)

        bo to na wsiach nikt nie wymaga czestszych kursow komunikacji zbiorowej. Z wiadomych powodów. Ale sloikom pewnie w to graj. Bo nie znaja normalnego miasta.

        • 9 9

        • Powodow niskiego skomuniukowania na wsiach jest kilka.

          Pomyslcie, zanim zaminusujecie. I zobaczycie jak was władze miasta wala po rogach.

          • 3 3

    • zgadnij z jakiej partii jest marszałek województwa... bo to wiele tłumaczy

      • 13 5

  • Tory Gdańsk Główny

    Jakby ten Pan przeszedł się choć raz po Gdańsku Głównym to by widział, że wejścia na peron 4 i 5 też są w remoncie...

    • 0 0

  • Absurd

    Absurdem jest kursowanie w weekendy SKM co 30 min. SKM dla padazerow czy dla stołków i kolesiów Samorzadu Wojewodztwa???

    • 0 0

  • Niech calkowicie wylacza ruch skm w weekendy (4)

    co by pasazerowie nie robi sobie zbednych nadzieji. I niech remontuja do woli. Bo przeciez nie od tego jest skm zeby korzystal z niej pasazer. Ale zeby kolesie z marszalkowskiego mogli zarobic i spolka skm mogla zarobic z publicznej kasy.

    • 133 18

    • poprawka

      nadziei*

      • 0 0

    • (1)

      Ja też nie robię sobie "nadzieji".

      • 4 2

      • Taka pisownia jest również dopuszczalna. Skracanie samogłosek to tylko ułatwienie.

        • 0 1

    • I dobrze, wylaczyc skm, po co sie glupie ludzie szwedaja po miescie w niedziele?

      • 2 1

  • Jak pociag odjezdza to się czeka na następny drodzy państwo (11)

    a nie żali w internecie. Ajeśli się nie chce poczekać na kolejkę można zamiast kolejka pojechac przeciez rowerem

    • 37 304

    • Święta prawda

      No ja na przykład dzięki tak rewelacyjnie dobranym rozkładom jazdy zacząłem jeździć samochodem. Poza tym przesiadłem się do auta żeby odciążyć ruch pociągów i odkorkować tory. Może dzięki temu ktoś zdąży na przesiadkę z SKM do PKM we Wrzeszczu :]

      • 0 0

    • Tylko na wsi nie wymaga się częstych kursów bo każdy ma rower, motor albo samochód. (1)

      i taką wsią sie stajemy właśnie.

      Jak rozumiem tobie to odpowiada Arku bo nie zyles w normalnym miescie. Spoko ale nie każdy chce życ na wsi Gdańsk. Bo wiesz, jeszcze 25 lat temu byliśmy miastem jak każde inne.

      • 14 4

      • Tylko na wsi nie wymaga się częstych kursów? Chyba śnisz.
        Nie wszyscy mają tutaj samochód i grubo się mylisz, mówiąc że ludzie tu nie prodzebują częstych kursów. Bardzo dużo ludzi autobusami dojeżdża do pracy, a np. taki PKS Elbląg ciągle zabiera połączenia. Ludzie nic nie mogą z tym zrobić.

        • 0 1

    • d**ilmu, takie rady to do dystansu do 5 km, a nie 20 i więcej

      • 2 1

    • Nie mam problemow

      Poza krokami

      • 1 1

    • Ale można by pomyśleć o ,,logicznym rozkładzie" i każdy będzie zadowolony

      • 3 2

    • jesteś głupi Arku

      • 11 5

    • I bardzo dobrze że facet o tym mówi (2)

      Co więcej, mówi w sposób racjonalny i przemyślany. Dobrze, że komuś chce się zwracać uwagę na takie rzeczy a nie siedzieć cicho i czekać pół h. Gdyby nie takie artykuły, to urzędnicy już całkowicie mieliby nas w d... Wystarczy rzucić okiem na te odpowiedzi. Jak już muszą, bo w mediach się coś pojawiło, to odpowiedzą ale oczywiście cały początek ich odpowiedzi to głupie tłumaczenia, że oni mają rację. No ale może się przyjrzą, z wielką łaską. Kuźwa, ręce opadają jak się czyta. Brak pokory urzędniczej. Jesteście dla nas a nie my dla was.

      • 68 4

      • (1)

        I co z tego skoro maja po 75 proc. w wyborach od 20 lat?? Tylko osoby co troche jezdza po Europie czy juz nawet Polsce zauwazaja, jak zaczynamy odstawac. Jedynie deweloperka rozbuchana do czerwonosci.

        • 14 10

        • a dlaczego po europie?

          • 1 8

    • najlepiej samochodem, napisz to szczerze

      a nie takie pierdzielenie

      "W weekendy prowadzimy intensywne prace torowe, których nie można wykonać w nocy lub w dni powszednie, kiedy nasze pociągi kursują po Trójmieście co 7-10 minut. Przykładowo - w najbliższy weekend, z powodu remontu wiaduktu drogowego nad torami, na wniosek ZDiZ w Sopocie zamykamy tor 502 na odcinku Sopot - Oliwa.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Weekendowy-absurd-w-SKM-Pociagi-odjezdzaja-na-oczach-pasazerow-n138863.html#tri
      "

      • 15 5

  • to pewnie bolą im oczy (1)

    skoro pociągi jeżdżą po nich...

    • 1 1

    • Tak błyskotliwe, że pewnie boli "ci" mózg, który nie jest w stanie pojąć zasad gramatyki.

      • 0 0

  • Tyle lat minęło a temat SKM-PKM nadal aktualny.

    Co sie musi stac aby bylo dobrze, normalnie, bez goryczy pasazerów? Retoryka?

    • 1 0

  • wieszaki na rower

    Moze tez trzeba zając się wieszakami na rowery.Nie są przystosowane do wszystkich rozmiarów opon .Zakupiłem bilet dla mnie i na rower Moje koła nie pasowały szerokością opony do uchwytów na rowery.Kierownik pociągu powiedział jak nie powiesze roweru to nie jedzie.Po większym wysiłku udało się tylko powiesić na górnym haku porysowało mi to koło a do dolnego mocowania już nie weszło A pan kierownik na moje pytanie co teraz powiedział to proszę trzymać rower na jednym mocowaniu i i tak przez całe 30 min trzymałem rower zawieszony na jednym kole Mam pytanie jak wsiąde z rowerem o szerokości opon 4.7 cal typu fat bike to co będzie a przypominam że wcześniej opony miałem 2.1 I proszę nie pisać masz rower to jedz na nim Tak robie raz wsiadłem o godz 22 do skm i taka sytuacja Moim zdaniem będzie to problem .

    • 0 2

  • A co z pociągami od poniedziałku do piątku - przejazd z pracy z Wrzeszcza do Kościerzyny?

    Przewoźnik całkowicie zapomniał o pasażerach pracujących od pon. do piątku, gdzie aby dostać się z Gdańska, czy Politechniki do chociażby Wrzeszcza i nie tracić 30 min. czekając na pociąg do Kościerzyny czy Kartuz. Dobrym rozwiązaniem byłoby spotkanie się na trasie i przesiadka z SKM do PKM gdzieś na trasie, żeby chociaż dostać się na PKM o 15:43 z Gdyni do Kartuz. Nie wiem czy jest to normalne w XXI wieku, żeby na dojazd z Żukowa do Nowego Portu do pracy tracić ok. półtorej godziny ( PKM i tramwaj), a z pracy ( tramwaj, SKM i PKM w tym we Wrzeszczu czekać 30 min. ) drugie tyle nie licząc dojścia do domu, co daje dziennie 5 godzin więcej - zmarnowanych na dojazd do pracy i z pracy. W zamian proponuję zwiększyć miejsca pracy dla osób miejscowych, chcących pracować w swojej miejscowości, aby nie musiały dojeżdżać. Plusem będą mniejsze korki i zdrowsze środowisko. Może warto się nad tym zastanowić?

    • 0 1

  • Komplikuje się życie ludzi bo remont. (1)

    A wystarczyłoby zrobić po obu stronach peronu w Redłowie rozjazdy tak żeby pociąg jechał po "nie swoim" torze tylko nieco więcej niż długość peronu i zakłócenia byłyby minimalne. Jeżeli mam czekać na pociąg dłużej niż potem nim jadę to to jest kpina.

    • 2 1

    • Kolej to nie tramwaj. do tego trzeba wybudować urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które kosztują miliony.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane